Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Tech 1
DeelnemerBij oude opel motoren zat er niet eens een invoerbuis,meer een rubber plug halverwege de peilstok.

Tech 1
DeelnemerJammer van het wiellager,wel gave wagen :thumb


Tech 1
DeelnemerOok de Kadett langs zien komen,erg mooi :thumb

Tech 1
DeelnemerOké,dan had ik te ver terug in de tijd gekeken :oops:,in nr 30 en 34 kon ik ook niks vinden.
Begin jaren 80 stonden ze er dus nog niet in.
Wel voor de Corsa en D-kadett en de Manta natuurlijk ;)Tech 1
DeelnemerKan er niks over vinden in irmscher catalog 35/36,maar kwam wel een plaatje tegen in hun kalender van 1982

Misschien is het wel een set van Hella, die verkocht ook veel dubbele koplamp setjes voor diverse merken.
Het zal wel in combinatie met een bumper verkocht zijn,ivm de knipperlichten.
Ik vind die met 4 even grote lampen het mooist om te zien ;)Deze vond ik op het net.

Tech 1
DeelnemerIk had verwacht dat het minder zou zijn met maar weinig deelnemers, maar juist een leuke GTC gehad. :thumb



Tech 1
DeelnemerHier staat wel wat info
viewtopic.php?f=6&t=129633Tech 1
Deelnemer:shock: En je hebt zelf niets ???
Wel een geluk dat er niet iemand naast je zat, als je ziet hoe ver de zijkant naar binnen gekomen is.
Veel sterkte met de afhandeling.Tech 1
DeelnemerMisschien hier even kijken,staat een foto bij met de kabels zichtbaar
viewtopic.php?f=27&t=179694

Tech 1
Deelnemer
Even langs geweest bij de kadett D bezitters,had nog wat restmateriaal van m’n gesloopte D-kadett berlinetta om weg te geven.Tech 1
DeelnemerZit er nu al een witte Noorse eland of rendier op je achterklep ??? ;) :D
Tech 1
Deelnemer@Duurt wrote:
mag je ook in de oude watertoren om het treffen van boven te bekijken?
Verwacht dat je eerst moet reserveren,voordat je bij de watertoren ‘de koperen hoogte’ naar binnen/boven kunt. ;)
http://www.dekoperenhoogte.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false;Tech 1
DeelnemerZiet er al goed uit :thumb
Open dag zou zeker leuk zijn.
Ik hoop de kadett ook nog eens op de nl rallypaden te kunnen fotograferen.Tech 1
DeelnemerMisschien toch niet zo goede ogen,als je een bord met 50km en een drempel (zie filmpje) over het hoofd ziet :hmmz
Tech 1
DeelnemerKun je die rolgordijnen of complete deurkaart ook nieuw bestellen?
Ik had ze altijd al graag willen hebben.
Misschien kan ik dan wat regelen met de schadehersteller,nu bij mijn Signum toch de beschadigde deur vervangen moet worden.Tech 1
DeelnemerSucces met het zoeken,het was bij mij niet eens een heel groot stuk wat weg was,maar wel afkeur voor APK.
Ik had gelijk de top lagers ook maar laten vervangen,omdat de boel toch uit elkaar moest.
Er waren toen het mij overkwam kinderen met dingen naar elkaar en over de weg aan het gooien,toen ik stopte vlogen ze snel weg,vandaar dat ik dacht dat ze iets op m’n auto hadden gegooid.Dat is nog vervelender als zo’n schade hebt,en geen dader :???:
Tech 1
DeelnemerWou dat het alleen de deur was,als je de deur open doet zitten er voor het wiel, onder de deurvanger ook knikken :(
Vrijdag gaat hij na de schade expert,en dan maar afwachten wat de verzekering van de veroorzaker zegt :hmmz
Maar bedankt voor het meedenken en tips :thumb
Is nu m’n 3e opel die ze aan de rechterkant in elkaar gereden hebben,m’n a vectra reden ze de hele zijkant in de kreukels toen iemand zomaar de weg opdraaide uit een P plaats terwijl ik er langs reed,en met m’n GSI reed een brommer met z’n handvat in mijn rechter achterlicht, toen ik moest stoppen voor een voorligger,waarna de berijder langs de hele rechterkant van de GSI stuiterde.
Is allemaal wel gerepareerd, maar het mooie is er wel vanaf,en en je fabrieks roestbescherming is wel naar de knoppen :(Tech 1
DeelnemerIk weet niet of mijn ‘deukje’ met Signum eromheen,die meeting/datum nog haalt :roll:

Tech 1
DeelnemerZelf ook gehad met m’n Signum,een hele harde knal,dacht dat ze rechtsvoor een dikke steen tegen m’n raam gooiden.
Ook zelf niks kunnen vinden,later bij de APK bleek dat er een stuk van een veer rechtsvoor was afgebroken.
Als ze bij je achterportier naar binnen rijden maakt minder lawaai,heb ik helaas deze week ondervonden :(
Zie topic viewtopic.php?f=6&t=392&start=5650Tech 1
DeelnemerVolgende week gaat hij naar de schade expert,dus afwachten.
Tech 1
DeelnemerMijn Signum heeft helaas een iets andere vormgeving gekregen,op een voorrangsrotonde :cry

Tech 1
DeelnemerMijn Signum was in Januari ook weer iets verder,maar ja, deze km stand heb ik met al mijn opels wel gehaald.
Kijken of ik zover kom als met mijn D-kadett 1.3S op LPG,maar dan moet ik nog 150.000

Tech 1
DeelnemerMisschien dat Felix Tauscher het weet,dit is blijkbaar de rijder van de C-kadett in de windtunnel en eigenaar van ABB CO Schlafsysteme/Wasserbetten.
http://www.schoen-lackiert.de/Deutsch/news/Lackierung_ABBCO_Wasserbetten_Limusine” onclick=”window.open(this.href);return false;Tech 1
DeelnemerAlles even doorgelezen maar ik kom niet verder terug dan de D-kadett :(
In de Vauxhall chevette(Engelse c-kadett) folders wordt al wel over luchtweerstand geschreven maar geen waardes.
In Duitsland werden de D-kadett en chevette nog gelijktijdig verkocht,totdat de corsa kwam.
Kwam dit nog wel tegen over Drag reduction (Cw waarde) van een speciale chevette,
alleen heeft men het alleen over 20.42%minder drag ten opzichte van een normale chevette alleen vermelden ze die dan weer niet :???:

Tech 1
DeelnemerIk had mijn digitale verzameling en wat instructie/werkplaatshandboeken eens doorgekeken,en er wordt nergens iets over de Cw waarde van de c kadett geschreven.
Wel dat de coupé een hogere topsnelheid had, ten opzichte van de andere carrosserie varianten met dezelfde motor.
Zelf had ik ooit eens ontdekt dat een voorruit van een sedan hoger is :oops:
Zal ook nog wel even door mijn oude folders bladeren als ik tijd heb.
Het was meer de tijd van motorvermogen en topsnelheid, wat wordt vermeld in de tests :( -
AuteurBerichten