Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Je kunt een Astra G ook zelf uitlezen. Gas en rempedaal tegelijk indrukken en het contact op stand 2. Vervolgens tellen hoevaak het lampje knippert. (10x = 0).
Een foutcode bestaat uit 4 getallen.
Ben ik de enige die dat op een Renault Twingo vind lijken?
@bart-gsi wrote:
Maar dandan wil ke mij toch niet vertellen dat je die op/in/aan een auto vind of wel?? Daarom geloofde ik eral geen drol van…
Jawel, er zijn verschillen soorten. Je hebt ook breekbouten waarbij de kop afbreekt op het moment dat die vast genoeg zit, ter voorkoming dat je de bout er makkelijk uit kunt draaien. Bij veel auto’s zit de stuurstang hiermee vast, i.v.m. stuurslot.

@jasper_tb wrote:
Een ander onderstel monteren als de hoogte verstelling niet meer werk…. Wat is er dan mis met de hoogte vertelling. Wat is er kapot of wat zit er vast. Is zo’n hoogte vertelling niet gewoon te repareren in plaats van het hele onderstel te vervangen?
Maar goed dat jij dit nog even post! De topic starter zit ondertussen al 5 jaar zonder hoogteverstelling!
@astrawez wrote:
Ik zag ooit eens een Porsche cabrio wegrijden bij de intratuin met een staande plant op de bijrijdersstoel. Die plant stak een meter uit boven de auto.Zag er echt grappig uit :D
Ik zou persoonlijk voor de Astra gaan, maar dat is meer omdat ik de Vectra station echt heel erg lelijk vind.
Als ik jou was zou ik gewoon in beiden eens een proefrit maken en kijken welke het beste bevalt. Qua ruimte en rijeigenschappen enzo.
@Chris426 wrote:
Misschien verklaren jullie me voor gek, maar als je niet met twee sleutels wil zitten zou ik een compleet setje sloten en contactslot op de sloop scoren, en de handzender van de ene naar de andere sleutel omzetten.
Dan is alles weer zoals het hoort.De goedkoopste oplossing is idd een slot halen op de sloop, in je deur zetten en dan twee sleutels gebruiken, eentje voor je deur en eentje voor je contact.
Maar zoals opel-mark al zei, tegenwoordig gebruik je haast nooit meer je sleutel om je deuren te openen, toch?Ik zou ook dat eerste doen. Een complete set halen bij de sloop. Voordeel van nieuwere Opels is dat je er maar 2 nodig hebt. Bestuurdersdeur en contactslot.
Er is niks meer pauper dan om een aparte sleutel te hebben voor je deur en voor je contactslot. Ik denk dat dat ook veel potentiele kopers zou wegjagen, mocht je je auto ooit willen verkopen.
Het grote nadeel daarvan is wel dat je nooit meer een sleutel kunt bestellen op kenteken of chassisnummer. Dus bij een relatief nieuwe auto zou ik toch overwegen om het juiste slot bij de dealer te bestellen.
@remutr wrote:
je heb een verstandige vriendin :thumb
Laan die havenarbeiders die meuk maak aan hun stadsgenoten verkopen!
Ja, want in de rest van Nederland is het onmogelijk om opgelicht te worden.
@wim-v6 wrote:
Nee na het weg rijden, als je bij een pomp stopt voor een broodje bijvoorbeeld, en je staat in de rijrichting, je rijdt weg zonder de rem aan te tikken, gaat de Cruise Control ook echt niet werken.
Ter controle moet je dus de rem een keer bedient hebben.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
Dat weet ik, maar dan blijft die melding ook staan op de boardcomputer.
Maar dat is niet relevant voor dit topic, aangezien de cruise control nu dus helemaal niet meer werkt en ik dus een foutcode heb.
@Ratman wrote:
Verder wordt vaak een stikker meegeleverd om de datum en Km stand te controleren welke je op bijv de distributie kap kan plakken
Inderdaad en anders wordt het meestal gewoon met een stift op de kap geschreven.
Als er geen sticker zit, dan is dat meestal al verdacht. Dan zou het best kunnen dat ze ‘m eraf hebben gehaald ;)
@wim-v6 wrote:
Iedereen weet dat je minimaal 1x de rem bediend moet hebben voor de cruise werkt.
Zie 1e bericht van de TS zal de rem niet bediend hebben.verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
Tijdens het uitlezen bedoel je? Krijg je serieus een foutcode als je uitleest zonder de rem eerst te bedienen?
Zo niet, dan bedankt voor je nutteloze bedrage en lees voor de volgende keer even de rest van het topic door.
Soms ben ik een beetje sloom met m’n vorderingen. Voornamelijk vanwege weinig tijd en lage prio. Zeker omdat die het de afgelopen maanden eigenlijk ineens weer probleemloos heeft gedaan… Tot nu, want ondertussen doet de cruise control helemaal niets meer.
Ik heb de Astra eindelijk eens uitgelezen en krijg de volgende foutcode:
P0571: Remlichtschakelaar A (Cruise Control). Signaal ontbreekt.Er zit dus duidelijk een storing in, maar… de remlichten werken wel gewoon. Ik heb ook met de uitleescomputer de parameters bekeken in het cruise control menu. Als ik dan de rem bediende, werd dat ook gezien door de computer. Dus het lijkt me niet dat het aan het remsignaal ligt, ondanks dat die dat wel denkt.
Het koppelingssignaal kon ik helaas niet uitlezen met die computer.
Dus eigenlijk ben ik nog steeds niks verder :P Iemand nog tips?
27 februari 2015 om 11:39 In reactie op: M32 BAK. Wie heeft ervaring met Opel coulance IK NU WEL!!! #18274415@iquick wrote:
Dat klopt, maar niet alle dealers doen dit, merendeels besteed grote werkzaamheden zoals revisie versnellingsbak, motor en spuitwerk uit aan specialisten, ze voeren deze werkzaamheden zelf niet uit. Maar als je voor een tweede keer de versnellingsbak moet wisselen dan is er iets mis met de specialist op de speeddial.
Oh, dat geloof ik best. Het ene revisiebedrijf is het andere niet.
Mijn vader heeft een Renault Scenic gehad van de zaak waarbij er een schoepje van de turbo de inlaat in was gevlogen. Die kreeg dus een gereviseerde motor. Bij die motor is tot 3x toe de brandstofleiding gescheurd. Totdat ze erachter kwamen dat ze bij de revisie een beugel van de brandstofpomp waren vergeten, waardoor die pomp dus letterlijk aan de leiding hing. Het is een wonder dat die pomp nooit van z’n plek is geschoven en de distributieriem eraf heeft gelopen.
27 februari 2015 om 10:29 In reactie op: M32 BAK. Wie heeft ervaring met Opel coulance IK NU WEL!!! #18274411@iquick wrote:
Ik betaal liever meer aan een gespecialiseerd bedrijf dan aan een Opel dealer zelf want ik weet niet hoe zij die bakken reviseren. De ene dealer doet het beter dan de ander
Ik geloof nooit dat de dealer die bakken zelf reviseert. Die hebben ook gewoon een revisiebedrijf op speeddial op het moment dat er iemand binnenkomt met bakproblemen. Ze krijgen een gereviseerde bak binnen, wisselen ‘m en sturen die van jou terug.
@corsaboy wrote:
als het bedrijf echt alleen maar slopers verkocht dan was het toch ook al 10x failliet geweest?
Dan nog snap ik niet dat dit bedrijf nog niet failliet is. Type het eens in op google en er is gewoon geen enkele positieve recensie te vinden en ik neem toch aan dat iedereen wel eerst even de achtergrond van het bedrijf opzoekt voordat ze ergens een auto gaan kopen. Dus ik vraag mij altijd serieus af wie daar überhaubt een auto koopt.
Ja trashmetal koopt daar misschien een auto, maar ik neem niet aan dat ze het van Corsaatjes van 500 euro moeten hebben. Ze hebben daar echt megaveel staan en ook gewoon auto’s van 20 of 30.000 euro. En als ik zulke bedragen te besteden had, dan was JetCars echt het laatste bedrijf waar ik zou gaan kijken.
@Dolby wrote:
KLinkt net zoals Jet cars. Niet doen. :fy1
Ik heb dat met vrijwel ieder bedrijf met “cars” in de naam, zeker als ze in Rotterdam gevestigd zijn. Happycars, SuperCars, TopCars, MultiCars, WorldCars. Dat zijn vrijwel altijd van die waardeloze handelaren, je kunt daar wel goede auto’s kopen als je weet waar je naar moet kijken, maar je kunt daar makkelijker schadebakken kopen waarvan de kilometerstand 100.000 km is teruggedraaid.
@Peter. wrote:
Ik denk dat je bij Jet Cars best een goede auto kunt kopen voor weinig. Ze kopen ze o.a. in via ikwilvanmijnautoaf.nl, dus eigenlijk zijn de particulieren de oplichters, mocht er een slechte auto tussen zitten.
Dat geloof ik ook inderdaad, er zullen vast goede auto’s bij zitten, maar je moet genoeg kennis hebben om ze eruit te halen en om weg te durven lopen als het toch niks blijkt te zijn.
Soms lees je wel een recenties op internet, niet alleen van JetCars, maar ook van andere autobedrijven en dan is dat vaak van mensen die er zowat op zitten te wachten om opgelicht te worden. Wat je vooral vaak hoort is een motor die oververhit raakt onderweg naar huis. Tja, als je proefrit lang genoeg was geweest (met minstens een half uur tot drie kwartier snelweg), dan had je dat tijdens de proefrit al gehad en had je de auto niet gekocht.
Het is gewoon simpel: Als je niet weet waar je op moet letten, dan moet je geen auto kopen zonder garantie. Veel mensen lijken dat niet te beseffen en daar maakt een bedrijf als JetCars makkelijk gebruik van. Door mooie auto’s voor goedkoop aan te bieden. De vuistregel die je moet hanteren is: Als het te mooi lijkt om waar te zijn, dan is het dat ook.
Maar als je inderdaad gewoon een goeie casco zoekt met een goed interieur etc en je weet waar je naar moet kijken of het geen schadebak is en je geeft niet zoveel om te kilometerstand, dan kun je overal een goede auto vinden en dus ook bij JetCars.
@Dolby wrote:
Als ik al op internet de naam Rotterdam tegenkom. denk ik meteen aan Jet cars. En vaak is het ook zo. Maar dat betekend voor mij meteen niet verder kijken.
Ben er 1x geweest. Maar wat is dat een slecht bedrijf. Ik had ook de recenties gelezen maar wilde het toch een keer met eigen ogen zien. Maar had die dag echt dikke spijt
om een halve dag kwijt te zijn. Op de foto’s zagen de 3x Opel astra wat ik toen op het oog had heel netjes uit op de foto’s. En heb zelf meerdere keren gebeld over
de auto’s. Op de dag s’ochtend gebeld staan deze 3x Astra er nog ja meneer ze zijn er nog. Kom je 2,5uur later aan. Staan van de 3 auto’s er maar 1 in de showroom.
De enige die in de showroom staat zag er van de buiten kant al niet uit. je kon zo zien dat deze auto schade heeft gehad. De binnenkant was echt uitgeleefd. Dat konden nooit
de foto’s zijn die Jet cars op internet had staan. Toen ik vroeg waar de 2 andere auto’s stonden vertelde hij me dan moet je naar achter lopen daar zijn ook nog 2 loodsen.
Daar naartoe gegaan. Kwam ik een van de buitenkant goed uitziende Astra G station staan. Ik vroeg om de auto open te maken en te starten. Toen vertelde de meneer met
een lach op zijn gezicht dat gaat een probleem worden. Hij maakt toen de motorkap open en daar lag het blok compleet open. :fy1 Echt niet normaal.
Mijn vertrouwen was toen al op het diepte punt gezakt. Maarja je hoopt toch dat van 3 auto’s een mogelijke goede tussen zat. De laatste astra die ik op het oog had stond in nog een andere loods
Daarna toe gelopen. Komen we eraan doen de deur open. Kwam een lijken geur uit wil je niet weten. :fy1De binnenkant was totaal gesloopt de handgrepen en binnenverlichting hing los te bungelen. Echt niet normaal. Terwijl op internet de auto’s er uit zien als goede normaal 2de hands auto’s.
En de verkopers zijn ook niet echt vriendelijk. :pukeEcht voor mij nooit meer.
Het is kut dat je je vrije dag en een paar liter benzine eraan verspild hebt, maar wees maar blij dat je gelijk kon zien dat het wrakken waren, in plaats van dat je daar achterkomt op het moment dat je ‘m gekocht hebt ;) Want jouw verhaal is nog de minst erge situatie die je kunt hebben natuurlijk.
@johanhummer9 wrote:
Ik vind 1 op 16 best netjes , aangezien zon 3 cilindertje volgens toch wel aardig moet werken.
Inderdaad, die van mijn zus doet ook 1 op 16, vind ik ook best netjes.
Oh en vorige week donderdag om en nabij het station in Eindhoven kwam ik supermooie witte Astra J GTC tegen met BBS velgen.
En hij had zo’n sticker op de zijkant (in mat zwart, dus zonder rood en zonder Steinmetz):

Ik ben ‘m twee keer tegengekomen, rond 13:00 uur toen ik mijn vriendin wegbracht naar het station en rond 17:00 nog een keer toen ik m’n vriendin weer ophaalde van het station.
Vanmorgen rond 7:15 spotte ik op de Leostraat in Eindhoven (ging rechtsaf richting Floraplein):
Een capri yellow Astra G Coupe met xenon en een OPC bumper. Ik denk dat dat ricksmits was.
@Har Opel wrote:
@roger rabbit wrote:
Ik heb ze voor de corsa-c van mijn meissie ze bij fsrs gehaald
http://www.fsrs-opelwebshop.nl/set-bosch-wisserbladen-aerotwin-opel-agila-a-cors.html” onclick=”window.open(this.href);return false;volgens mij 1 van de goedkoopste
Komt wel € 6.95 verzendkosten bij dus komen ze op haast 30 euro
Even liken op facebook, dan krijg je 10% korting ;)
@crossagek wrote:
Eerlijk waar ze doen niet voor elkaar onder ;)
Dat kun je nu natuurlijk nog niet zeggen, dat weet je pas als je nieuwe wissers versleten zijn ;)
Ik heb ook ooit flatblade wissers van de Action gehad, deden het in het begin prima, totdat er ineens het plastic kapje op het uiteinde ineens los schoot en bij het wissen een enorme kras op m’n ruit achter liet.
Never again.
@matthieukrens wrote:
Soms loopt hij tijdens het rijden op de snelweg zelfs op
Dat is redelijk normaal. Als je altijd in de stad rijdt en vaak koud start enzo, dan neemt die dat verbruik mee in z’n berekening als voor hoever je nog kunt rijden.
Als je dan snelweg gaat rijden en ineens veel efficiente kilometers gaat maken, dan stelt die zich daarop in en gaat die aangeven dat je verder kunt rijden. Da’s ook logisch, want je kunt dan ook verder rijden.@Har Opel wrote:
Oh oké ik heb na lang zoeken via internet een set gevonden inclusief verzenden voor € 34.50 nergens kon ik ze goedkoper vinden.
In de automaterialenzaak kosten ze zelfs met korting € 44.50 een set.Dan heb jij wel een heel goedkoop adresje TedMechanic…is dat ook via internet…..zo ja graag het adres aub.
Ik had ze gehaald bij fsrs opelwebshop, maar daar staat de Corsa C niet bij zie ik.
@Dennis120506 wrote:
Nee kan ik niet zeggen kan van alles zijn.
4 optie’s:
1. naar de dealer en laten uitlezen.
2. Gose91 een pm sturen hij heeft een opcom en woont voor jouw het dichtst in de buurt.
3. zelf een opcom aanschaffen.
4. Of helemaal niks doen.Ik zou als eerst voor optie 2 gaan, en anders optie 3.
Bijde zijn goedkoper dan uitlezen bij de dealer.Je kunt bij een Astra G ook zelf uitlezen door het gaspedaal en de rem tegelijk in te trappen en het contact op stand twee te zetten. Dan tellen hoevaak het lampje knippert en je hebt je foutcode.
-
AuteurBerichten

