Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
:afro :thumbup
Polytrol ook een optie, verder heb je lijnzaadolie.
Voor langdurig effect plastidippen/spuiten.@Engee wrote:
Denk dat dat nog steeds goedkoper is al spuiten. Ik heb 4 bussen antraciet gekocht voor 40 euro incl. verzenden. Daarvoor heb je het echt niet gespoten.
Denk dat je met 2 bussen al een aardig eind bent met die strips. En je kunt ze laten zitten als je netjes afplakt.
Voordeel met plastidip is juist dat je ze niet zo secuur hoeft af te plakken.
In plaats daarvan een rand autokleur lekker meespuiten, en eenmaal droog de plastidip rondom af peelen, zo pak je de wiel-rand 100% goed.Indien je dit ook bedoelde met netjes afplakken, dan kan je deze reply als niet verzonden beschouwen ;) .
Drie dagen terug toevallig een motor flush gedaan, ook deels om het tikken tegen te gaan, en mooie schone olie te krijgen.

2x Forté Motor Flush,
1x Forté Top End Treatment
1x Forté Seal ConditionerHeb vooraf contact gezocht met een representative van Forté, deze heeft me de handelswijze uitgelegd.
Ben nu een kleine 200km verder, en de olie is erg licht van kleur! Ook het tikken heb ik tot nu toe niet meer gehoord, of heel licht.
Maar gezegd werd de Top End Treatment 1000km de kans te geven, dus een conclusie kan ik nog niet trekken.Forté Top End Treatment is samengesteld volgens de nieuwste motorolietechnologie. Vele duizenden testkilometers hebben de reinigende capaciteiten bevestigd. Forté Top End Treatment houdt de motor inwendig schoon voor het optimaal functioneren van de motorolie.
Forté Top End Treatment biedt de volgende voordelen:
• Voorkomt vernis- en harsafzettingen in motordelen zoals hydraulische
klepstoters, nokkenastiming en kleplichthoogteverstellingen.
• Houdt zuigerveren en zuigerveergroeven schoon en vermindert het olieverbruik.
• Minimaliseert boreglazing en borepolishing.
• Vermindert de vorming en afzetting van sludge in de motorolie.
• Vermindert de aan olie en brandstof gerelateerde afzettingen.
• Vermindert de hoeveelheid blow-by.Forté Top End Treatment ondersteunt het additiefpakket van de motorolie en zorgt ook bij lage olietemperaturen voor optimale bescherming en voorkoming van lakafzetting. Forté Top End Treatment is compatibel met alle soorten motorolie voorzien van classificatie en specificaties volgens ACEA, API, JASO en afzonderlijke automobielfabrikanten. Forté Top End Treatment bevat geen stoffen en heeft geen gevolgen waardoor de garantie van automobielfabrikanten kan komen te vervallen.
Forté adviseert de toepassing van Forté Top End Treatment voor alle motoren die gevoelig zijn voor klepverkleving of tikken van hydraulische klepstoters, ongeacht de kilometerstand. Forté Top End Treatment kan veilig toegepast worden bij motorfietsen voorzien van hydraulische klepstoters en een natte plaatkoppeling, omdat het product de wrijvingseigenschappen van de olie niet verandert.
Forté Top End Treatment wordt na de behandeling met Forté Motor Flush toegepast en heeft een conditionerende werking. Hierdoor wordt de motor inwendig schoon gehouden voor een maximale en langdurige bescherming.
Thnx :thumbup motor loopt ook stukje fijner naar mijn idee nu.
Kleur olie lijkt wel zonnebloemolie nu :D , en heb er toch alweer een kleine 200km op zitten.Weer een andere kleine mod, maar lekker om te hebben met de zomer voor de deur:




Zonnebrilhouder van een Corsa C, voor de geïnteresseerden:

Hele kleine aanpassingen voor moeten doen, max. 2 minuten werk.
Interieurfilter en bougies geplaatst, benzinefilter vervangen.
Gelijk heb je :thumb .
Nog wat spul binnen gekregen;


Gister alvast de zeer tijdelijke Action olie erin gedaan.
Nu eerdaags flushen etc.
Lange tijd stil..tijd voor wat onderhoud!:

*Benzinefilter
*5L GM 5W30
*GM oliefilter
*Forté Motor Flush x2
*Forté Top End Treatment
*Forté Seal Conditioner
*Nieuwe Caterplug en ringIk ga flushen met olie van de Action, daarna weer aftappen en dan pas nieuw filter en olie. En Top End Treatment met Seal Conditioner toevoegen.
Doel van de Motor Flush is vooral om de olie wat meer richting vloeibaar goud te hebben ;) , i.c.m. de Top End Treatment de licht aanwezige tik wellicht te elimineren (indien vervuiling van de klepstoters de oorzaak is). En aansluitend de Seal Conditioner om de seals weer een boost te geven.
Verder nog nieuwe Flat Blades gemonteerd, voor de spotprijs van €10,19 inclusief verzending vanuit Engeland (eBay). Heb ze er nu een weekje op zitten, en regelmatig gebruikt. Tot nu toe doen ze in ieder geval niet onder voor de Bosch variant (welke ik hiervoor had).
Nieuwe Bosch FR6DC bougies zijn onderweg, alsook een nieuw interieurfilter.
@TeamWest wrote:
Quick question, is een Kiekert uit een Saab uitwisselbaar met die van mijn Corsa B?
Even een foto van Google:

Ik vermoed dat dit moet gaan, daar de onderdeelnummers hetzelfde zijn, echter staat er ook een ander getal op, mijn Google zoektocht heeft me geleerd dat ondanks dezelfde onderdeelnummers dit getal nog wel eens kan variëren, betekent dit dat er verschil zit in die modules? (misschien 2/4-deurs?)
De module die ik op het oog heb komt van een Saab en heeft als bijkomend getal 5435..
Quick question, is een Kiekert uit een Saab uitwisselbaar met die van mijn Corsa B?
Even een foto van Google:

Ik vermoed dat dit moet gaan, daar de onderdeelnummers hetzelfde zijn, echter staat er ook een ander getal op, mijn Google zoektocht heeft me geleerd dat ondanks dezelfde onderdeelnummers dit getal nog wel eens kan variëren, betekent dit dat er verschil zit in die modules? (misschien 2/4-deurs?)
De module die ik op het oog heb komt van een Saab en heeft als bijkomend getal 5435..
Kan vrij simpel met een flexibele rager a la:

dit icm met een stoomreiniger, dan wel waterslang, en aansluitend de compressor erop.
Linker borstel meet 1.8cm, en past goed in de buis.Er zal altijd een overtreffende trap zijn, het kan altijd gekker.
Maar voor mij voldoet dit aan al m’n eisen, en remt het zelfs beter dan verwacht (en dat al bij deze temperaturen).Ere wie ere toekomt, overgedragen aan de garagist v.d. Laan. Werd er door corsabc20xe al voor gewaarschuwd dat het een naar klusje kon worden door vastzittende nippels achter, en dat bleek.
Remmenrij is nu dus rondom compleet vernieuwd dan wel gereviseerd. Remt perfect, wat een verschil met de Zimmermann setup van hiervoor!
Ga ik niet doen man.. als er nu een 2.0 in hing ofzo ;) .
Systeem was nog niet goed ontlucht, zat nog wat lucht in achter, ontluchtingsnippel achter zat vast, toen ontlucht via de remleiding.
Nu achter 2 nieuwe remcilinders, en goed ontlucht, handrem is ook bijgesteld.Moet er nu weer een tijdje tegen aan kunnen.
Klopt Uniroyal Rainsport 2, tweede set al, ik hoef nooit meer een ander type.
Rij er ook gewoon het hele jaar door mee (regent hier immers toch 9 van de 10 keer), mooi V-profiel, en belangrijker super grip, stille bandjes, en slijtage niet sneller dan gemiddeld (ondanks dat ik in het bochtenwerk toch aardig m’n best doe).:D :thumbup
Zit er inmiddels onder, nu nog “correct” in-remmen, en dan kan ik eindelijk, wanneer ik in westelijke richting rij en rem, de aarde langzamer om haar as laten draaien :thumb :

op deze foto is er al enige KM mee gereden, even wiel eraf voor de foto, het witte spul is overigens een bepaald vetje

auto is niet gewassen, dus daar even langs kijken ;) ..
Klopt, maar ga dus al niet meer voor 5.1, reageerde enkel op de mengkwestie. Met 4 wordt hetzelfde te werk gegaan, om de oude eruit te krijgen, moet ook wel, wil je het compleet vervangen.
Zou het maar niks vinden om, nu ik op nieuwe leidingen en klauwen overstap, de remvloeistof niet te vervangen. Ben ook al aardig overtijd wat betreft de 2 jaar die er voor staat.Met wat Dot 4 (voor hoeveel dat is, wanneer je de remvloeistof vervangt) dat achterblijft in de leidingen o.i.d., kan dat totaal geen kwaad. Uiteraard gaat het kookpunt van de 5.1 omlaag, en zou het voorbij gaan aan het eigenlijke doel wanneer je kiest voor 5.1.
Ik was ook niet van plan ze te mengen, maar zou sowieso de leidingen hebben geflushed met 5.1. Beetje zonde om de remleidingen rondom te vervangen en niet de remvloeistof compleet te vervangen..
Maar het is niet alsof ik circuit rij, dus dat hogere kookpunt gaat weinig nut hebben, het jaarlijks vervangen erbij maakt het er niet interessanter op.@Haasje17 wrote:
Doe er gewoon dot 4 in als dat er altijd in heeft gezeten. Dot 4 en 5.1 gaan niet goed samen, dus dan moet je eerst je leidingen leeg spoelen.
Dot 4 en 5.1 gaan prima samen, heb dit nog uitgezocht, Dot 5 daarentegen, is een ander verhaal.
Maar had al besloten om er toch maar wel Dot 4 in te doen, al is het maar omdat Dot 5.1 vereist dat het jaarlijks vervangen moet worden i.t.t. om de twee jaar..Friedrich Motorsport is inderdaad best wel kwaliteit, heb er zelf een spruitstuk van.
FOX is ook niet gek, prima pasvorm, heb daar een RVS duplex achterdempersysteem van.Hahaha, ook ruimte zat met het vliegtuig naar de kleine deur toe toch :D , maar doelde meer op dat de klauwen gelijk zure regen pakken na montage.
Gaat volgende week dan eindelijk gebeuren :thumb !
Wel balen het zo een regenachtige week wordt.. maar daar ontkom je ook niet aan met ons klimaat he..
Gelukkig geen vrieskou op komst, en ontloop ik zo in ieder geval strooizout. -
AuteurBerichten