Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
30 juni 2015 om 15:57 In reactie op: vectra b 2.0 16v slaat niet aan motor managemant brand niet #18288256
@christoffel wrote:
Kan via demontage bedrijf hier wel Kabelbioom krijgen van een 1800
Is dat een optie. Demontage bedrijf durfde dit niet te zeggen. Ivm sensoren kleppen. Edvolgens mij is die van een x18xe hetzelfde B1 model van voor 1999.
aangezien dat (op de cilinderinhoud na) dezelfde motor is.die van de X18XE1 en Z18XE (B2 modellen) gaan niet passen.
29 juni 2015 om 17:40 In reactie op: vectra b 2.0 16v slaat niet aan motor managemant brand niet #18288241ebay, betalen met paypal dan ben je altijd verzekerd.
en als je een zaak aanspant, krijg je bijna altijd direct je geld terug.anders marktplaats.
wellicht zijn er nog forumleden met een handeltje.29 juni 2015 om 15:40 In reactie op: vectra b 2.0 16v slaat niet aan motor managemant brand niet #18288239ik zou die ABS unit eerst eens achterwegen laten en eerst eens beginnen bij de wielsensor links voor.
daar takt namelijk je snelheidssignaal af en daardoor is ook je abs/tc over de zeik.pak eens de opcom, ga eens een rondje rijden en vergelijk alle wielsensoren (snelheid) eens met elkaar.
dan weet je genoeg29 juni 2015 om 15:34 In reactie op: Veccie C1 1.9cdti van Dark_Falcon | B12 Pro Kit gemonteerd #18287927ben ik nou de enige die gelijkenissen ziet :jerry

dat is natuurlijk alleen je motortemperatuur.
maar dat starten moet gewoon vlot gaan.
hang je laptop er eens aan en lees je motor eens uit met een opcom.
kijk eens of je missfires hebt op je cilinders.
bij de z18xe wil de bobine weleens slecht worden en dan gaat die ook beroerder lopen.andere punten die je eens kunt doen zijn je gasklep reinigen en karterventilatie uitboren (1,5mm of 2mm boor) en je egrklep afdoppen met een blindpakking (zo te halen bij de VOD)
zijn goedkope modificaties die je motorprestaties verbeteren en vrij eenvoudig uit te voeren zijn.
EN baat het niet, dan schaadt het ook niet ;)@teppen93 wrote:
Ik heb nu een nieuw probleem met mijn auto nl. met mijn motortemperatuur
Als ik aan het rijden ben allemaal geen probleem ook niet in de file, blijft netjes op temperatuur. Maar als ik hem 5 minuten afleg en daarna terug wil starten dan start hij heel moeilijk.
En als ik naar de temperatuur kijk staat deze bijna op 100°C ?Is dit normaal ? Zo niet wat is dan het probleem ?
Alvast bedankt
het is warm
je hebt net gereden
motor is heet, maar zolang de motor draait koelt deze goed.
je zet de motor stil -> waterpomp staat stil
maar je hebt wel een groot blok warm ijzertuurlijk is dat normaal dat deze op 100 graden staat.
De xev heeft eerder last van vervuilde gasklep en carterventilatie
Controleer dat eerst eens
@fast cow wrote:
Et corsa c is 49
Et astra g is 39nee hoor, astra g is gewoon ET49
die velgen moeten er volgens mij gewoon onder kunnen en staan er kei goed onder.die set die je laat zien is de upgrade.
die is veel degelijker dan de originele stangen.ik heb het bij de corsa ook vervangen en die 90 euro was het zeker waard.
oooooooooh hij’s net ingereden!!!! :jerry
maar het blijft een fantastische bak peet!!
@Chris426 wrote:
Ja het is niet om in m’n astra G te plaatsen ofzo hoor, ik wilde gewoon ff weten of hij bruikbaar is in eender welke astra :).
Maar dus, ik onthoud: alles gaat, maar moet veel aanpaswerk gebeuren?
volgens mij wordt er net gezegd dat het een bak voor een achterwielaandrijver is.
en zo ver ik weet heeft elke astra voorwielaandrijving.ik weet niet wat je van plan bent, maar gaat een knappe verbouwing worden dan ;)
ik zou dit antwoord gewoon als nee accepteren ipv zou misschien kunnen.
olie pijl sensor zit in je karterpan.
die kun je vervangen als je olie wisselt.@total_recall wrote:
dan is het 168.000 km geleden is dat de Distributie is vervangen, dan mag die best wel weer is vervangen worden
alhoewel hoelang zit het er al op : hoeveel maanden of jaren.
Standaard word hij preventief vervangen bij veel wegverkeer tussen de 3 en 5 jaar.overweeg je een distributie riem te vervangen vraag het aan diverse garage’s!
En niet alleen naar een beun garage gaan, maar echt diversen bellen en vragen ..
zo ben ik erachter gekomen dat ik geen 540 euro kwijt ben bij de duurste garage (Official Opel dealer van my.opel.nl) voor:
distributie waterpomp alle rollers spanners .. olie check nieuwe koelvloistof en versnellingsbak nakijken indien verversen of bijvullen.maar liefst 380 all in!
dus ook btw en werkloon oliën en vloeistof
enkel 20 euro extra vervangend vervoer zolang de auto er staat zonder extra kosten dat hij daar staatWanneer distributieriem vervangen?
Wanneer vervang je de distributieriem:
– Na een bepaald aantal kilometers gereden te hebben. Per auto verschilt dit, meestal wordt 60.000 – 120.000 km aangehouden.
– Na een bepaalde tijd, veel fabrikanten raden aan om de distributieriem te vervangen na ongeveer 3 tot 5 jaar. Wanneer in die tijd het aantal kilometers niet bereikt is raad men toch aan: distributieriem vervangen.
bron: http://www.apkkeuringseisen.nl/auto/distributieriem-vervangen/” onclick=”window.open(this.href);return false;
volgens mij na 150.000km OF 6 jaar.
welke dat het eerste komt.dus als die er 168.000 km geleden gedaan is, dan had die 18.000 km geleden al gedaan moeten zijn ;)
@R420R wrote:
Correct. De Corsa D GSI heeft een M32 bak.
Het is wel bekend dat dat een zwakke schakel is maar na slechts 75dkm zou het toch niet al op moeten geven…
ligt eraan hoe er in die 75dkm mee gereden is he ;)
wellicht is dat wel de reden geweest voor de vorige eigenaar om m van de hand te doen.goed dat jij nog 10mnd garantie hebt, gewoon je poot stijf houden bij de garage.
eerste keer zullen ze wel zeggen, we hebben een stekkertje schoongemaakt ;)318dkm
ah joh, hij is net ingereden ;)dat klonk geluid zal denk ik met de draagarmbussen te maken hebben.
die kun je laten vervangen, is niet gek na 318000kmdistributie moet zeker gedaan worden, niet op besparen.
ga eens naar de garage en vraag eens een prijs op.
als je daarmee kunt leven, doen.
en als je het te duur vind, idd andere auto.maar ook daar heb je onderhoud en kosten aan.
22 mei 2015 om 16:34 In reactie op: vectra start niet meer na 5 maanden stil gestaan te hebben #18284044@mantasmurf wrote:
@liviu2004 wrote:
jammer, een beetje ver weg van mij. Controleer de brandstofpomp als het werkt. Is de motorlamp knipperen?
De brandstofpomp werkt gewoon en er is niets met de lampjes verder.
Hij is ook uitgelezen vanmorgen.
Hij gooit hem rond maar vonkt niethoe heb je dat gecontroleerd?
bougies tegen de massa gehouden en gezien of ze vonken?gaat er 12v naar je bobine toe?
even meten met de multimeter.
ik zou eens beginnen bij de haaienvin antenne
en kijk eens of er een antenneversterker tussen zit en of dat daar spanning op staat.of plaats voor de gein eens een originele antenne en kijk eens of die dan wel beter ontvangst heeft.
18 mei 2015 om 16:02 In reactie op: vectra b ombouwen van schakel naar automaat Te doen of niet? #18284729tellerbak van een vectra-b automaat is volgens mij hetzelfde als een handgeschakelde hoor ;).
maar een slopert met een automaatbak is altijd handig uiteraard.
zoek gelijk een leuke CDX op voor de goodies :)ik zeg maar iets geks hoor
maar heb je je bandenspanning al eens gecontroleerd.
bandenmaten allemaal hetzelfde etc. etc.http://www.opel-infos.de/farben/farbcode.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
alle kleurnummers op een rij.
GM en Opel17 mei 2015 om 14:29 In reactie op: Sander’s vectra 2.2 direct gts UPDATE: FOTO’S GTS Snowflake #18020055@remutr wrote:
Omega velgen staan hem zeker goed.
Me pa kan met een gerust hart een gts 3.2 kopen zie ik, zijn winterbanden set kan hij zo over zetten.
kijk wel ff naar de bandenmaat als hij nu een omi rijdt
@sander
dikke bak jongen!!!
zal binnenkort eens in de buurt rondkijken of ik je ergens voorbij zie rijden ;)haal je deurpaneel er eens af en ga eens kijken
wellicht zorgt dat voor verheldering ;)ja dat lezen is wel vaker het probleem.
dan is het bij jou nog een bescheiden probleempje :jerry
als je sommigen ziet :sleepingmaar goed dat het opgelost is met 2 simpele stroomdraadjes :thumb
dit is altijd een goedkope test die je eerst kunt proberen, werkt het niet ach kwaad kan het ook niet.@total_recall wrote:
De boel eens goed onderhanden genomen!
Alle sensors de ik zag na gekeken, en alle massa punten – en + na gekeken.
De massa aan de chassis, motor en versnellingsbak is in orde.Nu ben ik misschien een leek, maar wat heeft een extra massa kabel te maken met KVS-slangen?
En verbonden met de massa op carrosserie en chassis en motor :shock:
Ik heb die wat vast gemaakt was op de KVS slangen (Zag er ook best amateuristisch uit, geen garage werk iig) afgekoppeld.
en bevestigd op een andere massa kabel waar de rest ook op aangesloten was dat naar de accu gaat.Alles nog eens goed nagekeken qua sensors die ik dacht met temp. te maken hebben.
Contacten schoongemaakt en hier en daar WD40 gespoten.
Heb even een stukkie gereden is zover ik in de gaten heb kunnen houden niet eens voorbij de 95 geweest,
voor hij daar kwam zakte hij weer terug naar 88/90 graden.
Dus dat zit wel goed met die KVS klep :DWat nu de oplossing is :hmmz geen flauw idee eigenlijk :shock:
massa .. thermostaat .. bekabeling of toch contacten? :hmmz roept u maar :D
Alles op dit onderwerp werkt prima weer!!Bedankt voor het meedenken allemaal en tips :wors :thumb
(nu maar hopen dat ie ook zo koel blijft)goed we gaan het nog eens uitleggen.
jij hebt het erover dat als je je motor uit en aan zet, je motor ineens 10 graden is afgezakt.
dat weet je omdat er een temperatuursensor op je motor zit (2 in dit geval)
die sensor heeft een plus en een min nodig om goed te functioneren.
de min haalt deze via het motorblok van het chassis en de plus van 1 draadje.
als deze massa verbinding slecht is (door oxidatie oid), kun je rare waardes krijgen.
wat gebeurd er als je de motor uit en aan zet, dan onderbreek je de stroomkring.
waarna je ineens een andere temperatuur meet.dus als je met een nieuwe massaverbinding je temperatuur meter het ineens wel goed doet, had je dus een slechte massa verbinding.
Blijft het probleem, dan was het dat niet en heb je als eerste test niet te veel geld uitgegeven. ;)@smoke_soldier wrote:
Nou het lijkt mij behoorlijk logisch dat hij de Z14XE type niet herkend ( de ECU ) :hmmz
Smoke
idd zo logisch is dat niet ;)
zijn bijna allemaal dezelfde egr kleppen volgens mij op die small block motorengoede eigenschap van opel is dat onderdelen op bijna alle motorblokken passen ;)
-
AuteurBerichten