Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Vandaag de caravan op gehaald. Andere jaren Astra J 1.7cdti ervoor, en nu Corsa B 1.2 16v, is even wat anders, maar het komt best vlot vooruit :thumb
Gasklepversteller, is prima zelf te vervangen. Wel even de foutmelding wissen ;)
Even over het roest verhaal. Bij de latere types is het b-stijl scheur nog steeds aanwezig, en inderdaad roest onderzijde motorkap.
Heb zelf een 1.2 16v(X12XE), betrouwbaar blokje en voorzien van distributieketting ;)
Probeer eentje te vinden van bouwjaar 1999/2000, zijn qua opties rijker uitgerust.
Welkom hier! ;)
Het wordt op prijs gesteld dat je je eerst even voorstelt in het daarvoor bestemde forumgedeelte ;)
@TeamWest wrote:
@ tamiya:
Toeter doet het ook nog? Misschien dat er daar ergens op de 1 of andere manier kortsluiting is ontstaan?
Wel een vreemd verschijnsel iig..verbrande geur + rook moeten toch wel ergens vandaan komen :hmmz ..Claxon doet het nog prima, vandaag even getest ;) Was net even aan het googlen, en bij VAG auto’s blijkt het vaker voor te komen, daar is het de oorzaak van de sleepcontacten bij het stuur t.b.v. de claxon of de hendels aan het stuur(ruitenwisser en knipperlichten) waar dan wat vet/vloeistof bij komt. Daar zeggen ze dat het geen kwaad kan?
Gisteravond weer thuis gekomen na 2 weekjes Oostenrijk. Corsa heeft zich netjes gehouden, geen krimp :thumb
Alleen, tijdens het rijden kwam er op eens een klein beetje rook(echt 2 seconden niet langer) ter hoogte van het stuur te voor schijn. Precies tussen de airbag en het stuur in. Het stonk even naar oververhitte elektronica, maar daarna was het weer weg. Verder geen last meer van gehad, alles werkt ook nog steeds naar behoren. Uitlezen van de auto heeft ook geen resultaat opgeleverd. Wie o wie weet dit? Lijkt me niet echt gezond :wtf
Kan lastig aan een cruise control unit komen afkomstig van een 2.0 liter motor. Maar ik geef de moed niet op! ;) Nu kwam ik dit tegen, past dit ook van een 1.8 liter? Is dit trouwens wel de dezelfde unit?
http://kleinanzeigen.ebay.de/anzeigen/s-anzeige/tempomat-opel-vectra-1,8-l-baujahr-1996/71410432
Eigenlijk was het afgelopen zaterdag, probleemloos non-stop 1200km met corsa gereden naar Oostenrijk. Mountainbikes mooi op fietsendrager(ideaal trekhaak!).
Grüßen aus Tirol! :agent
Staat netjes ;)
Afgelopen weekend op de sloop in Nunspeet, een blauwe A corsa 3 deurs gezien. Zag er nog erg netjes uit, dus als iemand nog iets zoekt ;) Dit is hem trouwens:
Opel Corsa A 1.3 13NB in/voor ONDERDELEN 5103 3 hatchback handgeschakeld benzine blauw e257 uit 1988
De stationair regeling wordt geregeld door de gasklepversteller, dit kan inderdaad de boosdoener zijn geweest, maar dit kan je het beste bevestigen door hem uit te lezen wanneer het probleem zich voor doet;)
Welk type ecotec blok wil je? De volgende ecotec blokken zijn geleverd in de Corsa B:
X10XE 1.0 12V 973 cm³ 3-in-lijn 55 pk 1997 – 2000
X12XE 1.2 16V 1.196 cm³ 4-in-lijn 65 pk 1998 – 2000
X14XE 1.4 16V 1.389 cm³ 4-in-lijn 90 pk 1994 – 2000
X16XE 1.6 16V 1.598 cm³ 4-in-lijn 106 pk 1994 – 2000
C16XE 1.6 16V 1.598 cm³ 4-in-lijn 109 pk 1993 – 1994Over de verschillende motorblokken is genoeg informatie te vinden via de zoekfunctie. Olielekkage, dat is afhankelijk hoe de vorige eigenaar de auto heeft behandeld(onderhoud, rijstijl etc).
Heb zelf een X12XE, ben ik zelf erg te spreken over. Het klopt dat de luchtmassameter wel eens defect wil gaan, maar als dat alles is wat je weerhoud ;)
Hele strakke corsa, combinatie van kleur-verlaging-velgen staan hem erg goed :thumbup
Ik tel 10 koperen klemmetjes op de hendel(waar de stekker voor ruitenwisser op komt) en een losse stekker voorzien van 4 draden( groen, blauw, rood en grijs).
Oenatje, heb er even een remschakelaar bij gepakt afkomstig uit een Corsa B. Deze heeft 3 draden. Een geel/zwarte draad(welke je dus een draad tussen moet zetten voor signaal CC unit als ik het goed begrijp) en twee zwarte draden(voor de remlichten? Dan zou ik tussen beide draden een draad tussen moeten zetten voor remlichtsignaal voor juiste werking CC?)
joop1970, bedankt voor je info! Dat klemmetje ga ik proberen, eens op de sloop van een corsa afhalen. Die cruisecontrol unit, v6 kabel van een vectra(omega v6 is te kort) dus het beste pakken en module uit 2 liter(kan ik altijd kabel van 2 liter nog gebruiken). Zulke informatie heb ik wat aan :thumb
joop1970, heb je toevallig een foto van de gebruikte slangenklem en hoe je dit bevestigt hebt aan je gaskabel? Waar heb jij je CC module uit gehaald?(een 2 liter omega?) Heb al foto’s van jou inbouw gevonden, maar kan niet goed zien wat voor constructie je hebt gebruikt bij de gaskabel ;)
Klopper, de hendel is zo uitwisselbaar, zit op dezelfde manier bevestigt bij de stuurkolom ;) Heb de hendel uit een Astra G gehaald, Vectra B en Omega B hebben hetzelfde systeem.
De 2 polige remschakelaar, die reeds al gemonteerd is,zou dus wel kunnen worden gebruikt.
En als ik het goed begrijp, hoef ik op de CC module aansluiting H(=diagnose) en J(=ecu) niet te gebruiken?
Heb inmiddels een cruise control hendel gevonden op de sloop. Helaas is het niet gelukt om een module te vinden, was wel eentje van een v6, maar deze is helaas dus te kort.
Koppelingsschakelaar laat ik achterwegen. Nu las ik op een duits opel forum dat ze een 4 polige remschakelaar hebben gebruikt i.p.v. een 2 polige(wat gebruikelijk is in een Corsa B). Is dat juist?
Bevestiging aan gaskabel ben ik nog niet over uit hoe ik dit het beste kan doen. Bij de andere type motors, zit de gaskabel heel anders bevestigt aan het gasklephuis. Wie zou hier een oplossing voor hebben?
Via zoekfunctie vond ik dit:
http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=8&t=150477
Kabels trekken voor verlichting. Kun je achterlichten vinden(achter die kapjes in kofferbak). En je moet een gat in je bumper maken. Bevestiging van trekhaak zit aan de binnenkant van de kofferbak. Succes! ;)
Ik weet niet wat je budget is, maar kwam deze toevallig zonet tegen:
Ik zou de 1.2 16v aanraden. Snel genoeg voor dagelijks vervoer, en bovendien nog redelijk zuinig. Tip: zoek eentje van de laatste serie(1999/2000), dit zijn vaak de uitvoeringen met veel opties. Roest op motorkap is inderdaad waar, en helaas scheuren in B-stijl ook. Verder is mijn corsa roestvrij ;)
Auto tectiel beurtje gegeven. Er was een plek achter m’n linker voorwiel, waar de tectiel niet meer dekte en de boel wat was gaan roesten. Ergste roest weggehaalt, staal borstel erover en tectiel erop :thumb
Kort gezegd, alles wat maar vettig is. Diesel, zonnebloemolie, vet, etc. Dik aanbrengen, even in laten trekken, en dan uitpoetsen. Om de 2/3 maanden even herhalen, en het lijkt als nieuw. Heb afgelopen week de zwarte kunststof delen met soort van schoenpoets gedaan, is prachtig geworden ;)
Toch rij je nog een beetje Opel, de Grande Punto deelt techniek met de Corsa D ;)
Welkom, mooie auto heb je daar!
-
AuteurBerichten