Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Of andere manier; Beitel of schroevendraaier in een van de gaatjes drukken. En dan met een hamer tegen de klok in slaan. Is wel je bout beschadigd, maar je moet uit 2 kwaden een goede kiezen ;)
Je zegt dat je veel korte stukken rijdt. Dan lijkt het voor de hand liggend om eens een flink lang stuk te rijden. En als de motor warm is, eens goed op z’n staart te trappen. Dat lijkt me makkelijker en goedkoper dan zo’n oil catch tankje ;)
@McKaamos wrote:
Valt me alles mee.
Mijn airco condensor is ook naar de haaien. Bij de dealer kost dat 600 euro. Ze hebben me dan ook geadviseerd om het zo te laten of om het zelf op te lappen. Onderdelen heb ik al staan, kostte slechts 120 euro.Dat is dan wel voor een Calibra, waarbij de halve neus gedemonteerd moet worden.
Corsa is een stuk simpeler (2 brackets los boven de radiator en je tilt het geheel er uit), maar dat maakt vast geen 350 euro goed :PWat is dat nou voor advies van een dealer, zo laten? :hmmz Ik ben van mening als je een airco hebt, dan wil je ook graag dat ie het doet. Zijn toch wel andere garages waar het goedkoper kan?
Mijn condensor is waarschijnlijk ook naar de knoppen, van de week ook ff naar de garage. Als het daadwerkelijk zo is, laat ik de prijs wel even weten.
tolunay, Zeer vet :thumb
@Kleine-Paul wrote:
@Aapje wrote:
Werkt plug and play ja, maar op de sloop zijn ze goedkoper :P
Nice, weer wat opgestoken ;) Op naar de sloop dan maar.
Is dit niks voor je? Houd je het origineel opel en het werkt fijner ;)
De X12XE wordt aangeraden om 5W30 in te gooien, komt vrij precies bij dit type motor is mij verteld.
Dus voor achter een set verlagingsveren? En schokdempers?(las ergens van Monroe) Hoe laag komt dat dan als ik bijvoorbeeld 30 mm pak(mindere verlaging kan volgensmij niet) Wil voor niks veranderen, wil eigenlijk helemaal niet omlaag i.v.m. drempels in woonwijk.
@tamiya wrote:
Ik word langzamerhand een beetje gek van de slappe achterveren van mijn auto. Vooral bij een volgeladen auto. Nu wil ik graag de originele lengte behouden, nu dacht ik, passen er ook veren+schokdemper van een Corsa C onder een B? Omdat er ook een achteras van een Corsa C met weinig aanpassingen onder een B passen? Of past dit niet? Op de sloop staat af en toe wel eens een Ctje, zodoende mijn vraag ;)
Past dit?
De aircoprijzen slaan nergens op, en de pest is dat je je het zelf niet kunt doen. Heb destijds juist een auto met airco gekocht om er zomers koel bij te zitten, dus deze week garage bellen.
Doe ik vandaag de airco aan, geen verlaging van toerental, geen koude lucht. Het is weer zover, airco is er weer mee opgehouden :argue. Paar maanden terug dus af laten vullen na piepend geluid. Toen deed ie het weer goed, tot vandaag. Gelukkig is er toen vloeistof bij gegooid, om een eventueel lek te kunnen vinden. Zal dan denk ik toch de condensor zijn, kan alleen geen rare beschadigingen eraan vinden :hmmz
Eigenlijk was het gister, ff in Kadett B gereden van 1973. Helemaal in originele staat. Ik vond het zeer makkelijk rijden voor zo’n oude auto :agent
Ik word langzamerhand een beetje gek van de slappe achterveren van mijn auto. Vooral bij een volgeladen auto. Nu wil ik graag de originele lengte behouden, nu dacht ik, passen er ook veren+schokdemper van een Corsa C onder een B? Omdat er ook een achteras van een Corsa C met weinig aanpassingen onder een B passen? Of past dit niet? Op de sloop staat af en toe wel eens een Ctje, zodoende mijn vraag ;)
Gebruik eens de zoekfunctie, is al eerder besproken.
Ben voor iemand aan het rondkijken voor een auto. Nu viel de Astra G Njoy wel in de smaak, en dan de 1.6 8v of 16 16v. Welke raden jullie aan? Ik zelf neig naar de achtklepper i.v.m. reputatie olieverbruik van de 16 kleppers. Wat is het verbruik van beide modellen gemiddeld? De antwoorden die ik met de zoekfunctie vond, waren zeer uiteenlopend. Alvast bedankt :thumb
Mooie verzameling heb je daar! Je kan bijna wel een Corsa A museum beginnen ;)
Wordt zo te zien alleen geleverd in België ;)
8 april 2013 om 09:11 In reactie op: Corsa B 1999 1.2.16v Branschade is Klaar/Gevonden Totaal los #18077967Andreas.Berger, Je bent lekker bezig geweest :thumb
7 april 2013 om 18:33 In reactie op: wat is voor een x1.2xe uit 1999 de juiste temperatuur… #18124380Die van mij staat altijd tussen de 90 en het eerstvolgende streepje. Lijkt me wel goed dacht ik zo ;). Alleen snel warm worden vind ik tegen vallen, heb toch wel bijna 10 km nodig wil ie op bedrijfstemperatuur zijn(dan praat ik over snelwegkilometers, waarbij motor rustig word warm gereden).
Corsa C is niet standaard geleverd met CV. De goedkopere versies’s hebben deze er niet in.
Haha ja zeker, dikke bak(ken) heb je :thumb
Vind dit wel een mooi topic, sta er eigenlijk nooit echt bij stil ;)
Wat ik wel altijd doe is koppeling in en starten(heb auto vaak in de versnelling staan i.p.v. op de handrem). En automatisch vaak even de remmen intrappen, als ik op een parkeerplaats sta en meteen de snelweg op kan, zou anders de cruise control het niet doen.
Na een rit meestal de motor even 10 sec na laten draaien.
Vanavond bij een forumlid een MID van een Astra G opgehaald. Het begin is er voor de MID inbouw :agent
Heb je je auto al eens uit laten lezen? Brand er ook een motormanagment lampje? Ik heb dit destijds ook gehad, dat de auto schokte bij afremmen, bleek na uitlezen de gasklepversteller te zijn. Maar lees eerst je auto maar eens uit, dan weet je het zeker. Waar woon je precies?
Zeer vette corsa heb je daar. Mag daar wel over, geen plastic is fantastic bodykit maar verlagen i.c.m. verlagen en verder subtiel wat dingetjes veranderen. Helaas is het voor mij niet handig omdat ik vrij veel rij en over niet altijd de beste wegen, anders zou ik het zeker doen. Succes met je Corsa ;)
Welkom, hoop dat je veilige kilometers mag maken!(zonder zoveel storingen) :thumb
-
AuteurBerichten