TedMechanic

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 301 tot 325 (van in totaal 1,357)
  • Auteur
    Berichten
  • In principe maakt het niet uit, maar het is puur een stukje kans op kortsluiting.

    Als je met de steeksleutel de pluspool eerst losdraait en je raakt op dat moment de carrosserie, dan krijg je vuurwerk en geloof me, dit gebeurt sneller dan je denkt, zeker als je niet zit op te letten. Dus voor de veiligheid eerst de minpool, raak je dan de carrosserie, dan maakt het niet uit. Ik geloof nooit dat dat jaren80 boek het andersom zou zeggen, want dat is de afgelopen jaren niet veranderd.

    Met startkabels sluit je als eerste de plus aan, om dezelfde reden. Stel je doet eerst de minkabel en je raakt daarna met je pluskabel de carrosserie (dit gebeurt ook sneller dan je denkt), dan krijg je ook vuurwerk.

    Het is allemaal wel mogelijk om het andersom te doen, maar het is gewoon fool proof als je het op de goede volgorde doet.

    Oke, dus als ik het goed bedrijp: dat kleine relais wordt aangestuurd door de ECU? Dus als daar geen stuurstroom op komt dan is of de zekering stuk tussen ECU en het relais of is de ECU zelf stuk? (Of een draadbreuk ergens).

    In reactie op: Einde Astra J nadert #18283907

    Ziet er niet compleet nieuw uit. De zijkant ziet er precies hetzelfde uit als de J. Ze hebben alleen wat stijlvolle deuken in de deuren aangebracht en bij de C stijl hebben ze een vlakje zwart gekleurd.

    We zijn weer een paar maanden verder, eerst een hele tijd geen last gehad, maar nu gaat het lampje ineens veel frequenter branden.

    Heeft er iemand een idee hoe het systeem werkt? Er zitten twee relais onder de motorkap, waarvan ik heb begrepen dat die voor de brandstofpomp zijn. De zwaarste daarvan heb ik vervangen, maar dat heeft niks uitgehaald. Wat is de functie van de kleinere? Door wat wordt het aangestuurd en waarom zitten er uberhaubt twee?

    Dan nog een losse vraag, ik heb de kleinste van de relaishouders eruit getrokken en ik zag ineens dat daar het kleine relais is overbrugd zit met een knijpblokje, dat lijkt me niet de bedoeling. Ik heb nog niet heel veel verder gekeken, want ik had geen multimeter bij de hand, maar ik denk dus dat of dat relais kapot is of dat het stuursignaal daarvan ontbreekt en dat ze het daarom overbrugd hebben. Waar zou het stuursignaal van dat relais vandaan moeten komen? Ook heb ik gemerkt dat de brandstofpomp blijf draaien met contact aan (zonder starten), dat zal hier wel mee te maken hebben.

    In reactie op: Het grote gespot topic #17650555

    @RISL wrote:

    Jazeker, er was een Ferrari-meeting in Deil.
    Van daaruit zijn ze naar Waalwijk gereden en toen naar Kroymans, om vervolgens weer terug te rijden naar Geldermalsen voor een barbecue.

    Maar een Testarossa kan niet, wel een 512TR ;)

    Ik ben er als fotograaf bij geweest, heel wat mooie plaatjes geschoten.
    Er reed een Porsche 911 996 GT3 bij, en een oude Vanquish S en een nieuwe Vanquish, maar geen Gallardo.

    En het waren geen 17 Ferrari’s, maar 38, dus ik denk dat je alleen het eerste deel van de groep hebt gezien :)

    Awesome :D Bijzonder gezicht om dat tegen te komen :D 512TR… Staat TR niet voor TestaRossa dan? ;)

    Het was de andere kant van de weg, waardoor de vangrail een hoop van het zicht blokkeerde, dus mogelijk dat ik was dingen verkeerd gezien heb, maar die Lambo was ik wel vrij zeker van, fel groen was die, maar kan het natuurlijk altijd verkeerd gezien hebben.

    In reactie op: Het grote gespot topic #17650553

    Iemand die iets weet over een Ferrari evenment o.i.d. in omgeving Brabant afgelopen zaterdag?

    Ik reed op de A2 tussen Utrecht en Den Bosch en in tegengestelde richting heb ik welgeteld 17, ja ZEVENTIEN, Ferrari’s gespot :shock: :D

    Er reed ook echt vanalles tussen, 308, Testarossa’s, Modena, F355, maar ook nieuwere zoals de 458 en zelfs een freaking F40!!

    Er reed ook nog een verdwaalde Porsche en een Lambo Gallardo tussen.

    In reactie op: Multiriem x14xe? #18285672

    @pascal1109 wrote:

    Als jij een goede accu hebt, kan je nog een eindje rijden.
    Ik heb zelf met mijn Astra F nog zo’n 100 km gereden toen de dynamo niets meer deed voordat de accu leeg was en de auto er dus mee stopte.

    Inderdaad, mijn ouders hadden met de Vectra C ooit een kapotte dynamo toen ze een paar dagen in Arnhem waren met de caravan, ze wonen in Zeeland. Voor vertrek hadden ze de accu nog even opgeladen met de lader van de caravan.

    Ik had in de tussentijd al een nieuwe dynamo geregeld voor ze en tegen ze gezegd “Kijk maar hoever je komt”. De Vectra met de caravan erachter viel pas bij Breda stil :P Toen ben ik ze toegemoet gereden en heb ik de dynamo langs de snelweg vervangen.

    Ik denk dat het prima staat :thumb

    In reactie op: aanlopende banden #18281642

    @goombaaking wrote:

    er zitten nu 205/55/16 op, maar hij loopt aan op het loopvlak, en dus niet op de bolle wang.
    stel ik zet er een 185 of 195 band op, word het loopvlak dan ook 10-20mm kleiner?

    Ja, want die 205, 195 of 185 is juist de breedte van je loopvlak. De breedte van je wang is afhankelijk van de breedte van je velg (die buigt mee als je de band op een smallere of bredere velg zet).

    In reactie op: Brandstofpomp blijft zoemen??? #18285892

    @bart-gsi wrote:

    @kaneelschep wrote:

    Dat hij geluid maakt als je de auto op contact zet, klopt. Dat is altijd.
    Maar In een astra g hoor je die zoals smoke al zegt niet zomaar te horen.
    En de rest wat hij zegt, klopt ook. Als je hem meer dan normaal hoort, kan hij aan het overlijden zijn.
    Ik zou het zeker niet zomaar weg isoleren, maar even goed in de gaten houden.
    Mocht hij gaan jengelen, dus op verschillende toonhoogtes of harder en zachter geluid gaan maken dan is er wel iets mis.

    Staat ook in zijn bericht alleen maar over het op contact staan.. Niks over tijdens een draaiende motor… Dus daar heb ik ook geen antwoord op gegeven

    Ik neem aan dat de brandstofpomp ook draait bij draaiende motor ;)

    In reactie op: Einde Astra J nadert #18283900

    Ik vind ‘m wel mooi. Jammer dat die zo weinig verkocht is. Ik vind sedans vrijwel altijd mooier dan 5 deurs hatchbacks.

    Bij een 5 deurs hatchback vind ik het er bijna altijd uitzien alsof hij ontworpen is als 3 deurs, maar dat ze er noodgedwongen nog 2 deuren bij gepropt hebben. De Astra heeft dat niet zo, maar de Corsa wel heel erg vind ik.

    In reactie op: Einde Astra J nadert #18283898

    @Andre_Ede wrote:

    Zal er ook mee te maken hebben dat we van de G wat meer versie’s hadden.

    3 Deurs
    5 Deurs
    4 Deurs
    Caravan
    Cabriolet
    Coupe

    Astra H
    3 Deurs
    4 Deurs
    5 Deurs
    Twintop
    Caravan

    Astra J
    3 Deurs
    4 Deurs
    5 Deurs
    Caravan.

    Is er een Astra H 4 deurs geweest? Dan niet in Nederland neem ik aan. Anders hebben ze ze wel heel goed verstopt.

    In principe is de Cascada een Astra J cabrio, maar daar zijn ze wel laat mee gekomen (en ze prijzen ‘m buiten het Astra segment).

    De Astra G had ook het voordeel dat er nog een échte 3 deurs die ook was geprijsd als een gewone 3 deurs en niet door moest gaan als halve coupé.

    In reactie op: Snelheidsmeter afwijking Astra J #18285529

    Ik weet niet of het bij alle auto’s zo is, maar kan zijn dat de tellerafwijking er standaard in zit gebakken.

    Op school hadden we een Lexus CT200h op de rollenbank en de teller gaf ook standaard 10 km/h lager aan dan de rollenbank. Maar gek genoeg als je de auto tegelijkertijd uitlas met de computer, zag je dat de sensor wél de juiste snelheid aangaf. Dus blijkbaar zit er bij die auto iets tussen de sensor en de teller waardoor die expres te weinig aangeeft.

    In reactie op: Opels gespot. (Oud & Nieuw) #18285313

    @Do-Rithm wrote:

    Waar hadden ze in ge moeten dan?

    In de topics:
    Insignia Gespot
    Manta Gespot
    Astra Gespot
    Kadett Gespot

    ;)

    In reactie op: benzine lampje #18285200

    @broek87 wrote:

    ik heb laatst een opel corsa Njoy 1.2 uit 2002 gekocht en ik wilde weten of er in dit model een lampje gaat branden zodra benzine bij op is?

    wie kan mij helpen?

    Daar kom je toch vanzelf achter of ligt dat aan mij?

    Lampje vind ik totaal niet boeiend, er zit toch ook een metertje?

    Ik zou inderdaad ook aan de waterpomp denken, dat het lager bij warme motor bijvoorbeeld zwaar gaat draaien met als gevolg dat die slecht gaat koelen en dat de multiriem op z’n donder krijgt en daardoor dus is gebroken.

    In reactie op: ABS computer stuk?? #18283290

    @jethro wrote:

    Het zijn de banden niet!

    Hoe ik dat weet?

    Voor u een vraag, voor mij een weet. ;)

    Tot zover onze waarzegger. Zit er een sterretje in je glazen bol?

    @pionok wrote:

    met bovenstaande tips moet je een heel eind komen denk ik.
    Ik bedoel het niet kwaad Maar t moet me toch even van t hart. Waarom begin je aan dit soort klussen als je eigenlijk niet weet wat je aan het doen bent. Althans dat maak ik een beetje uit je vraagstelling op.
    Ik snap dat je geld wilt uitsparen of omdat je het gewoon leuk vind om lekker te sleutelen maar bij dit soort onderhoud/reparaties is het toch wel verstandig als je enige kennis van zaken hebt. Anders kan het wel eens een heel duur grapje voor je worden als het misgaat.

    Ik hoop dat je nog niet zomaar iets geprobeerd hebt en dat je er uit komt met de tips van de mede forum genoten.
    Succes
    Rene

    Hier ben ik het mee eens. Nu ben ik er best een voorstander van dat je altijd nieuwe dingen kunt leren en je dingen het beste leert door het te doen, maar van te voren een beetje inlezen in wat je precies gaat doen is wel een vereiste vind ik.

    Voordat je er ook maar aan denkt om een distributieriem te vervangen, is het toch handig als je op z’n minst de werking van de motor begrijpt.

    In reactie op: brandstoftank leegmaken #18284269

    @Fearless wrote:

    Is dat een pompje voor in de vulhals?
    Ik krijg het bij de meeste auto’s niet goed voor elkaar, omdat er soms een klepje in de vulhals zit. (sluit de boel af als de auto over de kop slaat bijv)

    Laatste keren heb ik gewoon de retourslang losgehaald en een slang in een jerrycan gedrukt…Zo stroomt ie heel snel leeg met een lopende motor.

    Inderdaad, dat is de snelste methode en het enige wat je extra nodig hebt is een stukje slang.

    In reactie op: Opel Vectra/Signum GESPOT #17336825

    Gisteren rond 17:30 op de rondweg in Eindhoven een verlaagde zilvere Vectra C1 GTS met dikke wielen gespot.

    Kenteken: 06-LD-PR

    Ik vond dat een mooie auto :thumbup

    In reactie op: Astra H spiegelglas laat los!!!!!! #17865247

    Ik denk dat dat komt omdat de lijm zacht wordt door de spiegelverwarming en daarna uitdroogt. Zeker omdat die tegelijk aangaat met de achterruit verwarming en daardoor vaker aan staat dan nodig.

    Bij m’n Astra G heeft m’n spiegel ook wel eens in stukjes op de parkeerplaats gelegen. En in de 5 jaar dat m’n vader z’n Vectra C had, is die 3 spiegels verloren.

    In reactie op: Opel Kadett GESPOT #18189604

    Gisteren een ijsje wezen eten bij IJssalon Kees in Geldrop. Daar reed toen we aankwamen net een knaloranje C Kadett (City denk ik) weg. Was dat een bekende van hier?

    In reactie op: Corsa B opkrikken #18281500

    @sjoerdie wrote:

    zou erg slecht zijn als een as(van welke auto dan ook) dat niet kan houden..

    dan zou ie gemaakt zijn van tandenstokers.

    Toch geeft Opel zelf aan dat je ‘m daaronder niet mag opkrikken. Het is namelijk geen starre as, maar een torsie as (semi onafhankelijke ophanging).

    In reactie op: Opel Speedster/GT GESPOT #17732826

    Gisteren rond 17:00 op de rondweg (Boutenslaan) in Eindhoven reed er een zilvere Speedster voor mij met het kenteken **-HD-KK

25 berichten aan het bekijken - 301 tot 325 (van in totaal 1,357)