Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
origineel gepost door Tafkam
Deze twee zijn van mij, de witte staat al een paar jaar op een restauratie te wachten, (ik heb eindelijk een sleutelplek, dus ik wil er gauw mee beginnen) De antraciete is m’n ‘dagelijkse bak’ .
Die is eigenlijk ook aan een flinke opknapbeurt toe, maar als het nieuwe uitlaatspruitstuk erop zit kan ie nog wel ff.
Verder heb ik nog ergens een b-tje uit 82 ergens in een stalling staan, daar heb ik nog geen plannen mee, maar mischien leuk voor m’n zoon (over 16 jaar :) )

De eerste twee stonden er al een tijdje op, had ng geen foto van de 3e, dit is een ‘krijgertje’ en staat ook al een tijdje in de wacht, heb er nu 3 die geen van 3en rijden :cry
Weet zo langzamerhand niet meer waar te beginnen.

origineel gepost door Jägermeister
;)MORAAL VAN HET VERHAAL: OUDE LIEFDE ROEST NIET;)
Was het maar waarking:
Gisteren rond 17.00 in de file op de A9 ri alkmaar thv afslag Haarlem Zuid
een rode? A (was al beetje donker)langs de provinciale weg in Stiens, een witte B
foto’s duurt nog ff, m’n pc is kaduuk :fy1
Origineel gepost door opelmanta29
25 jaar mantaclub daar heeft niemand foto’s van dus ik ben benieuwd. :P
Weet ik veel, 15 dan, was iig in rosmalen king:
Gedult is een schone zaak :)
Was vandaag te mooi weerHeb nog een heleboel ‘oude’ foto’s liggen van o.a. treffens in rosmalen (geloof 30 jaar manta en 25 jaar mantaclub) en van eerste en tweede mantatour. Zal binnenkort eens wat inscannen.
Origineel gepost door henk 400rr
Het probleem is dat de motor door “een oorzaak” niet goed reageert, dat probleem kan erg simpel zijn, bijv. valse lucht of te arm afgestelt maar in het slechtste geval ligt het aan de kleppen of is de motor gewoon versleten (compressieverlies).Wat de oorzaak nu is, is niet goed te beoordelen, misschien dat iemand met kennis van zaken die daadwerkelijk de motor en zijn gedrag even lijfelijk aanschouwt het beter kan beoordelen wat het is.
Koprevisie is altijd vrij prijzig, zeker als je het ook nog moet uitbesteden en is daarbij geen garantie dat de rest ook goed is, ik heb wel mensen meegemaakt die tot 3x toe de kop vlakten en de kop afpersten terwijl men wist dat de motor vastgelopen was, maw: soms is het beter om dan een ander blok op te halen.
Maar voordat je daar op vooruit loopt, kun je beter iemand dit even laten nakijken, dan weet je beter wat je daarna moet doen.
Ok, thanx
dus je hebt kans dat ik een nieuwe kop moet hebben begrijp ik? (in het geval van ingebrande kleppen) Laten reviseren lijkt me een dure grap.
Quote:Origineel gepost door opelmanta29
die manta zal denk ik blauw geweest zijn
zie avantar.
dat was ik en ging terug naar huis ( IJmuiden )Sjit, dan ben ik nog blinder dan ik dacht :agent
Vanmiddag om een uur of half 3 op de A9, A’dam richting Haarlem een grijze (of donkergroen, ik ben een beetje kleurenblind:cool: )Manta B met een sleurhut.
dus ik kan hem beter ff naar een garage brengen om hem helemaal af te laten stellen?
Nou, dat aandraaien wordt niks, kan er iets anders aan de hand zijn?
Kan em nog geen milimeter geven en hij slaat al af.
Ik had alles zo ver mogelijk aangedraaid, motor liep, zet hem uit en bouw alles dicht en ruim het oliebad op (zo’n boterkuipje en een stuk karton helpt ook niet echt) start hem weer…. niks :swear:swear:swear
Ik alles weer open, nog es wat rommelenen weer dicht, gaat het toerental als een gek heen en weer tussen 1000 en 2000.:swear:swear
Weer open en toen heb ik alles weer losgedraaid en bij stilstaande motor weer aangedraaid tot alles spelingvrij was, nog ff laten lopen om te kijken wat nog ging klepperen, die nog es aangedraaid en alles nog een heel klein tikkie en nu loopt ie als een zonnetje. Heb alleen nog geen proefrit gemaakt want met al dat open en dicht maken heeft de pakking het weer niet overleefd. Weer een paar dagen wachten want brezan heeft ze niet op voorrraad (denk dat ik er meteen maar een stuk of 3 bestel).
En de mobiel mee met de proefrit om de anwb te bellen:(Ok, dankjewel, ik ga het nog eens proberen
Origineel gepost door henk 400rr
Ja, officiëel is het zelfs 4x, maar 3x is genoeg voor de DHZ.
Ok, zal ik het nog eens (nog langzamer) proberen.
Er is niet een bepaalde volgorde voor neem ik aan?Heb vanmiddag voor het eerst eindelijk de moed verzameld om die kleppen te stellen, hij loopt nu beter, maar ik heb het anders gedaan omdat het op de manier zoals beschreven niet echt wilde lukken.
Het begon al toen ik het deksel eraf haalde, ik schrok wel een beetje, bij een van de tuimelaars was de moer er bijna helemaal af en bij 5 andere zaten ze heel erg los, maar als ik ze aandraaide sloeg de motor af, hoe rustig ik het ook deed. Ik heb toen de motor uitgezet en alles aangedraait tot ik met de hand voelde dat er geen speling meer inzat. Motor wilde toen slecht starten totdat ik hem wat meer lucht gaf dmv de stelschroef voor het stationair toerental op het gasklephuis. Nu loopt hij weer aardig, maar dat 3x een kwartslag aandraaien blijft problematisch. Is dit echt nodig?PS: Mischien is het handig, vooral op een zondag, als je kijkt of die pakking die je nog had liggen ook nog goed is:(
Origineel gepost door opelmanta29
Origineel gepost door Tafkam
Gisterenmiddag (zaterdag) stond er in Haarlem bij Garage Wester een witte B1 met een 400 uitbouw. Iemand van hier? Ook Haarlemmer mischien?
Zie hier in Haarlem wel meer manta’s rondrijden, bv een rode B en een A (weet ff niet meer welke kleur) regelmatig in de omgeving van Schalkwijkklopt dat is een haarlemmer, die jongen werkt in ijmuiden bij autoschade bedrijf leuk ding he. deze is van zijn vader geweest zegt die jongen.
wat rijdt er nog meer in haarlem,een bordeux rode a manta
een goud kleurige b manta
een blauwe b manta
een witte b manta
een grijze b manta
en ik heb erzelf ook met 2 manta’s gereden.Die grijze dat zal ik dan wel zijn :D
Gisterenmiddag (zaterdag) stond er in Haarlem bij Garage Wester een witte B1 met een 400 uitbouw. Iemand van hier? Ook Haarlemmer mischien?
Zie hier in Haarlem wel meer manta’s rondrijden, bv een rode B en een A (weet ff niet meer welke kleur) regelmatig in de omgeving van Schalkwijkverder ziet ie er super uit natuurlijk :angel
’t is mischien een kwestie van smaak, maar die spoiler….:puke
Ik zou hem wat lager makenJa, da was ik inderdaad, en de wiellagers zijn dus een van de dingen die moeten gebeuren:) Toch maar een setje velgen zoeken dat normaal past.
Lexmaul 400 dus, leuk om eindelijk eens te weten.
Ik heb deze in ’95 gekocht van een een of andere oplichter :fy1 in Limburg.
Had toen nog geen verstand van auto’s (nu nog niet trouwens:( ) en hij had met de apk papieren zitten rommelen.
Lekker een paar maanden mee gereden tot ik ineens een bekeuring thuis kreeg omdat hij niet gekeurd was.
Heb er toen voor 10.000 ouderwetse piekies aan laten opknappen en toen heb ik er nog een jaar of 5 in gereden
(ook mee bij evenementen van de club geweest, zoals rosmalen en mantatour). Hij staat nu al een paar jaar in een stalling.
Ben nog steeds verlieft :wub op die kar, ondanks de zorgen en ik heb nu eindelijk een ruimte om hem op te knappen.
Nu nog de centen en de tijd vinden, zal wel een tig-jaren project worden.
Ik heb alleen 1 vraag: weet iemand wat voor uitbouw dit is?
Ik dacht zelf een overgeplamuurde 400 met een andere voor en achterspoiler. Hij is van kunststof, opgevuld met een soort
(pur)schuim en hij is aan de orginele schermen bevestigd met popnagels.
Mischien herkend iemand hem, ik heb hem in deze vorm gekocht en heb er alleen andere velgen ondergezet.Groetjes, Alex Nieuwenhuizen
Deze twee zijn van mij, de witte staat al een paar jaar op een restauratie te wachten, (ik heb eindelijk een sleutelplek, dus ik wil er gauw mee beginnen) De antraciete is m’n ‘dagelijkse bak’ .
Die is eigenlijk ook aan een flinke opknapbeurt toe, maar als het nieuwe uitlaatspruitstuk erop zit kan ie nog wel ff.
Verder heb ik nog ergens een b-tje uit 82 ergens in een stalling staan, daar heb ik nog geen plannen mee, maar mischien leuk voor m’n zoon (over 16 jaar :) )


-
AuteurBerichten