Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@pkers wrote:
net even gemeten,
op de bruine draden na, overal 12v gemeten…de bruine draad is altijd de massa, dus dan zal die slecht zijn.
zet je multimeter eens op weerstand/Ohm en meet de bruine draad dan nog eens op de – van je accu
is er een weerstand, dan is de massa slecht.
van een originele radio hoef je ook de geschakelde en constante plus niet om te draaien.
dus gewoon geel/geschakelde plus op 2 en rood constante plus op 8
verder zit je met je bovenste deel wat aangesloten moet worden.
moet makkelijk zijn want: de CDC3 wisselaar en Telematika unit heb je niet en je 12 polige RGB kabel zit er al aan voor je CIDdus dan gaan we vanaf 17 tellen op de 36 polige stekker:
Pin:
17 – CID heb je al
18 – CID heb je al
19 – CID heb je al
20 – leeg
21 – CD wisselaar heb je niet
22 – CD wisselaar heb je niet
23 – CD wisselaar heb je niet
24 – CID heb je al
25 – Samen met Pin 33 NCDR stekker naar Pin 22 van de 26-polige stekker
26 – Massa
27 – Diagnose naar Pin 19 26-polige stekker
28 – leeg
29 – achteruitrijlicht/schakelaar, hoef je niet aan te sluiten. Dus kun je leeg laten.
30 – CID heb je al
31 – CID heb je al
32 – naar Pin 18 van de 26-polige stekker
33 – Samen met Pin 25 NCDR stekker naar Pin 22 van de 26-polige stekker
34 – Telematika unit en die heb je niet
35 – Telematika unit en die heb je niet
36 – Telematika unit en die heb je nietje ziet het, zo moeilijk is het niet ;)
@remutr wrote:
wim-v6 heeft daar idd. een how to do van gemaakt.
http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=150&t=157956″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Wim-v6 doet niet alles hoor :vertag
*uhum*
bovendien is die how to helemaal niet van toepassing op een x20xev
ik zou gewoon eerst eens beginnen bij de basis, uitlezen dus.
voor hetzelfde geld is het je nokkenassensor oid.
zo moeilijk is het niet hoor
12-pins stekker, is je RGB stekker en gaat achter in je CID
32-pins is je grijze stekker van je MIDDe stekker in je auto laat je gewoon lekker zitten, daar maak je tenslotte een adapter voor
de onderste 2 stekkerblokken zet je gewoon 1 op 1 over
het verschil zit m in het grote blok.verder staat hier alles uitgelegd
http://www.opel-problemforum.de/f67-faq-car-hifi/t94624-adapter-kabel-zum-umbau-auf-navi-radio-ncdr-1100-a.html” onclick=”window.open(this.href);return false;pin xx auf pin xx moet je wel kunnen volgen :)
verder staat hier wat alles op de NCDR hoort te zijn
http://members.home.nl/opeltje/Umbau%20Opel%20Vectra%20B%20NCDR.pdf” onclick=”window.open(this.href);return false;ik heb een 26 polige parrot verloopstekker gekocht.
de 26/polige contra stekker heb ik laten zitten en daar heb ik het eind afgeknipt en de 36 polige stekker op gesoldeerd.hij zit ook niet in de kofferbak, maar ligt OP het ijzeren gedeelte van de hoedenplank.
hoh, moet ik van’t weekend even zoeken.
online niet direct denk.zal nog wel ergens op een backup schijf staan (hoop ik :roll:)
poeh kloteklus
kan best zijn dat heel de motor er uit moet.
ter indicatie (voor zover dat mogelijk is)
deze maand bij mn vectra b 1.8 2 dagen aan bezig geweestmotor gefixeerd moet houten balken bovenop
daarna subframe los geschroefd
bak gewisseld
en de boel weer terug geschroefd
gewoon omdat je zo weinig plek hebt om met die bak te manoeuvreren@TWA wrote:
Tot die tijd trouwens: zo kan je de code al uitlezen, resetten doe je dan later met de Op-Com.
sommige motorcodes wel, sommige niet
maar airbag codes kun je daar volgens mij geen van allen me uitlezen
even motortype en bouwjaar erbij zetten.
dr zijn de afgelopen 30 jaar nogal wat corsaatjes 1.4 geweest ;)
yesss!!
http://www.marktplaats.nl/z/op-com.html?query=op-com&sortBy=price&sortOrder=increasing” onclick=”window.open(this.href);return false;
je kan ook eens bij dokter stellema langs gaan
@bart-gsi wrote:
@auke123 wrote:
contact gehad met de kennis, hij vermoed dat het de levensduur is van de airbags,
hij zegt het volgende
naar 6 jaar gaat hij branden en dan kun je hem resetten(1 malig) en daarna gaat hij vervolgens naar weer 8 jaar branden, en dat dan de regel unit moet worden vervongenme vectra b is 14 jaar oud en heb dat nog nooit gehoort ( voor alles is een eerste keer uiteraard) maar bij mij is nog nooit de airbag vervangen… dus ik twijfel daar best wel zwaar aan nu…
klopt volgens mij geen reet van.
en als er aangeboden wordt je airbag te vervangen, hier NIET op ingaan.
ik zou voor 30 euro een opcom kabeltje kopen en de airbag uitlezen.:thumb
@auke123 wrote:
@Stefan662 wrote:
Over welke auto gaat het ?
Bij de B zit achter het handschoen kastje een gele draad met een stekkertje.
Dat is de bijrijders kant.
Stekkertje loshalen en inspuiten.
weer terug duwen, en de melding was bij mij verdwenen.
Waar het aan de bestuurders kant zit weet ik niet precies.
Ik was met een kwartiertje klaar…Stefan
het gaat om een vectra b businnes station uit eind 2000,
dus met alle luxe die er is voor die wagens
ik heb hem ook nog maar kort in bezit, heb hem in eind oktober gekochtniet zomaar alle stekkers los halen omdat er een lampje brandt!!
dat lampje is een fout Melding en die melding vertelt je precies waar die fout zit.dus eerst uitlezen en dan pas actie ondernemen.
tevens kun je daarna ook gewoon de melding wissen, want een vectra b heeft een geheugen.een opcom setje heb je voor 30 euro
@auke123 wrote:
dan laat ik de auto komende week even uitlezen, en ik stop die kabels gewoon weg, heb geen zin om de radio er uit te halen
heel verstandig, maar zoals ik al zei, je kunt het voor dat geld ook zelf.
zou een af22 moeten zijn.
@wim
kloptwel appelen met appelen vergelijken :)
@nebbonk wrote:
@wim v6
zelfde distributieriem plus waterpomp kost hier gauw 100 euro plus vh zelfde merk gates
gr wilfred :D
op die site van je staat een complete set distri + waterpomp voor een z18xe voor 113 euro
ik heb er 2 weken terug 120 voor betaald hier bij de onderdelenboer.voor die 7 euro ga ik het niet in duitsland bestellen.
versnellingen zitten korter op elkaar en op de hoogste versnelling loopt de motor iets meer toeren
er moet altijd een code op de bak staan
desnoods even met een staalborsteltje vrij maken.op de foto’s op opel-infos.de staat precies waar die code op een F17 bak moet staan
als je dan toch dat geld gaat/moet uitgeven
dan zou ik voor een leuke RVS pijp op maat gemaakt gaan.(nu moet ik wel eerlijk zeggen dat ik niet weet of dit veel duurder is)
als je bij de F17 getriebe pagina kijkt
zie je dat de Z18XE in de GTS ook met een WR is geleverd.wil je het echt zeker weten, dan zul je onder je auto moeten kruipen en kijken welk nummer er op staat
http://www.opel-infos.de/getriebe/f17.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
nee
ik heb deze week een meriva bak onder mn auto gezet en bij mij is het rammelen over.
motor en bak lopen weer als een naaimachien. -
AuteurBerichten