Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Je hebt u2u
Ik moet werken :mad:
Van Harte gefeliciteerd!
Hm, 4 nieuwe bandjes en een scheurtje in de chassisbalk gelast en hij is weer een jaartje gekeurd:wors
Nu nog die iri storing oplossen.
Denk dat ik de oplossing wel weet, ik heb bij het terugplaatsen van de spuitstukken de oude pakking gebruikt, zat er nog niet zo lang op en zag er nog goed uit en ik ben ook een beetje eigenwijs, dus daar zal wel ergens wat lucht door komen, de rest helpt namelijk niet….:swearkan het niet vinden, slang naar rembekrachtiger is goed, rijden gaat goed, kan nergens een lek ontdekken en hij blijft stationair maar tussen 1000 en 2500 toeren schommelen:swear
Moet ik toch weer naar een :sweargarage en die hebben altijd pas over een paar weken tijd en hij moet deze week gekeurd.Ik HAAT m’n hobby, waarom rijdt dat kreng niet gewoon
(zo…dat ben ik ff kwijt)
Dat roken had ik ook, bij mij lag er een tuimelaar los zodat een cilinder niet meer meedeed.
Thanx, ga ik proberen.
Als het een andere oorzaak heeft, kan het dan zijn dat de rembekrachtiger niet werkt omdat er niet voldoende vacuum wordt opgebouwd?
In dat geval @ js400/ jethro: een 2.0E uit 89 heeft toch LE Jetronic? er zit in ieder geval een zwart kastje naast de gasklep dat je kan verstellen. Is dit een sensor voor de gasklepstand of iets dergelijks?
De slang tussen injectie en luchtmeter is niet lek, verdachte plekjes zijn niet door en heb ik voor de zekerheid nog afgeplakt.Die slang tussen injectie en rembekrachtiger heb ik wel los gehad aan de kant van de injectie, is niet lek en bout zit gewoon weer goed vast, maar de rem voelt inderdaad ook af en toe raar aan.
Ik heb deze slang toen ik bezig was wel wat omhoog gedraaid bij het bevestigingspunt aan de rembekrachtiger.
Hoe kan ik controleren of deze bevestiging nog goed is?
Zou deze uberhaupt wel zo los moeten zitten dat je hem weg kan draaien?Ik blijf jullie het antwoord (voorlopig) schuldig.
Ik ben zaterdag aan de slag gegaan en had ik maar eerst het kleppendeksel verwijderd in plaats van de uitlaat, injectie, termostaathuis en de radiator voor de ruimte….
Toen ik dus als laatste (***#@#@@@***) het kleppendeksel verwijderde bleek er een tuimenaar los te liggen!
Nou ben ik maar een amateur met 0,0 opleiding wat betreft auto’s, maar als je nog geen jaar geleden je auto bij de ‘opeldealer’ laat afstellen en kleppen laat stellen en te horen krijgt dat ‘er weinig meer van die scheepsdiesel is te maken’ en dat een algemene garage komt met diagnose geen compressie op eerste cylinder, waarschijnlijk kleppen, dan daalt je vertrouwen in monteurs steeds meer tot het nulpunt.
De laatste zat in ieder geval in de buurt, hij zei er ook bij dat hij het pas zeker wist als hij er mee aan de slag ging, maar die Opeldealer…. die gasten kunnen volgens mij niks meer zonder dat een laptopje ze verteld wat er stuk is en wat ze moeten doen.
Ik heb zelf alles vastgedraait, motor weer in elkaar gezet en de kleppen gesteld en hij heeft in tijden niet zo goed gelopen. Garages zullen mij niet veel meer zien, ik los het zelf wel op.
Dus sorry… misschien over een jaar, of twee, als ik hem ga restaureren.Van harte gefeliciteerd
Ik zat van de week wat oude papieren en rekeningen van mijn manta uit te zoeken en toen kwam ik de advertentie weer tegen van toen ik hem een jaar of 10 geleden heb gekocht, en daar stond in ‘speciale kop met E10 nokkenas’ , vandaar.
En hij was sneller dan de meeste 2 liters, met de nadruk op was, ik ga er morgen een andere kop op zetten omdat deze kapotte kleppen heeft.
Ik ben dus benieuwd wat hier uit komt.
Uit het verhaal van Jethro begrijp ik dat het weinig zin heeft om de nokkenas over te zetten als de rest niet is aangepast?Gisterenmiddag een witte A op de ring A’dam, zag er beter uit dan die hierboven :)
Ik reed zelf in een antraciete B.Ik heb vanavond wat oude foto’s zitten inscannen, zie hier het resultaat:


















































En binnenkort ga ik kijken of deze nog rijdend te maken is.
Dit is de enige foto die ik op het moment van deze auto heb.
Heb ik een paar jaar geleden geruild voor een fles Dimple met iemand waar hij in de weg stond. :)
En hier rijd ik nog dagelijks in :)
(motor begint het wel een beetje op te geven :cry)Tsja, bekend is ie bij mij wel, foto heb ik zelf gemaakt bij mij voor de deur, is mijn auto namelijk nog steeds (staat al jaar of 10 gestald).
Vandaag bij het VNU gebouw bij winkelcentrum Schalkwijk Haarlem: Een blauwe B1 met zwart dak.
Iemand van hier?
Vast weer niet, zie hier wel vaker Manta’s in de stad:
Een rode B in de slachthuisbuurt met wat foute tupperware erop (hoop dat ik niemand beledig) :), deze is ook al eens gespot door Ferrie-Manta, Een witte b met een enorme uitbouw, ook in schalkwijk en ik heb hier ook regelmatig een bruine zien rijden.
Maar volgens mij ben ik de enige in Haarlem die op dit forum zit en/of mantaclublid is.
Ik rijd zelf de laatste tijd weer bijna dagelijks in mijn antraciete GSI (weer of geen weer), maar ik wordt nooit gespot :cryJah, eindelijk een gespot in z’n natuurlijke omgeving, vanmorgen A’dam Amstel Buisiness Park
Mag ik je wijzen op: http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=96587
Bestaat net een paar weken, is hetzelfde idee king:
OK! Hij is er weer door voor een jaartje
Bevestigingspunten van de gordel zaten er inderdaad al in, hij had niet goed gekeken, wat ze nou met de CO waarde hebben gedaan weet ik eigenlijk niet eens.
Ik heb een andere baan dus ik raak m’n rijdende gereedschapskist (Renault kangoo) kwijt.
Ga nu weer lekker elke dag in de Manta naar de baas :worsBedankt voor jullie reacties.
Update:
Werd net gebeld door de opeldealer, er horen volgens hun en de RDW inderdaad gordels achterin en de auto is dus al vanaf z’n eerste tenaamstelling illegaal :P
Er zitten zelfs geen bevestigingspunten in dus die moeten er ook nog in worden gelast.
:wtf:wtf:wtf:wtf:wtf:wtf:wtf:wtf:wtf:wtf:wtf:wtf:wtf:wtf:wtf:Hmm, die co moeten ze dan maar regelen, is originele gsi.
Wel vreemd dat ze nu ineens over die gordels beginnen, dan zou hij dus al 15 jaar ilegaal door de apk komen :agentDatum eerste toelating 15-01-1990
Datum aanvang laatste tenaamstelling 28-06-2000
Datum eerste afgifte Nederland 15-01-1990Moet ik maar een paar heupgordels op de kop tikken denk ik.
:worsgruwelijk vet:wors
Mooi werk.
ben benieuwd naar vervolg. -
AuteurBerichten