Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
ik zou eerst eens het slot goed smeren met WD40 ofzo
en dan bedoel ik echt met een halve spuitbus verzuipen ;)vectra b sloten hebben de eigenschap te vervuilen en vast te lopen.
werkt dat niet, kun je er altijd nog een ander slot op zetten
2,5mm2 draad ligt bij mij wel standaard in de schuur hoor king:
volgens mij zitten er op een vectra b 2 temperatuur sensors.
1 voor de ecu en 1 voor de tellerbak.
die van de ecu kun je uitlezen met opcom, kijk daar eens wat de motortemperatuur echt is.die van de tellerbak is maar een 1 polige sensor en massa pakt tie van het motorblok.
massa probleem kun je makkelijk uitsluiten door gewoon eens een (bruine) 2,5mm2 draad te trekken van je motor/versnellingsbak naar je minpool van de accu en van je chassis naar je minpool van je accu.
meten is weten ;)

motorkap en bumper op de sloop proberen te krijgen.
die kun je op onderdelenlijn.nl bv zoeken op kleurnummer.en verder onder de kap kijken wat er krom en lek is.
je zou Carloastra een PM kunnen sturen, die zitten in Berkel en Rodenrijs met een werkplaatsje.
roest valt mee
maar lekken doen ze op een gegeven moment allemaal via de zekeringenbox of remcilinder.
daarbij loopt een z18xe ook goed in een Corsa C.
meestal GSI of Cosmo uitvoering, dus lekker compleet.klinkt als een lekke inlaat.
controleer de rubbers eens op je inlaatspruitstuk en je gasklep.
@wagnas wrote:
Bedankt voor de opmerkingen en plaatjes.
@CJX wrote:
225/45/18 hoort er op voor de Vectra C.
18 inch velgen voor de Vectra C werden ook af-fabriek met deze maat geleverd.
Op een 1.8 motor is deze maat wel erg hoog. Het maakt de auto tot een slak, daar het een 5 bak heeft en de kracht in de hogere toeren zit. Vooral de mensen die V6 rijden of dikke diesel zullen deze 225/45-18 maat niet erg vinden. Verder is precies die maat ook meteen 40-50 euro duurder per band. Die keuze wordt het niet. Hij vult de wielkasten wel mooi op.
Ik denk wel dat Opel de Vectra ontworpen heeft met een banden totaalhoogte van 650mm. De 225/45-18 zit daar dan dichter bij dan een 225/40-18 en daarom verkocht Opel de velg ook met die maat.
In 17inch heb ik regelmatig de 215/50-17 gezien op Opels af fabriek. Die omtrek is met 647mm ook heel dicht bij die ontwerp 650mm. Nadeel alleen is ook dat 215/50-17 een verschrikkelijk dure band is. Leek wel of Opel de bandenboeren wilde spekken.
Daarom zijn veel bezitters na de 1ste bandenset uitgeweken naar de bandenmaten eromheen die wel goedkoper waren. 225/45-17 en 225/40-18 zitten ook veel op BMW en VAG en nog andere auto’s. Maar zijn volgens die ontwerp 650mm wel te klein.
@louwe 16 klepper wrote:
235 zal iets boller staan maar met slechts 10mm verschil in breedte van de band zul je dat nauwelijks zien.. ;)
Daarom is de keuze ook zo moeilijk. :hmmz 235/40-18 is 4mm hoger in band en zorgt dat de wielkas beter opgevuld wordt. En inderdaad het gaat maar om 1 cm breder/smaller.
Ik denk toch dat ik voor 235/40-18 ga. Is specialer en vult de wielkast voor beter op. Achter is mijn wielkast al vol.:)
als je veel snelweg km’s maakt, zou ik sowieso voor 225/45/18 gaan.
ook met een 1.8.dat betekent ook dat je toerental bij 120km.h een stuk omlaag gaat
scheelt ook in verbruik.en mocht het ècht nodig zijn, kun je met een 1.8 ook nog 140 in zn 4 rijden.
och joh
9j (dit wil zeggen dat de velg 9inch breed is) past nog zelfs onder een gts.ik zou ze alleen wel even op je voorwielen passen voordat je ze koopt.
er zijn veel C’s waar geen 15 inch over de remklauwen van de voorwielen passen.beste jaap.
ik zie dat je ontzettend veel werk hebt gedaan voor idd voor niets.
als er een lampje brandt, wil dat zeggen dat er ergens in de auto een fout zit.
in dit geval in de ABS unit.
dan had die je namelijk gelijk vertelt dat de fout in de wielsensor zit.waar je dan als eerste mee begint is het uitlezen van de computer.
dit kun je zelf doen met een Opcom kabel die voor 30 euro te koop is.
inclusief software.dan hoef je niet alles af te struinen om de fout te zoeken.
volgende punt is, je kunt ook de electronische controller van de ABS unit afschroeven,
dan hoef je niet heel de pomp te verwijderen en en al je remmen te ontluchten.
dat zijn maar 6 torx boutjes ;).btw,
abs pomp bijhouden en niet verkopen.
in de ECU’s gaat nogal eens een keer een relais stuk.@Freazy wrote:
Boer mag blij wezen dat alle drie auto’s geen nieuwe dure zijn. En he het kan iedereen overkomen. Als je je dag niet hebt, kan dit je ook overkomen. Het hoeft geen lompe boer te zijn
ga je dit ook zeggen als er een kind bij betrokken is?
sorry, het is mn dag niet.nee dit mag niet gebeuren, van iedereen die deelneemt aan het verkeer wordt geacht dat die nadenkt!!
@bart-gsi wrote:
@sw_reijnders wrote:
…
zachte blokkenhey das een goeie, die gaat in het rijtje bij de bougievonkjes :jerry
vergeet niet de luchthaken en breekbouten… ( kwam mijn oude leerkracht mee van techniek… werdt er niet bepaald slimmer van)
nu wil ik niet vervelend doen, maar de breekbout bestaat wel degelijk ;)
daar is bewust een zwakkere plek in gemaakt dat de bout eest breekt in plaats van een ander duurder onderdeel.http://nl.wikipedia.org/wiki/Breekbout” onclick=”window.open(this.href);return false;
@martin62 wrote:
djw voor je reactie, maar volgens de garage die ze geplaats heb zijn de blokken zacht en moet het inslijten en dan komen ze vanzelf weer hoger te staan,
zachte blokken
hey das een goeie, die gaat in het rijtje bij de bougievonkjes :jerry
ivm schade
ik zou je draad van het dimlicht eens controleren of deze niet beschadigd is.komt deze tegen het chassis (is de min) heb je kortsluiting en springt de zekering.
zitten er eigenlijk wel speakers in de deuren en zo ja zijn die wel aangesloten?
you’ll never know ;)
zo ja, multimeter pakken en alle bedrading doormeten.
zoals gezegd heb je spanning op je constante plus en geschakelde plus icm de massa.
vervolgens zet je je multimeter op weerstand (OHM) en ga je meten of de bedrading van de iso stekker naar de deuren nog in tact is.
meet je 0 Ohm weerstand, dan is je draad goed.http://members.home.nl/opeltje/RADIOSTEKKER.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;
@TWA wrote:
Dacht standaard 205/45/17 maar durf t niet geheel zeker te zeggen :hmmz
neen
215 en 225 komen het best overeen.
wat ze vaak doen is kruiwagen bandjes op 17 inch velgen leggen van bv 205/40/17
maar dat is ècht geen zicht.de mijne is aan het puberen
die is de 8ste februari 14 geworden ;)je moet inderdaad HEEL goed kijken wil je het verschil tussen een x25xe, x30xe of y30se zien.
9 van de 10 mensen zullen het niet zien.
(hey dr stond net nog een ander berichtje tussen :roll: )
@bart-gsi wrote:
@Haasje17 wrote:
Gaat met gemak 250 pk. Niet met orginele motor management maar met hoge comp zuigers en 262 graden nokken zit je daar al.
Of de orginele zuigers en de saab B308 turbo zit je ook al aan 250pk.
wordt geen turbo… dus nokkenassen etc zal me te doen lijstje worden… zoals eerder door mij vermeld.. de motor moet standaard ogen dus het interne deel kan onderhanden genomen worden
hoezo???
je rijdt toch niet met je motorkap open:jerry
@wim-v6 wrote:
Z18XE heeft ze pas vanaf de Vectra-C, maar die had al bobine bruggen in de Vectra-B.
De Vectra-B heeft ze wel in de 2.6-V6.
Ik vermoed dat het bij de V6en zo is dat ze vanaf de bobinebrug modellen de platinum 4punts gebruiken.
Bij mij was het een probleem, op vollast werden ze “uitgeblazen”.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
die 4-punts dingen zijn toch eigenlijk maar de grootste onzin.
je hebt toch altijd maar 1 vonk aangezien je maar 1 plus hebt op 4 massa’s
1 of 2 massa punten is dan toch meer dan genoeg lijkt mijwaarschijnlijk zal er altijd maar 1 massapunt gebruikt worden aangezien de vonk altijd de kortste weg kiest :angel
17 ohm voor een koperen draad?
dat is veel.
zit je niet de weerstand van je gloeilamp te meten?? :roll:je moet niks meten met licht aan of uit.
gewoon je stekker los van de lamp en de bruine draad doormeten naar de min-pool van je accu.die moet verwaarloosbaar klein zijn.
persoonlijk denk ik dat bakker gewoon eens een paar honderd km moet gaan rijden.
dat de BC even data verzameld van deze auto.hij heeft nu alles gereset en nu moet de BC even een gemiddeld verbruik en aantal km’s gaan registreren.
naar de dealer rijden kan altijd nog, mocht dit niet werken.
zo te zien is alles gereset
ga eerst eens een stuk rijden zodat hij data kan verzamelen en kijk dan nog eens.
:lol:
Meten
contact aan beide draden meten en hetzelfde met contact uit -
AuteurBerichten