Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Tech 1
DeelnemerVeel plezier met je aankoop,ben benieuwd naar welke kleur hij is, de meeste zijn grijs of zwart.
Tech 1
DeelnemerVeel succes :thumb
Heerlijke auto,erg ruim en handig,heb er ook al een paar keer in geslapen luchtbed past er goed in met de achterste stoel en middendeel plat :sleeping
Heb zelf een 2.2 benzine,motorisch geen problemen mee gehad ik heb er nu 46000 km mee gereden.
Wel wat elektrische problemen gehad:
Suurhoeksensor kapot,aan/uit knop radio kapot,weigering raambediening rv.
Dit is gerepareerd/vervangen onder garantie.
De automatische airco is 2x uitgevallen,maar na contact uit/aan werkte hij weer.
Tellerbak is een keer helemaal uitgevallen,na uitlezen de melding “geen verbinding met tellerhuis”.
Na even loshalen massaklem,deed alles het weer normaal.
Zomers woon werkverkeer haal ik 6.7L/100km s’winters 7,6L/100km als ik rustig aan doe.
Denk dat mijn gemiddeld verbruik ergens tussen de 8 a 9 liter per 100km uitkomt.
De liters aan de pomp komen kloppen vaak redelijk met de liters die infoscherm aangeeft.
En ik heb natuurlijk ook de standaard krakende stabilisatierubber s’wintersWat ik wel erg mis is een schuif/kanteldak,en ik zou graag de rolgordijntjes in de achterportieren gehad willen hebben :sleeping
Misschien maar eens naar kijken in een volgende signum type 2 ;)Tech 1
Deelnemer
Tech 1
Deelnemer@soepkiepe wrote:
oke, de foto’s die “bewogen zijn” zijn gemaakt zonder flitser.
om een 1 of andere reden denkt mijn foto toestel dat ie dan ff wat langer werk moet hebben.
en het is best fris buiten, dus ik kan hem die tijd niet 100% stil houden haha :P

foto’s zijn aardig minder dan dat ik gehoopt heb.
De nummerplaten in en op je auto lichten op door je flits,daardoor zal de flitser eerder stoppen omdat hij denkt de juiste belichting al bereikt te hebben.
Hierdoor is de rest van je auto nog te donker.
Misschien iets meer van de zijkant proberen te fotograferen in het donker.(minder nummerplaat en brandende koplampen die lichtmeting/belichting verstoren)
En zonder flits krijg je zowiezo een langere sluitertijd om de juiste belichting te kunnen bereiken,het gaat vaak beter als de camera op een statief of muurtje e.d. neer zet. evt met de selftimer zodat je het toestel niet per ongeluk beweegt met het indrukken van de ontspanknop.
Even een voorbeeld wat reflectie kan doen met de lichtmeting van je camera/flits,geen opels :oops:
De kleur van een auto maakt ook al verschil.

Tech 1
DeelnemerIk ben maar tot 1,5 vectra gekomen ;)


Tech 1
DeelnemerErg balen,denk dat ik ze op mijn Signum ook maar eens extra vast ga zetten.
Maar ik vind het vastzetten met popnagels er niet uitzien :hmmzTech 1
DeelnemerFrits van Eerd en Nick Kokkelink,en Jasper v/d Heuvel was ermee bij de keuring samen met Martine.
Tech 1
DeelnemerWel raar dat ze een signum kiezen,daar zijn er niet zoveel van en zeker geen groene.
Moet je nu een nieuw kenteken aanvragen,of krijg je platen met een 1tje bij op je originele kenteken??Tech 1
Deelnemer@Gerrit78 wrote:
Stonden nog wat foto’s op het rallyforum.


Toch maar eens een logo in mijn foto’s zetten denk ik. :roll:

Tech 1
DeelnemerMooi die manta van Eerd (v/d Heuvel),ook 2 dagen staan sneeuw opvangen en koukleumen.
Maar was de moeite wel weer waard :thumb


13 maart 2013 om 15:15 In reactie op: Smeren stabilisatorstangrubbers – Fingrease dé oplossing??! #18110772Tech 1
DeelnemerIk geef het ook niet op,voordat ik het busje leeg heb ;) :D
De mijne was naar de garage geweest voor het kraken,dus misschien zit het rode vet wel tussen de rubbers,alleen droogt dit nu ook weer langzaam uit,en begint hij weer te kraken :(13 maart 2013 om 14:39 In reactie op: Smeren stabilisatorstangrubbers – Fingrease dé oplossing??! #18110770Tech 1
DeelnemerBij mij kraakt het nog wel wat,maar ik denk dat het komt dat ik misschien nog niet alle andere rode vet goed heb kunnen verwijderen.
Misschien houdt dat vet de fingrease wel wat tegen,maar ik wil hem nog eens behandelen op een autobrug.
Misschien als het buiten wat warmer is, kan ik dan de rest van het rode vet ook makkelijker verwijderen.Tech 1
Deelnemer@PeterNoFear wrote:
@Tech 1 wrote:
@PeterNoFear wrote:
@Tech 1 wrote:
Ook eens eentje proberen.
En hoe is dat afgelopen? :jerry
Ik bedoelde dat het voor mij de 1e keer was dat ik meedeed in dit topic.
Ja, maar ik bedoel echt hoe het op het plaatje is afgelopen, rijd al mooi naast ’t pad :P
O verkeerd begrepen :shock: ,niks gebeurd hoor.
Rallyauto’s gebruiken altijd de hele weg,inclusief de berm,als er niks staat of door de organisatie neergezet wordt :-D

Tech 1
DeelnemerEven gedaan ;)

Tech 1
Deelnemer@PeterNoFear wrote:
@Tech 1 wrote:
Ook eens eentje proberen.
En hoe is dat afgelopen? :jerry
Ik bedoelde dat het voor mij de 1e keer was dat ik meedeed in dit topic.
Tech 1
DeelnemerOok eens eentje proberen.

Tech 1
DeelnemerWordt het dan niet heel erg rood van binnen,en van buiten???.
Ik denk dat je beter een contrasterende kleur kunt gebruiken,of wit of zwart.
Ik heb ook nog een c coupé berlinetta staan maar die heeft een zwart skai dak,en een witte hemel,dat zag je vroeger denk ik het meest.
De skai daken die ik op de sloop gezien had begonnen soms onderaan bij de voorruit,maar ook wel eens bovenaan de voorruit.
De chromen afwerk strip bij de achterruit/tankklep is bij mij uit één stuk,maar ik heb ook een setje liggen met een hoek erin.
Als ik een keer even tijd heb kan ik die er wel even overheen leggen en een foto maken, kun je het verschil zien.Excuses voor de wieldoppen,zaten erop toen ik hem kocht :wink:
10 maart 2013 om 22:23 In reactie op: astra J in brand > Fabrieksfoutje ? of slecht onderhoud #18115067Tech 1
DeelnemerSteenmarters willen ook graag aan kabeltjes knagen, met als gevolg storingen ed.
Ik had zelf ook al voetstapjes en zand op de motorafdekplaat,en haren in de isolatie van de motorkap.
Nog geen hapjes uit kabels ontdekt ;)
Bij de opel van de buren hadden ze wel eens wat kabels aangevreten :???:Tech 1
DeelnemerNiet zoveel auto’s gehad vanaf 1991.
Ongeveer 750.000 kilometers afgelegd in deze 5 Opels.

De 1e en laatste heb ik nog steeds ;)9 maart 2013 om 18:11 In reactie op: Smeren stabilisatorstangrubbers – Fingrease dé oplossing??! #18110765Tech 1
DeelnemerVanmiddag ook maar eens geprobeerd,viel nog niet mee.
De rubbers/stang zaten helemaal ingesmeerd met rood vet,dat bij de rubbers ook al weer verdroogd was.

(sorry dat het autofocuspunt niet helemaal goed ligt,maar ik had de foto’s gemaakt met mijn waterdichte/stuiterbestendige compact camera en niet met m’n spiegelreflex)
Dit rode vet viel net zo makkelijk te verwijderen,omdat je er moeilijk bij kunt.
Dit zoveel mogelijk verwijderd,en daarna de boel ingespoten fingrease.
Ik had de Signum mooi over me heen geduwd terwijl ik in de (aard)-appelkelder stond,dit ging makkelijk.
Alleen is de vloer niet helemaal vlak,dus het terug duwen dat lukte bijna niet meer. :oops:
Dus na veel heen en weer gejojo,toch weer ruimte gekregen om uit de kelder te klauteren.
Daarna gauw eer rondje drempels gereden,en inderdaad geen gekraak meer :thumb
Maar ik denk dat ik hem toch nog een keer op een brug probeer te krijgen,om te kunnen zien of ik alle rode vet weg heb kunnen krijgen.
En dan alles nog eens goed in te spuiten.5 maart 2013 om 20:38 In reactie op: Smeren stabilisatorstangrubbers – Fingrease dé oplossing??! #18110740Tech 1
DeelnemerBusje is bij mij ook gearriveerd,ze hadden het van de post in de fietstas bij ons thuis gedaan,en een briefje in de bus dat hij daar in zat :hmmz
Maar ja,zal het van het weekend ook even proberen,de Signum staat nu nog warm in de schuur en heb hem nog niet nodig.
Gelukkig heb ik een aardappel/appel bewaarkelder in de schuur,waar ik overheen kan rijden,dus kan ik er dan goed bij zodat ik het niet per ongeluk op verkeerde plekken spuit.Alvast bedankt voor het sturen Vinci :thumb
Tech 1
DeelnemerVerlagen gaat wel,maar de kleur is lastig.

Tech 1
DeelnemerTegen een echte foto valt natuurlijk niet te shoppen. ;)
Tech 1
DeelnemerZoiets,verlaging had ik overheen gelezen ;)
Ik had de velgen nog geprobeerd horizontaal het perspectief te verdraaien, maar daar werden ze helaas niet beter van.
Dus maar zo gelaten.

Tech 1
DeelnemerLastig met het voorwiel ingedraaid,en de penta velgen van bovenaf gefotografeerd.
Heb de velgen er toch ingezet,ondanks dat ze een wat ander perspectief hebben.

-
AuteurBerichten