Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik zie nu dat een thermostaat niet zo prijzig is. Kan iemand mij vertellen hoe je een thermostaat bij een x12xe vervangt?
Dus mogelijk dat de temperatuursensor van de thermostaat de (mede) oorzaak is van mijn hoge verbruik? Dus dat de ECU geen juiste informatie krijgt van de koelvloeistof temperatuur en daardoor denkt dat ie nog niet warm is en dus meer benzine inspuit? :hmmz Ik vind het alleen vreemd dat er geen foutmelding is te terug te vinden.
Nu kwam ik de volgende sensor tegen:
http://www.fsrs-opelwebshop.nl/sensor-temperatuur-water-zwart-opel-agila-astra-c.html
Deze sensor is wel geschikt voor de z12xe maar niet voor de x12xe. Dat is toch vreemd, het zijn toch technisch bijna identiek?
Alvast bedankt.
Radiateur + sensor(onder in de radiateur) is vorig jaar vervangen.
Waar kan ik die Temp. sensor van de ecu vinden? Heb laatst mijn auto uitgelezen, maar die gaf geen foutmeldingen.
@Aapje wrote:
Als de motor niet op temp komt, komt ie ook niet uit z’n koud-loop programma… Kortom, loopt ie iets rijker, gebruikt ie minder sensoren…
Wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn?
Ik bereken mijn verbruik altijd door de aantal gereden kilometers ( op de dagteller) te delen door de getankte liters.
De bandenspanning is 2,5 bar rondom, zo rijd ik al jaren ;)
Ik heb een vraagje over het verbruik van mijn Corsa B met x12xe motor. Ik reed (voordat ik verhuisde) altijd 110 km op een dag, waarvan 90% 80km-weg kilometers. Verbruik lag toen rond de 1 op 15/16, dit deed ik met 165/65/r14 bandjes.
Sinds kort rijdt ik alleen nog in het weekend(kan op de fiets naar mijn werk). Dit is dan ongeveer 80% snelwegkilometers. Alleen nu heb ik een verbruik van 1 op 12/13, met 175/65/r14. Is dit een normaal verbruik?
Ik begrijp dat de nieuwere bandjes er voor zorgen dat het verbruik iets hoger ligt, maar zoveel hoger? :hmmz
Je hebt nu ee close-ratio versnellingsbak en je vriend heeft een long-ratio bak.
Kijk even op http://www.corsa-d-drivers.nl Hier is dit onderwerp al vaker besproken.Ik heb helaas ook ervaring met zo’n dergelijk uitleesapparaat. Conclusie, het ding wou geen connectie maken met mijn auto. Opcom gekocht, en het probleem was opgelost ;)
Helaas, anders had ik nog wel een goedkoop adresje voor je om de airco te laten repareren. Zodoende is het handig om even in je profiel te vermelden in welke regio je woont. Er zijn altijd wel mensen die er even naar willen kijken/willen helpen ;)
Ik heb vandaag weer eens wat gedaan king:
Onderhoudsbeurtje uitgevoerd waarbij ik olie + filter, interieurfilter en luchtfilter heb vervangen. Was na 16.000 km in 4 maanden wel weer toe aan een beurtje. Daarna meteen de hele auto maar eens goed schoon gemaakt, kwam een halve volkstuin uit de wielkasten ;)
moppersmurf, in welke regio woon je?
Kijk allereerst even in je onderhoudsboekje van je auto. Staat haarfijn beschreven wat Opel bij welke kilometerstand aan onderhoud voorschrijft. Opel gebruikt origineel 5w30, ik gebruik zelf 5w40(maar hier zijn de meningen verdeeld over). Ga dan pas de voorgeschreven onderdelen bestellen.
Een filter is een filter, het is een papieren ding wat z’n functie uitoefent. Dus de goedkoopste is prima ;)
Misschien is het handig om even te vermelden waar je precies woont :thumb
Allereerst, welkom op het forum ;)
Het beste is om je auto te laten uitlezen. Weet je in ieder geval wat de foutcodes zijn. Kun je dan verder gaan kijken welke onderdelen je mogelijk zou moeten vervangen. Waar woon je precies? Misschien is er wel een forumlid in jou omgeving die even je auto wil uitlezen.
Jazeker, als je de oorzaak niet aanpakt. De weerstand fikt niet zomaar eruit, deze fikt eruit omdat de motor meer vermogen vraagt. Bijvoorbeeld door een versleten lager. Heb je de motor ook bekeken of gesmeerd??
Ik neem aan dat je de kachelmotor bedoeld? Wat zou ik dan moeten smeren?
Ik heb de kachelweerstand weer kapot :argue Een paar maanden terug heb ik de kachelweerstand in mijn Corsa vervangen omdat deze was overleden. Dit kostte me rond de 50 euro bij de dealer. Sinds gister doet weer alleen de kachelblower het op stand 4(dus kachelweerstand werkt niet).
Ik heb de zekering en de stekker op de kachelweerstand al gecontroleerd, mankeert niets aan.Het is toch niet normaal dat zo’n (originele )kachelweerstand na een paar maanden weer kapot is? :hmmz
Het valt me de laatste tijd op als ik van mij auto het oliepeil controleer, het niveau vaak iets is gezakt(halve/hele streep). Ik heb het oliepeil altijd op maximaal staan. Hier stond het ook altijd op,helaas nu niet meer.
Moet er wel bij vermelden dat mijn auto de afgelopen maanden goed gebruikt wordt( 1200 km per week). Alleen dit zou toch niks uit mogen maken? Een auto is toch gemaakt om mee te rijden i.p.v. om stil te staan :hmmzbart-gsi, lees even het hele topic door. Dan kom je er achter dat de topicstarter al contact heeft gehad met Original Carparts ;)
25 augustus 2014 om 17:41 In reactie op: Corsa B slappe vering>nu schijnt het dimlicht er laag…. #18250159Ik heb er zelf Monroe veren + gasdempers onder zitten, is ook een overweging waard ;)
corsaboy, dat is jouw mening, en dat is je goed recht. Kom alleen niet met zulke ( in mijn ogen ) kinderachtige posts:
Onzin. Als je ketting rammelt, heb die niet het nodige onderhoud gehad.
Ketting en kettingsspanner vervangen, nieuwe olie erop met een nieuw oliefilter en andere filters vervangen en gaan met die banaan.Klooien met dikkere olie is geen oplossing.
Gewoon gm olie erop en tijdig onderhoud.Respecteer elkaars mening/ervaringen. Daar is dit forum tenslotte voor, elkaars ervaringen delen om zo zelf meer inzicht in een situatie te krijgen :thumb
DeJos, misschien is het handig als je even in je profiel vermeld waar je precies woont ;)
Misschien handig om je antwoord dan ook even te vermelden? :hmmz
corsaboy, in theorie zou dat aan te raden zijn ja, praktijk is alleen anders ;)
DeJos,
Origineel wordt er voor geschreven : 5W30,Rammelt je ketting een klein beetje en/of heb je een aardige kilometerstand : 5W40,
Rammelt je ketting als een gek en loopt je blok raar : 10W40 (en snel verkopen…)
Vind het een mooie auto, maar moet nog wel even wennen aan de uitstekende grill. Ik meende dat de 1.6 cdti alleen leverbaar zou zijn in de Corsa-E en de samenwerking met fiat qua motoren zo’n beetje was afgelopen? :hmmz
Kwam nog een paar leuke foto’s tegen:


Je kunt prima een luchtmassameter van de sloop halen. Zolang je er niet meer dan een tientje voor betaald, kan dat prima ;) Doet ie het niet, heb je pech gehad, doet ie het wel, heb je mazzel. Een auto gaat echt niet naar de sloop om een defecte LMM.
Wil je 100% garantie dat het goed werkt, koop dan inderdaad een originele nieuwe via een goedkoop adresje.Ivo1976, waar woon je precies? Is wel handig om even te vermelden.
@SuperR wrote:
Nog wat kleine dingetjes;
Bij gas helemaal loslaten merk je een soort van ‘schokken’. Alsof hij schakelt tussen 0% gas en de kleinste waarde. Is dat een corsa eigenschap of bijvoorbeeld een vuile gas regelaar?Is inderdaad je gasklepversteller ;)
Carpento, ziet er weer netjes uit! Waar lekte je kofferbakrubber? :hmmz
Vandaag airco toch maar laten maken. Had gewoon niet de middelen om het zelf te doen. Aircopomp + droger laten vervangen + het aircosysteem weer afvullen.
Leuk grapje, kwamen ze er achter dat via het schroefdraad van temperatuursensor in de radiator er koelvloeistof lekte, daarom stond er ook regelmatig een plasje koelvloeistof onder m’n auto. Oorzaak was dat het schroefdraad in de radiator volledig aan gort was. Dus er hangt nu ook een nieuwe radiator in :argue
Qua prijs viel het mee, was nu met aircogedoe + radiator even veel kwijt als bij een andere garage alleen voor de aircoreparatie, maar leuk is anders ;) -
AuteurBerichten