Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Tech 1
DeelnemerNog wat beelden gevonden van Jørgen Nielsen met de Calibra op 0.52min en 2.02min.
http://www.youtube.com/watch?v=uwfdGVawmYM” onclick=”window.open(this.href);return false;
Had hem ook maar even bij mijn vorige post met video’s gezet.Tech 1
DeelnemerOok maar eens één plaatsen uit mijn eigen fotoboek.
Hellendoorn rally 1996 met Canon AT-1
Analoog geschoten,geknipt en geplakt. ;)

Tech 1
DeelnemerOke,dat wist ik niet.
Het is misschien ook maar het beste, dat de hulpdiensten die gegevens van je voertuig helemaal niet hoeven op te zoeken ;)Tech 1
DeelnemerMisschien met een trafo,”vroeger” had ik een blauwe 12v trafo van mijn Lego trein en daarmee liet ik lampjes van auto’s branden die we uit sloopauto’s van de vuilnisbelt gehaald hadden.
Maar zit in de tegenwoordige halogeen interieurverlichting,al niet standaard een trafo naar een lager voltage :hmmz .
Foto uit het kadett c forum:

Tech 1
DeelnemerJe moest hem aan de zonneklep van de bestuurder bevestigen en een sticker op het raam.
En hoe snel kun je een voertuig(merk/type) dat rondom in de kreukels zit vinden op een MTD ? :hmmzICE is een goeie tip :thumb
Tech 1
DeelnemerDe mijne werkt nog wel,maar ik druk nu bewust zoveel mogelijk in het midden van de knop,omdat mijn kapotte radioknop helemaal scheef zat door het steeds aan de zijkant indrukken.
Wel hebben de draaiknoppen van het volume en de grote van de CC,moeite met plus en min te bepalen met de draairichting :???:Tech 1
DeelnemerDe mijne geeft 2 menu mogelijkheden,alleen zijn de drukknoppen niet erg denderend,ik had de aan/uit knop van de radio ook al kapot(garantie)

Tech 1
DeelnemerEen filmpje van de nacht van achtmaal,hierin komt de Calibra 4×4 turbo van Erwin Doctor een paar keer voorbij. :D :thumb
http://www.youtube.com/watch?v=YojQWNlgaeo” onclick=”window.open(this.href);return false;
En hier de groene vectra 4×4 en de Calibra 4×4 met Borja Moratal( op 00.36min-05.17min-06.38min-10.21 min)
http://www.youtube.com/watch?v=bHjNv81mWlI” onclick=”window.open(this.href);return false;
De crash van Jorgen Nielsen met de Calibra aan het eind.
http://www.youtube.com/watch?v=dEHyEF5SVUE” onclick=”window.open(this.href);return false;
Jorgen Nielsen op 0.52 en 2.02
http://www.youtube.com/watch?v=uwfdGVawmYM” onclick=”window.open(this.href);return false;
Stig Blomqvist in Sweden.
http://www.youtube.com/watch?v=jfzkCsoBwqg” onclick=”window.open(this.href);return false;
Jimmy McRae in Hellendoorn.
http://www.youtube.com/watch?v=tx5P3WRs-vE” onclick=”window.open(this.href);return false;Tech 1
Deelnemer
http://www.marcovw.nl/Motor/Carrosserie/aslast.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;
Tech 1
DeelnemerBestuurdersstoel toont inderdaad veel slijtage,dacht eerst dat hij misschien lang voorover gekanteld gestaan had ivm de vouwen.
Maar het patroon uit de rugleuning van de bestuurdersstoel is ook bijna weg.
Deurrubber kan ook zo beschadigen als het vastgevroren zit door de vorst, en je het open trekt.
Mooi en net interieur “nova1.6” :thumbTech 1
DeelnemerJe moet in ieder geval wel kogeldruk hebben,als de aanhanger de auto van achter uit de veren trekt,krijg je zeker problemen.
Te hoge kogeldruk is slecht voor de achterveren en vermindert de druk op de vooras/besturing.
Ik denk dat die 50 kg wel een redelijke waarde is.
Vraag me ook wel eens af, als je over een drempel gaat krijg je toch ook erg veel meer kogeldruk door de verplaatsing van het zwaartepunt/balans naar voren.
Wij hebben op het werk aanhangwagens met 3 assen,soms zie je op een hoge drempel de voorste wielen loskomen van de grond, terwijl de achterste alle lading krijgen te verwerken.Er moeten wel enorme krachten op de trekhaak/kogel en kop van de aanhanger komen :hmmz
Tech 1
DeelnemerMooie D kadett :thumb
Beetje dejavu gevoel bij het kijken naar deze foto’s. :wub
Exact diezelfde bekleding en kleurstelling van het dashboard had ik ook in mijn donker rode D kadett zitten,bij de mijne was ook de kofferbak zo bekleed,onder de bekleding van de wielkasten en tapijtbodem zat ook nog dikke zwarte geluidsisolatie.
Mis alleen nog de berlina extra’s en de 2 achterdeuren en het koppelingspedaal ;)Tech 1
DeelnemerEven op het internet gezocht
De Calibra van Borja Moratal,hij reed ook de tests met de groene 4×4 rally vectra.


Jimmy McRae met een 4×4 vectra met de bestickering die o.a. op Dave Metcalfe zijn Calibra zou komen.


Tech 1
DeelnemerWat ik uit de diverse stukjes tekst haal:
In Maart 1992 reed de Deen Jorgen Nielsen voor het eerst met een Calibra vwd in de Himmerland rally,hij rolde op de 3e stage.

Kort daarna reed Thiry met een vwd Calibra in België tijdens de Circuit des Ardennes.
MSD heeft blijkbaar de speciale onderdelen voor deze 2 Calibra’s vwd geleverd,en volgt deze wagens ivm met de ontwikkeling van 4×4
MSD had in 1992 de opdracht van GM gekregen om 2 Calibra’s 4×4 te ontwikkelen voor het britse kampioenschap
Men wilde voor 1993 een team samenstellen met Dave Metcalfe,Bruno Thiry en Borja Moratal,om met de 4×4 een stuk of 6 rally’s te gaan rijden.
In eind april 92 had Jimmy McRae voor het eerst getest met de Calibra 4×4 .
Het was de bedoeling dat Dave Metcalfe in juni voor het eerste zou rijden met de 1ste Calibra als prototype entree in een Schotse rally.
Helaas was hij verongelukt tijdens testwerkzaamheden met/voor de Calibra,hij was aangereden door een andere wagen.
Hierna heeft Jimmy McRae getest in Nederland.
Toen 1993 is de Calibra 4×4 gehomologeerd was heeft Stig Blomqvist met één Calibra 4×4 gereden in de rally van Zweden.
Dit was geen succes waarna Opel met het project stopte,Jimmy McRae en Robbie Head hebben nog een paar keer met deze auto gereden in het Britse kampioenschap en Allister McRae in 1994 in Indonesie.
In Nederland heeft Erwin Doctor nog met de andere Calibra 4×4 gereden,wat ook niet probleemloos verliep.
Thiery was in de tussentijd 1993 overgestapt naar de Astra, zelfde techniek alleen kleiner en lichter dan de Calibra.Ik hoop dat ik het zo een beetje goed samenvat ;)
Tech 1
DeelnemerVolgens mij zijn er twee 4×4 turbo rally en één vwd 16v rally Calibra’s gebouwd bij MSD.
De aandrijflijn voor de Calibra werd getest in het Spaanse rallykampioenschap onder een rally Vectra.


Tech 1
DeelnemerEven wat leuke plaatjes bij elkaar gezocht,om topic weer een beetje naar boven halen ;)

Tech 1
DeelnemerMisschien iets van de vering schokdempers.
Ben jij de enige die op je oprit parkeert ?
Lag het op een plek waar je je auto altijd neerzet,dan kun je ook bepalen aan welke zijde van de auto het afkomstig kan zijn.
Lastig inschatten zonder situatie foto waar het lag :hmmz
Kan ook iets zijn van een eerdere reparatie dat ergens is blijven liggen, en nu pas uit de auto gevallen is.Tech 1
DeelnemerVolgens mij zijn ze allemaal even groot,ik heb nog nooit mijn stuur verwijdert om de tellerunit eruit te halen.
Misschien dat er verschil in stuurwielen zit,maar als je hem er zo eruit kunt halen,moet het plaatsen van de andere ook wel lukken.Tech 1
DeelnemerFilmpje Signum zuidwolde:
http://www.youtube.com/watch?v=BCOQfy2qYtk&feature=youtu.be” onclick=”window.open(this.href);return false;Tech 1
DeelnemerHetzelfde heb ik ook met mijn Signum 2.2 benzine uit 2003.
1 a 2 keer per jaar valt hij helemaal uit,de eerste keer was het s’avonds in een regenbui dat ineens de ramen begonnen te condenseren.
Na ongeveer 25km ging hij vanzelf weer aan,en deed het lange tijd weer normaal.
Ben er ook al eens mee naar de garage geweest toen hij weer niks deed,heb toen de motor laten lopen en de monteur het laten zien,daarna de motor afgezet en en weer gestart hierna was de storing weer compleet verdwenen. :hmmz
Ik heb het nu 5 keer gehad,waarbij ik er de laatste keer in het donker(zie foto) erachter kwam dat je ook de verlichting moet uitschakelen,anders blijft de storing wel aanwezig na herstarten.

De onderste is normale situatie bij contact uit ;)Tech 1
DeelnemerErg mooi :thumb
Tech 1
DeelnemerMooie Signum,veel plezier ermee
Ik heb ook een Signum 2.2 direct (2003)in de kleur silver lightning,heerlijke ruime auto en hij rijdt super,maar ik heb al de volgende problemen gehad.
Stuurhoeksensor defect,gebroken veren,krakende rubbers,uitval van tellerhuis,airco en raambediening,draaiknoppen van ventilatie/radio weten soms niet wat +of- is,en vorige week had de brandstofpomp het begeven.
Het oliepeil en bandenspanningscontrole systeem,geven ook geen teken van leven meer.27 oktober 2013 om 22:02 In reactie op: Calibra Turbo ’93 *14-05 Overhaulin’: plakplaatjes* #17472841Tech 1
Deelnemer@Maurice89 wrote:
top 40 lijkt mij tog beter :sleeping :jerry
Je bedoelt zeker de Top 40 van 1993, uit het “geboortejaar” van de calibra :D
27 oktober 2013 om 21:36 In reactie op: Calibra Turbo ’93 *14-05 Overhaulin’: plakplaatjes* #17472838Tech 1
DeelnemerMijn lijstje zou er zo uitzien: ;)
Baba O Riley-Who
Who are you-Who
Who made who-AC/DC
Kashmir-Led Zeppelin
Locomotive breath-Jetro Tull
Limbo-Fischer Z
Run like hell-Pink Floyd
Big city nights-Scorpions
Angel of death-SlayerTech 1
DeelnemerMijn koplampen beginnen ook te verkleuren,zijn er geen glazen koplampen voor een Signum te krijgen? :hmmz
Tot nu toe altijd glazen koplampen gehad,die bleven tenminste helder. -
AuteurBerichten