Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Hoi, ik kan de informatie van astrid_fahrer beamen. Mijn versnellingsbak had er ook last van en die werd onder garantie gerepareerd. Geen last van roest.
Vind zelf ook n fijne auto om mee te rijden en komt goed uit de voeten, ik rijd de versie zonder turbo letters op de achterkant, 120PK uit 2014.
Veel plezier met je nieuwe aanwinst. :good:
Hoi, en weet je t al?
Als je in een hogere versnelling probeert weg te rijden, dan heb je dat ook als de koppelingsplaten versleten zijn.
Ja ik zag ook bij de meeste een mededeling, dat als je een SPort-knop had, deze niet moest kopen. Maar zou je die knop of iets dergelijks niet op een andere plek kunnen zetten en zo bedienen, of is dat te veel werk of werkt het dan niet?
Welkom op de forum :applause01:
één manier om achter te komen is dus, op de rollenbank. of een race met een andere 120Pk versie. je kan ook natuurlijk van auto wisselen en kijken of je verschil in vermogen merkt.
Dat is een mooi ding :good: , mijne heeft ook de 6bak, 5 deurs maar een uitgebreide versie behalve leer.
Ik heb ook de 120Pk versie, vind de 1ste versnelling eigenlijk te kort, bij mij begint ie als ik gas geef vanaf 2500 toeren goed te trekken en bij 4500 moet ik eigenlijk opschakelen, dan gaat ie het vlots. Door trekken naar 6000 toeren heeft niet veel nut.
Het kost wel iets, laat m maar een keer op de rollenbank een uitdraai maken. Dan weet je het gelijk, maar om gelijk te zegge hij is al getuned!
Een foto zou mischien helpen om voor ons een beter beeld te vormen.
Maar kan je het niet wegsnijden, simpel gezegd?
[quote quote=18426166]
Kan iemand mij helpen aub. met het opdaten van mijn Astra J uit 2014 met MM-systeem 650? Ik merkte van de week bij terugkomst uit Belgie dat ie sterk veroudert is!
Die kun je prima updaten via Opel. Kost wel een paar centen.[/quote]
Dus niet, wordt niet meer ondersteund. Daarom mijn vraag of het op een andere manier geupdate kan worden?
Hoi, is het de topic starter nog gelukt om de navi 650 te updaten?
Ik zit met hetzelfde probleem, de kaarten zijn ook flink veroudert en geen support bij Opel: Heb het ook in t nederlands.
We regret to inform you that due to technical reasons beyond our control this product is no longer available. We are not able to provide any additional information regarding this product.
[quote quote=18426116]
Kan iemand mij helpen aub. met het opdaten van mijn Astra J uit 2014 met MM-systeem 650? Ik merkte van de week bij terugkomst uit Belgie dat ie sterk veroudert is!
Dit is het Grandland X forum. misschien kan iemand in het Astra forum je helpen? Zie bijvoorbeeld deze post. Succes.[/quote]
O ja sory, ik zal daar kijken. :scratch:
Kan iemand mij helpen aub. met het opdaten van mijn Astra J uit 2014 met MM-systeem 650?
Ik merkte van de week bij terugkomst uit Belgie dat ie sterk veroudert is!
De astra is weer terug, zonder bijgeluiden dus nu lekker genieten. Als ze er een paar 100 euro vroegen had ik wel laten doen. maar als het niet nodig is laten zitten.
Hoi, de reviesie/reparatie van de geluid uit de bak was voor garantie, dus dat kostte me niets, maar 600 voor alleen de onderdelen van de koppelings-set, vond ik ook duur, of is dat normale prijs bij deze auto’s?
Dit kan veel oorzaken hebben zoals al door liviu is aangegeven, kleine electronische problemen voorkomen ze weleens door alle massa kabels te vervangen of te verbeteren.
Je hebt een probleem dat veroorzaakt wordt door lang blootstelling aan warmte/hitte. Probeer weer uit te lezen voordat je de fouten wist.
Als je de boutjes kruiselings met een klein gereedschap vastzet moet het wel goedkomen, dus zolang de motor geen storing geeft dan alleen pakking vervangen als je vermoed dat het daar langs lekt, zou je ook kunnen proberen eerst wat vast te draaien, dan rondom goed schoon maken en kijken waar het lekt.
Ja, hoe werkt het eigenlijk? Moet de bak in zijn vrij of moet ik op de rem of koppeling in drukken.
Het springt automatisch op onn, maar ik heb nog niet meegemaakt dat het stop-systeem werkte. De motor blijft bij elke stoplicht gewoon draaien. :-( :unsure:
Schone Manta zeg :good:
Als je het goed wil doen, dan moet er ook een spaggeti spruitstuk op voor je uitlaat, Nog belangrijker een goede inlaatspruitstuk voor de webers, beter is nog 2 dubbele webers, maar die zijn weer lastig af te stellen.
Hoi succes met t oplossen van je olieprobleem. :good:
Ik heb net een oliezuiper ingeruild op mijn Astra, was een Ford C-Max uit 2008 met 170K op de teller, elke week na 250km 0,5liter olie bij moeten doen.
Had m ook geflushed, remolie op de zuigers nacht laten staan en dikkere olie gebruikt maar mocht allemaal niet baten.
Zelfde motor 1.8 Flexfuel uit de Volvo en Nissan dacht ik, zuigerwand is te glad. en eventueel door slecht onderhoud gaan de olieschraapveren vol zitten en lopen vast.
Hi, een vraagje. Hoe vaak ververs je de olie?
Je zou ook een keer kunnen flushen, na het flushen een paar keer met goedkope olie spoelen, hierna blijft je olie lang helder totdat ie weer donkerder wordt.
De flush middel maakt alle aangekoekte carbon en geharde olie resten los, door elke keer een paar liter van de goedkope olie spoel je dat er weer uit.
Daar is wel een beschermplaat voor slecht wegdek te verkrijgen.
Wat ik me dus afvraag. Hoort ie hier niet onder te liggen standaart?
Laat dan een astra eigenaar even de motorkap open doen en kijken bij zijn eigen auto.
Heeft niemand een idee?
Als er nooit iets onder heeft gezeten, dan hoeft het ook niet van mij. Maar als er wel 1 onder hoort te zitten laat ik de garage gelijk onder zetten.
Al mijn eerdere autos hebben allemaal een plaat onder gehad, deze niet :unsure: .
Dag allemaal, nieuw lid en sinds kort eigenaar van een mooie Astra J.


Helaas nog geen fotos in het wild B-)
-
AuteurBerichten