Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
tanisha
DeelnemerLaat nu eerst eens een 4 gassen test doen om de werking van je katalysator te laten testen als die wel goed is geef je zomaar 739,- euro voor niks uit.
tanisha
DeelnemerAls lambda sensoren ouder worden kunnen ze net even andere waardes gaan geven.
Ik kom dat bij de 9-5’s veel tegen daar is het makkelijk op te lossen door de jongste software op de ECU te zetten dan snapt de ECU de lambda’s weer.
Voor de klanten is dat een leuke keuze omdat je meteen de upgrade van lpt naar hpt kan maken is 150pk versus 205pk.
Als ik een goede grabbel mag doen is de storing daarom ook weer tijdelijk verholpen bij t.s totdat de lambda weer buiten het meetbereik beland .
tanisha
DeelnemerJe moet het zo zien voor de katalysator zit de eerste lambda en na de katalysator de 2de.
De eerste stelt de motor op bij de tweede is meer controle of de eerste z’n werk goed gedaan heeft.
Als de garage een uitlaatgassen meeting had gedaan hadden ze je precies kunnen vertellen wat er mis gaat/ging.
tanisha
DeelnemerDraai de oliedop er maar eens af en kijk eens met een lampje in de motor als je daar allemaal zwarte meuk ziet zitten is je carterventilatie verstopt en zit je motor nu vol met blacksludge.
Het geluid wat je hoort zijn de klepstoters en de reden dat je die hoort is een verminderde oliedruk doordat de zwarte troep in je olieaanzuigzeef en oliefilter zit.
tanisha
DeelnemerP0420 was zo uit mijn hoofd 2de lambda onlogische waarde.
Vindt het een beetje vreemd dat je garage voorstelt om bij het duurste deel te beginnen.
Voor het zelfde is er niks mis met de katalysator en zit je Lambda sensor op z’n end en dat is volgens mij maar een onderdeel van 40 tientjes.
tanisha
DeelnemerIk heb net een 2004 gekocht en geloof niet dat de carrosserie heel veel met Opel te maken heeft het is duidelijk een samenwerking geweest.
Waar ik als eerste tegenaan liep was een behoorlijke blacksludge vorming in de motor waarvan een verstopping in het kleppendeksel zeker weten de veroorzaker was.
Heb buiten een grote schoonmaak in de motor en de nodige nieuwe oliefilters nog weinig ervaring aan sleutelen aan mijn nieuwe karretje op kunnen doen.
tanisha
Deelnemerwel eens aan een saab 2.3 turbo motor gedacht?
hoef je niet naar lelystad om te laten keuren naar v6 + een saab 2.0 .of 2.3 past ook zo achter de besproken bakken
2.0 turbo 185pk vindt je in de 900ng van ’94 tot en met ’98 en 9-3 van ’98 tot 2000 daarna krijg je een nieuwer type blok wat erg gevoelig is voor black-sludge en geen aanrader
en in de 9000 vanaf ’94
in de 9000 vanaf ’94 vind je de 2.3 als 170pk lpt 200pk fpt en 225pk aero
oudere 9000 kunnen ook maar dan moet je gaan knutselen die hebben een ander bak patroon en zijn iets langer dan de latere motoren
tunen is goed te doen 400pk is mogelijk zonder blok aanpassingen d.m.v software en andere turbo
was niet helemaal je vraag en let op turbo en tuning is erg verslavend en niet goed voor je rijstijl en behoud van je roze papiertje!:P
tanisha
Deelnemerals ex B omega rijdster kan ik alleen maar zeggen alles komt uit op de draagarm bussen en vooral die 2 olie gevulde bussen zijn de boosdoensters in de 7,5 jaar dat ik mijn B omega had heb ik tot 3 keer toe de draagarmen vervangen met veel gevolg schade er bij
hij reed vaker shit dan goedde oplossing voor dit probleem zijn powerflex polyurethaan bussen en hier kan je ze vinden http://www.powerflex.co.uk/products/Omega+B+1994-2003-2658/1.html
daarna is het een kwestie van gevolg schade oplossen
ik heb ze zelf helaas nooit in mijn omega gehad ik was het gelazer zo zat dat ik de omega verkocht heb en was tevens mijn laaste opel
tanisha
Deelnemerkwik fit? kwik shit zal je bedoelen!
tanisha
Deelnemerwij noemde die m.a.n altijd het plastic schip vanwege al het plastic en het schommelen van dat ding
tanisha
Deelnemerecht wel de m.a.n was een automaat en me scania een opticruise (automaat met koppeling voor het wegrijden)
ik stond toen met de scania R (ook met kleine wielen) die ik na de m.a.n had bij het stoplicht staat er een seat naast me dat ding had meer weg van een ferrari door al die uitbouw zooi die er op zat
geladen had ik 3,5 ton elektronica in de trailer tot mijn stomme verbazing trok ik die seat er ook finaal uit en pas toen ik de scania in de begrenzer reed kwam die er eindelijk langs
ik heb dubbel gelegen van de lag ziet je auto er uit als een ferrari wordt je zoek gereden door een scania!:P
tanisha
Deelnemertja verkeer hufters hou je er altijd bij
maar soms maak je ook leuke dingen mee ik moest ooit een trailer in zeebrugge afkoppelen en solo terug ik had toen een m.a.n tga trekker met van die kleine wielen die dingen hadden een bus cardan en trokken solo als de malle
ik stond bij het stoplicht naast een porsche 944 stoplicht op groen en gas er op laat ik die porsche er nu finaal uitrijden met mijn m.a.n
de man achter het stuur van de porsche keek erg vreemd toen hij er uit getrokken werd maar met 60 kwam hij weer voorbij en stak zijn duim omhoogtanisha
Deelnemerok dan is dus alleen de bak en de achterwiel aandrijving foetsie?
ik was bij henry voor een bak koffie en een babbel stond er een calibra op de brug en denk leuk even vergelijken met de saab’s maar van die wiel ophanging stond ik even raar te kijken
wij op het kenteken kijken maar daar is niks raars op te vinden alleen dat de auto geïmporteerd is
voor henry is het gewoon een inruil auto en zo gaat hij hem ook verkopen (leuk voor geïnteresseerde)
tanisha
Deelnemermet die 9-3 bedoel je de 2.0i de turbo loze? want dat is nog de t5 motor en gelijk aan de 900ng
die 2.0 i heb ik nu nog in mijn 900ng en mijn 9-3 liggen en dat zijn op zich hele sterke blokjes maar echt veel gang zit er niet in
daarom heb ik voor mijn 900ng nu een 2.3 turbo uit een 9000 het is nu nog een lpt met 170 pk maar het wordt een fpt met stage 1 met 230pk en 370nm
als ik dat klaar heb ga ik eerst eens kijken hoe mij dat bevalt en als dat goed gaat doe ik de 9-3 op dezelfde manier
gaat het me dan nog niet rap genoeg ga ik voor 400pk en dat is zo’n beetje het max haalbare met een 2.3 turbo blok zonder blok aanpassingentanisha
Deelnemerdat black-sudge heeft te maken met de carter ontluchting die hebben ze voor milieu ijzen veranderd bij de t7 motoren
als je in een t5 5,5 liter olie gooit i.p.v de 4 liter die er in hoort heb je ook zo black-sludge te pakken
omdat ze die oude blokken niet meer aan de milieu ijzen konden laten voldoen zijn ze voor het nieuwe 9-3 model op opel blokken over gegaan en zo is opel weer aan de ketting gegaan en aan de turbo maar das leuke kruisbestuiving ;)
veel saab rijders zaten altijd op opel te mopperen maar ik vindt het jammer dar saab en opel uit elkaar zijn er zijn veel leuke dingen uit gekomen
tanisha
Deelnemerik sleutel bijna uitsluitend met met saab 900ng ik ben tot nu toe geen blokken zonder de balans assen tegen gekomen en ik heb er dit jaar alleen al 8 gesloopt en ik heb er nog 2 wachtende op sloop
de motoren van de 900ng (t5) en van de 9-3 (t5 tot en met 2000) zijn gelijk daarna had de 9-3 de t7 motoren
saab is zeker sterk en in de 900ng een sterke combinatie met opel
vandaag een opel astra g rijder in een saab laten rijden met als reactie ik heb nooit geweten dat saab zo lekker rijd ik moet nu trouwens op zoek naar een saab 900ng als tweede auto voor hem:Ptanisha
Deelnemerik lees hier een aantal dingen wat niet kan / klopt
de motoren hebben op enkele ’94 na allemaal balans assen dus ook de 900ng en die zitten niet in de weg wel is het raadzaam deze van de 2de distributie ketting te ontdoen dit geeft 5 pk meer en voorkomt problemen met de ketting (wel de assen laten zitten i.v.m de olie kanalen)
de 9000 motoren zijn niet zomaar te gebruiken en er zijn 2 type gebruikt tot ’94 longblok (zijn niet bruikbaar wanneer overdwars geplaatst zijn te lang)
en vanaf ’94 shortblok en die zijn na verbouwing bruikbaar je kan het hele blok kaal trekken en alles verkopen wat er aan het blok zit want dat past niet ook de bak gaat niet passen
verder moet de voorzijde, oliepomp, carter en alles om het blok van een 900ng / 9-3 komende t7 motoren van de 9-3 / 9-5 te herkennen aan de zwarte di cassette en de olie dop uit het midden van de motor hebben de nijging om te black-sludge te gaan vormen en lopen hier vaak op vast dit is een zwak punt / probleem van deze motoren
in de oudere 9-3 zit ook nog de betere t5 motor te herkennen aan de rode di / bougiekabels (non turbo)
verder zit er onder de 900ng / 9-3 ook nog andere draagarmen en stabi die de moeite waard zijn om onder je calibra te plaatsen ik bied 2 compleet met subframe tekoop aan op dit forum
als er nog meer vragen over saab zijn doe maar een u2u dan zie ik die zeker omdat ik meer op het saab forum zit ;)
tanisha
Deelnemerde inlaat past op de 2.5
gewoon kijken of hij op de 3.0 omega computer wil draaien
anders draait deze zeker wel op de 2.5 maar hij heeft niet zoveel adaptief vermogen dat hij de 3.0 op zijn volle pk’s kan laten draaien en zal de motor iets arm draaien
tanisha
Deelnemernou breek me de bek er niet over open ik reed internationaal bij vos logistics en was altijd een maand tot soms 1,5 maand van huis
maar wat je daar allemaal meemaakt :o
zo gaf ik ooit eens in België een golf 4 een drukker die hem er voor zette in de file en die had goed schade
dus ik er achteraan richting de vlucht strook naait hij er tussen uit :wtf en ik wou nog wel netjes het schade formulier invullen dat hij de schade vergoed zou krijgennou ja de scania had alleen een klein krasje en het scheelde weer een preek van de planner :angel
tanisha
Deelnemerorigineel gepost door McKaamos
Je zei dat de F55 bak zo sloom is na de 100.
Ik weet niet of het past, maar misschien is de F28/6 versnellingsbak van een C20LET een optie?
Misschien dat dat makkelijk over te bouwen is, als het beide Getrag F serie versnellingsbakken zijn.die rode trekkende auto zit ook maar een 130pk motortje in en zoals dat nu optrekt vind ik het wel best voor een dagelijkse auto dat scheelt weer in prenten
want ik vindt wat je krijgt hoef je niet te betalen maar daar denken die blauwe smurfen anders over:vertag
maar ik hang daar misschien t.z.t een 2.3 zonder turbo in dan heb je 150pk en 210nm koppel dan trekt die iets beter de kar
tanisha
Deelnemerde 2.3 turbo ga ik morgen halen met een complete 9000 er om heen die gaan we slopen dus!:D
tanisha
Deelnemerde beslissing is gemaakt van de 2.8 v6 af te zien en met de 2.3 turbo optie verder te gaan
de v6 ging gewoon te ingewikkeld en te duur worden
voor de 2.3 turbo moet er alleen een trionic en bijbehorende kabelboom in en dan is het tunen maar op naar de 400pk en 700nm :D
tanisha
Deelnemerja saab is zeker een mooie auto ik voel me er een king: te rijk mee en de techniek is makkelijk mede door de opel delen die er in zitten maar er is veel verbetert in de 900ng ten opzichte van de vectra/calibra
het is voor de f astra / a vectra / calibra rijders de moeite waard om naar het subframe te kijken die is het zelfde maar dan met betere draagarmen en stabi
die draagarmen zijn dikke aluminium draagarmen bouwjaar ’94 van de 900ng heeft de zelfde stabi als opel late ’94 en jonger hebben een betere stabi en draagarmen dit is een mooie verbetering ten opzichte van de plaatstalen opel draagarmen
ik heb zelfs powerflex bussen in mijn saab gezet dit maakt de wiel ophanging mooi stug
tanisha
Deelnemerheb ik nog een klein tipje plaats blauwe injectoren van een saab 900ng in je 2.0 16v opel en dat ding loopt een stuk sneller zeker als je computer een chip heeft
ik ben saab 900ng rijdster en heb de blauwe injectoren in de cross opels van een paar vrienden gedaan de eerste paar minuten lopen ze beroert en gaan daarna als de brandweer
ik zou zeggen probeer maar dat valt zeker niet tegen!
tanisha
Deelnemertja gisteren wel me neus gestoten aan een oud type 9000 2.3 turbo blok die zijn helaas te lang en de saab f55 bak past er niet achter
die f55 bak is trouwens een hele lange turbo bak die zit ook in de trekkende auto op de foto
dat ding gaat als de brandweer tot 100km en dan is de vaart er uit een f astra gsi houd me amper bij om me vervolgens met 110 voorbij te komen
die rode is mijn dagelijkse auto en die moet niet veel sneller anders stromen de prenten weer binnen en das geen goede zaak
-
AuteurBerichten