Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Je kunt een inlaat van een 2.2 monteren of een buis zoeken van een 2.5 of 3.0 en deze inkorten.
rij zelf met een 2.4 met een ingekorte 3.0 buis.
wel even op letten dat je een buis zoekt die niet te hoog boven het blok uitsteekt .
zijn hooge en lage anders kom je niet uit met je motorkap.
even op marktplaats hier op het forum zetten, gevraagt is genoeg in omloop.
succes gr renee.inhouden kan ook een tekort aan benzine zijn heb je een externe pomp of een pomp in de benzine tank.
in de tank is voor multipoint maar levert niet genog voor de 20ne..
je druk moet rond de 2,5 a 3 bar zitten succes met het zoeken groetjes renee..mooie actie foto henk blijft toch een leuke manta..en snel..ben weer klaar vd volgende rally..
wintersport geslaagd,astra deed het weer prima,en al weer druk met de kadett?
groetjes team maat renee….teamwalsein…/
mijn advies andere ontsteking monteren als het spruitstuk niet gelijk matig warm word teken dat de as krom is en hij niet een goeie spaning afgeeft op 2 cilinders en zodanig broerd loopt.
en hoeveel graden nokkenas heb je gemonteerd,heb zelf een verstelbare nokkenastandwiel gemonteerd met de standaard stond deze er 7graden naast loopt nu een stuk beter..
succes groetjes team waldsein…renee…je hebt een standaard kabelboom de luxere uitvoeringen zijn vaak al voorbedraadt.
zou de kabelboom in bijde deuren plaatsen en dan in de bestaande stekken wat bedrading bijtrekken.
of van een sloper het stukje kabelboom ontmantelen en er bij de jou plaatsen..
een hele kabelboom monteren kan ook van een luxere versie kan ook maar dan moet je de heele auto strippen.
succes met ombouwen …groetjes renee…corsa a past het mooist beetje bijwerken met de dremel en vast zetten.
zelfde bevestiging als d kadett.
…groetjes teamwaldsein…denk dat of de brandstof druk te hoog is,of de injectoren krijgen te veel stroom zodat ze openblijfen staan..
denk dat je computer dan defect is heb je er een 2.2 systeem op of gewoon 2.0e?
andere computer dan weer testen wel even de olie aftappen erg schadelijk vd motor.
…groetjes renee…lopen weer lekker die 200 paarden,en het team heeft er ook weer zin in…..
en jullie zitten ook nog lekker warm in de manta…wat wil je nog meer…sneeuw…
groetjes jullie team maatje…met apk op de manta cc….30jaar opel manta club nederland…..zal wel een man in zitten met een sigaar!!!
komt uit joure
ook wel bekent bij de manta club/big opels.
gr.. .teamwaldsein..Pork club Elmer bestaat niet meer.
Doen al 10 jaar niets meer.
Opel club noord is sinds 5 jaar ook niet meer actief.
Opc noord groningen is er nog wel 2jaar terug nog een
Meeting te beerta geweest.
Klazinaveen beefy ook nog een club volgens mij.
20 jaar terug kon je ze uitzoeken nu is het helaas niet meer
Zo,mischien tijd Voor een nieuwe club…
Groetjes renee..teamwaldsein….11 januari 2014 om 18:56 In reactie op: Nieuwjaarsmeeting Sleuteltje 11 11-01-2014 te Berlikum, Frl. #18204632Helaas kon ik niet op tijd komen wel die Kant op getoerd
Ben inderdaad auto’s tegen vielen op ivm de mooie greele verlichting
Volgend jaar beter weer het nu te vinden
Even blokje getoerd in de manta net weer gekeud foster.
Komen nog wel eat kinderziektus aant licht rijd prima.
Gr renee team waldsein..10 januari 2014 om 23:55 In reactie op: Nieuwjaarsmeeting Sleuteltje 11 11-01-2014 te Berlikum, Frl. #18204630is er morgen een meeting bij julie?
even boven aanzetten kom die kant wel even op om een bakje koffie..
groetjes team waldsein…renee…2 januari 2014 om 22:30 In reactie op: past een 3.0 24V motor op een 2.0gsi versnellingsbak? #18203936Ja het past wel alleen moet je een vliegwiel laten aanpassen heb de mijne uit duitsland gehaald worden er Voor gemaakt incl de goeie bouten.
5 bak gsi is niet erg steel hen zelf een bak van een monza 30e
Gr renee.nog een tip is je ontsteking wel geheel goed.
eens gehad andere motor gemonteerd liep even broert als de oude,
bleek dat de as van de ontsteking krom was dus op twee cilinders mooie fonk,
en op de andere niet,omdat de punten dan bijna dicht staan.
je kunt het merken auto starten en even voelen of de uitlaatpoorten alle 4 even warm worden.
wij monterden een electronische ontsteking opgelost.
koste weleen dag en een blokwissel.succes met het afstellen..gr renee..kan alleen voor de 1.2 kadett met onderliggende nokkenas..
ook niet handig voor een 1.3.
heb nog een setje liggende solex’n maar ben zelf ook op zoek naar een 1.3 inlaatspruitstuk…
nieuw nog te koop in duitsland maar mij net wat te duur..
die ik kocht bleek 1.6 die past niet kanalen liggen te hoog..
en de verkoper marktplaats kon ik ook niet te pakken krijgen had een setje te koop.
groetjes renee…had altijd een 2.2 systeem op mijn 2.4.
werkt prima later er een ingekorte 3.0 met gewoon het 2.0 injectiesysteem er op.
voordeel kanalen groter gasklep groter loopt nu gewoon netter.
2.2 wou bij het starten te veel benzine er in gooien.
nu meer lucht dus een aanrader..
2.4 moet je de kabelboom meer verbouwen.
succes groetjes renee…denk 40er webers/solex is groot genoeg voor een 1.3.
en de juiste sproeiers er in voor het mooie af laten stellen.
te veel benzine spoelt anders je zuigers en wanden glad
bij gewoon rijden is dit erg belangrijk.
succes met het project groetjes renee.9 december 2013 om 22:38 In reactie op: vanaf morgen echt alles grondig aanpakken dan maar. #18197672Klopt deze manta reed al een tijdje in emmeloord rond.
succes met opknappen leuk project
groetjes renee..het mooiste kun je een compleet setje nemen bobine met modul en ontsteking.
kun je zo monteren met kabelboompje er bij..
zijn vast wel mensen die dit liggen hebben voor netjes geld lijkt mij.
zelf al vaker gedaan is vaak wel beter en makkelijker dan puntjes afstellen .
is een handigheitje,en vaak bij webers zetten ze de vervroeger vast schijnt in samenwerking beter te zijn.
is al eens bewezen op de testbankt..
succes groetjes teamwaldsein”jonge”jep netjes henk ja reserve wiel moet wel mee al eens een lekke band gehad paste toevallig het reserve wiel van de omega.
anders sta je mooi te baalen..
ja mooi plekje zie me al zitten in de kar bakje koffie en mijn hangmatje tukje doen hoog en droog,,,
succes met het stickeren :thumb groetjes team fast’n loud jonge..zover ik weet is het een snelle nokkenas als er geen opelteken.
kan een catcams wezen of een eenam dat schijnt deens te zijn.
als ik de nok zo zie 1 met meer koppel zel een 280graden kunnen zijn.
de 304 heeft eenpuntigere nok.nog maar even goole’n vind je mischien het nummer.
succes gr team fas’n loud waldsein..heb mijn kadett D 1.3n automaat ,na dat mijn ketting versleten was voorzien van een kadett E automaatbak.
past wel alleen het startmotor oor beetje bijwerken.en een extra oliekoeler gemonteerd.
dat is het grootste probleem bij de kadett D geen koeling via de radiateur.
daarna blijft de motor zomer’s ook koeler en gaat de bak gewoon langer mee.
1.6 is een iets langere bak nu een top van 160km/h oude bak 150km/h iets langere overbrenging…
heb nog een 1.6 automaatbak liggen kadett E 1.6 mocht je intresse hebben laat het maar even weten zit nog in de auto gr team fast’n loud..heb nog een compleet blok staan nokkenas tikt licht komt uit mijn 1.3 automaat kadett e bj 86.
staat al een tijdje op mp.koper komt hem niet haalen dus wat voor jou mag weg voor 30 euro.
groetjes renee.kan ook anders heb een achterbank van een 5deurs in mijn station gezet rugleuning past gewoon.
zitting heb ik de oude plaat met schuim omgekleed met de stof vd 5deurs astra.
alleen heb ik nu niet meer de haken op de leuning die je gebruikt met de vlakke laadvloer.
staat beter en veiliger.succes groetjes renee.Ziet er goed uit koppel over een mooi gebied dat is wel zo prettig.
rij zelk met een 306 graden in een 2.4 is erg lui onderin maar boven de 2000 toern komt ie los.
heb ook vaste stoters en een verstelbare nokkenas poelie.
zit rond de 150 pk maar moet weer eens op de bank is al weer een paar jaar terug.
heb ook nog een ecam 280 graden nokkenas.zal um ook nog eens in een 2.2bouwen.
groetjes team fast’n loud.. :thumb -
AuteurBerichten