tanisha

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 54)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: agilia schakelbak olie vervangen #18439396
    tanisha
    Deelnemer

    De vulopening zit naast de aandrijfas.

    In reactie op: repareren of moter vervangen #18386812
    tanisha
    Deelnemer

    Misschien een verbrande klep of zo iets daar kunnen ze verder prima om lopen nadeel is dat je de katalysator om zeep helpt door de on verbrande benzine.

    Door middel van pers lucht in de betreffende cilinder met beide kleppen op dicht kunnen ze aan het geluid van de ontsnappende lucht vaststellen waar het mis gaat zonder je blok geheel te demonteren.

    Als ik jouw was zou ik eerst eens even bij een deskundige garage een goede diagnose laten stellen.

    Een deel revisie van een kop kan bijvoorbeeld lonend zijn tegenover een blok van een demontage bedrijf waar je eigenlijk de geschiedenis niet van kent.

     

    In reactie op: repareren of moter vervangen #18382744
    tanisha
    Deelnemer

    Volgens mij moet je motor helemaal aan bonken of niet?

    In reactie op: repareren of moter vervangen #18382729
    tanisha
    Deelnemer

    Dat ligt er aan of je een gokje wilt gaan wagen?

     

    In reactie op: sleutel #18375583
    tanisha
    Deelnemer

    Die van ons heet koekie (iedereen zij wat heb je nu voor een koektrommel gekocht?) dus die naam is blijven hangen.

    We hebben tegenwoordig 2 van die kleine dingen de ander is een Subaru justy 3gx wat eigenlijk van onderen het zelfde ding is maar met een Suzuki motor en 4×4.

    Wij zijn inmiddels zowel aan koekie en subje aardig gehecht geraakt.

    Ik reed eerst met koekie maar na het ongeluk dat we met de Saab van mijn partner hebben gehad kwam subje in beeld en toen hebben we van auto geruild.

     

    In reactie op: sleutel #18375305
    tanisha
    Deelnemer

    Onze agila wordt ook regelmatig onder gekwijld door onze hond.

    Ik heb een geïmproviseerd honden rek in de kofferbak bestaande uit 2 oude Saab honden rekken.

    Anders is het geen zitten meer op de achterbank voor de kids.

    In reactie op: sleutel #18375219
    tanisha
    Deelnemer

    Wordt je niet vrolijk van zulke prijzen voor 2 sleutels.

    In reactie op: sleutel #18375116
    tanisha
    Deelnemer

    Beetje laat maar sleutel en ecu zijn aan elkaar gekoppeld.

    Als je spul van de sloperij wilt gebruiken zal je dus een combinatie ecu, sloten en sleutels moeten halen.

    In reactie op: Spiegels verstellen Agila. #18372673
    tanisha
    Deelnemer

    Zit waarschijnlijk stof in de schakelaar deze kan je voorzichtig uit elkaar halen en schoon maken dan zie die het weer moeten doen.

    In reactie op: Agila motormanagement #18372423
    tanisha
    Deelnemer

    Onze agila a 1.2 uit 2004 heeft permanent brandend lampje bij uitlezen zijn er 10 storingen aanwezig.

    De sensoren die de storingen zouden geven zijn echter niet stuk als ik de sensor waarden uitlees werken ze gewoon volgens de waarden die ze zouden moeten geven.

    De auto rijd verder prima en gaat gewoon door de keuring ik heb maar besloten mij er niet aan te storen en door te rijden.

    Als iemand een idee heeft wat dit zou kunnen zijn ben ik wel benieuwd.

    In reactie op: Rechter stoel demonteren #18371568
    tanisha
    Deelnemer

    4 bouten loden je pakt de hele stoel er uit.

    In geval van stoelairbag auto van contact sleutel in je broekzak houden en dan zit er alleen nog een stekker onder je stoel die los moet.

    Pas als je de stoel weer gemonteerd en stekker ingeplugd hebt mag die weer op contact.

    Doe je dit niet heb je een foutmelding airbags.

    In reactie op: Kooptips #18370676
    tanisha
    Deelnemer

    Motoren willen nog wel eens vol zitten met dikke zwarte prut genaamd blacksludge.

    Daar is snel achter te komen door even onder de oliedop te kijken je ziet het zo zitten.

    Bakken en vooral de bakken van het Suzuki type willen wat ruimte op de lagers krijgen waardoor ze hoorbaar worden.

    Wat je ook tegen kan komen zijn voorwielen die onder een iets wat te groot camber lijken te staan als dit het geval is zijn er te lange imitatie draagarmen gemonteerd.

    In reactie op: Mijn eerste Opel, start soms niet #18368810
    tanisha
    Deelnemer

    Startmotor en contact blokje zijn dingen die je proefondervindelijk zal moeten uitwisselen.

    Ik weet niet hoe handig je bent maar de startmotor is niet heel moeilijk het moet alleen van onder af en voor je begint moet de accu los.

    Voor het contact blokje zou ik zeggen even op de sloop een agila van dit onderdeel ontdoen en foto’s maken hoe het zat.

    In reactie op: Mijn eerste Opel, start soms niet #18368785
    tanisha
    Deelnemer

    Denk dat de startmotor niet helemaal zuiver meer is.

    Maar zou ook in het contact blokje achter het contactslot kunnen zitten.

    In reactie op: Agila A grill verwijderen #18368041
    tanisha
    Deelnemer

    Dan moet inderdaad de hele bumper er af.

    Bumper zit rondom met dezelfde sluitingen vast als ook boven op de bumper te zien zijn.

    Je wip het midden pennetje zo naar boven en je pakt ze erna zo uit.

    In reactie op: Remleiding linksachter agila #18367324
    tanisha
    Deelnemer

    Dan zou ik de tank zo goed als leeg rijden en de tank er onder vandaan halen.

    In reactie op: Remleiding linksachter agila #18367281
    tanisha
    Deelnemer

    Als het stuk boven de tank geen roest schade heeft kan je de remleiding ook deels vernieuwen.

    Je kan knelkoppelingen voor remleidingen krijgen en een stukje koperen leiding.

     

    In reactie op: Olie vraag #18366889
    tanisha
    Deelnemer

    Weet je het zeker dat er 10w40 in moet ik heb zelf ook een agila uit 2004 en gebruik altijd 5w40.

    In reactie op: Opel Agila 2002 Knipperlicht weigert dienst #18364539
    tanisha
    Deelnemer

    Kon ook eigenlijk niks anders zijn. :good-job:

    In reactie op: Opel Agila 2002 Knipperlicht weigert dienst #18364324
    tanisha
    Deelnemer

    Heb je het knipperlicht relais al geprobeerd te vervangen?

    In reactie op: te lage compressie cylinder 4? #18356728
    tanisha
    Deelnemer

    Zolang je olie verbruik wat in de gaten houdt kan je wel door.

    Ik zou doorzetten met af en toe een middeltje aan de brandstof toe te voegen.

    Je andere optie is een revisie van het onderblok of een andere motor.

    In reactie op: distributie #18356616
    tanisha
    Deelnemer

    Ligt er aan of je van gokken houd!?

    In reactie op: te lage compressie cylinder 4? #18356615
    tanisha
    Deelnemer

    8 bar is laag maar je motor heeft wel compressie en het verschil tussen de cilinders is belangrijker tussen de laagste en hoogste mag een bar verschil tussen zitten.

    Dit kan heel goed de reden zijn van je hoge olie verbruik.

    Denk dan aan vastzittende zuigerveren of beschadigingen in je cilinder-wand.

    Bij het eerste kan de oplossing in een reinigings-middel bij de brandstof liggen maar daar moet je veel geluk bij hebben dat de zuigerveren los komen.

    In reactie op: Knopje deurvergrendeling zakt naar beneden #18356465
    tanisha
    Deelnemer

    Ooit een soortgelijk iets met mijn Saab 9-5 gehad een deurmotor uit een b vectra (zijn exact dezelfde dingen bedankt gm) was de oplossing.

    tanisha
    Deelnemer

    Delphi werkt trouwens ook erg mooi op opel.

    Het knipperen betekent dat van 1 of meerdere cilinders de inspuiting is uitgeschakeld om de motor of Catalisator te beschermen.

    Je komt er alleen achter door idd uit te laten lezen wat er mis gaat!

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 54)