TedMechanic

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 276 tot 300 (van in totaal 1,357)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: trekhaak astra G 2003 #18291065

    @davyb wrote:

    net gebeld ,maar alleen complete kabelset verkrijgbaar helaas..beetje duur haha

    Dan heb je met de verkeerde gebeld. Je kunt er gewoon een universele stekkerdoos opzetten.

    Als je die plaat weghaalt bij de slotvanger, dan zit daar een stekker waar niks op aangesloten is. Daar zou je dan normaal je kabelset op aansluiten. Maar je kunt ook gewoon die stekker eraf knippen, even meten welke draad bij wat hoort en daar je universele kabelset aan solderen.

    Dan ben je voor een tientje ofzo klaar.

    In reactie op: Astra G Sports Edition aanschaffen #18291019

    Zie deze pagina voor het verbruik van mijn Astra G Z16XE: http://www.spritmonitor.de/en/detail/605296.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Ja, ik ben zo’n nerd die dat bijhoudt :vertag

    Olie verbruikt die wel een beetje, maar niet schokkend. Ik schat 1 liter per 5000 km. Ik moet meestal twee keer bijvullen tussen beurtjes.

    Verder is er op mijn trekhaak en uitlaat na geen roest te vinden op de auto.

    In reactie op: buitenspiegel #18291117

    Inderdaad, die dingen vallen bij bosjes. Als je een Opel hebt, gegarandeerd dat je je spiegel een keer verliest.

    Nieuwe kost de wereld niet en is volgens mij inderdaad goedkoper dan een tube kit van een goed merk ;)

    In reactie op: kraak voorkant auto bij drempels #18291118

    Tja, da’s een Opel kwaaltje en blijkbaar moeten we het normaal vinden dat een Opel kraakt bij nat weer als we over een drempel rijden.

    De eerste keer dat ik ermee in aanraking kwam was toen de Vectra C van mijn vader begon te kraken bij nat weer. Heb toen ook de stabilisatorstangrubbers vervangen. Toen was het voor een half jaar weg en toen begon die weer te kraken. Heb toen weer alles losgehaald en ingevet, was het weer weg voor een paar maanden, totdat die weer begon te kraken. Toen heb ik mijn vader verteld dat die er maar mee moet leren leven.

    Toen kocht ik mijn Astra G, bij nat weer over een drempel, gegarandeerd dat die kraakt. Al is dat wel alleen de eerste paar kilometer. Als die warm is, is het over. Ik ga er nu niet eens meer de moeite insteken, want ik weer zeker dat als ik de rubbers vervang, dat hij over een half jaar weer kraakt.

    In reactie op: [Astra G Z16XE 2003] Airco magneetspoel vervangen #18290278

    @Fearless wrote:

    Haakse punttang werkt het beste in de nauwe ruimte die je hebt.
    Daarom demonteer ik de pomp liever dan dat ik m laat hangen. Vul ik hem daarna weer af.

    Als je dat zelf kan is het de moeite niet waard om de leidingen te laten zitten, maar als je daarvoor 2x naar de aircoboer moet, dan dan ben je daar meer voor kwijt dan wat die spoel kost.

    In reactie op: [Astra G Z16XE 2003] Airco magneetspoel vervangen #18290276

    @Dolby wrote:

    Ik neem aan dat het probleem nu is verholpen. :thumb

    Zo snel ben ik niet, ik moet eerst dat ding bestellen, een paar goeie punttangen kopen en een vrije zaterdag vinden om eraan te beginnen.

    Dit topic was meer om erachter te komen of het uberhaubt mogelijk is zonder druk te verliezen. Als dat niet het geval was, ging ik er sowieso voorlopig nog niet aan beginnen.

    In reactie op: Het grote ”kleine vragen” Corsa-topic #18122073

    Zolang de band nog geen diepe droogtescheurtjes heeft waarbij je tot op de koortlagen kunt kijken en zolang het profiel nog goed is, zou ik persoonlijk gewoon doorrijden met die banden. Ik heb wel eens op oudere banden gereden.

    Dat er eentje langzaam leegloopt… gooi ‘m eens in een bak met water en kijk waar de belletjes komen. Misschien zit er ergens een spijker in of is het ventiel lek, niet zoveel om je zorgen over te maken meestal.

    Dat je banden e.d. warm zijn na een rit snelweg is ook niet zo opvallend. Zeker niet in de zomer. Je moet ook niet onderschatten hoeveel warmte er van je remmen afkomt op het moment dat je afremt van 120 naar 0.

    In reactie op: [Astra G Z16XE 2003] Airco magneetspoel vervangen #18290273

    @Fearless wrote:

    Pomp kan los van het blok met de leidingen er aan. Scheelt wat ruimte, maar echt ideaal is het niet.
    Je hebt een paar goeie punttangen nodig (snapveertjes)

    boutje van de koppeling wil ook wel eens afbreken dus geef hem eerst een paar tikken zodat ie los schrikt.

    Zou van te voren even een weerstand meting doen op je spoel. Zou zonde van je tijd zijn als het probleem ergens anders zit.

    Al gedaan. De weerstand is oneindig. Ik krijg wel netjes 12V op de stekker.

    In reactie op: [Astra G Z16XE 2003] Airco magneetspoel vervangen #18290269

    Dat laatste was dus de vraag ;) Is dat te doen bij een Astra G, Z16XE?

    Gisteren is Liviu langs geweest hier om de ecu te vervangen. Probleem is nu opgelost. Het scotchblokje tussen de relais uitgehaald. Geen storingen meer :D

    Ook doet ineens de cruise control het weer… Die heeft het ook al een half jaar niet meer gedaan. Had niet gedacht dat er een verband kon zijn.

    In reactie op: Wat heb je vandaag gedaan aan je astra? Deel 1 #17644417

    @Grobyc wrote:

    Afgelopen weekend veel gedaan:

    – Motorstoringslampje verholpen (KM teller sensor is vervangen).
    – 2 nieuwe voorbanden erop laten zetten.
    – Binnen interieur goed schoon gemaakt.
    – Velgen schoon gemaakt.
    – Links achter remlicht vervangen.
    – Auto gewassen, gekleid en gewaxed.

    Die komt mij bekend voor. Denk dat jij mn waaiervelgen gekocht hebt toen :p

    @Robert R wrote:

    Haha ja,

    De domeinnaam is op meerdere manieren uit te leggen :D

    “The Ard of repair” zal ik het maar op houden, want “the art of repair” bezit deze man niet.

    Robert

    To Ard, or repair ;)

    In reactie op: distributieriem #18288145

    @b07 wrote:

    ik geloof je best maar, vind het wel raar dat daar geen interval voor staat, dit is gewoon een gelagerd onderdeel dat draait en, slijt net als de span en, looprollen.

    Als je het zo redeneert, zou er voor de dynamo, de stuurbekrachtingspomp en de aircopomp ook een vervangingsinterval moeten bestaan.

    Dat die vervangen wordt bij een distributieriem, is puur omdat het Opel nog nooit gelukt is om een waterpomp te maken met een fatsoenlijke levensduur. Hij wordt vervangen omdat die bij de distributieriem zit. Zodat niet alles wéér los moet als die kapot gaat.

    Als de pomp door de multiriem aangedreven wordt, zou ik ‘m lekker laten zitten totdat die kapot gaat.

    Bestaan er überhaubt auto’s die geen sigarettenaansteker hebben?

    In reactie op: Het grote ”kleine vragen” Corsa-topic #18122040

    @pascal1109 wrote:

    Ik had zelf een tooltje in elkaar gelast om dat te doen. Stuk schroefdraad en 2 grote moeren erop en daar weer haken aan gelast. Kon je met steeksleutels naar elkaar toe draaien. Was best wel beunen pur sang, maar ik leef ook nog. Beide zijden gedaan.
    Is alleen wel een klote werkje op die manier. Heb een avondje per kant nodig gehad :???:

    Kun je ook gewoon kopen voor een paar tientjes ;)

    In reactie op: passen deze velgen? #18287560

    @bart-gsi wrote:

    Als je aan autos werkt en hier op het forum komt neem ik aan dat mensen enige vorm van inzicht hebben waar ze mee bezig zijn.. Ja kort maar krachtig.. Dat verhaal van het station naar me huis.. Zo’n antwoord zou je van mij kunnen verwachten ja… De vraag was of de velgen passen.. Antwoord : ja niks meer niks minder.. Dat er een snelheids afwijking is als je grotere velgen monteerd lijkt me daarom van zelfsprekend.. Ik ga er daarom al van uit dat de topic starter enige vorm van inzicht heeft om dit zelf ook te weten.. (positief bedoeld)

    Niet mee eens. Ik kan me voorstellen dat als je geen verstand hebt van auto’s en op zoek bent naar winterbanden en je hebt een setje gevonden op internet, dan kan ik me voorstellen dat je je daarvoor gaat aanmelden op een forum om te vragen of ze passen.
    Als iemand een vraag stelt over een bandenmaat, zeker als het zo’n afwijkende maat is t.o.v. standaard, dan ga ik ervan uit dat die geen idee heeft wat voor maat die moet hebben. Je kunt beter teveel advies geven dan te weinig.

    Straks koopt iemand die velgen met banden op jouw advies, geeft er 300 euro aan uit, om er vervolgens achter te komen dat het niet de goede waren. Da’s toch knap lullig. Misschien dat je dat niet zo door hebt, maar wat jij hier antwoordt op vragen, kan behoorlijk wat gevolgen hebben voor iemand anders. Zeker als jij hier zo stellig doet alsof je er veel verstand van hebt, terwijl je het eigenlijk niet zeker weet.

    Ik zie het niet alleen hier, maar ik zie het constant bij berichten van jou. Dat je advies geeft wat of compleet niet klopt of maar half klopt en uiteindelijk kan iemand daar behoorlijk de mist in gaan. Mijn advies aan jou: Probeer eens wat vaker “denk ik” en “volgens mij” te zeggen.

    In reactie op: passen deze velgen? #18287556

    @bart-gsi wrote:

    Dat de snelheidsmeter af zal wijken is nogal logisch maar dat zal hij vast wel weten

    Dat is nogal een grove aanname vind ik. Je kunt er niet zomaar vanuit gaan dat mensen weten wat de bandenmaat betekent. Ik ken genoeg mensen die dat niet weten.

    Als ik bij jou op bezoek kom en ik vraag of het naar jouw huis te lopen is vanaf het station dan zeg jij: “Ja, het is te lopen!”. Vervolgens ben ik 2 uur onderweg en dan zeg je “Ik gaf alleen antwoord op je vraag. Je vroeg niet of het ver was. Er is een stoep, dus het is te lopen!”.

    Zo maak je het je er wel heel makkelijk vanaf. Geef een volledig antwoord of geef geen antwoord.

    In reactie op: passen deze velgen? #18287551

    Niemand die het de moeite waard vind om even te vermelden van dat km-teller hiervan 10% gaat afwijken?

    Het is nogal makkelijk om te roepen dat het past, zonder ook de gevolgen te vermelden.

    Ik zou het niet aanraden om deze bandenmaat op de Corsa te doen.

    In reactie op: Welk onderdeel is dit?? (Zie foto) #18287607

    @bart-gsi wrote:

    je kunt um eraf laten en dat deze enige vorm van koeling krijgt door de rijwind

    Die slang is niet voor de koeling van je uitlaat, maar voor de verwarming van de inlaat in de winter. Het zorgt ervoor dat de motor sneller warm is en dat de benzine en vocht uit de lucht minder aanslaat tegen het inlaatspruitstuk.

    Net als de zomer en de winterstand bij je carburateur vroeger. Al is het bij een carburateur wel belangrijker, omdat die bij koud weer kan dichtvriezen, dat probleem heb je niet zo bij een injectie.

    In reactie op: App problemen met Intellilink Corsa E #18287396

    @ivartje wrote:

    daarom juist :thumb en wat kunnen wij der aan doen terwijl het de dealer zijn probleem is ? waarschijnlijk heeft de topic-starter nog garantie ook

    Het klopt dat er nog niet zoveel van rondrijden en dat er garantie enzo op zit, maar dan hoef je nog niet zo belachelijk te reageren. Je kunt ook op een normale manier aanraden om de dealer even te bellen.

    Daarbij snap ik ook wel dat je geen zin hebt om bij ieder klein dingetje de dealer te gaan bellen, omdat je waarschijnlijk alleen maar bent vergeten om een bepaald knopje in te duwen. Hoeveel mensen voelen zichzelf niet voor lul staan, omdat ze na de beurt terugkomen dat de radio het niet doet, om er vervolgens achter te komen dat de monteur het volume op 0 gedraaid heeft. Dus ik snap best dat je het eerst even op internet vraagt, voordat je terug naar de dealer gaat.

    In reactie op: App problemen met Intellilink Corsa E #18287393

    @ivartje wrote:

    dealer bellen? :sleeping

    Goed advies! Zo kun je iedere vraag die hier gesteld wordt beantwoorden. Kunnen we het forum gelijk sluiten. Goed plan! :thumb

    Mijne zegt alleen dit:

    Ik heb de relais getest en ze werken allebei. Het is de kleine relais die is overbrugd, van de injectors. Als ik die eruit trek start de motor nog steeds.

    Ik heb het lang ontkend, maar ik denk dat inderdaad de ecu kapot is. Of anders misschien ergens een draadbreuk tussen ecu en de relais.

    In reactie op: Opel Corsa GESPOT #17316110

    @champo wrote:

    Grijze B Corsa’s zie ik zo vaak, dat ik wel eens mijn sleutel in een verkeerd slot doe.

    Ik rij nu in een saaie standaard grijze Astra G. Ik moest laatst even snel voor iets naar de supermarkt, was nog geen 5 minuten binnen en ik kom weer buiten en zie een grijze Astra met de achterkant volledig in de kreukels. Ik kreeg zowat een hartverzakking. Tot ik me besefte dat dat mijn auto helemaal niet was :P (Blijkt maar weer hoe snel ik vergeet waar ik m’n auto precies geparkeerd stond :P)

    Dat was wel 1 van de grote voordelen van mijn TR. Er was er altijd maar 1 van op de parkeerplaats.

    @P. Rutser wrote:

    Op de foto hebben ze rd/zwart en rd/bl doorverbonden.
    Dat wil zeggen dat relais k16 of k18 niet meer werkt.
    Dit kan komen door zekering stuk, f6 of f3.46.
    Relais stuk een van de twee.
    Of ecu stuk x71 16 of 23.
    Zekering die je ziet is f 62-15 A

    Even het schema bekeken en snap inderdaad wat je bedoelt.

    Ze hebben inderdaad de uitgang van K18 aangesloten op de uitgang van K16. K18 van de brandstofpomp en K16 van de injectors?

    Dus als ik 1 van de twee eruit trek en de motor start nog, dan weet ik in elk geval welke van de twee overbrugd is. Als ik vervolgens dat relais test en hij doet het nog, dan is de kans dus toch best groot dat de ECU kapot is?

    Wat is het risico als ik hiermee blijf doorrijden?

    In reactie op: Opel Corsa GESPOT #17316108

    @champo wrote:

    Ziet iemand nog wel eens een A 2deurs sedan rijden? Ik zie ze nooit meer.

    IK heb er eentje gehad, helaas verkocht, maar rijdt wel nog steeds rond in omgeving Amsterdam.

    Hier in Eindhoven zie ik er ook regelmatig eentje rijden.

    Corsa A’s beginnen sowieso behoorlijk zeldzaam te worden. Hoevaak zie je er überhaubt eentje rijden? Ongeacht het carroserrie type.

25 berichten aan het bekijken - 276 tot 300 (van in totaal 1,357)