TedMechanic

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 326 tot 350 (van in totaal 1,357)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Nieuwe auto’s, wel of niet aan beginnen? #17931152

    @jethro wrote:

    ADAC heeft een onderzoek gedaan, waaruit blijkt dat elektrische auto`s helemaal niet zo milieuvriendelijk zijn.
    Sommige dieselauto`s presteren op dat vlak namelijk beter.
    Alleen de Nederlandse Roverheid begrijpt dat niet en belast het rijden in dieselauto nog steeds EXTRA.

    Vergeet de LPG auto`s niet!!!
    Worden ook te zwaar belast.

    ;) ;) ;) :jerry

    In mijn post heb ik het nergens over milieu gehad, wel over technologische ontwikkelingen. Dat is niet hetzelfde, terwijl dat hier wel zo neergezet wordt. Ik ben zelf een liefhebber van techniek en ontwikkeling en ik ben een voorstander van hybride techniek en elektrische auto’s, maar waarom moet dat per se met milieu te maken hebben? Ik zeg dat ik elektrische auto’s interessant vind en jij zegt dat ze niet schoner zijn dan diesels. Ja? En? Dus? Heb ik dat beweerd dan? Je hoort mij nergens allerlei rare regels van de overheid goedpraten. Het enige wat ik zeg is dat ik het dom vind om technologische ontwikkelingen tegen te houden.

    Verder kun je wel zeggen dat de auto uit de jaren 90 prima was en dat er allemaal geen elektrische rommel aan hoeft, dat is voor een deel wel waar. Als je een Vectra A pakt, dan heb je inderdaad een prima auto waar weinig mis mee kan gaan. En inderdaad bij een nieuwe Insignia heb je inderdaad een hoop mogelijke elektrische storingen.

    Maar dan vergelijk je wel twee dingen met elkaar die totaal niet met elkaar te vergelijken zijn. De markt WIL nu eenmaal de technische snufjes in z’n auto. Je kunt je geen nieuwe Insignia meer voorstellen zonder navigatie, predictive cruisecontrol, radio met allerlei functies, verwarmde spiegels, verwarmde stoelen, elektrisch verstelbare stoelen, achteruitrijcamera, parkeersensoren en niet te vergeten alle veiligheidsdingen: ABS, ESP, airbags etc. Al die rommel die erop zit wordt een spaghetti aan draden als je dat gaat doen ZONDER canbus. Als er DAN is mis is, probeer dan maar eens een storing te vinden. Zonder canbus is dat onmogelijk. Ze hebben geprobeerd om een auto te maken zonder die rommel, Dacia. Maar ondertussen hebben die ook al modellen met canbus, omdat de markt nu eenmaal al die snufjes wil.

    In reactie op: Nieuwe auto’s, wel of niet aan beginnen? #17931143

    Maar als je niks probeert, kom je ook niet verder. Natuurlijk zijn die accu’s vervuilend enzo, maar feit blijft dat de fossiele brandstoffen opraken. Dat lijkt misschien nog ver weg, maar als je nu niet begint met zoeken naar de oplossing, dan ben je straks te laat. Ik denk dat de elektrische auto de toekomst heeft, al dan niet met een brandstofcel.

    En natuurlijk kun je een Astra F uitlezen met een paperclip. Je kunt een carburateur afstellen met een schroevendraaier. En als je paard honger heeft geef je ‘m een bak haver. Neemt niet weg dat er met al die dingen geen andere problemen waren ;)

    In reactie op: Nieuwe auto’s, wel of niet aan beginnen? #17931140

    Ik vind het lachwekkend hoeveel mensen er tegen hybride of electro auto’s zijn. Ik vraag me af of die mensen ook nog steeds een Nokia 3310 gebruiken.

    Het is onzin om je te verzetten tegen technologische ontwikkelingen. Sterker nog, het is dom. Als iedereen dat zou doen, dan zou iedereen hier nog met paard en wagen rijden. In Amerika is dat de amish cultuur toch?

    Ik snap wel dat iedereen bang is voor draadjes en canbus enzo en dat ze straks niks meer zelf kunnen aan de auto. Ik kan je alleen maar aanraden om je meer te verdiepen in de techniek, want je kunt het toch niet tegenhouden. Ik denk dat 100 jaar geleden mensen zich ook zo voelden toen hun paard en wagen vervangen werd voor een auto.

    Ik weet niet hoe oud iedereen is, maar ik schat iedereen tussen de 20 en de 40, om dan al een ouwe zeur te zijn en het over “die goeie ouwe tijd” te hebben… Dan heb ik medelijden met je, want dan ga je het nog zwaar krijgen de rest van je leven.

    In reactie op: olie verversen Z18XE #18281068

    @Chris426 wrote:

    Als de carterplug een zwart rubberen ringetje erin heeft, vervang je best heel de plug. Bij mijn z14xe moet ook steeds de carterplug vervangen worden.

    Hier heb ik nog nooit van gehoord. Zolang de torx nog niet gaar is of de draad niet beschadigd is er absoluut geen reden om de caterplug te vervangen.

    En als je gewoon de goeie maat torxbit gebruikt en ‘m niet als een idioot vast zet, hoef je ‘m nooit te vervangen.

    In reactie op: Losse remblok. #18280615

    @Aapje wrote:

    Gelukkig kan ik tegenwoordig trommelremmen wel dromen, maar je wil je niet weten hoevaak ik de eerste keer van links/rechts ben gelopen om te kijken hoe die klote veren zitten :D

    Inderdaad, vooral bij trommelremmen ja. Ik heb ooit eens de fout gemaakt om links en rechts tegelijk los te halen, toen ging er een weekend overheen voordat ik m’n onderdelen had en toen wist ik natuurlijk niet meer hoe die veertjes zaten.

    Dus sindsdien: Niet aan de andere kant beginnen voordat de ene kant helemaal in elkaar zit.

    In reactie op: Nieuwe auto’s, wel of niet aan beginnen? #17931135

    @smileyspeedster wrote:

    @TedMechanic wrote:

    Dat vind ik wel vreemd inderdaad, daar is ineens een omslagpunt geweest ofzo. Dat fabrikanten zijn gaan liegen over het verbruik.

    Ik denk dat je het kantelpunt van het liegen redelijk kunt spiegelen aan de introductie van de emissienorm.
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Europese_emissiestandaard” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Dat is best mogelijk ja. Mijn Astra is nog euro 4, daarna is het misgegaan denk ik. Ik denk dat euro5 een te zware regel is geweest om aan te houden zonder vals te spelen.

    In reactie op: Losse remblok. #18280613

    @bart-gsi wrote:

    Leer voor de volgende keer… Enbij twijfel een fotocamera gebruiken

    Hoeft nog niet eens. Het mooie van remmen is dat het er aan de andere kant precies hetzelfde uitziet (maar dan in spiegelbeeld).

    Dus als je maar 1 kant tegelijk doet, heb je altijd het voorbeeld aan de andere kant.

    Volgens mij schrijf je oliepeil met een korte EI.

    In reactie op: Nieuwe auto’s, wel of niet aan beginnen? #17931123

    @wim-v6 wrote:

    Het mooiste is nog wel dat mijn Ascona C 1.6S moeiteloos zijn opgegeven verbruik haalt als je gewoon met het verkeer (de moderne auto’s dus) mee rijdt.
    1op14 dus.

    Ook de Corsa Turbo Diesel kan de opgegeven 1op18,4 goed halen.

    De Vectra zit met grotere motor (3.0-V6 ipv de 2.5-V6) dan op kenteken precies op het gemiddelde van 1op10.

    Veel realistischer toen dus.

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    Dat vind ik wel vreemd inderdaad, daar is ineens een omslagpunt geweest ofzo. Dat fabrikanten zijn gaan liegen over het verbruik.

    Mijn Astra G (2003) verbruikt ook exact wat er in het boekje staat. Terwijl de Peugeot 308 (2012) van mijn vader echt behoorlijk minder zuinig is dan wordt opgegeven.

    Nu begrijp ik wel dat er veel afhankelijk is van je rechtervoet en wanneer je schakelt, maar toch moet het dus mogelijk zijn om een realistisch verbruik op te geven als fabrikant zijnde.

    @okkie-001 wrote:

    Wow, dit is wel heel erg slecht. Dit is voor mij zeker een reden om het niet te kopen.

    In reactie op: start / stop #18279420

    @juruca wrote:

    De distributieriem krijgt bij elke start het weer voor z’n kiezen om de waterpomp en de nokkenas op te starten.

    Daar is die voor gemaakt. De krachten van de startmotor zijn niks vergeleken met de krachten die erop komen als je bijvoorbeeld terugschakelt of abrupt gasgeeft.

    In reactie op: Beslagen ruiten #18277570

    @b07 wrote:

    het goedkoopst wat je kan proberen is eerst is je ruiten schoon maken, er komt vuil op je ramen door adem, zweet, of door rook als je rookt, vuile ramen beslaan sneller

    niet met glassex poetsen dat maakt het erger.

    ik gebruik thinner en, kranten papier dat stinkt wel even maar werk heel goed.

    wat TedMechanic zegt kan ook goed helpen met spiritus, daar heb ik geen ervaring mee .

    ik hoor wel eens dat airco een vette aanslag op je ramen kan achter laten maar weet niet precies hoe dat zit

    Jep, de key is om het vetvrij te maken. Dus iets met alcohol erin gebruiken. Zelf pak ik altijd een plantenspuit, daar doe ik een mengsel in van spiritus en warm waren, dat spuit in royaal op de ramen. Daarna met een microvezeldoek boenen, tot slot met keukenpapier droogwrijven. Dat laatste is het belangrijkst, doorwrijven tot het stroef gaat. Zolang het papier makkelijk over de ruiten gaat is het of nog nat of nog vet.

    Als je dat zo doet en je recirculatieklep staat in de goede stand, dan zullen je ramen niet meer beslaan. Het is een pokkewerk, maar je moet er de tijd voor nemen en je haalt er meer voldoening uit dan je denkt ;)

    In reactie op: Beslagen ruiten #18277569

    @x18xeturbo wrote:

    bij mijn zat er ook en klep in maar die heb ik er uit gehaald en nu ff kijken of het nog is

    gr

    Als je de klep eruit haalt, zal die de weg van de minste weerstand kiezen en zal die waarschijnlijk altijd uit het interieur zuigen en zul je dus JUIST beslagen ramen krijgen. Terwijl je juist moet zorgen dat de klep de weg naar het interieur afsluit. Zoals ik dus al had uitgelegd, de klep tegen dat rooster zetten en een schroef met een grote ring door het rooster in de klep draaien, zodat hij in die stand blijft staan.

    Door de klep eruit te halen, heb je het nu waarschijnlijk alleen maar erger gemaakt.

    In reactie op: Beslagen ruiten #18277560

    Jep

    In reactie op: Nieuwe auto’s, wel of niet aan beginnen? #17931103

    @GSE wrote:

    De techniek veranderd niet veel….feit is zuiger motor is der al meer als een eeuw en der word langzaam meer op gemaakt maar de kern van de motor is gelijk……Eerst hadden we een tv toen een kleuren tv toen een afstandsbediening toen kwamen de platte tvs en nu de smart tv maar dat zijn allemaal ontwikkelingen op het oude concept..Zo ook meerdere kleppen een turbo variable nokkenas timing enz enz….

    Qua motoren techniek heb je gelijk, daar zijn het de kleine veranderingen die het modern maken, dus inderdaad variabele nokkenassen, variable turbo’s, etc.

    Qua tv’s heb je geen gelijk vind ik. Een oude beeldbuis tv is niet te vergelijken met een LED of Plasma tv, omdat de techniek simpelweg compleet anders is. Het klopt dat het een doos is waar je bewegend beeld op kunt kijken, maar het is geen doorontwikkeling van elkaar, maar een compleet nieuw concept.

    @RamSwa72 wrote:

    Het valt mijn meteen op dat het voornamelijk Franse en Italiaanse roestbakken zijn op een verdwaalde japanner na dan .

    Valt dat op ja? Bij mij zat dat wel redelijk in de lijn der verwachting :D

    Tja, dat is natuurlijk de reden dat men de APK-keuring bedacht heeft ;)

    Er zijn nog steeds minder ontwikkelde landen waar het er nog steeds zo aan toe gaat. De Verenigde Staten bijvoorbeeld ;)

    In reactie op: Nieuwe auto’s, wel of niet aan beginnen? #17931100

    @GSE wrote:

    Misschien ben ik nare meneer als ik zeg dat ik een Opel Astra van 2015 meer zie als een plastic auto die gemaakt is om massaal te verkopen vanwege de redenen zuinig veilig ruim licht bla bla bla…

    Natuurlijk is de nieuwe Astra gemaakt om massaal te verkopen. Net als de Astra H, de Astra G, de Astra F, de Kadett E, etc.

    Als merk heb je een “melk koe” nodig die geld voor je oplevert, dus dan heb je een auto nodig die het goed doet bij de massa. Hoe die auto eruit ziet er wat erin zit? Dat bepaalt 1: De overheid en 2: De concurrent.

    Het feit dat de concurrent bepaalt, is ook het grootste risico. Stel dat Volkswagen een super goedkope Golf op de markt brengt met alles erop en eraan, dan heeft Opel geen andere keuze dan om de Astra in dezelfde prijsklasse te mikken met dezelfde opties. En omdat Opel in dit theoretische voorbeeld geen deal heeft gesloten met een bepaalde leverancier om een optie goedkoop te kunnen leveren, moet Opel dat geld voor die optie bijvoorbeeld uit de kwaliteit halen.

    Dat is de reden dat er soms echt een draak van een auto wordt uitgebracht met allemaal problemen. Mercedes heeft bijvoorbeeld de E-klasse W210 compleet afgeraffeld, omdat BMW toen al met de nieuwe 5-serie kwam. Mercedes had geen andere keus en moest gelijk de nieuwe E-klasse op de markt gooien, terwijl die eigenlijk nog niet klaar was voor productie.

    Ongeveer hetzelfde is gebeurd met de Golf VI. In dat geval niet qua introductie moment, maar qua prijs. Dat ding was voor Volkswagen veel te duur om te produceren, maar ze hadden geen andere keuze dan om de prijs hetzelfde te houden als de concurrent, anders verkoop je gewoon niks.

    En dat “zuinig veilig ruim licht bla bla bla…” wordt natuurlijk bepaald door de wet. Ze hebben aan eisen te voldoen en als ze dat niet doen, dan missen ze de boot en kunnen ze hun auto niet op de markt brengen. Je zegt het allemaal zo makkelijk, maar autofabrikanten hebben minder keuze dan je denkt.

    Natuurlijk zijn die ouwe bakken met big block motoren vet, maar dat was nog in de tijd dat benzine goedkoper was dan water en veiligheid allemaal niet zo belangrijk was. Tijden veranderen en als je als bedrijf niet meeverandert, dan heb je een probleem. Daar is Chrysler een mooi voorbeeld van.

    Misschien dat het aan de leeftijd ligt of aan het feit dat ik zelf in motorenontwikkeling werk, maar ik heb meer respect voor een Japanner die 100 pk uit een puntenslijper kan halen dan een Amerikaan die een V8 in een kruiwagen legt.

    In reactie op: Beslagen ruiten #18277558

    @x18xeturbo wrote:

    nou ik heb net ff zitten kijk omdat ik daar ook last van heb maar die van mijn die ziet er heel ander uit dan die op de
    foto ik heb deze

    gr

    Zo ziet die er bij mij ook uit. Bij mij was de klep afgebroken van de motor, dus ik heb de motor eraf gehaald en de klep tegen dat rooster geklapt en een schroef met een grote ring door dat rooster in de klep gedraaid, zodat de klep aan dat rooster vast blijft zitten.

    Het is even pielen, want je heb niet zo heel veel ruimte, maar als die klep het toch al niet meer doet is het de moeite waard. Daarna ramen goed zemen met spiritus en je hebt nooit meer last van beslagen ramen :thumbup

    In reactie op: Beslagen ruiten #18277555

    Grappig, dat ziet er echt compleet anders dan bij mij. Op de middelste foto zuigt die aan uit het interieur en op de onderste foto zuigt die aan van buiten.

    Je gaf eerst aan dat die werkte, maar als die half open blijft staan werkt die dus niet ;) Hij kan of open of dicht.

    In reactie op: Beslagen ruiten #18277550

    @Jiang153 wrote:

    Kan ik die klep ook met de hand dichtdoen en dan vasttapen oid? Geen zin om alles los te halen :angel

    Kan het zijn dat de BEHR standaard in de astra zit of moet ik toch echt even kijken?

    Ik heb ‘m met de hand in de frisselucht stand gezet en daarna een schroef met een ring erin gedraaid zodat hij aan het rooster vast blijft zitten en dus altijd in de frisselucht stand blijft staan.

    En op je tweede vraag: Nee, zoals ik zei kunnen er twee types in zitten, afhankelijk van welk luchtfilterhuis je hebt. Je zult daarvoor je dashboardkastje er even moeten uithalen om te kijken. Als het goed is staat er op of het een BEHR of een Delphi is, zo niet, dan moet je even het filter eruit halen om te kijken of die vierkant of rechthoekig is.

    Als je dan toch je dashboardkastje eruit hebt, kun je gelijk die klep even vastschroeven.

    In reactie op: Beslagen ruiten #18277546

    @Jiang153 wrote:

    Goedenavond,

    Vandaag kreeg ik steeds beslagen ramen in mijn Astra G. Ik kreeg de tip om mijn interieurfilter te vervangen, maar hoe weet ik welke ik nodig heb als ik het online bestel?

    Ik zie namelijk dat er een type BEHR is en een type DELPHI? :shock:

    Er kunnen inderdaad twee types op zitten, een vierkante of een rechthoekige. De beste manier om het te weten is om de oude er gewoon even uit te halen en te kijken welke je hebt.

    @Chris426 wrote:

    Kijk ook even na of je motortje van je recirculatieklep niet stuk is.

    Dit was bij mij het geval, klep bleef dicht staat en ramen sloegen meteen aan.

    Dat was bij mij ook inderdaad. Ik had altijd last van beslagen ramen bij ieder drupje regen wat er viel. Klep was inderdaad kapot. Ik heb ‘m vastgezet in de frisse lucht stand en sindsdien zelfs bij hevige regen nog niet eens de achterruitverwarming aan hoeven hebben.

    In reactie op: Corsa C kofferbakslot i.c.m. aftermarket CV #18278055

    Ik heb wel een foto gevonden van eentje met CV.

    Daar lijkt het erop alsof de servo er gewoon opgeschroefd zit. De vraag is natuurlijk of het slot van eentje zonder CV hetzelfde is, maar dan zonder servo.

    In dat geval moet er wel iets van te maken zijn. Is er echt niemand die dit al eens gedaan heeft bij een Corsa C?

    In reactie op: Corsa C kofferbakslot i.c.m. aftermarket CV #18278053

    Niemand die dit weet?

    In reactie op: Bedankt F je , welkom G #18278991

    @dennisnmgn88 wrote:

    Nette Astra. Ik wil/hoop je niet teleur te stellen, maar het bouwjaar 2003 lijkt me niet logisch als ik de foto bekijk. Ik meen (correct me if Im wrong) dat vanaf 2002 enkel nog de sport edition II en Njoy versie zijn geleverd. Dan zouden er in dit geval de koplampen, grill en deurgrepen zo wie zo niet kloppen, en de spiegel en wieldoppen zijn dan ook niet origineel. Schade verleden/ import misschien?
    Dat neemt natuurlijk niet weg dat ik je veel veilige kilometers wens :)

    Gewoon een model year 2002 model die in januari 2003 is afgeleverd. Dat is de mijne ook.

25 berichten aan het bekijken - 326 tot 350 (van in totaal 1,357)