Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Tech 1
DeelnemerDie 90-TK-15 heeft wel behoorlijk in elkaar gezeten,misschien daarom later de c2 neus

En wat info over de rally calibra waaronder ook enkele uit Nederland
viewtopic.php?f=7&t=157576Tech 1
DeelnemerDe Kadett die hoger op de poten staat en met kunststof om de wielranden ed ,zou tegenwoordig als “Country Tourer” door het leven gaan. ;) :D
23 april 2014 om 20:34 In reactie op: Verschillen vectra GTS c1 en Vectra GTS C2 visueel gemaakt #18230587Tech 1
DeelnemerLeuk gedaan :thumb
Mis alleen nog de foto’s van de verschillen aan de achterzijde.
Ik vind de c1 uitvoering toch het mooiste ;)Tech 1
DeelnemerWat een pech,en geluk dat jullie in een grote auto zaten!
Hopelijk houden jullie er niets aan over,sterkte.Komt dus wel vaker voor dat er iets misgaat tijdens een proefrit.
M’n zusje kreeg ook geen voorrang van een MB sprinter,toen ze een proefritje aan het maken was met een Alfa.
Gelukkig niemand letsel,wel een beetje rommel ;)

Ze had er gelijk maar ééntje besteld, toen ze weer terug was bij de garage,vanwege de goede kreukelzone :thumb13 april 2014 om 21:38 In reactie op: auto rammelt als ik over stenen weg rijd achterwiel. #18228599Tech 1
DeelnemerBij mij zijn ook de remblokken pas vervangen,maar ja veertje kan ook gebroken zijn,het was allemaal nogal roestig en het aluminium geoxideerd.
Ik heb zelf ook aan alles lopen schudden toen hij op de hefbrug stond,wielen/uitlaat/hitteschilden/stabi-stangen ed,geen rammeltje :???:
Rij bij de garage weg door het eerste de beste putdeksel in het asfalt,weer rammel rinkel :wtf13 april 2014 om 19:57 In reactie op: auto rammelt als ik over stenen weg rijd achterwiel. #18228595Tech 1
DeelnemerBij mijn Signum,miste er een veertje van de remblokken/klauw achter,dat rammelde ook.
Vooral voetgangers/fietsers keken me na als ik langs reed over een klinkerweg/putdeksel,op asfalt niks aan de hand.
Met het raam open was het ook beter te horen.
Dacht eerst dat het de uitlaat/hitteschild/stabilisator was,maar zodra ie stil stond op de brug niks te vinden :???:
Tot ik erachter kwam dat als ik remde het rammelen direct stopte,en daardoor gevonden :DTech 1
DeelnemerHallo duurt,
Even gekeken in het instuktieboekje van de D kadett helaas geen elektrisch schema :(
Toen even in een instructieboekje van een c kadett gekeken,daar zaten 2 elektrische schema’s in waaronder die van een sr met toerenteller.
Hier komt ook een draad vanaf de bobine naar de toerenteller,maar gaat er een “weerstandsdraad” naar een centraal knooppunt.
Deze weerstandsdraad wordt ook speciaal vermeld bij de kleurcodes van de bedradingen,alleen niet welke weerstand :???: .Misschien is dit ook het probleem bij jouw toerenteller dat er teveel stroom doorgaat ,ik weet het niet zeker :roll: :hmmz
Tech 1
DeelnemerMooie kadett :thumb
Wat zit er eigenlijk op de voorspatborden net achter de voorwielen,waar normaal berlinetta of iets dergelijks zou staanTech 1
DeelnemerWaarom ga je eerst je water demineraliseren,en daarna weer vervuilen door er een sopje van te maken? :hmmz ;)
Tech 1
DeelnemerIk kreeg toen ook de vraag hoeveel paddo’s ik genuttigd had om zo’n foto te bedenken,ik heb toen maar geschreven dat ik teveel benzinedampen had opgesnoven tijdens het tanken :lol:
Het moeilijkste was om het logo precies in de tankklep-sluiting te fotograferen,ze zitten namelijk niet helemaal op 1 lijn.
Toch leuk,die reacties op een foto van een stukje plastic,bedankt :thumbTech 1
DeelnemerMet dat ding heb ik al een keer een fotowedstrijd hier gewonnen,dus je kunt er nog meer mee dan ventieldopjes en kindersloten mee bedienen :D

Tech 1
DeelnemerBalen zeg,2000€ is serieus geld en dan zit je ook nog met de gebroken veer.
Mijn Signum is tot nu toe ook wel de opel waar ik de meeste onkosten/reparaties aan heb gehad.
Met als laatste hoogte/diepte punt een afgebroken peilstok,en een 3cm stukje metaal ergens zwervende in het blok :-?
Gelukkig heb ik nog een beetje buffer,omdat mijn vorige A Vectra juist het tegenovergestelde was van de Signum.
Helaas door roest weg moeten doen,dat doet de Signum dus weer niet.Veel succes met de zoektocht naar een goede vervangende bak,kun je de staat van de synchromesch ringen ook controleren voordat je de vv bak eronder plaatst ???
26 februari 2014 om 16:19 In reactie op: ‘Reflectie/Weerspiegeling’topic (ipv fotowedstrijd 17) #18145782Tech 1
DeelnemerMooi,maar die achter het stuur glimt nog het meest van blijdschap ;) :D
Zelf ook nog wat spiegelfoto’s proberen te maken op het circuit van Zandvoort afgelopen weekend,alleen wilde de wind niet erg meewerken :???:


Tech 1
DeelnemerMooi verslag,leuk geschreven,zo krijg je een beetje een idee wat er allemaal bij komt kijken bij zo’n rally.
Petje af dat jullie toch nog gestart waren na alle tegenslagen :thumbTech 1
DeelnemerIk was er zaterdagmorgen ook heen gereden samen met m’n broertje,was voor ons ook de eerste keer.
We hadden enorm genoten van al die mooie wagens,we hadden er een dagje uit van gemaakt, dus ik had niet zoveel gefotografeerd.
Helaas zaten ze net achter een Peugeot 205 T16,maar toch nog een paar plaatjes van de Manta gemaakt.
Ik heb geen facebook account dus zet ze hier maar bij.


Tech 1
DeelnemerGebruik de cc bij mijn Signum 2.2 benzine ook vrij veel,prettig om een constante snelheid vast te houden,en minder belastend voor je voet/been.
Alleen het op snelheid komen doe ik zelf,anders geeft de cc zelf erg veel gas om snel op de gewenste snelheid te komen.
S’winters met verlichting en kachel aan is mijn verbruik hoger als in de zomer,natuurlijk is het blok dan ook eerder op temperatuur.
De automatische airco verhoogd het gebruik van brandstof nogal wat,ik mis nog wel het open dak van mijn a vectra,maar een Signum met open dak is volgens mij vrij zeldzaam.
Op tijd gas los en afremmen op de motor maakte bij mij ook veel verschil,dacht eerder dat “freeweelen” naar de gewenste snelheid zuiniger was maar dan verbruikt de motor benzine om stationair te draaien.
Mijn verbruik ligt gemiddeld tussen de 1:11 en de 1:15,513 februari 2014 om 19:10 In reactie op: Signum 2.2 stuk van peilstok verdwenen? Gevonden! #18216767Tech 1
DeelnemerIk weet niet of een geheel rechte lukt,hij moet nogal wat bochten door voordat hij onderin het carter is :shock:
Had ik nooit op gelet tijdens het peilen,maar misschien had het beter helemaal een veer kunnen wezen,met een plat stukje voor max/min.
Al is dat natuurlijk weer moeilijker af te lezen,zeker met verse olie.Nog even een foto van het af te leggen ‘parcours'(verbuigingen)voor mijn peilstok. ;) :D
12 februari 2014 om 16:33 In reactie op: Signum 2.2 stuk van peilstok verdwenen? Gevonden! #18216764Tech 1
DeelnemerIedereen bedankt voor het mee denken en willen helpen :thumb :D
Vanmorgen maar even naar de garage gereden,ze hebben het carter verwijderd en de rest van mijn peilstok gevonden.
Hij kon volgens de monteur niet vrij door het carter bewegen,maar hij kon wel in de weg zitten als je er een nieuwe peilstok in stak.
Er was dus geen risico op motorschade,alleen problemen te verwachten met nieuwe peilstok.

Dus door te vaak olie te peilen,loop je dus het risico je peilstok het begeeft,of zou het gewoon domme pech zijn geweest :hmmz
Nogmaals bedankt voor het reageren :wors11 februari 2014 om 21:37 In reactie op: Signum 2.2 stuk van peilstok verdwenen? Gevonden! #18216763Tech 1
DeelnemerGrün is ook niet om de hoek,maar wel vriendelijk bedankt voor het aanbod.
@ sjoerdie
Dat dunne gedeelte aan de spiraal komt, doordat daarmee het min/max schaal in de spiraal geperst/bevestigd is.

Ik had ooit wat foto’s gemaakt omdat ik steeds verschillende waardes aan de voor en achterkant van de peilstok had,bleek te komen doordat de peilstok blijkbaar schuin in de olie stak.11 februari 2014 om 17:05 In reactie op: Signum 2.2 stuk van peilstok verdwenen? Gevonden! #18216761Tech 1
DeelnemerNee,dat klopt venray is wel een eind uit de buurt :(
Wel bedankt voor het aanbod.11 februari 2014 om 16:56 In reactie op: Signum 2.2 stuk van peilstok verdwenen? Gevonden! #18216758Tech 1
DeelnemerAlvast bedankt voor de reacties.
Ik had de peilstok eruit gehaald,hem afgeveegd en teruggestoken,toen ik hem hierna er weer uit haalde om het peil te bepalen was het onderste stuk weg :hmmz
Zou het kunnen doordat hij iedere keer die bochten van de peilbuis door moet, hij daar gebroken is,het is wel het dunste gedeelte van de peilstok.
Is de carterpan makkelijk te verwijderen,ik moet ermee naar een garage heb er zelf geen materiaal voor.
Ik had er al wel mee gereden.Tech 1
DeelnemerNog een paar plaatjes.

M Viotti en R Sabatini met de Calibra 16V van Thiry in najaar 1993
http://www.youtube.com/watch?v=gwaGlqcEGWw” onclick=”window.open(this.href);return false;Tech 1
DeelnemerSorry, iets te letterlijk verNederlandst :oops:
De rally Calibra was de eerste met “active differentials” in de rallysport :thumb
http://www.rallye-info.com/carmodel.asp?car=200″ onclick=”window.open(this.href);return false;Tech 1
DeelnemerEen km of 3 a 4 er vanaf,maar het rally virus was zeker erg besmettelijk in 1993, heb er nog steeds last van. :D ;)
S’nacht’s op een bevroren akker staan kijken in de sneeuw,en dan die mooie calibra zien en horen langskomen :thumb
Helaas had ik toen alleen overdag een wegwerpfototoestelletje mee,later ben ik meer gaan fotograferen en andere rally’s gaan bezoeken.

Tech 1
DeelnemerBedankt,vond dit ook wel een leuk moment uit de beelden van Achtmaal.
Even met de laptop inpluggen bij de calibra,om de actieve diffs uit te lezen af te stellen ofzo? :hmmz

-
AuteurBerichten