Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
“Die rode SR” is nu van mij. Heb er veel plezier van, technisch perfect. Heb er al het een en ander aan gedaan en loopt nu super.
Ook gepoetst, randjes achter opnieuw gespoten en Borbet A 16″ velgen gemonteerd. Leuke snelle complete auto is het!
Toch nog even de vraag: Hoe zeldzaam is mijn auto? Ik heb het idee namelijk dat er niet zo veel (meer) van zijn.

Klopt. Misschien koop ik een 2.8s. Dat zou toch wel zonder problemen moeten passen? Want dat is gewoon een carb motor. Misschien alleen de radiateur verzetten of hoeft dat niet?
Bedankt voor de tips jongens, ik denk dat ik gewoon een 20s blokje terugzet. Makkelijker en het goedkoopst. En origineel. :thumb
Ik ben sinds afgelopen vrijdag in het bezit van een Rekord E2 uit 1985 met maar 84300 km op de teller. Waarschijnlijk is de kilometerstand origineel aangezien de banden die eronder zaten uit 1991 kwamen :D .
De auto is een keer overgespoten, wat erg netjes is gedaan. De dorpels zijn daarbij vervangen en bij de veerpoten is er al een en ander gelast. ook zit er een nieuwe uitlaat onder van voor naar achter.
Toen ik de auto ging halen heb ik er even andere wielen onder gezet (gescoord via marktplaats) omdat die ouwe banden levensgevaarlijk waren.
Plaatjes bij het praatje:




Jazeker, hij was ook echt de laatste die ik verwacht had :D
Dit ben ik, ergens in New York. Uit het niets liepen we Regilio Tuur tegen het lijf, daar hoort natuurlijk een foto’tje bij:D

Yes ik mag aftrappen. 76 euro voor parkeren op een plek waar het niet mag (vrachtwagenperkeerplaats)
dus 76 eurie
Klopt, blokkies lopen echt perfect. Geen problemen mee, niks! Maar ik denk dat het dan maar geen ander blok word maar gewoon weer een gsi erbij ofzo. Maar dan wel een astra gsi met c20xe m2.8. Ook probleemloos.
@asconahobbyist wrote:
Maar wat ik zo op de foto zie heb jij een hele vroege E,in dat speciale kleurtje lichtblauw,post eens wat meer :kewlpics
Ik heb nog niet echt mooie foto’s. Wel een paar waarvan dit de mooiste is:

@asconahobbyist wrote:
voor een 90 pk 16s moet je wel zeker andere assen en lagers hebben.
Is namelijk een bigblock met F16 bak,,heeft een fijne spie dan een smallblock met F10/F13 bak (1.2i/s,1.3,1.4 en de latere 1.6SV en i)
Maar wat ik zo op de foto zie heb jij een hele vroege E,in dat speciale kleurtje lichtblauw,post een wat meer :kewlpics
PERSOONLIJK,let wel het is jouw auto dus je moet het zelf weten,zou ik als je Dettje in goede staat is hem zo laten en er geen onomkeerbare veranderingen aan doorvoeren.
Een originele vroege E in nette staat wordt namelijk steeds zeldzamer.
Dan zou het slimmer zijn om inderdaad deze te verkopen en een echte GSI te kopen,heb je het meteen kant en klaar,alle verstevigingen zitten er in en het ziet er ook meteen wat sportiever uit,en je blijft toch kadett rijden.Dat het een van de eerste E’s is klopt, ik heb ook de smalle achterklep greep. De auto is wel gerold in mat-grijs, de lak was er slecht aan toe. Overal gescheurd, hij heeft te lang onder een laag stof gestaan in een ouwe schuur. Wagentje heeft ook origineel maar 96000 gelopen.
Wat zou zo’n kadettje waard zijn stel dattie in nette staat zou zijn?
Maar een C14se of C16se is toch ook een injectie blok?
Van:

Tussendoor:



Naar:

Dat was mn ex-astra (alles op het spuiten na zelf gedaan)
Nu de Kadett. Is nog geen ‘Na’ foto van want ik ben er nooit klaar mee waarschijnlijk :D
Voor:


Van de velgjes voor de Kadett heb ik ook een Voor en Na
Voor:

Na:
Zelf gespoten en niet eens lelijk! :jerry

Maar nou weet ik nog niet wat voor dynamo er op past!
@DMLB ceo wrote:
:wors Gorgeous!! echt een plaatje!
Rij je nog steeds Opel?Bedankt! Uiteraard rij ik nogsteeds Opel. Na die astra nog een calibra v6, astra gsi, Kadett c en nu een Kadett e. Ik wijk nooit meer van mijn merk af!
Mag mijn ex-astra erbij??


@Rottentweetie wrote:
Offtopic: Nou idd! Lijkt erg dof zeg… Wat is er mee gebeurt?
Waarvoor zou je een zwaardere dynamo willen? in principe is de standaard dynamo voor de Kadett meer dan voldoende…
Dat doffe is primer… :D Hij was babyblauw origineel maar die lak was helemaal verdroogd. Toen hebben we hem vast voor een gedeelte in de primer gezet, omdat hij toch een ander kleurtje krijgt.
Ik wil graag een zwaardere dynamo omdat ik nogal een zware versterker heb en de dynamo houdt het niet bij…
Dus wat voor dynamo kan er nog meer op?
ps. de auto ziet er al anders uit inmiddels, de eerste foto is ong. een maand geleden.

Getekend!
-
AuteurBerichten