Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
13 januari 2015 om 19:24 In reactie op: Inbouwen cruise control waeco MS50 in Opel Vectra B, 1.6 XEL #18268957
@wim-v6 wrote:
X16XEL is gaskabel Bas.
Ik heb zelf helemasl niks met die vacuumdingen.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
lees de laatste regel nog eens wim ;)
13 januari 2015 om 18:15 In reactie op: Inbouwen cruise control waeco MS50 in Opel Vectra B, 1.6 XEL #18268955@TWA wrote:
Alleen stoeien met de servo op zn plek te krijgen :jerry
bij een electrisch gaspedaal, hoef je er helemaal geen servo meer in te zetten :D
rem-, koppelingsschakelaar en CC-hendel en klaar
dan alleen nog programmerenmaar daar heeft de TS niks aan.
:angel
13 januari 2015 om 17:35 In reactie op: Inbouwen cruise control waeco MS50 in Opel Vectra B, 1.6 XEL #18268953waarom zou je die aftermarket rommel inbouwen als je het ook heel goed met originele onderdelen kan?
grote kans dat de stekkers al op zn plek liggen
mijn tis doet het even niet (64bit)
en op je foto’s zie ik geen fluit eerlijk gezegd :)niet dat ik je niet wil helpen, maar wellicht hogere resolutie foto?
@Haasje17 wrote:
Die hoeven er niet op te zitten die bovenop de bak wel.
niet eigenwijs doen ;)
baksteun zit aan de voorkant bij de radiateur
ja dat kan.
beide bakken in zn vrij zetten en dan kun je het zo over zetten
even pielen totdat hij netjes op zn plek zit, maar het kan zeker.volgens mij moeten deze steunen erop zitten

@Stefan662 wrote:
Je kunt toch gewoon de remschijven en blokken links en rechts voor vervangen.
Je hoeft echt niet de schijven achter te vervangen, als die nog goed zijn.Dat bedoelen we ook.
niet 1 schijf.Maar altijd per 2
voor of achterAls links en rechts maar gelijk zijn
@theunm wrote:
remmen moet je per set vervangen voor / achter dus niet 1 schijf
soms lukt blokken alleen maar als aan de schijven toe bent horen daar nieuwe blokken bij anders maken je oude blokken je schijven stuk.weet niet wat sleutel ervaring is je gaat wel met je remmen aan de slag het gaat wel om je veiligheid !
in de omgeving van den haag hebben we zeg maar een “forum” monteur.
en daar hoor ik veel goede verhalen over prijs en kwaliteit.inderdaad
anders heb je nog eens kans dat je achterstevoren staat met een noodstop.@usbstick wrote:
Maandag EN dinsdag nog wel…
het moet wel ineens goed he zaagmans ;)
even goed kijken en niks haasten.uitkijken dat de motor niet naar beneden lazert
10 januari 2015 om 14:54 In reactie op: Ratelend geluid bij optrekken, terugschakelen Vectra B2 Z18X #18267621volgens mij een van de latere types
ik vermoed dat het niets uit maakt.als je maar geen MTA bak neemt en het makkelijkst is gewoon ook een bak met hydraulisch koppelingslager te nemen.
anders moet je die ook nog veranderen.jep
hij rammeltnieuwe ligt al in de hal, maandag en dinsdag ff klussen.
10 januari 2015 om 11:34 In reactie op: Ratelend geluid bij optrekken, terugschakelen Vectra B2 Z18X #18267619vectra b heeft toch de steun aan de voorkant of heb ik het nou mis?
ik heb zojuist een Meriva A bak gehaald, F17W394 voor 265 euro.
Die meriva schijnt 129dkm te hebben gereden, ik moet het maar geloven.Verder staat hier het lijstje van bakken die je kunt gebruiken.
En controleren of de baksteun bevestiging overeen komt als je de bak gaat halen.http://www.opel-infos.de/getriebe/f17.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
een F17 bak :|
6 januari 2015 om 12:02 In reactie op: Ratelend geluid bij optrekken, terugschakelen Vectra B2 Z18X #18267617ik ben al aan het rondkijken naar een meriva bakje! :(
ik denk dat de multiriem het simpelste is
met de riemspanner, ontspan je de riem en haal je die van de poelie af.verder zal je even moeten kijken hoe je de olie leidingen los moet maken en de bevestiging.
als laatste het reservoir weer vullen met ATF Dextron II olie met draaiende motor en volledig van links naar rechts sturend.
afvullen tot het streepje op de peilstok.5 januari 2015 om 18:39 In reactie op: Kimmiej’s Vectra C Station 3.0 V6 CDTi (Sprookje houdt op) #17964141en je kreeg m niet aan geduwd in zn 3 ofzo?
in zn 1 zou ik niet proberen om 6 cilinders tegen de compressie van een diesel in te douwen :jerry
5 januari 2015 om 17:52 In reactie op: Ratelend geluid bij optrekken, terugschakelen Vectra B2 Z18X #18267615@Commodore A Coupe wrote:
Als ik de koppeling intrap is het geluid er nog wel maar minder sterk hoorbaar omdat er dan geen kracht wordt geleverd vanuit de motor. Als ik in vrij schakel en koppeling op laat komen en gewoon flink gas geef hoor ik niks aparts. Dan draait dus de priseas al mee in de bak. Trap ik de koppeling in en geef ik flink gas hoor ik ook niks aparts. De frequentie van het tikken / ratelen komt meer overeen met het toerental van de wielen en dan dus ook het differentieel.
jep
mijn idee ook
helaas :swear5 januari 2015 om 17:13 In reactie op: Ratelend geluid bij optrekken, terugschakelen Vectra B2 Z18X #18267613als het de homokineet is, dan hoor je die ook als je je koppeling intrapt.
maar dan is het weg zeg je.als het het druklager is dan hoor je:
stilstaand in zn vrij en koppeling los -> rammel
stilstaand in zn vrij en koppeling ingetrapt -> stilzoals jij omschrijft heb ik het ook op het moment.
als ik optrek een zagend geluid, naarmate ik sneller rijdt wordt dit luider.
als ik al rijdend de auto in zn vrij zet en eventueel gas geef, is het weg.
ik vermoed dat mijn versnellingsbak het aan het begeven is.
aangezien in zn vrij of met koppeling ingetrapt het geluid weg is.als het een wiellager of homokineet zou zijn, zou het geluid altijd te horen zijn als de wielen draaien.
ik rij ook met een z18xe en een F17W394 bak er achter.
@pascal1109 wrote:
Gewoon even je slangetje van de voorruit sproeiers volgen tot het reservoir.
Daar zie je vast dat er 2 slangetjes lopen. Een voor voor en één voor achter. Die even wisselen qua aansluiting en klaar is kees.Heb zelf geen vectra, maar gok dat het zo simpel wel zal zijn ;)
je kunt inderdaad de slangetjes volgen en dan kom je een chassis balk tegen ;)
mis gegokt uiteindelijk ;)Maar dit is dus de modderkuip
http://www.winparts.nl/carrosserie/modderkuip/opel/vectra-b–36—bouwjaar-1995-09-2002-04/c37-588-14770/modderkuip-r–voorspatbor-schelp-plastiek-3766434-van-wezel/p5448.html” onclick=”window.open(this.href);return false;en daar achter, tussen de bumper en je chassis balk zit dus het reservoir met de 2 pompjes.
slangen omdraaien en je bent klaar.maar zoals USBstick zegt, is het best een gepiel als je niet goed weet hoe je die los krijgt.
en als je nu te lang op je gat onder de auto zit, krijg je sneeuwballen ;).wellicht is een ritje naar de garage op dit moment een betere optie.
achter je linker modderkuip
heb je al naar de contrast instellingen gekeken ;)?
@gwriemersma wrote:
Gisteren op de A28
C1 met kenteken 82-SR-KT
Hele late C1Datum eerste toelating: 17-06-2003
Datum eerste afgifte Nederland: 06-04-2006denk niet dat dat zo’n hele late is ;)
dat is gewoon een importde normale bedrijfstemperatuur van de auto is volgens mij 90 graden.
als die op de snelweg afkoelt, betekent dat dat je thermostaat open blijft staan (een beetje)
kan zijn dat deze aan het verslijten is.bij de x18xe1 en z18xe komt dit vaker voor dan bij de v6.
-
AuteurBerichten