Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Hangt er helemaal vanaf hoe handig jij bent. Alles is pas te maken ;)
28 januari 2014 om 18:36 In reactie op: schokkende/stotterende motor bij indrukken koppeling #18211314wim-v6 en RISL hebben hier mooie How-To’s voor gemaakt:
Haha, geniale grap :jerry Deze gast had er gewoon om gevraagd.
Heb het laatst nog los gehad om het te controleren op vocht, het was daar allemaal schoon en droog.
Bitumen plakken is wel een idee, is alleen meer een zomerklusje. Wil het graag deze winter droog hebben ;)
robert_corsa, spiegel heb ik er laatst nog af gehad. Hier was het niet nat :hmmz
sjoerdie, het lekt ter hoogte van de speaker, daar zit bijna geen plastic( zit metaal achter).
Heb de water problemen een tijdje in de gaten gehouden. Wat blijk nu, het water loopt via de deur naar midden. Als ik mijn auto voor huis parkeer, staat ie altijd wat scheef(de bijrijderskant staat dan een stuk lager, omdat de straat scheef afloopt). Het water loopt tussen de deurbak(onderste gedeelte) en de deur via de kier naar binnen, dan komt het precies aan de binnenkant van het deurrubber, en zo drupt het langzaam naar binnen onder de isolatiemat. Heb alle gaten al dicht gekit die ik kon vinden, zelfs de speaker, maar tot nu toe zonder resultaat :swear
Wie kan dit verklaren? De deur heeft grote afvoergaten aan de onderkant, en toch loopt het via het deurpaneel naar beneden. Heb zelfs nog een dakje aan de binnenkant van de speaker gemaakt( waar de kabelaansluiting zit) om zo te voorkomen dat het wegloopt, dit helpt ook niet :hmmz
Hier is een heel mooi Marktplaats gedeelte voor ;)
Ik ben erg benieuwd hoe dat er uit ziet. Heb nog niet echt een goed voorbeeld gevonden van een x12xe/z12xe motor met olietemperatuurmeter, omdat er sowieso weinig mensen zijn die heb hebben ingebouwd ;)
Thaitanium27, wederom bedankt voor je uitleg. Heb er even een nieuw topic voor geopend, aangezien ik via google zeer weinig informatie kon vinden.
Ben benieuwd naar de foto’s van de grill :thumb
Thaitanium27 , bedankt voor je reactie. Zo’n Y stukje heb ik al even naar gegoogled, heb ik dan een Y-Adapter 1/8″-27nptf nodig? Zijn namelijk verschillende maten te verkrijgen. Het valt me op dat vooral van het merk Raid HP veel onderdelen te verkrijgen zijn. Ik vind looks van de VDO tellers het mooist(lekker oldskool).
Om zo’n Y stukje te plaatsen -> moet de oliedruksensor eruit -> Y stukje plaatsen en dan de oliedruksensor en sensor voor olietemperatuur plaatsen? Of komt hier nog wat meer bij kijken? Het lijkt me handigst om dit te te doen bij een oliewissel?
Loop al een tijdje met het idee in m’n hoofd om een olietemperatuurmeter in m’n auto te bouwen. Na wat gegoogled te hebben, ben ik nog niet veel wijzer geworden. Alleen dat bij een x12xe geen adapterring op het oliefilter kan, en er ergens anders vanaf een dood schroefgat de temperatuur gepakt moet worden. Wat heb ik zoal nodig? Een meter + temperatuursensor, en dan vanaf de meter een aarde aansluiting en de andere pool aan de temperatuursensor? De meter en sensor zouden van een hetzelfde merk moeten zijn i.v.m. afwijkingen is mij inmiddels bekend.
Wie zou mij kunnen vertellen hoe dit precies moet?
17 januari 2014 om 11:02 In reactie op: Nederlandstalige handleiding Opel Corsa B (1993) (PDF) #1799726293CorsaStefan91, het topic is 2 jaar oud…
antonov314, in het andere topic wat je had geopend kon ik niet uitmaken dat je al een Corsa B had ;)
Gefeliciteerd met je aankoop! Een 1.2 rijdt nog net even wat fijner als een 1 liter. Je auto is zeker van begin 2001? Cruise control is inderdaad in te bouwen. Je hebt een hendel nodig en daarna moet de hendel geprogrammeerd worden.
antonov314,Is een Corsa B geen optie? Dan heb je voor jouw budget een keurige auto, met de nodige opties, is ook geleverd met 1 liter 3 cilinder, qua gewicht een klasse lichter = minder wegenbelasting. Cruise control is zelf in te bouwen, mits twee rechter handen ;)
Tip: koop liever eentje met 160.000 km op de teller dan 80.000 km.
Vandaag maar weer eens getankt. Het resultaat van 500 km, veelal korte stukjes rijden en toch af en toe lekker doorrijden = 1 op 13,5 km, oeps :argue Vorig jaar reed ik voornamelijk lange snelweg kilometers, kwam het uit op 1 op 15,5/16.
Irmscher bumper is inderdaad erg mooi, op de Duitse marktplaats wordt er af en toe nog wel eens wat aangeboden, deze bijvoorbeeld:
ivartje, heb je zonet een PM’tje gestuurd ;)
Dat alternatieve scherm is zeker ideaal. Als ik het goed begrijp is het gewoon een vervanger voor de bestaande MID? Mijn scherm begint langzamerhand ook pixeluitval te krijgen. Momenteel werkt de MID nog niet helemaal 100%. M’n motor(x12xe) en de MID snappen elkaar nog niet helemaal, dus dat moet dan eerst worden opgelost.
Originele filter inderdaad terug plaatsen, je motorblok vind dat sportfilter niet fijn. Je bandenmaat is niet origineel, zet er maar eens 165/65-14 onder, zit je weer op de originele waardes ;)
Vandaag de hele dag bezig geweest, het verroeste gat is nu helemaal dicht gelast(bedankt buurman :thumbup ):

Nieuwe doppen geplaatst in de andere gaten, en rondom afgekit. Bestuurderskant heb ik vanmiddag ander bitumen/isolatie laag in pas gemaakt en de rest weer gemonteerd. Is niet ideaal, maar auto moet morgen weer gebruikt worden. De passagierskant ga ik binnenkort afmaken, er blijkt nog wat oppervlakkige roest in een hoek te zitten.
Tip voor alle Corsa B rijders: controleer je bodemplaat op roest! Hopelijk kun je de oppervlakkige roest nog wegschuren i.p.v. te hoeven lassen ;)
mantsje, heb ik ook wel eens last van, heeft volgens mij te maken dat er op dat moment een apparaat in de buurt is die op dezelfde mhz frequentie actief is waardoor er storing optreed.
Fearless, vandaag weer bezig geweest. Heb de buitenkant van de auto nat gespoten, kwam geen water binnen.
Het roestige gat ben ik niet verder mee gekomen. Ik heb momenteel niet de middelen om het te maken. De ellende is dat aan de onderkant het gat heel dicht bij de remleidingen lopen(blauwe leidingen) en aan de binnenzijde van de auto zit ik tegen een verstevigingsprofiel aan. Lassen is het beste, maar handig is anders :argue
Vanmiddag naar de sloop geweest voor andere bitumen/isolatiematten. Bij alle Corsa’s waren de isolatiematten aan de bestuurderskant nat, geen enkele auto gevonden die het niet had. Alleen vreemd genoeg hadden alle auto’s roest aan de zijkant(zegmaar ter hoogte van de dorpel). Daar heb ik dus weer geen roest, want ik heb het in een van de afwateringsgaten, heel vreemd :hmmz
De andere gaten, welke ik gister had voorzien van roestomvormer, heb ik vandaag in de zinkspray en verf gezet. Toen ik bezig was, kwam ik ook nog een paar beginnende roest-plekken tegen, dus meteen maar aangepakt. Wat is roest toch ….. :puke
@Fearless wrote:
Water komt altijd van bovenaf. Controleer het schutbord maar eens goed, of het raam, en de accubak.
Laat eens iemand de auto nat spuiten met een sproeier, alle naden langs.Alleen de bitumen/isolatie laag op de bodem was zeiknat, aan de zijkanten(dus de verticale kanten) waren nog kurkdroog. Dan kun je er toch vanuit gaan dat het water vanaf beneden komt? Bij de accubak heb ik laatst al afgekit ;)
Heb zonet nog een voorbeeld gevonden(van een Vectra B, maar hetzelfde idee)
18 december 2013 om 17:48 In reactie op: zonnenkleppen inbouwen met verlichting ?? org. 3de remlicht? #18200489Heb jij geen 3e remlicht? Meende dat dat vanaf 1998 al start was :hmmz
Oja, je zou nog een ruitenwisser met regelbare interval + relais van een Omega in kunnen bouwen, of een MID ;)
@2e-c14nz wrote:
Niet vandaag maar afgelopen weekend een plafondbakje binnengekregen van CQPV6, nogmaals bedankt hij was erg keurig verpakt! Hij moet nog wel afgehangen worden, maar het idee is duidelijk.
[/URL]Deze optie heb ik ook nog op m’n lijstje staan. Zou je misschien een aantal foto’s willen maken wanneer je het plafondbakje gaat plaatsen? Ik ben wel benieuwd of dit qua gaten al voorbereid is, lijkt me van niet. Maar ach alles is passend te maken ;)
Turill, foto’s gemaakt voor de verkoop?
-
AuteurBerichten