Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik heb ze ook op de Astra en ze bevallen uitstekend.
En zo duur vind ik ze niet. 30 euro voor een setje van 2.
@koenelsenaar wrote:
vastzetten met 8 nm
Dat zeggen ze ja, maar wie doet dat nou?
Ik heb zelfs nog nooit een momentsleutel in m’n handen gehad die zo laag kon.
12 februari 2015 om 07:12 In reactie op: Foutcode P0230 – Brandstofpomp slaat niet af bij contact aan #18244734I see, but the difference with that topic is that I don’t get a derate. The engine runs as smoothly as always.
The only difference I notice is the illumination of the MIL. Also your view on the ECU getting hot is not convincing me yet. Yesterday when the MIL was on, the engine was cold, just a few minutes after cold start. It was cold(ish) outside and I was driving around 70km/h. I’ve also had much longer drives in the city the past few weeks, with more stationary conditions and a warmer engine, when the MIL isn’t on.
And my main issue with this is that it’s really hard to test it, because I only have to do a key cycle and the MIL could easily stay off for a month and a half.
11 februari 2015 om 16:26 In reactie op: Foutcode P0230 – Brandstofpomp slaat niet af bij contact aan #18244731Ik denk dat het moeilijk is om snel te testen, aangezien ik ongeveer twee maanden heb rondgereden zonder dat er iets gebeurde en vanmorgen ging die weer aan. Contact uit en aan bij stoplicht en toen was die weer uit. Hetzelfde als de keren daarvoor.
Warmere ecu in de stad, klinkt niet echt plausibel. Vanmorgen was het vlak na koude start, hoe warm kan een ecu dan worden?
11 februari 2015 om 12:41 In reactie op: Foutcode P0230 – Brandstofpomp slaat niet af bij contact aan #18244728Sinds het starten van dit topic gaat de MIL zeer sporadisch aan, met alleen deze foutcode in het systeem.
Ik denk dat het in totaal een keer of 5 is aangeweest in de afgelopen 8 maanden. Altijd gelijk weer uit als ik een keer key-off key-on doe.
Behalve de lamp geen symptomen. Motor start altijd en ik merk ook geen verschil op het moment dat de lamp aangaat. Het gebeurt wel alleen maar in de stad, ik heb het nog nooit gezien op de snelweg. (Maar ik rij ook niet zoveel snelweg).
Ik maak me er niet heel erg druk om, maar ik ben toch benieuwd wat de lamp triggert.
11 februari 2015 om 07:26 In reactie op: Leaseauto kiezen, EINDELIJK BESTELD!, Toch moeten wijzigen.. #18272708Ik zou gewoon in alles een lange proefrit maken en kijken welke je het lekkerst vindt rijden/ruiken/zitten.
Je kunt alle info wel uit de boekjes halen, maar de real life experience is toch wat het meeste telt. Je kunt wel de rijkst uitgeruste pakken of de snelste, maar als je hele dagen in die auto moet zitten en je krijgt jeuk van het materiaal van de armleuning, dan ben je uiteindelijk toch niet blij met je keuze ;)
@antonio_astra_F wrote:
nu om ik bij de pompstation eg de verkoper je kan beter 15W40 gebruiken
Je moet bij een pompstation nooit iets anders halen dan benzine, diesel of lpg, want al het andere kun je ergens anders goedkoper kopen. (Op sigaretten na dan, die hebben overal vaste prijs ;))
Gewoon naar de lokale onderdelenboer gaan voor je olie.
@Dolby wrote:
Daarom lijkt mij de 5w40 iets beter om in dit blok te hebben dan de 10w40. Maar op de forum van de uk rijden veel mensen met 10w40.
Het mag er in volgens de boekjes.Die logica begrijp ik niet helemaal. Bij een motor die lang koud blijft lijkt me een dunnere olie juist beter (dus 5W). Als de motor lekker snel warm wordt, is dat juist niet nodig en zou je er 10W in kunnen gooien. Dus dan snap ik niet waarom volgens jou een dunnere olie beter is bij een motor die snel warm wordt.
@Shane_Astra_g wrote:
Nu heb ik aardig wat dingen veranderd icm een chip en de auto trekt nu een stuk beter.
En ook dat went snel ;)
Maakt niet uit wat je doet, alles went snel.
In de kerstvakantie nieuwe tv gekocht, van 32″ naar 40″ gegaan en ondertussen is het spannende er alweer vanaf ;) Zo werkt dat bij dit ook. De verbetering ga je wel merken, maar na verloop van tijd wordt het normaal.
Het grootste nadeel is dat je nooit meer terug kunt naar hoe het was, omdat dat dan tegenvalt :P
Ik zal nooit meer een 32″ tv kunnen kopen :P
Ik heb voor de Vectra C van mijn vader een keer een revisiesetje op internet gekocht met 3 nieuwe drukknopjes en een nieuwe behuizing. Je moet wel een beetje steady hand hebben met een soldeerbout, want je moet de knopjes zelf op het printplaatje solderen, maar voor 2 tientjes was ik klaar.
@Mr.F wrote:
Klopt,heeft hier heel ff te koop gestaan.. zit te twijfelen om hem te verkopen inderdaad.
Da’s toch zonde man! Je hebt ‘m net!
Ik zou ‘m op z’n minst nog houden tot oktober ofzo, dan kun je er nog lekker mee toeren in de zomer. Nu heb je ‘m gekocht in de herfst en verkoop je ‘m gelijk weer in de winter en heb je er nooit optimaal plezier van kunnen hebben.
Maar dat kan ook aan mij liggen. Ik vind het ook zonde om een auto op te knappen en daarna alleen maar ieder weekend het stof eraf te poetsen. Een auto is om mee te rijden niet om naar te kijken.
@Mr.F wrote:
Bij deze :-) , Paar maanden geleden de dorpels laten herstellen en div. plekjes weg laten halen.
Morgen langs stoffeerder voor het hemeltje, en dan is hij perfekt :thumbupIk dacht dat je ‘m te koop had staan?
Heb je nog wel een hitteschild tussen de carrosserie en de uitlaat? Als die gaat rammelen willen mensen die er nog wel eens vanonder halen.
@opel-mark wrote:
Ah die kende ik nog niet, ik hou mijn verbruik bij in een word document, maar een app zal waarschijnlijk veel leuker zijn.
En je kan vrienden toevoegen, haha king:
@pascal1109 wrote:
Het zal wel, het sneeuwvlokje is er volgens mij om je te waarschuwen van let even extra op?
Daar is het ook voor, maar ik ben een techneut, dus zo makkelijk kan ik dat niet loslaten :P Mn vriendin verklaart me ook al voor gek dat ik daar al weken over aan het nadenken ben :D
Ik wil gewoon weten wat die andere parameter is, want zoveel sensoren zitten er toch niet op. Ik kan me niet voorstellen dat die naar je luchtmassameter zou kijken ofzo, dat zou wel erg geavanceerd zijn.
Misschien kijkt die wel gewoon naar hoe laat het is. Omdat je ’s nachts en ’s morgens meer kans hebt op gladheid.
28 januari 2015 om 06:47 In reactie op: Schade na aanrijding. Zelf rechttrekken of bij garage richte #18270920Ik denk dat de schade aan de achterkant een groter probleem zal worden.
@Opeltje17 wrote:
Nou begin ik toch te twijfelen als het weer kouder wordt zal ik er eens opletten.
Nog even terugkomend hierop. Vanmorgen toen ik startte stond hij op 4,5 graden met een sneeuwvlokje. Tijdens het rijden ging hij naar 5 graden en toen ging het sneeuwvlokje weg.
Dus dan zou je denken dat het kantelpunt daar zit, maar ik weet zeker dat ik ‘m ook wel eens gezien heb met 3 of 3,5 graden zonder sneeuwvlokje.
Dus je zou bijna denken dat er nog een andere parameter is die er voor zorgt dat het sneeuwvlokje aan gaat. Bijvoorbeeld luchtvochtigheid ofzo.

@opel-mark wrote:
korte ritjes zorgt voor hoger verbruik, maar ook nu in deze tijd waarbij je misschien op winterbanden rijdt die ook weer voor een hoger verbruik zorgen zorgt de lage temperatuur ook er weer voor dat het langer duurt voordat de motor op bedrijfstemperatuur is, allemaal van negatieve invloed op je verbruik.
je kunt het beste eens bijhouden over een jaar tijd wat je verbruik is (iedere keer voltanken en dan delen op de kilometers) zo krijg je een goed overzicht wat hij in welke periode van het jaar verbruikt.
Inderdaad, dat doe ik ook altijd: http://www.spritmonitor.de/en/detail/605296.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Handige site. Is ook een app van :D
Korte ritjes en winter scheelt inderdaad een hoop. Als ik op een tank alleen maar in de stad korte ritjes rij, dan verbruikt mijn Astra (Z16XE) rond de 1:11, terwijl als er een paar warme snelweg kilometers bij zitten, dan zit ik rond 1:14.
Je kunt ook gewoon de auto in zn versnelling zetten en iemand op de rem laten trappen. Als je geluk hebt krijg je ‘m dan los met een kruissleutel.
Vergeet niet dat het winter is he? Als jij rond rijdt met de verwarming en de aanjager aan, dan onttrekt dat natuurlijk ook warmte aan je motor.
Zolang de temperatuur goed blijft zou ik me niet druk maken, je komt er van de zomer wel achter of je ventilator het ook doet.
En trouwens, als de temperatuur tussen de 80 en de 90 is bij normaal rijden, had ik de thermostaat niet eens als kapot beschouwd.
@Rob-Epe wrote:
(ben je toevallig vrachtwagen-chauffeur, en heb je een blonde vriendin???)
Wat heeft dat er nou weer mee te maken? :P
En nee, ik ben geen vrachtwagenchauffeur en mijn vriendin is brunette.
Ik bedoel standaard geleverd he, geen ombouw projecten.
@basss27 wrote:
Exact dezelfde indeling als een Corsa B. Komt allemaal exact overeen. Ook een bekend 8 klepper blokje.
Wat me opviel toen ik in Mexico was, dat ze daar ook met veel grotere motoren geleverd werden. Ik heb ze zien rijden met 1.8 en zelfs 2.2 achterop. Ik ga er wel vanuit dat dat allemaal 8-kleppers waren.
@johanhummer9 wrote:
lol de meest kale uitvoering maar wel airco :P
Is ook wel nodig in die landen ;) Kwestie van prioriteiten stellen.
-
AuteurBerichten