Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@Chasin wrote:
Firmware v1.59 is de nieuwste? Kom er namelijk ook nog één tegen met firmware v1.45.
1.59 is de nieuwste voor de clones en 1.64 voor de officiële volgens mij.
Niet als je het goed schoon en droog maakt. Althans ik heb nooit kringen er aan over gehouden. Als je maar meteen na het vochtig schoon maken het na droogt.
Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Garagezeep er op smeren en even minuutje of 5 in laten trekken. Dan met een goede vochtige doek schoonwrijven en nawrijven met een droge doek.
Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Onder de 22 euro (de waarde moet wel een beetje logisch zijn) betaal je geen kosten voor invoer e.d.
Ik zie toch liever de uitdraai van Tech2 of Opcom. Torque is niet het meest betrouwbare programma.
Vandaag maar eens bij mijn Astra uit 2007 gekeken. Zowel links als rechts roest. Heb even wat weggehaald en stop roest erop gespoten. In de zomervakantie maar even goed schoonmaken en behandelen.
Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Als je zelf de schade aan de trailer betaald dan kost het je ook geen no-claim. In Veel gevallen is het verstandig kleine schades zelf te betalen.
Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
De temperatuurmeter die niet op komt is in 98% van de gevallen de thermostaat.
Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
Ik check meestal via MijnGarage.nl even wat het kost bij garages om mij heen. Rond de 300 – 350 is op zich geen vreemd of heel onredelijk bedrag.
@bart-gsi wrote:
Opcom eraan of tech 2 van een lid van het forum of 45 euro bij de dealer
Zou naar een gewone garage gaan. Ben je 25 tot 35 euro kwijt.
@Opeltje17 wrote:
Security code is 4 cijferig!
Dat weet ik. Zoals ik schreef heb ik qsc waarachter 4 cijfers staan of de sleutelcode. Qsc zegt mij echter niets
Veel meer info had de dealer niet.
Er is ook genoeg voor onder de 1000 euro weggegaan, alleen ik ben niet op de kijkdagen geweest en was niet actief op zoek.
Benieuwd hoe die auto’s voor zo weinig er uit zien en wie ze heeft.Maar dat met de ramen open er jaren laten staan, dat is echt doodzonde geweest en dan lees je ook nog dat er van alles aan die auto’s ontbrak. Flinke klus dan uiteindelijk.
Met een pic chip kan je hem updaten. Voorzichtigheid blijft wel belangrijk.
Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
Wat de buitentemperatuur sensor betreft, die zit achter je voorbumper geklikt. Check even of deze niet los ligt. Is dat niet het geval: een nieuwe zit rond de 15 euro.
Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
Welk type / bouwjaar?
Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
@liviu2004 wrote:
Eerste is met goed chip. Tweede niet.
Toevallig ook ervaring met die site? Of een andere site die hem redelijk snel kan leveren met de goede chip?
Die 2 uit m`n link zitten rond de 18 euro inclusief verzending en zouden de PIC chip hebben. Lijkt wat sneller te gaan dan via Aliexpres.
10 januari 2016 om 21:02 In reactie op: Boete bedragen 2016 ….wees voorzichtig….. kost veel #18307400Bepaalde gevaarlijke dingen beboeten vind ik zelf ook niet verkeerd (inhalen over vluchtstrook, door rood rijden, rood kruis negeren e.d.).
Maar die boetes voor claxoneren, tot 10km te hard, niet kunnen tonen rijbewijs / verzekeringsbewijs vind ik echt onzin.Het zou om veiligheid moeten gaan, nou met die absurde bedragen voor dingen waar je niemand mee in gevaar brengt is puur en alleen het rechtbreien van tekorten.
Zijn de boetes voor kleine “vergrijpen” in Duitsland toch een stuk beter.Slijtindicator zit inderdaad aan de buitenkant bij de Astra (ook bij de G). Als je blokken bijna op zijn kun je hem in de bochten wat gaan horen en na een tijdje ook buiten de bochten.
Schijven is een kwestie van opmeten inderdaad. Je kan beginnen met voelen (als de schijven koud zijn, anders doet het best zeer ;) ) of er al een vrij hoog randje zit. Dan heb je al een idee. Lijkt het al een fors randje? Dan even (ik doe het zelf met een schuifmaat) de dikte meten van de schijf (iets onder de rand).
Vind het sowieso vaag dat de vorige eigenaar er niets over los wil laten. Waarom zo geheimzinnig doen.
Beetje vaag verhaal allemaal. Sowieso zou ik zelf geen auto kopen als je bij voorbaat al weet hoe er mee gereden is.@kapiteinkoek wrote:
Geen duurkoop hier. Ik heb mijn OP-COM van €13,83 vandaag gebruikt om de foutcode uit te lezen en te wissen. Blijkt dat mijn EGR klep een poetsbeurt kan gebruiken.
Hier een linkje naar Aliexpresss.Maar die is wel te updaten? Aangezien je nogal eens hoort dat de Chineze makelaarij dan niet meer werkt :)
Toevallig iemand in Noord-Drenthe of onderin Groningen met Opcom? Het befaamde autootje met moersleutel brand, maar zonder foutcode kan ik niet zoveel (Astra H uit 2007).
Er zijn zelfs gespecialiseerde Opel sloperijen die alleen maar Opels demonteren. Die kunnen je vaak snel aan dergelijke onderdelen helpen in de juiste kleur.
30 december 2015 om 18:45 In reactie op: Astra H – Getik bij kachel bij starten en kachelacties #18306535@bart-gsi wrote:
Als het alleen bij contact aan zetten is of bij de kachel aan.. Misschien de klep in je blower in je dashboard die open gaat staan?? Heb ik in me vectra b ook.. Als ik me contact aanzet en/of de kachel dan hoor ik een klep open gaan
Dat zou kunnen, maar kan het zo niet ontdekken. Ik hoor het niet bij het draaien zelf. Het is (gelukkig) echt alleen hoorbaar bij het starten (dan start de kachel uiteraard ook) en bij het veranderen van de snelheid van het blazen. Daarom hoop ik ook dat het getik mensen iets zegt.
Zal om te testen morgen eens de blower uitzetten voor ik de auto start. Dan zou het bij het starten stil moeten zijn. Als het continu hoorbaar zou zijn bij het blazen, zou dat erg irritant zijn. Dat is gelukkig niet zo.
-
AuteurBerichten