Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@Opeltje17 wrote:
Filtertje’s eraf laten!!!
Anders gaan de verstellers wel stuk!!
Ik was toevallig naar deze motorcode aan het zoeken en kwam dit 3 maanden oude topic tegen.
Wat mij helaas blijft bevreemden is het verschil in advies tussen dealers / monteurs.Als ik dan in dit topic lees dat de dealer zegt dat ze er op moeten blijven en forumleden schrijven dat ze er af moeten, dan snap ik ook dat mensen met enorme twijfels gaan zitten. Lastig.
Ik heb eerlijk gezegd geen idee hoelang deze schijven er al opzitten. Ik ben de tweede eigenaar van de auto sinds 3 jaar. De auto zelf is uit 2000. In het onderhoudsboekje kan ik er niets over vinden in ieder geval qua vervanging.
Wel 3 maand geleden de auto een grote beurt laten geven waarbij alle remmerij los is geweest, wanneer de remblokken versleten / bijna versleten waren hadden ze dat moeten zien lijkt me. Ze moeten er maar even naar kijken, dat geeft denk ik het best antwoord op de vraag.
@Opeltje17 wrote:
Dan zal er dus ook geen indicator op je remblokken zitten.
Ze hebben mij de vorige keer een lipje laten zien die bij slijtage op de schijf in een aparte rand valt waarbij je dus geluid hoort bij het scherp insturen.
Dus geen indicator in de zin van een melding op het instrumentenpaneel / boordcomputer.Ik heb geen boordcomputer in het dashboard. Daar heb ik radio display, temperatuur en datum / tijd. Verder branden er geen lampjes o.i.d. voor de remmen. Maar dat was de vorige keer ook niet, terwijl de blokken toen wel echt af waren. Zal wel eens overleggen met ze.
Als ik een andere garage vraag is het inderdaad vaak Valeo, Delphi of Nissens welke hun als “origineel” Opel aanmerken.
Maar goed, 162 euro past mij natuurlijk beter dan 350 euro of meer. Voordeel van laten doen is ook dat als de condensor niet werkt of al lek is, het hun probleem is om op te lossen.
31 maart 2014 om 20:17 In reactie op: Kapotte / lekke condensor en een enorm prijsverschil #18226796@HarrieAstra wrote:
Ik vraag me (met grote vraagtekens) af of die prijs wel correct is!!!
Tussen een ‘nieuwe’ en een ’tweede lijn’ product kan nóóit € 268,- verschil zitten.
De werkzaamheden en het afvullen blijft immers bij alle twee de producten hetzelfde…Raar dus als je het mij vraagt..
Maar als je wat handig bent met knutselen aan auto’s is het niet zoveel moeite. Airco systeem leeg laten halen en je kunt ermee aan de slag.
Dat er een aardig prijsverschil tussen een originele van Opel en een universeel / replica merk vind ik niet zo gek. Zo zijn Nike schoenen ook duurder dan de eigen merk schoenen van Scapino.
Net op Winpart gekeken en daar is een condensor voor 82 euro. Echter staan er ook bij voor het dubbele. Dat zijn uiteindelijk prijzen waar bijvoorbeeld Winpart ook een normale marge op vangt.
31 maart 2014 om 18:44 In reactie op: Kapotte / lekke condensor en een enorm prijsverschil #18226793@jericho wrote:
Dat lijkt me niet te duur dan, zeker als dit incl montage + afvullen is. Vraag van te voren of de prijs klopt!
Volgens hun klopt het. Moet wel zeggen dat het inclusief 20% korting is (zowel op Opel als “tweede lijn”). Nu hebben ze natuurlijk groot inkoop voordeel (is geen kleine dealer) en is voor een goed ervaren Opel monteur het waarschijnlijk een peuleschil om het te vervangen. Die weten elk schroefje, boutje, moertje te vinden ga ik vanuit.
Maar ik vond het ook behoorlijk scherp qua prijs.
31 maart 2014 om 17:59 In reactie op: Kapotte / lekke condensor en een enorm prijsverschil #18226791Het systeem was vorig jaar al binnen een paar maand leeg, dus dat zo nu vermoedelijk ook zo zijn, airco wil ook niet aan daardoor.
Op het zelf doen zit ik alleen niet te wachten.Maar als een condensor 100 euro kost en vullen gemiddeld 65 euro, dan lijkt die 162,- bij de Opel dealer mij wel erg weinig.
Daarvoor bouwen ze hem immers ook in. -
AuteurBerichten