Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Yeah, en thnx :thumb !
Voor m’n gevoel rijd het ook weer wat fijner, krijgt toch wat makkelijker/directer lucht, maar kan ook tussen de oren zitten.@robert_corsa wrote:
Vind je in de astra fen calibra ook hoor team west.
druk bezig met de loods inrichten. Corsa staat alvast mooi binnen.
Dat weet ik, of wat bedoel je er precies mee, omdat ik het woord ‘apart’ gebruikte? Doel niet op apart als in speciaal oid, maar apart als in; je hebt ook schakelaars zonder apart knopje voor de verwarming ;) .

Knap schakelaartje met apart knopje voor de spiegelverwarming (9-pins) op de kop getikt, voor een spotprijs (€10,- incl. verzending) :wors .
Wacht nog op een relais, en moet dan nog een kapje hebben met uitsparing voor de schakelaar, dan naar wat ik heb begrepen een stukje kabelboom vanaf stekker X7 richting zekeringhouder, en dan kan alles worden aangesloten (voorbereiding zit al in de deuren voor de spiegels en schakelaar).En Corsa gisteren eindelijk gewassen, zal nog eens wat foto’s maken.

Knap schakelaartje met apart knopje voor de spiegelverwarming (9-pins) op de kop getikt, voor een spotprijs (€10,- incl. verzending) :wors .
Wacht nog op een relais, en moet dan nog een kapje hebben met uitsparing voor de schakelaar, dan naar wat ik heb begrepen een stukje kabelboom vanafstekker X7 richting zekeringhouder, en dan kan alles worden aangesloten (voorbereiding zit al in de deuren voor de spiegels en schakelaar).En Corsa gisteren eindelijk gewassen, zal nog eens wat foto’s maken.
Thnx :thumbup !
Idd :D , zou zweren dat ie nu wat fijner loopt ook (lucht stroomt toch wat directer, en meer toevoer), voor m’n gevoel dan in ieder geval. Vind het qua looks ook wel wat hebben.
Gebruikte sowieso de binnenste lenzen al niet ;) , maar rechts blijft wel zitten.Onlangs een aluminium ‘cone’ besteld, en een Ram Air flexibele buis van 80mm die vandaag binnen kwam.

Buis was te lang.., zaag erin
Ik had nog een stukje gaas nodig om te voorkomen dat er troep in de luchtbox raakt. Normaal racegaas vond ik te grof, wilde fijnere filtering. Nu heb je ook fijner racegaas, maar om voor zo een klein stukje dat te kopen.. Action bood uitkomst met een pennenhouder van zwart fijn gaas (€0.59ct). Dit geknipt op maat en bevestigd.

Cone ook even zwart gedipped

Dit is nu overbodig

Geheel gemonteerd achter het masker, perfecte maat luchtbuis zonder aanpassingen te hoeven doen

@ luchtbox
Ook inmiddels weer terug op standaard spiegels, maar dit keer met elektrische spiegels en spiegelverwarming. Alleen nog “ff” aansluiten.



Nu morgen is grondig wassen, is té lang geleden.. #k*tweer
Onlangs een aluminium ‘cone’ besteld, en een Ram Air flexibele buis van 80mm die vandaag binnen kwam.

Buis was te lang.., zaag erin
Ik had nog een stukje gaas nodig om te voorkomen dat er troep in de luchtbox raakt. Normaal racegaas vond ik te grof, wilde fijnere filtering. Nu heb je ook fijner racegaas, maar om voor zo een klein stukje dat te kopen.. Action bood uitkomst met een pennenhouder van zwart fijn gaas (€0.59ct). Dit geknipt op maat en bevestigd.

Cone ook even zwart gedipped

Dit is nu overbodig

Geheel gemonteerd achter het masker, perfecte maat luchtbuis zonder aanpassingen te hoeven doen

@ luchtbox
Ook inmiddels weer terug op standaard spiegels, maar dit keer met elektrische spiegels en spiegelverwarming. Alleen nog “ff” aansluiten.



Nu morgen is grondig wassen, is té lang geleden.. #k*tweer
Ook dat is een optie, en een defect, maar dan moet inleren het wel uitsluiten (neem aan dat de Opel dealer dat wel gewoon doorlopen heeft), en anders is de ontvanger dus niet lekker meer. Ik heb niet alle input, maar het 1 sluit het ander op een gegeven moment wel uit.
-offtopic
@ TWA:
Een autodief :wtf ..? ( :jerry )
Het is ehh, wel leuk speelgoed :vertag .-offtopic
Ontopic;
@GIONXC wrote:
Bij de garage is er een nieuwe batterij in gezet en deed hij het niet, batterij er uit gehaald en geld terug gekregen. netjes maar nog niet opgelost. is wel een Opel dealer.
Maar het lampje brandde toen dus niet? Dat klinkt als een defect in het circuitje binnen de sleutel. Afgezien van inleren zou het lampje wel moeten branden lijkt me.
Mocht dit wel branden, kan het aan de ontvanger in de auto liggen..?Heb hier nog zo een kap liggen, met de tekst Opel en het logo erop, bij animo kan je me PM’en.
11 november 2013 om 19:37 In reactie op: Corsa B GSI Lengte bouten spaghetti spruitstuk, plaatsing #18190591Doel je op het gat dat je in je spruitstuk achterlaat? Daar heb ik een kort boutje in gedraaid a la olieaftapboutje:

:jerry Touché..!
Kans bestaat dat er iemand in de buurt met een Jammer aan het spelen was, je hebt er die speciaal ontworpen zijn om deze signalen te onderbreken. Wordt vooral door autodieven ingezet..kan natuurlijk ook gewoon de batterij zijn :angel .
Of een andere stoorzender/frequentie in de buurt.Nice, :kewlpics .
En, merkbaar verschil nu met de powerbox?
Wat voor aanpassing heb je aan de box gedaan/of wil je doen?Vanwaar die powerfilter? Ik zou ‘m wel makkelijk z’n koude lucht laten pakken, imo beter standaard luchtbox icm ander inlegfilter. en dan de originele air feed-buis.
9 november 2013 om 02:30 In reactie op: Corsa B GSI Lengte bouten spaghetti spruitstuk, plaatsing #18190587@Looney wrote:
Hoeft niet altijd, licht aan de ruimte die je hebt en of je er makkelijk van onderen bij kan. Het hebben van geen airco helpt btw behoorlijk!
Ah I see, goeie :thumbup, niet aan gedacht!
8 november 2013 om 14:17 In reactie op: Corsa B GSI Lengte bouten spaghetti spruitstuk, plaatsing #18190582Correcte info hierboven, maar toen ik mijn Friedrich Motorsport spruitstuk plaatste, hoefde mijn oliefilter er niet af.
Weet niet of het verschil in spruitstuk dit nodig maakt?
Was voor mij wel ff rustig kijken/kantelen om het spruitstuk op z’n plek te krijgen, maar uiteindelijk gelukt.@TWA wrote:
Idd een nice optie, hoewel in tijden van bijrijder zijn betrapte ik mezelf er nog wel eens op om de voeten er op te plaatsen, en dat red ie niet. Is het laadje onder de bijrijders stoel ook mogelijk?
+
@soepkiepe wrote:
zal wel mogelijk zijn, die van een tigra of een corsa bijvoorbeeld.
maar het is op de astra niet geleverd, dus perfect passen doet het vast niet ;)=
een klusje voor jou, heb frame-pje met laadje voor je van de Corsa, die bij mij is vervallen sinds bijrijders hoogteverstelling kreeg.
Neem ’t volgende keer mee wanneer je @ garage bent.Lekker bezig met de toerenteller upgrade :thumb , op naar de volgende!
Trouwens deurgeknak al gefixed.., of toch die andere boutjes nodig gehad?Succes met de montage allebei!
De MTec hierboven schijnt dezelfde afwerking te hebben als de Mantzel, volgens de verkoper althans, weet wel dat diezelfde verkoper ook Mantzels verkocht tijd terug.
Persoonlijk zou ik eerder voor de MTec gaan dan de VX, maar het zal elkaar uiteindelijk in werking niet veel ontlopen.Deze is volgens mij exact gelijk aan de Mantzel. En nog splinternieuw, met alle benodigdheden erbij.
Niet gek voor €270,- incl. verzending..

Btw, klopt wat joop1970 zegt, wil ik ook nog een keer doen.
Friedrich Motorsport ;) .
Positief! Merkbaar verschil, onderin zou je wat verliezen (heb daar het FM spruitstuk voor om het iets te compenseren).
Bovenin win je wel veel.Ik heb de latere GSi, maar gewoon de originele gaskabel kunnen behouden op de Mantzel.
Aan deze handleiding heb ik veel gehad.

Zie jouwe net ook idd, en post ge-edit, gelinkt naar je topic.
Deze mag weg als het niet gewenst is in het Corsa/Combo gedeelte (dacht is wel relevant).Et Voila (klik) tamiya.
-
AuteurBerichten