Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Dat is inderdaad je gasklepversteller(= stappenmotor). Kun je niks aan doen qua schoonmaken. Kosten gelukkig niet zoveel als bijvoorbeeld een luchtmassameter. Ik heb destijds eentje van de sloop gehaald, doet het nog steeds goed ;)
Dat noem je een gasklepversteller ;)
Vandaag 4,5 uur bezig geweest om de foutcodes van de MID op te lossen. Eindresultaat: 4 foutcodes en het stuur licht beschadigd :puke
3 september 2013 om 10:19 In reactie op: Vanaf welke jaar heeft de Corsa C Cruise control? #18171646Tip: Gebruik eerst eens de zoekfunctie, worden al heel wat van jouw vragen beantwoord.
Oeps, wat is er gebeurd met je Golf? Was een dik ding.
DunNow, lekker bezig! De foto’s kunnen helaas niet de afwerking van deze auto weergeven. Top dat je de auto toch nog houdt :thumb
Fearless, is dan, bijvoorbeeld een 4 zitter, omgekeurd naar een 2 zitter?

Weet iemand toevallig ook of zo’n opbergvak uit een Astra G/Vectra B in een Corsa B past? Zijn de gaten voorbereid? Lijkt me wel weer een leuke toegoeging aan mijn auto ;)
Deze kwam ik ook nog tegen:

Deze past hoogstwaarschijnlijk wel.
Succes met je nieuwe auto. Vind het wel een rigoreuse oplossing, koplamp probleem en dan meteen een nieuwe auto. Maar dat moet iedereen zelf weten ;)
Erger me er steeds meer aan dat er vaak bij een storing meteen maar een nieuw onderdeel(in deze situatie een koplamp) wordt voorgesteld aan de klant, beetje jammer, meestal is het vrij simpel op te lossen :fy1Bij mij waren de krikpunten ook lekker aan het roesten, maar niet dat het was doorgerot. En die van mij is 3 jaar jonger, wat een verschil :hmmz
Helaas roest elk B’tje wel, de ene wat meer dan de andere, maar roestvrij bestaan ze niet. De eerste die roestvrij is moet ik nog tegenkomen! En als je nu toch bezig bent, loop dan de andere bekende roestgevoelige plekken ook even na ;)Leuke auto, en ja inderdaad, prijs is veels te hoog. Waar ik me aan stoor bij auto-advertenties, is dat er niet de moeite word genomen om even de vloermat en pedalen schoon te maken voor de foto’s. Dan denk ik gelijk van, oke zo ga jij dus met auto’s om, dan hoef ik hem niet :argue
@robert_corsa wrote:
Waarom knal je er geen andere ruit in dan? Via je verzekerinb kost het bijna niets.
Omdat ik WA verzekerd ben ;)
Een Corsa B 1.5 of 1.7 diesel is ook het overwegen waard. Een benzine kan ook prima hoor, een 1.2 of 1.4 Corsa B/Astra F gaat echt niet kapot op de snelweg. Zolang je de boel maar goed warm rijdt ;)
Vanmiddag doppenset met torx-doppen en torx-sleutels binnen gekregen. Kan ik nu ook sleutelen(dus niet op de beunmanier) aan modernere auto’s sleutelen.
Tevens ook een ruitreparatie set ontvangen, zal binnenkort hier meer bezig. Heb allemaal kleine putjes in mijn voorruit, en voor het geld wat dit ruitreparatiesetje kost, kun je geen fatsoenlijk ruit op de sloop krijgen ;)Zit er eigenlijk verschil in een cruisecontrol-kabel van een X18XE en een X18XE1? De afstand van de bevestiging aan de auto naar het gasklephuis is toch hetzelfde? Of is de bevestiging aan het gasklephuis bij een X18XE1 anders? :hmmz
robert_corsa, vind je corsa er zo netjes uit zien. Heb jij ABS op je auto? Toch de GSI bumper er weer afgehaald?
Zie dit topic nu pas, ik kan me helemaal in de reacties vinden. Iedereen z’n eigen merk, alleen ik vind wel dat je elkaars auto-keuze moet respecteren. En dat gebeurd helaas niet. Ik krijg vaak genoeg gekscherende reacties van, doet je opeltje het nog steeds? Als ik dan vertel hoeveel kilometers ik per jaar rij, tot nu toe zonder grote kostenposten, zijn ze uitgelult :thumb Maar andersom wens ik die gene wel veilige kilometers toen in zijn/haar toyota/vw/peugeot etc.
Ik geloof niet in ”de perfecte” auto, elke auto heeft wel eens onderhoud of een storing. Alleen sommige merken worden de hemel ingeprezen(VAG) alsof ze van goud zijn gemaakt. De grap is dat de eigenaren van deze auto’s zelf niet door hebben dat ze financieel zwaar zijn genaaid bij de dealer ;)
Ben momenteel begonnen om de kinderziektes uit de MID te halen.
Vandaag OPCOM even aan de auto gekoppeld. Inloggen op bouwjaar 2000 -> Corsa B -> x12xe, geeft geen foutmeldingen. Alleen als ik inlog via bouwajar 2000 -> 2000 -> Astra G -> Infotainment-systeem -> Meervoudig Infodisplay, krijg ik de volgende foutcodes:

Als ik vervolgens klik op ”Foutcodes wissen”, krijg ik de volgende melding:

Foutcodes komen dus alleen vanuit de MID. Deze kan alleen aangesproken worden d.m.v. Astra G in te loggen, omdat mijn MID hier afkomstig uit is. Zodoende kan ie bij foutcodes wissen ook (neem ik aan) geen communicatie maken met ECU, omdat deze niet uit een Astra G komt ;)
Ik denk dat (mede) daar door het verbruik niet klopt. In ieder geval, het hoort niet zo te zijn. Ik heb alle draden vanaf MID 100% zeker op de juiste plek gesoldeerd(volgens schema). Moet het toch anders? :hmmz Wie heet enig idee waar het aan kan liggen?
Vandaag even naar de dealer geweest om een kale sleutelbaard voor een Astra G. Dus zonder transponder(kan ik zo uit de oude wippen) en laten slijpen. Was niet mogelijk. Ik moest dan perse een sleutelbaard bestellen met transponder en ze wouden ook alleen maar op sleutelcode bestellen. Ik heb geen Carpass bij mijn auto gekregen, zodoende wil ik graag een kale Sleutelbaard.
Kosten: Sleutelbaard met transponder 60 euro excl. btw, sleutelcode opvragen 30 euro excl btw :pukeWie kan mij helpen aan een originele ongeslepen sleutelbaard? Is toch te gek voor woorden om 90 euro excl btw( dus voor het gemak 110 euro incl btw) kapot te slaan op een sleutelbaard, die is geslepen en een transponder, waar ik niet om gevraagd heb? :hmmz
Haha, heb je velgen te koop zien staan. Voorlopig houd ik m’n velgen nog even, rijdt zo lekker zuinig king:
Hoop voor je dat alles het nu naar behoren blijft doen.
Het is tegenwoordig (helaas) vaak zo bij garages, dat ze met ”try and error” methode een nieuw onderdeel erop schroeven. En als dat het niet is, gaan ze naar het volgende onderdeel. Bij de dealers laten ze je ook vrolijk voor alle onderdelen betalen. Een dorpsgarage wil nog wel eens de service verlenen van, als het onderdeel het niet komt er een andere op voor hetzelfde bedrag. Helaas worden deze echt service gerichte garagebedrijven steeds minder(valt mij in ieder geval op). Het is geld dokken en weer oprotten, service ho maar :fy1
Bovenstaande informatie wist ik ook niet, zo leer je nog eens wat ;)
Waarom zijn er er dan trouwens een z12xep en een z14xep op de markt? Qua NM’s zijn ze gelijk. Alleen de 1.4 16v voor 2004(dus voor het twinport verhaal) hebben wel 125 nm en de z14xep heeft er 110nm. Zit ook verschil in cilinderinhoud. Was dit puur voor het CO2 geneuzel?robert_corsa, wat ben je van plan? Interieur opnieuw (laten) bekleden? :hmmz
De dakbekleding is vrij eenvoudig los te halen. Als je je kofferdeksel open doet, zie je aan beide C-stijlen panelen zitten(zijn van kunststof), deze kun je losdraaien. De bevestigingsbouten zijn afgedekt met dopjes, welke je er eenvoudig met een platte schroevendraaier uit kunt wippen. Als je dan de bouten los hebt(de panelen hoeven er niet helemaal af!), blijven de panelen alleen nog hangen achter het rubber voor de achterklep. Ik deed zelf even wat opvulmateriaal tussen de panelen. Daardoor zet je de panelen wel iets op spanning, maar dat kan geen kwaad. Daarna kun je namelijk de dakbekleding aan de achterkant laten zakken en kun je bij de antenne.
Op deze manier hoef je niet je hele dakbekleding los te halen en depanelen op je C-stijl haal je gedeeltelijk los(ter hoogte van de bovenkant van je achterbank) Hoop dat je het begrijpt ;)Hencque, maakt helemaal niks uit wat voor motortype je hebt. Een Corsa/Combo B is toch niet voorbereid, dus je zult altijd een aantal aanpassingen moeten doen. Dat is wel weer wisselend per motortype(gasklephuis zit verschil in per motor). Als je twee rechterhanden hebt, kom je een heel eind met inbouwen ;)
-
AuteurBerichten