Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@TurboLader wrote:
hallo,
ik ben nieuw hier en wil graag weten hoe je een eigen onderwerp kan beginnen en die hier plaatsen
alvast bedanktDat heb je zojuist gedaan toch?
Je kan ook gewoon een lampje vervangen. 1.2 watt voor 50 cent per stuk ofzo.
Haha DAF is nooit een wereldmerk geweest, zo voelde het misschien, maar vroeger had iedereen grootheidswaan. Het begint nu pas een beetje op te komen in Rusland, Azië en Zuid Amerika, voorheen enkel in Europa en dan vooral in Nederland succesvol.
En tsja, dat DAF nu van een ander is… Wat wil je daarmee zeggen? Opel is al veel langer van een ander.
DAF is er absoluut beter van geworden sinds ze zijn overgenomen door Paccar. Grotere markt, grotere kansen. Dat er nu in Amerika Peterbilts en Kenworths rondrijden met motoren die in Nederland door Nederlanders zijn ontwikkeld vind ik toch echt iets om trots op te zijn. DAF is nu meer wereldmerk dan dat het ooit was.
@jethro wrote:
Eindhoven is het centrum van de wereld, dat weet iedereen ;)
Maar das heel lang geleden hoor….
Toen was er; Philips en Daf.
En die zijn………..
Niet meer wat het ooit was, helaas maar waar.
Was er nog meer in Eindhoven?
Oja……………..PSV.:jerry :jerry :kewlpics :wtf :thumb king: :agent
DAF is nog steeds in Eindhoven hoor, sterker nog, daar ben ik dagelijks te vinden ;)
@jethro wrote:
Brabant = Nederland? ;)
:jerry
Eindhoven is het centrum van de wereld, dat weet iedereen ;)
Over een paar maanden zal ik meewerken om het gemiddelde van Valkenswaard van Ford af te krijgen, want dan verhuizen we daarheen :P
@2000 wrote:
Volgens mij zijn de koppelingen wel los verkrijgbaar.
Ik heb de mijne, welleswaar een hatchback en een Z16XE, afgelopen zomer gewoon vervangen. Los besteld voor 40 euro, uurtje werk en hij zat erop. Zonder de leidingen van de pomp te halen en dus zonder druk te verliezen.
11 april 2016 om 07:04 In reactie op: Opel strandt kansloos op blubberig bospad bij Baarle-Nassau #18316329@TWA wrote:
Of toch een knikje in je slang. Trek de slang naar de voorzijde eens los, en pomp dan eens. Wel vocht? Slang verstopt. Hoe dan ook succes king:
Greetz Emiel
Hij zegt dat hij de slangen omgewisseld heeft en dat er dan wel water uit komt. Dus nee.
@wagnas en bart: Grappig hoe jullie beeld van “nieuw” en “oud” van elkaar afwijkt. Voor de ene behoort een auto van 10 jaar oud dus nog steeds tot de “nieuwere” auto’s, terwijl dat voor de ander toch echt een oude auto is :)
Als je dat al pixel uitval noemt, dan heb je de mijne nog niet gezien :P
@jethro wrote:
De heilige koe was vanaf 1980 op de buis, en het duurde twintig jaar.
Later werd de heilige koe veranderd in gouden koets.
Dus tot 2000 was het op de buis, das 16 jaar geleden. ;)
Enne dat verhaal met dat pur is dus gewoon……………………………………..
Uit de duim gezogen?
Gezien dat je het programma de heilige koe en gouden koets niet kende, zoog je yes indeed nog op den duim in die jaren.Of……………..
En dit alles was weer……………………………… -offtopic
;) king: :agent
Ik ken de heilige koe wel, heb dat vroeger ook wel gekeken, maar dat is voor mij te lang geleden om er nog echt iets van te herinneren.
En dat verhaal met dat pur is niet uit de duim gezogen, dat is echt waar. Waarom koppel je dat aan het feit of ik een bepaald autoprogramma ooit wel of niet heb gezien? Dat heeft daar toch geen ruk mee te maken? Misschien dat er vroeger wel kritisch gedaan werd op tv, maar dat is toch echt al een tijdje geleden. Tegenwoordig is het doorsnee Nederlandse autoprogramma alleen maar reclame, daar moet je me toch wel gelijk in geven. (Het zou voor het eerst zijn dat ik gelijk van jou krijg, maar goed).
Blijkbaar geloof je niet dat een fabrikant heel erg z’n best doet op z’n demo auto’s. En dat ze er alles aan om die zo comfortabel, stil etc te maken. En ja daar wordt heel veel in gesjoemeld. Het is wel heel naief van je om te denken dat een demo auto gewoon een doorsnee auto uit de fabriek is.
Denk je dat een autofabrikant er niet heel erg goed over nadenkt welke auto hij naar Top Gear stuurt? Ik weet zeker dat iedere fabrikant daar heel zenuwachtig van wordt en daar heel specifiek een auto voor uitkiezen en wat modificaties voor doen.
@jethro wrote:
Veel gezien? maar niet opgelet :vertag
De heilige koe met Bob de Jong.
Heeft hij diverse keren o.a. Opel`s afgekraakt ala ene Jeremy Clarckson van Top Gear.
En dat was gewoon domme actie van Bob de Jong, kwam voort uit frustratie uit zijn rally verleden met Opel.Dus………..
:jerry :jerry :jerry :kewlpics :kewlpics :thumb :thumb ;) king: :agent
Niet gezien, ben niet zo oud :p
Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk
@jethro wrote:
Vroeger had je nog wereld op wielen met Fred van der Vlugt op de TV, die testte dat zelf en kon je mee kijken.
Vroeger was…………………….Juist! :thumb
:jerry :kewlpics
Vroeger werd er net zo hard gesjoemeld. Je denkt toch niet dat een journalisten demo voertuig dezelfde auto was als die je echt kon kopen?
Dat is niet alleen nu zo, dat was vroeger ook al, toen spoten ze de kieren van demo auto’s al vol met pur zodat het allemaal wat minder rammelde dan het daadwerkelijke voertuig.
Ik heb overigens nog nooit een Nederlands autoprogramma gezien waar de journalisten echt kritisch waren en wat niet alleen maar reclame was.
@Fearless wrote:
Heb je na de reparatie wel het koelwater goed ontlucht?
Dat gaat toch automatisch? Dat is juist waar dat pijpje voor is (hoogste punt op de motor).
@opel-mark wrote:
ik weet niet beter dan dat ze het gewoon een starre achteras noemen net als bij de rest van de duitse wagens.

feit is dat opel achter geen onafhankelijke wielophanging gebruikt maar een starre as, dus hoe hoog of hoe laag je hem ook maakt de hoek die het wiel(band) maakt tov de weg wordt niet anders.
Dat is een torsieas en is niet volledig star. Andere Duitse merken gebruiken die ook. Zoek maar eens op semi onafhankelijke wielophanging.
Is inderdaad niet onafhankelijk af te stellen, maar is dus geen volledig starre ophanging.
@bart-gsi wrote:
van een engels forum met werkplaatshandleiding
Diesel fuel system bleeding
If the tank has been run dry, the diesel fuel system must be bled.
Switch on the ignition three times for 15 seconds at a time.
Then crank the engine for a maximum of 40 seconds. Repeat
this process after no less than 5 seconds.
If the engine fails to start, seek the assistance of a workshop.je zult waarschijnlijk ook een nieuwe brandstoffilter moet plaatsen onder de motorkap tegen het schudbord aan en dat zwarte potje vullen met diesel
Dat is om ‘m weer te starten. In de startpost staat dat de motor al gedraaid heeft, dus dat zal hij onbewust zelf al gedaan hebben. Ik zou er gewoon mee rijden en alle rest lucht gaat er vanzelf wel uit.
@opel-mark wrote:
opel gebruikt achter nog steeds een starre achteras
Dat is geen starre achteras, maar een semi onafhankelijke torsieas.
24 maart 2016 om 10:56 In reactie op: Mag ik met m’n auto uit 1990 Rotterdam niet meer in? #18312954@jethro wrote:
Om vanaf morgen alle 2 takt te verbieden is niet alleen dom, maar ook kapitaal vernietiging en niet te vergeten een grote aanslag van het milieu.
De kabouters van de milieumaffia hebben te veel invloed op o.a. politici, die de kennis niet hebben en vaak gauw mee lopen vanwege hun achtergrond cq partijbelang.
Onder het motto: wie is er niet voor een schoner milieu.
Zo ken ik er meer. ;)
Dat moet natuurlijk langzaam gebeuren, de dag komt dat de 2 takt bromfiets moet worden vervangen inzake reparatie`s.
Dus koop je met subsidie een stekker bromtol.
Bepaalde bromfietsen zoals de oudere moeten te gebruiken zijn, maak daar een regeling voor, alleen in het weekend of zo iets.
Niet klakkeloos dom verbieden zo als de milieumaffia/PVDA het wil, dat roept weerstand op van de bevolking, alweer iets verboden wat leuk is. :vertagIk zeg maar altijd: ook je eigen verstand gebruiken, napraters hebben wij al genoeg in Nederland.
:jerry :jerry :thumb
Ik praat niemand na, wat ik zeg is mijn eigen mening. Die jij overigens loopt te verdraaien door te zeggen dat ik beweer dat dat “vanaf morgen” ingevoerd kan worden. Natuurlijk moet dat geleidelijk, maar daar kan wel vaart achter gezet worden. En kapitaal vernietiging wil ik niet zeggen, zoveel is een Tomos uit 1988 nu ook weer niet waard.
Ik heb trouwens nog nooit een Kreidler of een Zundapp zien rijden in Rotterdam, dus qua liefhebbers in de binnenstad zal het wel meevallen.
De enige die je ermee raakt zijn, zoals Bart zei, misschien de Pizza coureurs. Mooi. Afschaffen die hap. Opgeruimd staat netjes.
23 maart 2016 om 11:05 In reactie op: Mag ik met m’n auto uit 1990 Rotterdam niet meer in? #18312938@jethro wrote:
Had jij ook niet gezegd dat het maakt niet uit als de halve wereld in Nederland zou wonen, de vervuiling bleef gelijk. ;)
Mis!
Als er meer mensen in Nederland wonen heb je ook meer vervuiling, en als er meer vervuiling is als afgesproken met die gasten uit Brussel, oftewel de EU dan betaald Nederland fors meer belasting aan die gasten uit Brussel oftewel de EU.
De milieumaffia waar o.a. de PVDA ook in zit wil vanaf een bepaald jaar, alleen nog stekker bakje`s toelaten op de weg en in de lucht?
De productie en sloop van accu`s is zwaar milieu belastend.
Men heeft actieradiusangst met die stekker bakje`s.
Onze energiecentrale`s zijn niet voldoende voor alle stekker bakje`s.
Gaat buurman mijn stroomkabel gebruiken voor het opladen van zijn stekker bakje?
Woon maar eens op een flat met honderd woningen, hoe gaat dat opladen van die stekker bakje`s?
Met andere woorden: wat die milieu maffia wil is nu nog niet te realiseren, wensdroom van een ……..
Met een jaar of twintig of is het dertig, zou een deel van het gehele autopark op stroom kunnen.
Stekkerbakje`s is wel leuk voor in de stad, en eventueel woon werk verkeer.Trouwens………………
Heb nergens vermeld dat ik tegen stekker bakje`s ben, hoe je daar nou bij komt.
En dit was……………. -offtopic
Om te beginnen postte je iets met kotsende smilies en het woord stekkerbakjes, dat wijst volgens mij redelijk op dat je daar iets tegen hebt. Ook haal je nu een heel andere discussie erbij over vluchtelingen in Nederland die hier helemaal niks mee te maken heeft. En begin je over autopark, waar ik ook niks over gezegd heb. En kon je het niet laten om toch het woord milieumaffia 2x te gebruiken. Jammer hoor.
Ik vroeg puur naar scooters en snorfietsen, omdat dat volgens mij de grootste vervuilers in de stad zijn. En ook veel vervuilender dan moderne auto’s met een ICE.
Ook is de levensduur van scooters veel lager dan van een auto, dus ik denk dat het best haalbaar is om binnen een paar jaar een groot percentage van alle scooters in de stad elektrisch te laten rijden. Of op z’n minst alle 2 takt motoren te bannen, dat lijkt mij helemaal niet verkeerd.
Voor in de stad is een elektrische scooter ideaal, je hebt geen actieradius nodig van meer dan 50 km op je scooter. Ik denk dat de gemiddelde scooter snachts in de schuur staat of in een flat in een fietsenberging, leg daar wat stopcontacten aan en je bent klaar. Je kunt iedere ochtend vertrekken met een volle accu.
23 maart 2016 om 07:18 In reactie op: Mag ik met m’n auto uit 1990 Rotterdam niet meer in? #18312933@jethro wrote:
TNO is verkeerd bezig, heeft klakkeloos een test overgenomen die rammelt aan alle kanten.
Ze zijn daar kennelijk lui en gemakzuchtig, niet gelezen en zo hup dat is de waarheid.
De Roverheid met de groene kabouters met geitenwollensokken op sandalen, oftewel de milieu-maffia hebben besloten dat de 2 takt dood moet.
En naar het schijnt werkt TNO met alle plezier? mee.PVDA wil de rest dood maken. :vertag
We moeten aan die stekker bakjes. :puke :puke :pukeMag ik mij afvragen waarom je zo tegen elektrische aandrijving bent? En probeer hier eens antwoord op te geven zonder kotsende smilies en zonder de geitenwollen kaboutermafia overal de schuld van te geven.
Ik denk dat een scooter of snorfiets perfect werkt met een elektromotor. Ik zou meteen voor zijn. Stinkt een stuk minder, rijdt comfortabeler, veel goedkoper in verbruik en het belangrijkste: het maakt niet zo’n tering herrie.
Het enige nadeel is misschien dat ze misschien wat minder makkelijk zijn op te voeren door simpele straatjochies, maar die moeten dan maar mee gaan met hun tijd en eens wat meer leren over elektriciteit. Het is totaal geen nuttige kennis om nog te weten hoe een carburateur werkt.
@spetahh93 wrote:
Ja daar ben ik ook bang voor…
Zit er zelf aan te denken om de coating er verder af te schuren en daarna nieuwe blanke lak te spuiten.
Weet alleen niet zo goed waarmee ik moet schuren om geen krassen te krijgen.Beginnen met grof schuurpapier en dan steeds fijner (tot 2000 ofzo). Daarna polijsten als je het echt shiny wilt hebben.
Vandaag op binnen 1 uur 3 OPC gespot om en nabij Eindhoven.
Op de randweg richting Best een Meriva A OPC, langs de Albert Heijn XL een Astra J OPC en op industrieterrein de Hurk een Corsa D OPC.
Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk
16 maart 2016 om 07:20 In reactie op: Mag ik met m’n auto uit 1990 Rotterdam niet meer in? #18312919@bart-gsi wrote:
… wordt alleen geen drol mee gedaan.. want vrachtwagens en kleine diesels worden geweerd terwijl er genoeg brommers rond kachelen
Precies en dat was mijn punt.
Iets met al die brommers doen levert veel meer op dan de 5 oldtimers die op een dag in Rotterdam rondrijden, want als ik theunm z’n reactie lees zat ik nog flink te hoog met m’n schatting 5-10%:
@theunm wrote:dit doen ze voor de inwoners van de stad.
hier zit die nieuwe partij ( leefbaar rotterdam) achter.
het gaat om 0.2 % van de auto’s in de stad duidelijk een gevalletje symbool politiek.zo verdwijnen er weer harde en orginele young en oldtimers in het oud ijzer.
15 maart 2016 om 15:52 In reactie op: Mag ik met m’n auto uit 1990 Rotterdam niet meer in? #18312903@jethro wrote:
Die tweetakt kunnen heel water schoner bij de weg, als men het juiste brandstof zou gebruiken.
Als je hoogwaardig volsynthetische olie gebruikt, verbrand dat volledig bij het juiste mengverhouding. :thumb
;)Klopt, maar dat doet men niet. Bij de meeste scooters hangt er een grote blauwe walm achter. Dat snap ik ook wel, ik zou ook geen dure olie erin gooien als je het alleen maar weg stookt.
Maar ik heb het wel altijd al vreemd gevonden dat er nog zo weinig emissie eisen zijn voor motorfietsen en brommers enzo.
15 maart 2016 om 15:24 In reactie op: Mag ik met m’n auto uit 1990 Rotterdam niet meer in? #18312902Ik blijf het een beetje een nutteloze maatregel vinden. Alsof er zoveel overlast is. Hoeveel auto’s zie je nu daadwerkelijk nog rondrijden van voor 1990? Misschien 5 tot 10% van het daily driving wagenpark? Die paar auto’s die je nu gaat bannen gaat echt het verschil niet maken.
Ik denk dat er meer haalbaar is bij de honderden tweetakt scooters die nog volop overal rondrijden.
-
AuteurBerichten