TedMechanic

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 251 tot 275 (van in totaal 1,357)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Opel OPC GESPOT #17363156

    Rond half 5 op de rotonde van de Karel de Grotelaan in Eindhoven. Arden blauwe Astra G OPC.

    In reactie op: Opel Astra GESPOT #17344595

    Rond half 5 op de rotonde van de Karel de Grotelaan in Eindhoven. Arden blauwe Astra G OPC.

    In reactie op: Stuur verwijderen Corsa B ’93 #18292983

    @pascal1109 wrote:

    Gewoon snel korte krachtige rukken eraan geven. Doordat de moer er nog op zit, krijg je hem uiteindelijk niet in je bakkes :P
    Ga des noods maar eens op de sloop ééntje proberen eraf te halen om te kijken hoe het gaat.

    Inderdaad en meestal precies op het moment dat je het hebt opgegeven en het iemand anders laat proberen, dan schiet die bij die andere kerel in 1x los :thumb

    In reactie op: Welke single malt Whisky of Whiskey vinden we lekker? #17995684

    @jethro wrote:

    Alleen oude mannen zuipen whisky ;) ;) king:

    Jonge gasten zuipen bier. :thumb

    :jerry :jerry :kewlpics :wtf :agent

    Zuipen is iets anders dan drinken.

    Alcohol zuipen doen pubers die zichzelf stoer vinden en graag dronken willen worden, alcohol drinken doen volwassen mensen die het lekker vinden.

    Het woord “puber” heeft in deze context overigens weinig te maken met leeftijd, want ik ken mensen van boven de 40 die zich nog steeds zo achterlijk gedragen.

    In reactie op: Opel Corsa GESPOT #17316145

    @crossagek wrote:

    een TR is altijd 2 deurs en is tot ongveer 1987 daadwerkelijk als TR geleverd , na 1987 kwam de a2 versie en werd de sedan met 4 deuren geleverd en kreeg ook de benaming sedan .

    Dus is eigenlijk heel makkelijk : zie je een exemplaar met 2 deuren dan is het een TR , met 4 deuren is het een sedan

    Dat is niet helemaal waar. Mijn Corsa 2 deurs was uit 1987, maar was geen TR. Dat was een LS uitvoering, dus een A2.

    En die werd wel degelijk 2 deurs sedan genoemd.

    In reactie op: Het grote gespot topic #17650558

    Oke.. ik denk dat ik gisteren op de Karel de Grotelaan in Eindhoven een McLaren 650S heb gespot :shock:

    In reactie op: knipperlicht lampje vervangen corsa type E #18292239

    @KRSA2000 wrote:

    Ik ben vanuit gegaan van de ‘skill-set’ van Peppi…

    Hij’s een schadeauto aan het opknappen, dus ik denk dat die zelf wel wat kan.

    In reactie op: knipperlicht lampje vervangen corsa type E #18292237

    @KRSA2000 wrote:

    Dan heb je niet goed gelezen… :?
    Er staat bij dat je de knipperlicht niet zelf kan vervangen en dat jij je bij de garage mag melden…

    Uhu en zo’n zinnetje zou jij ook accepteren? Je kunt alles zelf vervangen.

    In reactie op: Onthulling Astra K #18291644

    Zou jammer zijn als ze de 3 deurs zouden schrappen, dat vind ik nog altijd de mooiste.

    Al komen ze dan misschien weer met een echte coupe. GTC is altijd zo half hatchback half coupe, voor de prijs van een hele coupe.

    Cascada coupe zou mooi zijn.

    In reactie op: [Astra G Z16XE 2003] Airco magneetspoel vervangen #18290283

    Zaterdag dan eindelijk de spoel vervangen. Dat was inderdaad best goed te doen! Het makkelijkste is om de voorbumper eraf te halen en inderdaad de claxon, dan kun je er zo bij.

    Het enige lastige was even om het centrale boutje van de pomp los te krijgen, omdat hij dus meedraait. Met behulp van een tang die eigenlijk gemaakt is om oliefilters los te draaien en de buurman die ‘m voor me heeft vastgehouden is het goed gelukt. In the process wel m’n torx bitje afgebroken (dat krijg je met de goedkope aldi rommel), maar gelukkig had ik er nog 1.

    Ik ben denk ik ongeveer anderhalf uur bezig geweest en de airco is nu weer lekker koud :thumbup

    In reactie op: Realistische slijtage van pedalen #18292257

    @Andre_Ede wrote:

    Is in NL niet bij wet geregeld in b.v. Frankrijk wel.

    Vreemd dat dat verboden is. Ik rij zo vaak met blote voeten. Als het mooi weer is en ik draag slippers, dan doe ik die liever uit dan dat ik achter de mat blijf hangen ermee.

    Ik snap overigens ook nooit hoe je pedalen zo versleten kunnen zijn. Ik rij ook veel stadskilometers, maar de pedalen zien er nog precies zo uit als toen ik de auto kocht.

    In reactie op: Geen stroom meer Opel Corsa #18291964

    Persoonlijk had ik er niet gelijk een andere startmotor in gezet als de accu leegloopt.

    De makkelijkste methode om lekstroom te vinden is om een amperemeter (multimeter) tussen de minpool van de accu en accuklem te zetten en dan 1 voor 1 de zekeringen eruit trekken. Als de lekstroom dan wegvalt, dan weet je in welke hoek je het moet zoeken.

    In reactie op: astra g opc1: loop of sloop? #18289541

    @bart-gsi wrote:

    moet dat plaatje er dan niet op zitten?? of is dat geen must?? of kun je er een nieuwe voor laten maken en eraan popnagelen??

    Daar zit nooit een plaatje bij de Astra G. Op de foto van de OPC2 die je net postte zit ook geen plaatje daar ;)

    In reactie op: opel museum #18291562

    @theunm wrote:

    het andere deel van de collectie is in raamsdonkveer terecht gekomen.

    Ik dacht dat die daar helemaal weg was. Ik ben daar een paar jaar geleden nog geweest bij de Toyota importeur voor een project van school. Toen waren daar alleen nog maar nieuwe Toyota’s.

    In reactie op: ”Doornroosje” – Astra 1.6i GLS 1994 #18287529

    @Mr.F wrote:

    :wtf echt ongelofelijk

    Lijkt mij een persoonlijke keuze toch?? Niet iets waar je je druk om zou moeten maken ;)
    Die zilveren heb ik 3 jaar gehad en verkocht omdat ik de automaatbak beu was, anders had hij hier nog gestaan en had ik deze nooit gekocht.

    Als dagelijkse auto ben ik ze wel beu ja, dat is een feit. Toen wisselde ik regelmatig omdat ik ze dus blijkbaar kotsbeu was, maar aan de andere kant toch te gehecht was aan een Fje..
    Goed, overgegaan naar een Astra G 2.2, welke een aantal dure reparaties nodig bleek te hebben na een paar mnd. die hij niet meer waard was dus daar heb ik zoals de meeste wel begrijpen afscheid van genomen, en ingeruild op mn huidige Astra G welke perfekt bevalt en dus ook lekker blijft samen met deze astra f.

    @ de rest, Thanks :thumb

    Yo, sorry als ik negatief over kwam, maar ik vroeg het me gewoon af. Dan heb ik het niet perse over deze of over die zilvere, maar je moet me toch gelijk geven dat je er tussendoor ook nog wel een paar andere hebt gehad ;)

    Ik vroeg mij gewoon af wat daar de drijfveer achter was. Ik denk dat ik sowieso niet iemand ben die dezelfde auto nog een keer zou kopen.

    In reactie op: Het grote ”kleine vragen” Astra-topic Deel 1 #17953611

    @SimpleFace wrote:

    Je merkt gewoon verschil als je stopt en de motor iets warmer wordt en als je weer op snelweg zit de motor weer wordt afgekoeld door rijwind. Of op het moment dat je fan aanslaat in de staat zie je daadwerkelijk temperaturen van rond de 100.

    Ja, maar nog niet zo “echt” als bij m’n oude Corsa A. Dat vond ik altijd mooi, daar zag je altijd dat de thermostaat open ging. Bij koude start ging de meter naar de helft, thermostaat ging open, zag je ‘m gelijk zakken naar een kwart en daarna zag je ‘m weer langzaam oplopen richting te helft :thumbup

    Er stonden geen getallen bij, maar als je maar weet wanneer die in het blauw blijft hangen of wanneer die in het rood gaat. De getallen die daarbij horen zijn niet belangrijk om te weten.

    In reactie op: Het grote ”kleine vragen” Astra-topic Deel 1 #17953609

    @Thomas H. wrote:

    Tof, bedankt!! Het is mij bij mijn vorige auto’s nooit opgevallen.

    Meestal doen fabrikanten ook maar wat met de temperatuurmetertjes. Sterker nog, ik heb laatst geleerd dat de getalletjes die bij de meter staan helemaal niks betekenen. Er staat wel 90, maar eigenlijk is de temperatuur dan al 100 graden C. Opel heeft er alleen een correctie ingebracht, om te voorkomen dat mensen in paniek raken en denken dat hun motor kookt bij 100 graden. Eigenlijk kun je er net zo goed geen getallen bij zetten.

    In reactie op: ”Doornroosje” – Astra 1.6i GLS 1994 #18287524

    De lui die je noemt in je eerste regel begrijp ik ook niet. Wat ik wel begrijp is als je je auto van de grond af opknapt en die vervolgens de rest van je leven houdt. Maar waarom zou je ieder jaar een ander exemplaar van dezelfde auto kopen, om hetzelfde project steeds weer te herhalen. Dat begrijp ik niet. Ik zou of steeds iets nieuws doen, of 1 auto houden en daar al mijn aandacht in stoppen om ‘m naar mijn eigen smaak aan te passen.

    En wat er bijzonder is aan een bepaalde auto, kan ik inderdaad aan heleboel mensen vragen. Betekent dat dan dat ik dat niet mag? Ik ben gewoon benieuwd. Waarom altijd een Astra F1 5drs? Ik wil het achterliggende verhaal wel eens horen. Waarom nooit een F2 of een 3drs of een cabrio?

    In reactie op: opel museum #18291560

    Als je smaak niet alleen Opel betreft, zou ik eerder overwegen om naar het Louwman museum te gaan in Den Haag :thumbup

    In reactie op: ”Doornroosje” – Astra 1.6i GLS 1994 #18287522

    Wel leuk om die goed bewaarde auto’s te vinden enzo, maar toch vraag ik me af of je die Astra F ondertussen niet al lang beu bent.

    Iedere keer haal je er weer ergens eentje vandaan, meestal in te goede staat om er echt een project van te maken, binnen een paar maandjes heb je de meeste slijtage opgeknapt en weggepoetst en dan is die alweer klaar.

    Ik heb er wel respect voor dat je die auto’s steeds netjes maakt enzo, maar het is wel iedere keer dezelfde. Gaat dat niet vervelen op een gegeven moment? Die GSi kon ik begrijpen, dat was iets anders dan wat je eerder had gedaan. Ik zou het ook begrijpen als je een keer een cabrio zou pakken ofzo, maar nee, het is gewoon iedere keer dezelfde.

    Waarom niet een keer iets compleet anders? Als ik nadenk over alle auto’s die ik wil hebben, dan kan ik een complete parkeergarage vullen.

    Wat is er zo bijzonder aan een Astra F dat je daar zo bij blijft?

    In reactie op: Het grote ”kleine vragen” Astra-topic Deel 1 #17953607

    @Thomas H. wrote:

    @Thomas H. wrote:

    Stom vraagje misschien, maar ik heb een Astra G uit 2003 met een Z16XE. Als ik de motor een paar minuten stationair heb draaien, gaat ie een paar graden omhoog. Nog steeds makkelijk in de veilige zone, op 90 graden, maar de er komt wel meer hitte onder de auto de auto vandaan. Ik heb zoiets in 10 jaar rijden bij andere auto’s nog nooit gehad, maar goed, elke auto kan anders zijn natuurlijk.

    Verder komt tijdens het rijden de auto nooit boven de 90 graden, zit mooi op 85. Dus misschien gewoon de thermostaat die pas echt aanslaat bij een hogere temp?

    Is er iemand die hier misschien meer over kan vertellen?

    Je auto gedraagt zich volledig normaal. De radiateur krijgt alleen koeling als je rijdt, dus loopt de temperatuur op als je stil staat. Tot een graad of 100 en dan gaat je ventilator aan. Overigens is dat bij iedere auto zo, dus ook bij jouw vorige auto’s.

    In reactie op: [Astra G Z16XE 2003] Airco magneetspoel vervangen #18290282

    Zo, ik heb de magneetspoel besteld, ga ‘m waarschijnlijk volgend weekend vervangen. En dan hopen dat het ooit nog mooi weer wordt, zodat ik m’n airco aan kan doen :P

    In reactie op: [Astra G Z16XE 2003] Airco magneetspoel vervangen #18290280

    @elyseum wrote:

    Hoi.

    Zou je misschien kunnen uitleggen, hoe je de magneetspoel moet vervangen? Heb namelijk hetzelfde probleem.

    Alvast bedankt.

    Ik ben er zelf nog niet aan begonnen, maar voor zover ik begrijp is het een kwestie van:
    – Mulitriem los
    – Aircopomp los van de motor, leidingen laten zitten
    – Centrale torxbout losdraaien en poulie eraf halen
    – Seegerring los en de magneetspoel eraf halen, nieuwe erop
    – Alles terugbouwen in omgekeerde volgorde

    @Dennis Maas wrote:

    Het gaat om een ontbrekende zgn. sensorunit in de deur.

    Voorbeeld:

    http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=5&t=149201″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    Het gaat dus om het zwarte gedeelte.

    En die kun je niet gewoon overzetten van je schadedeur naar je nieuwe deur?

    In reactie op: trekhaak astra G 2003 #18291067

    @davyb wrote:

    heb hem gewoon zo aangesloten inderdaad hoor.alleen remlicht werkte niet op het draadje die heb ik van achterlicht moeten afhalen..iedereen bedankt..

    topic kan dicht:)

    Ohja klopt, dat was bij mij ook.

25 berichten aan het bekijken - 251 tot 275 (van in totaal 1,357)