Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Geniaal :wors
Afgelopen week stond er wel bij Driessen in Eindhoven tussen de occassions zomaar een nieuwe VW Passat geparkeerd van de plaatselijke VW dealer, zou dat al een wraakactie zijn? ;)
Step-han, die velgen kosten je nieuw een flinke bak geld! Ik zou even marktplaats in de gaten houden, ben je een stuk goedkoper uit ;)
Nu kwam ik het volgende tegen:
Past dit op een Corsa B? Ik kan me ergens herinneren dat het 1e type Agila voor een groot gedeelte is opgebouwd uit Cors B onderdelen :hmmz
Je zou ook naar een Alpine radio kunnen kijken. Zijn relatief misschien iets duurder, maar qua geluid zeer goed.
beurjean, daar heeft die jongen niks aan. Hij heeft een Btje, en die MP link is voor een Ctje ;)
Step-han, die velgen zijn origineel (vooral) geleverd onder de Silverline uitvoeringen(bouwjaar 2005/5006).
Schop je topic ff omhoog ;)
Op de marktplaats van de oosterburen vond ik deze trekhaak:
Anhängerkupplung für einen Opel Corsa B !!NEU!!
Het is dus wel te krijgen :thumb
Ik heb zelf geen ABS, dus geen remverdeler? :hmmz
Heks, zit er veel prijsverschil in de HD veren? Ik ben ze aan het overwegen.
Allemaal druk bezig geweest zo te zien :thumb
Vandaag zelf even naar de sloop geweest. Wat symbolen uit tellerhuizen gehaald, binnenkort maar eens even passen of het een beetje past en welk symbool ik ga gebruiken( is voor cruise control lampje).
Kwam er helaas vandaag ook achter, heb het nog nooit gehoord, dat mijn auto ook heel eventjes bij het starten als een dieseltje begint te klinken. Peil elke week de olie, gaat Valvoline 5w30 in, en dan nog deze ellende :swear
robert_corsa, heb je foto´s ? Ben wel benieuwd ;)
Kleine-Paul, bedankt, dus dan heb ik alle onderdelen al in huis! Nu nog op zoek naar stuggere veren, dan is de achterkant straks lekker stug king:
Vandaag de Monroe Relfex dempers binnen gekregen, alleen nu zit er twee zakjes met onderdelen bij met bijbehorende tekening:

Moet ik deze onderdelen allemaal op de dempers monteren? Ik dacht dat hier ook een stofhoes overheen moest, net als bij originele dempers. Of is dit het verschil tussen olie en gasdempers? :hmmz
Corsa zelf heeft niet zoveel gedaan, maar wel vanmorgen even met een Opel Senator + auto ambulance een Opel Manta A opgehaald. Was een mooie combinatie :agent
Zonet Monroe Reflex schokdempers gekocht. Nu nog op zoek naar andere veren(denk toch aan hulpveren te plaatsen), zo hoop ik binnenkort een stuggere achterzijde te krijgen ;)
Byjugo, wat hebben de hulpveren jouw gekost? Ik wil het gaan combineren met Monroe gasdempers.
Hoe ziet een remverdeler er eigenlijk uit? :hmmz
Vandaag even een TID open gemaakt. Pin 6 en 7 lopen wel degelijk ergens heen op de printplaat van de TID. Maar die komen in mijn omschrijving niet aan bod. Pin 7 staat in mijn omschrijving als Multimeter genoteerd. Dus dan Pin 6 en 7 aan massa? Wie kan dit nog meer bevestigen? Wil wel goede dingen doen ;)
Heb ook even wat foto’s gemaakt:

Carphone koepel, past de MID perfect in
MID van de Astra G
Het kabelboompje tot nu toe. Het bosje draden met labels er aan gaan allemaal aan de Massa. Hier komen dus waarschijnlijk nog twee draden bij(pin 6 en 7).
Onder op de foto is dus de 32 polige MID stekker en bovenaan is de X23(TID) stekker te zien.joop1970, zal er om denken :thumb
beurjean, bedankt! Vind het wel vreemd, op de MID stekker zijn er andere aansluitingen bestemd voor koelvloeistof en oliepeil.
McKaamos, of ik de aansluiting moet laten zweven of aan massa ben ik nog niet helemaal over uit. Zal binnenkort even een TID open maken, om te kijken hoe het is opgelost op de printplaat. Kan het zo zijn dat een luxere Corsa/Tigra wel koelvloeistof/oliepeil hadden en de TID stekker daarom is voorbereid? Het is dan wel alleen de TID stekker, want verdere voorbereiding kan ik niet vinden in de kabelboom.
Ik heb een peildop gekregen van DunNow, zal er binnenkort eens naar kijken(als ik weer tijd heb) waar deze op past. In principe wil ik de checkcontrol functies niet aansluiten, maar ben nu wel aan het kijken hoeveel aanpassingen ik er voor moeten doen om het wel werkend te krijgen ;)
Vandaag bezig geweest met kabelboom solderen voor de MID. Heb een verloopstekker gemaakt van de originele TID stekker naar de MID stekker(dus originele TID stekker hoef ik nu niet af te knippen). Alleen nu houd ik twee aansluitingen op de TID stekker over(X23 stekker genoemd), namenlijk pin 6 en 7. De informatie die ik bezit, geeft aan dat Pin 6 niet gebruikt hoeft te worden, alleen Pin 7 niet? Waar dient Pin 7 officieel voor?(kleur van de kabel is zwart/grijs) :hmmz
Carphone koepeltje in combinatie met MID staat erg vet king:
Vandaag bezig geweest met kabelboom solderen voor de MID. Heb een verloopstekker gemaakt van de originele TID stekker naar de MID stekker(dus originele TID stekker hoef ik nu niet af te knippen). Alleen nu houd ik twee aansluitingen op de TID stekker over(X23 stekker genoemd), namenlijk pin 6 en 7. De informatie die ik bezit, geeft aan dat Pin 6 niet gebruikt hoeft te worden, alleen Pin 7 niet? Waar dient Pin 7 officieel voor?(kleur van de kabel is zwart/grijs) :hmmz
17 mei 2013 om 07:48 In reactie op: olie+brandstoffilter, slecht starten, inhouden Corsa C Z12XE #18144128@SDK1992 wrote:
Alleen als ik gas minder of even los laat en weer verder ga. Vooral op de snelweg en afrit.
Dit zou je gasklepversteller kunnen zijn(lees je auto even uit, weet je het zeker), maar het verhelpt niet al je bovengenoemde problemen.
Wim-v6, dus dat betekent dat de MID’s wel geleverd zijn op Astra G’s maar geen olietemperatuurmeter hebben?
@Bert Bandit wrote:
De corsa is, naar mijn mening, erg slap geveerd. Ik heb me er aan gestoord, en heb nu de achterste DEMPERS vervangen.
Juist ja, de dempers. De auto is nu een stuk stugger en slaat niet meer door. Hij staat nu eindelijk stevig op zijn pootjes.Dempers zouden eigenlijk niet aan de beurt zijn, maar ondanks dat de auto niet nadeinde en er niets lek was heb ik ze er toch onderuit gehaald. (klinkt onlogisch, ik weet het)
Ik heb expres gekozen voor Monroe GASdempers i.p.v. oliedempers, en het resultaat is top. Ze “helpen” imho de veren een handje.
Misschien goed om dit in je overwegingen mee te nemen. kosten: ± 85 euro.
Die gasdempers wil ik binnenkort ook aanschaffen. Alleen hoe is het dan met zware belasting? Zakken je veren dan nog steeds zover in? :hmmz
McKaamos, bedankt, zal me er eens in verdiepen. Astra G is zeker wel met X12XE en ook Z12XE geleverd ;)
Dat de bedrading niet aanwezig is, daar ben ik van op de hoogte, moet alle kabels nog trekken voor de MID. Waarom een originele sensor? Als de MID maar een signaal krijgt toch?
Was eigenlijk mijn vraag of er op een X12XE blok voorbereid is voor een olietemperatuursensor, omdat een Astra G met MID ook geleverd is met een X12XE ;)robert_corsa, wat kost zoiets? Zou je foto’s willen maken? Ben wel benieuwd, ik wil dit dan i.c.m. de MID gaan doen ;)
Wat is er zoal nodig om een olietemperatuurmeter aan te sluiten op een X12XE? Is dit een beetje voorbereid? Ik zou denken van, een Astra G met X12XE motor met MID is origineel geleverd, dan zal dit toch wel zonder grote verbouwingen mogelijk moeten zijn op een X12XE blok in een Corsa B? :hmmz
-
AuteurBerichten