Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@MarkVectra93 wrote:
Opeltje 17 was me net voor, maar een lagergeluid zou je kunnen horen met een stethoscoop zie afbeeldinghttp://www.midlock.nl/Adobe_handleidingen_NL/HL_MS-1-A.pdf dit werkt ook voor het tikken
Je kunt daarvoor ook een lange schroevendraaier gebruiken en met je oor tegen het handvat, dat werkt ook verrassend goed.
@Jelle1707 wrote:
Bedankt! Ik ga de wielset zondag ophalen. Maar wel even langs de lokale bandenboer voor uitbalanceren en montage zodra dit nodig is. Bespaart me toch aanzienlijk ten opzichte van een set via mijn garage.
Mocht de set alsnog niet passen dan is die ook wel weer te verkopen voor een vergelijkbaar bedrag.
Als de verkoper dat goed vindt kun je ook gewoon ter plekke een wiel eraf gooien en passen. Even een krikje en een kruissleutel meenemen.
Ik heb dat ook wel eens gedaan omdat ik niet zeker wist of velgen zouden uitsteken buiten de wielkasten.
@xladage wrote:
Ok Domme dingen mogen gezegd worden….. dus…. ik had dit vorig jaar ook, toen bleek mijn mat verschoven achter het pedaal.
De zwarte mat onder je voeten dus. De borgpennetjes ware los en de mat was een paar centimeter verschoven.
mat terug, en opgelost…. :shock:Haha, dat komt mij wel bekend voor ja. Eens in de zoveel tijd schuift mijn mat ook naar voren en dat merk je inderdaad vooral doordat het koppelingspedaal net een schokje geeft als die boven is :P
Is inderdaad een raar gevoel, maar als je dan de mat terug schuift is het weer over.
@Frank27960 wrote:
Ik heb destijds bij de dealer beide filters gehaald, en toen in overleg de gene die niet paste terug gebracht, hier deden ze bij mij niet moeilijk over, aangezien ze mij ook niet konden vertellen welke ik nodig was.
Inderdaad, ik heb het ook vaak op die manier gedaan. Hebben ze nog nooit moeilijk over gedaan.
14 september 2015 om 07:20 In reactie op: Lichtmetalen velgen naafkappen/doppen bevestiging #18295714@wim-v6 wrote:
Icefreak, deze sleutels hebben een eigen nummer.
Afstanden zijn verschillend van de puntjes
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
Ja, maar volgens mij scheelt dat zo weinig en zit er zoveel speling op, dat je dat niet merkt :P
Er zijn inderdaad twee formaten, je hebt een vierkante en een rechthoekige en dat weet je volgens mij alleen maar als je daadwerkelijk het luchtfilter eruit haalt of op z’n minst het dashboardkastje om te kijken welk merk er op het kachelhuis staat.
Volgens mij was Behr de rechthoekige en delphi de vierkante, maar pin me daar niet op vast.
@MarkVectra93 wrote:
Ff voorstellen zou ook op zijn plaats zijn….
Wat een onzin.
Topic openen met “Hoi ik ben Pietje en ik woon in Frutselveen a/d IJsel en ik heb een Opel Corsa C”. En dan mag je ineens alles vragen wat je wilt, maar waag het niet dat je dat deel overslaat.
@Klaas van Batenburg wrote:
Nou, hier ben ik het niet mee eens.
Ik koop een Opel Corsa met navigatie systeem dit zat ook in mijn vorige Opel Corsa speciaal bij de garage om gevraagd systeem koste bij elkaar toch €995,00.
Het probleem is dat Opel mij dwingt om BringGo te gebruiken anders heb je geen navigatie in jou auto.
Dan vindt ik ook dat zij de problemen op moeten lossen.
Ze hebben niet voor niks zo snel van het systeem afscheid genomen en gaan over op android auto.Inderdaad, als Opel dat verkoopt aan jou en jou dwingt om dat te gebruiken, dan is Opel wel degelijk verantwoordelijk voor een goede werking, ondanks dat het systeem niet van Opel zelf is.
Dat geldt voor alles op en aan de auto wat is ingekocht. Startmotoren, dynamo’s, ECU’s zijn ook allemaal ingekocht bij Bosch, Siemens, Delphi, Hella of wie dan ook, dat betekent niet dat Opel zich dat zomaar van zich af kan schuiven op het moment dat er een storing is. Opel is verantwoordelijk voor alle functionaliteit van de auto, of dat nu ingekocht is of niet.
Gisteren rond 16:45 spotte ik een Arden blauwe Corsa D OPC op de Hoogstraat in Eindhoven. Een bekende van hier?
9 september 2015 om 07:41 In reactie op: Lichtmetalen velgen naafkappen/doppen bevestiging #18295706@ivartje wrote:
doe t zelf altijd met een zijknip tang (voor elektro kabels) 2 puntjes vd tang in 2 gaten zetten dichtknijpen en linksom draaien en dan krijg je ze ook los (Werkte bij mij teminste altijd)
Inderdaad en als ze te vast zitten, dan lukt het met een drevel en een hamer.
oke ja ik weet het ook niet bij mijn auto heb ik ze eraf gelaten bij het remblokken vervangen en krijg er ook geen melding van ik denk dat engee bedoelt dat je de melding in de boordcomputer moet wissen misschien dat de melding dan weg blijft je kunt ze in elk geval eraf laten je krijgt dan geen storing alleen geeft die dan ook niet meer aan wanneer ze wel versleten zijn mvg ted ik vind het trouwens best moeilijk om zo te typen zonder per ongeluk ergens een punt of een komma tussen te zetten
@computerbug wrote:
@TedMechanic wrote:
Heb erover zitten denken om dit ook te doen, maar ik vind het juist wel prettig om de ramen een stukje open te laten als ik parkeer met 30 graden buiten. Met de ramen open wil ik ‘m dan juist wel op safelock hebben.
TedMechanic
Als ik het goed begrijp!, sluiten de ramen bij de 2e klik toch?
Volgens mij moet dat dan gewoon kunnen, zoals jij dat voorlegt.Bij de tweede klik ja, dat is safelock en als ik mijn auto parkeer met de ramen open, dan vind ik safelock juist wel een prettig idee.
Heb erover zitten denken om dit ook te doen, maar ik vind het juist wel prettig om de ramen een stukje open te laten als ik parkeer met 30 graden buiten. Met de ramen open wil ik ‘m dan juist wel op safelock hebben.
Ik vind ‘m wel mooi eigenlijk. Wat dat betreft vind ik het altijd jammer dat de sedan in Nederland niet meer zo populair is, want ik vind een sedan bijna altijd mooier dan een 5 deurs.
Overigens is ABS natuurlijk ook gewoon een soort remdrukregelaar.
@computerbug wrote:
Dit is het idee van de cola fles, als ik het goed begrijp. :hmmz
https://www.youtube.com/watch?v=VCC0WK3EO1E” onclick=”window.open(this.href);return false;
Inderdaad, als je geen spreider hebt is deze manier ideaal.
Ik heb nog nooit een homokineet van de as gehaald om de hoes te vervangen. Het is al zo’n smerige klus, dan ben ik het liefst zo snel mogelijk klaar ook.
27 augustus 2015 om 07:30 In reactie op: Hoge piep/fluit boven 50km/u goed te horen buiten de auto #18294581@pixels66 wrote:
Nee, de ankerplaat is een simpele stalen plaat die voorkomt dat er steentjes tegen je blokken komen, of zoiets..
Da’s ook niet echt een ankerplaat, die heb je namelijk alleen bij trommelremmen waar je remschoenen enzo op zitten.
Bij schijfremmen is het gewoon een kiezelvanger ;)
@HarrieAstra wrote:
Hierbij de foto!

Heb dus ook geen idee wat ik hiermee aan moet…
Die knopjes moeten inderdaad op de originele printplaat gesoldeerd worden. Net als ik toen bij de Vectra heb gedaan.
Beetje priegelwerk, maar het is wel te doen.
@bart-gsi wrote:
wat jij overigens bedoeld met een remdruk regelaar heb je iets te veel naar bijvoorbeeld het WTCC en WRC etc zitten kijken.. die racewagens hebben idd een rem druk regelaar.. maar die hebben geen ABS.. ( mag niet van de FIAA en hun reglement voor de race klasse )
mat due regelaar kun je idd je remdruk van voor naar achter veranderen… maar daar heb je niks aan op de openbare weg… als je moet uitwijken en je hebt achter meer remdruk als voor ga je sneller in de slip omdat je met uitwijken het gewicht van de auto van de ene kant naar de andere kant van de weg gooit.. en daar is je ABS voor om te zorgen dat je ondanks die beweging toch nog kunt remmen en veilig tot stilstand kunt komenNee, hij bedoelt een lastafhankelijke remdrukregelaar. Die zit op je achteras op het moment dat je geen ABS hebt. Als je je auto dan zou verlagen of verhogen, dan verandert de stand van de achteras en verandert dus ook de stand van die remdrukregelaar. Daarom stelt hij de vraag.
Maar in zijn geval maakt het dus niet uit, want hij heeft ABS en dus geen last afhankelijke regelaar.
@Haasje17 wrote:
Heb je een foto van de gekochte sleutel? In princiepe hoeft er namelijk normaal niet voor gesoldeerd te worden enkel ingeleerd.
Hangt er vanaf wat je koopt. Ik heb voor de Vectra van mijn vader ook een keer zo’n revisie setje gekocht. Je krijgt dan een nieuwe sleutelbehuizing en 3 losse micro-knopjes en die knopjes moet je dan solderen op de printplaat van de originele sleutel.
Is een beetje priegelwerk, maar het is wel te doen. Je hoeft dan ook niet opnieuw in te leren met opcom, maar alleen even de knopjes bedienen met contact aan, zoals je ook doet als je de batterij hebt vervangen.
Je bent dan voor 2 tientjes klaar. Ik denk dat Harrie zo’n setje gekocht heeft.
26 augustus 2015 om 08:38 In reactie op: rechterruitenwisser doet niets meer (links wel), wat nu? #18294584Ik zou eerst eens checken of het moertje van de wisserarm zichzelf niet heeft losgedraaid, dan is het een kwestie van weer vastdraaien en dan werkt het weer.
25 augustus 2015 om 06:25 In reactie op: Opel zonder sleutels te koop, hoe kom ik aan sleutels? #18294305@Helmer opelfan wrote:
En aan de andere kant. Als er geen sleutels bij zitten. Zou ik gaan voor een nieuwe sloten set. Je weet maar nooit of de oude sleutels nog ergens zijn
Inderdaad. Als die op zo’n veiling staat, dan is die hoogstwaarschijnlijk in beslag genomen, zonder dat de vorige eigenaar het daarmee eens was. De sleutels liggen dan waarschijnlijk nog daar ;) Dus die hoeft er dan alleen maar achter te komen wie ‘m gekocht heeft en die kan ‘m dan zo weer ophalen.
24 augustus 2015 om 09:58 In reactie op: [Astra G Z16XE 2003] Airco magneetspoel vervangen #18290290Als je geen sleutelervaring hebt, dan zou ik er inderdaad niet aan beginnen. Ondanks dat het niet zo’n moeilijke klus is, vind ik het ook niet iets voor beginners.
Ik heb eerder in dit topic samengevat wat je moet doen om de spoel te vervangen. Als je niks begrijpt van wat daar staat of niet kan visualiseren wat de klus inhoudt, dan heb je naar mijn mening niet genoeg kennis en ervaring om hieraan te beginnen.
@crossagek wrote:
heb ook 1 gehad uit 1987 , volledig a2 uitgevoerd en ook LS uitvoering , maar stond als TR op kenteken ;)
Ik denk dat dat dan een foutje was van het RDW, want vanaf A2 heette die geen TR meer. Een echte TR is een A1 van voor 1986 en heeft een embleem achterop:

-
AuteurBerichten
