Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
als het motortje warm is, lijdt die niks hoor.
zijn de beste km’s die je kunt maken met een warme motor.rare gedachtegang misschien hoor, maar is het niet gewoon je koppelingspedaal ;)
of is het geluid buiten harder als binnen?en uuuh
wat voor motor en wat voor bak hebben we het eigenlijk over?@DennisKadett wrote:
Op bijgaande website zie je welke bandenmaten worden aanbevolen per velgmaat voor een Corsa C:
http://www.steekmaat.nl/auto/Opel/Corsa%20C%204%20gaats%20(2000%20-%202006).htmlHier staat jouw genoemde bandenmaat niet bij, maar qua omtrek (en dus hoogte) is deze wel geschikt.
Ik weet alleen niet hoe deze breedte het op 6.5J velgen doet, wellicht staan ze licht getrokken over de velg. Dat zul je een (ervarings)deskundige moeten vragen.op die briljante website staat ook dat Astra-g velgen ET39 zijn, dat is ook niet waar ;)
6.5J is 6.5 x 25.4mm = 165.1 mm breed.
185 gaat een klein beetje bol op staan.en op een F40 bak zit niet zoals op een F17 een overloop plug in?
dwz zodra de olie daaruit loopt, zit er genoeg in.en als er een LPG installatie in zit of in gezeten heeft, vooral laten staan en een andere zoeken!!!
@Stefan662 wrote:
Stappen motor reinigen, zie how-to hier op forum…
Stappen motor zit aan de gasklephuis vast.
Een heleboel van dit soort problemen komt van een vervuilde stappen motor.
Vacuüm slangetjes gecontroleerd ?z22se/yh heeft volgens mij geen stappenmotor.
aangezien die al electrisch wordt aangedrevenHahahaha
geloof mij, je vloekt echt niet als enige.Probeer anders eens wim-v6 of carloastra
@Jordi84 wrote:
1100 euro :shock:
Nouja dat hoop ik niet kwijt te zijn.
Ik rij iig altijd netjes de boel warm en denk niet dat de boel gescheurd is.
tja, voor een oude corsa van idd 1300 euro zou ik ook geen 1100 euro uitgeven aan kop revisie.
ik zou op de sloop kijken voor een cilinderkopje
https://www.onderdelenlijn.nl/voorraad/resultaat.aspx?motorcode=x16xe&onderdeel=cilinderkop” onclick=”window.open(this.href);return false;voor 150 euro heb je een complete kop, dan moet die dr alleen nog op springen.
tuurlijk is die dan niet zo goed als een gereviseerde, maar hij is altijd beter dan de kop die je nu hebt :angel
@Stefan662 wrote:
Niet boven het gat van de inlaat?
Als ik de 4 moertjes los draai, heb ik dan genoeg ruimte om hem te draaien, of moeten daarvoor alle vacuum slangen los? Gasklephuis is zo goed als schoon en de carter ontluchting is open. Het is dus alleen maar de stappen motor.slangen kun je idd loshalen.
die zitten alleen met een klem vast.als je niet zeker weet hoe het terug in elkaar moet -> Tip . . . maak foto’s terwijl je bezig bent.
dan kun je altijd terug kijken hoe het vast zat.ik ben niet in de buurt van amsterdam.
maar je kunt ook je gaskabel vast laten zitten.de gasklep hoeft alleen maar omhoog en dan kun je die wel reinigen en het gatje uitboren.
stappenmotor kun je dan ook los schroeven.maar het best dat je m niet boven het gat van je inlaat houdt ;)
volgens mij zijn de frames van de stoelen hetzelfde.
pulk de oude bekleding er eens af en kijk eenskun je eventueel gelijk gebruiken als mal om een gat in de zijkant te maken :)
tenzij een van de interieurs een sportstoelen heeft uiteraard.
als je de stoelen volledig demonteert, kun je volgens mij de airbags wel over zetten.
hoe is de stoflaag nog?
anders zou je bv alleen de frames over kunnen zetten.is wel wat werk, maar het is al vaker gedaan ;)
mrdutch
allereerst welkom hiermaar gebruik aub LEESTEKENS zonder alles aan elkaar te prakken.
want er is NIET doorheen te lezen joh!!En schrijf er ook even bij:
wat voor auto je hebt
welk bouwjaar
welk motortype
etc.en even vertellen wie je bent, vinden we ook wel prettig
we zijn namelijk geen helpdesk ;)@bart-gsi wrote:
ok… bij dat pakket zitten maar 3 filters.. brandstof,lucht en oliefilter de andere filters zitten er niet bij…
ik heb zelf zo`n pakketje voor mijn auto gehad..
er zit in
olie
de 3 filters
bougies ( in mijn geval 6)koelvloeistof moet hij apart bestellen als hij die wil verversen
multiriem plus spanner ook apart..Bart, er zitten 4 filters in
oliefilter, benzinefilter, interieurfilter, luchtfilterde overige filters heeft hij vervangen, dat betekent nog enkel olie en oliefilter.
Welke andere filters zitten er dan niet in het pakket die wel op de auto zitten????4 juli 2015 om 20:50 In reactie op: vectra b 2.0 16v slaat niet aan motor managemant brand niet #18288259neem anders eens contact op met dokter stellema
is volgens mij wel redelijk bij je in de buurt
@bart-gsi wrote:
… of gewoon goed lezen… maargoed.. ik meld me nogmaals om je onderhoudsbeurt te doen.. niemand anders roept dat ze het willen doen
ik lees goed bart
als in de topic start wordt gevraagd om onderhoud op een 2.0 turbo, welke in dit geval een ketting motor is,
moet je niet over distributieriemen beginnen.dat is een klassiek geval van de klok horen luiden en de klepel tegen je harses krijgen
dan ONTOPIC blijven
het gaat hier over Wes zn auto!!!ouwehoer
@bart-gsi wrote:
…]
dat bedoel ik dus.. 5 jaar of 60 á 70.000 km dacht ik
bart!!!
het is een ketting geen riem!!!!@vanieba wrote:
@Wess1988 wrote:
Ik heb een distributieriem, dus die hoeft niet vervangen te worden is mij verteld. Wat de andere dingen betreft: Bedankt! Een multiriem is ook aardig prijzig geloof ik he?
Ik zal eens googlen.
Wie heeft jou dat wijsgemaakt ?? dat een distributieriem niet vervangen hoeft te worden.
een distributieketting zal in de regel niet vervangen te hoeven worden, al gebeurt het wel eens en dan
vooral vanwege de kettingspanner.Een distriebutieriem zal dus wel verangen moeten worden rond de 5jaar of een x aantal km’s
z20net is net als de z22se een ketting motor volgens mij.
dus idd zou je kunnen kijken naar de kettingspanner@Stefan662 wrote:
Dacht dat de Luchtmassameter of LMM hetzelfde is als de stappenmoptor ?
je LMM meet wat?? . . . . Lucht
waar meet je lucht?? . . . . aan je luchtfilter ;)daar zit die dan ook, in de aanzuigbuis.
hoeft niet zozeer volledig dicht te zijn, als er een laag vet/troep/rommel/meuk/call it whatever you like aan de binnenkant van de radiator zit, koelt deze ook niet meer ivm slechte warmteoverdracht.
hoe je je luchmassameter gaat reinigen weet ik niet, zou ik ook vooral niet mee beginnen!!!
eerst gasklep reinigen, carterventilatie groter boren en de stappenmotor reinigen.
je had eigenlijk direct na de aanschaf een second opinion moeten vragen bij een aircoboer.
garages doen er alles aan om niets te hoeven repareren in garantie.ze sturen je dan altijd weg met van die lulkoek antwoorden als . . . we hebben het stekkertje schoongemaakt e.d.
deden ze bij mij ook met mn abs.
altijd een beetje olie over de schroefdraad van het dekseltje smeren en over de O-ring.
bij mij heeft die nog NOOIT zo vast gezeten dat die niet los komt.
ik heb er 2 rond rijden met zo’n los filter elementje en ze worden jaarlijks vervangen.bestel gewoon een radiateur voor 55 euro (vraag even wim waar die die gehaald heeft).
zoals je in het begin zei, je rijdt 30k per jaar en je wil dat nog zo lang mogelijk blijven doen.
doe dan geen houtje touwtje oplossingen, maar pak het probleem bij de bron aan. -
AuteurBerichten