Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@kadettgte@freeler.nl wrote:
:thumb Voor 500 euro kan je best een goeie jonge gebruikteset kopen , heb ze regelmatig gehad met Dot 2008 t/m 13,
Wat sw hier voor schreef, een hogere wang geef je inderdaad meer rij comfort , en lagere wat beter bochtgedrag 205/50/16 is een goeie vervangende maat wat je nu heb, er is best veel te koop , banden goed bekijken op scheurtjes uitdroging recht gesleten als je met je hand er over gaat (cuppen) voel dat , staal of lm is persoonlijk heb zelf momenteel Nokian WB ook al van een paar jaar oud , wat me ook in de regen erg goed bevalt , ook je remweg met een winterband is ongeveer 30 meter korter als een zomerband al bij +/- 5 graden boven nul en dat is ook belangrijk.
Suc6 met je aanschaf…Zullen we daar 205/55/16 van maken voor een vectra b ;)
een hogere wang gedraagt zich wat minder stug in de bochten.
maar die 15 inch zijn wel de goedkoopste bandmaat volgens mij.ik zou gewoon op de sloop een setje velgen kopen of via MP
en een set nieuwe banden kopen.uiteindelijk is zijn enkel de prijs van een extra setje velgen je kosten.
in de winter slijten je zomerbanden niet en in de zomer andersom.dat is omdat je voor een v6 ook bij de 2.0 en 2.2L diesels moet kijken ;)
omdat de diesels en de v6 een hoger gewicht hebben.uuuuh op de min pool van je accu ;)
en vandaar moet die naar je chassis gaan en naar je motor.
kun je die randjes van je spatbord niet gewoon om laten rollen?
zo creëer je ook gewoon ruimte in je wielkasten achter.dynamo laten reviseren.
daar zit een spanningsregelaar in die het aan het begeven is.@arjontje wrote:
Blaf het slot eerst eens vol met wd40.
Ik had het bij mijn b vectra ook. Slot draaide niet.
Volgespoten met wd40 en het probleem was opgelost.Mocht het echt andere sleutels zijn dan zou ik een sloten set halen bij de sloop.
De ab over zetten en de chip over zetten in de andere baardhouder.hey dat is mijn uitspraak king:
@Jerremy wrote:
@Engee wrote:
Dit is de zenderbumper:

Inderdaad die ja. Mooiste bumper voor de Vectra B (naar mijn mening/smaak dan)
Heb ‘m zelf ook gehad op mijn Vectra destijds. verschil van dag en nacht tussen t.o.v. de standaard bumper die erop zat.Overigens zie ik hier een Renault Laguna lip opzitten ook nog ? staat erg leuk.
Past en staat overigens op meer Opels goed die Laguna lip. (Astra F, Vectra A..)kentekenplaat uitsparing (ook leuk voor scrabble) is ook gecleand.
wat ik persoonlijk niet mooi vind aan die renault lippen is dat die niet schuin/plat toelopen naar de wielkasten
dan is de achterbumper met de sideskirts 1 vlakke bodemlijn
dat zou de voorbumper ook moeten zijn, maar dan steekt daar nog zo’n lip onder vanaf de zijkant.een cupra R lip doet dat bv wel.
kijk eens in het how-to gedeelte!!
@crunch81 wrote:
Ik begin nu wel heel erg te twijfelen……:) ;) Ze hebben het hier zelfs over vastlijmen van je bouten!! :shock:
ik denk met goede centreerringen en goede schuifbouten dat het wel kan hoor.
en dat vast lijmen wordt vrij veel met bouten in het algemeen gedaan hoor, dat heet nl Loctite ;)maar om dat nou op wielbouten te smeren :hmmz
@crunch81 wrote:
bedankt Reijnders, die uit de link van mij komen ook uit Engeland en zijn iets goedkoper maar scheelt elkaar weinig.
Ik denk dat ik wel een heel goed verhaal moet hebben om haar mee te krijgen voor een paar velgen ;)
Kan het natuurlijk ook als een verrassing geven en dan “toevallig” daar terecht komen en de velgen zien staan ;)Nee, die link van jou komt uit Noord Ierland
het is wel Groot Britannië ;) om even te mierenneuken :DMaar zuid Engeland is wel net ff iets dichter bij om ze te gaan halen als Noord Ierland
En als je haar beloofd om ook ff in Londen te gaan Christmas Shoppen, kom je dr wel mee weg denk :jerry
ik weet nog wel een Hostal, met gratis parkeerplaats tegenover (die ’s nachts afgesloten wordt) en binnen zone2 van de metro king:@wim-v6 wrote:
Weet nog wel een Chevy Blazer te koop.
6,5liter met 4barrel Carb erop.verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
die zwarte bij jullie bij het kot daar?
@Jowiesterken wrote:
Als we die nog mochten gebruiken bij onze cross (niet na dingen die zich eerder hebben voorgedaan) dan zou ik hem direct wel willen ja!
Wat moet ik me trouwens voorstellen bij de cross die jullie in gedachten hebben?
licht autootje, veel vermogen, die vliegen over het zand heen.
corsaatje met een 1.8 of 2L motor bv.@bart-gsi wrote:
@sw_reijnders wrote:
http://www.ebay.nl/itm/NEW-19-OEMS-IFG10-DIRECTIONAL-ALLOYS-5×112-AUDI-A3-A4-S4-B7-B8-A6-S6-TT-CVT-S-/151804963247?hash=item235847e9af:g:TtYAAOSwqv9V6uCU” onclick=”window.open(this.href);return false;
deze liggen net aan de overkant van de kanaaltunnel
die kun je zelfs zo gaan halen.
moeder de vrouw mee onder het mom van een familie uitje ;)
weekendje engeland is best leuk hoor :jerryhopelijk niet terug komen met een verstopte gelukszoeker in je dashboard kastje -offtopic
die kruipen dr in op de heenweg, niet op de terugweg ;)
dat is geen cross meer
dat is demolition derbydan zou ik een chevy blazer ofzo op de kop proberen te tikken
en dikke stalen pijpen rondom lassen.@crunch81 wrote:
Kan iemand mij vertellen of deze velgen passend te krijgen zijn op de vectra C?
Ik bedoel met de verschillende hulpmiddelen die verkrijgbaar zijn?
En als ze passend gemaakt kunnen worden, hoe zit het dan met schuren in de wielkassen ivm de J maat en ET waarde?http://www.ebay.nl/itm/19-034-Staggered-OEMS-IFG10-Wheels-Silver-Machined-VW-Audi-Mercedes-5×112-/262073578642?&_trksid=p2056016.m2518.l4276″ onclick=”window.open(this.href);return false;
bedankt voor het meedenken.
http://www.ebay.nl/itm/NEW-19-OEMS-IFG10-DIRECTIONAL-ALLOYS-5×112-AUDI-A3-A4-S4-B7-B8-A6-S6-TT-CVT-S-/151804963247?hash=item235847e9af:g:TtYAAOSwqv9V6uCU” onclick=”window.open(this.href);return false;
deze liggen net aan de overkant van de kanaaltunnel
die kun je zelfs zo gaan halen.
moeder de vrouw mee onder het mom van een familie uitje ;)
weekendje engeland is best leuk hoor :jerry@Jowiesterken wrote:
Ik had al zo’n vermoeden dat dit de van de airco was aangezien ik voor de crossauto, welke ook een vectra is maar dan een 1.8, ook hiermee bezig ben geweest.
Ik zie het nergens alleen sinds vanmorgen op de grond eronder een klein beetje. Hoeveel het is kan ik niet met zekerheid zeggen. Ik heb vorige week dinsdag het reservoir helemaal laten bijvullen en gisteren zat er nog wat in maar gaf ie wel een melding. Vanmorgen keek ik weer en nu is het reservoir dus leeg.
je gaat toch geen vectra gebruiken voor de cross
die is veel te zwaar man.daarvoor zou ik een corsa b met een x18xe1 ofzo voor gebruiken
die kun je er volgens mij zo inlepelen zonder aanpassingen.gewoon naar de onderdelenboer gaan brezan of iets dergelijks.
die doen dat gewoon op kentekendie hebben vaak ook een complete distributieset
daar zit alles in.
distributieriem, waterpomp, spanrollen.om de 120dkm moet volgens mij ook de multiriem.
als die ook aan de beurt is, gelijk meenemen nu je toch alles los hebt liggen.heb je je stekkers al nagekeken.
dat het niet gewoon oxidatie in je stekkers is.
’t is maar een gedachtegang hoor ;)stekkers ff volspuiten met contactspray of wd40 wil weleens helpen
24 oktober 2015 om 20:41 In reactie op: Uitnodiging – Alle generaties Corsa samen voor AutoWeek! #18299006@trashmetal wrote:
@sw_reijnders wrote:
Ik zit nu in Chili
Daar rijdt ook nog de Corsa B Sedan en Corsa B Pickup rond :jerryFotoo! :jerry
ja uuuh
ben geen japanner hoor :jerrymaar hier is wel wat leuke links zoals ze hier rond rijden in peru en chili
http://onlytruecars.com/gallery/chevrolet-corsa-pick-up-16.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.bestcarin.com/chevrolet/chevrolet-corsa-b/1″ onclick=”window.open(this.href);return false;ze rijden hier idd ook rond met chevy logo
24 oktober 2015 om 12:07 In reactie op: Uitnodiging – Alle generaties Corsa samen voor AutoWeek! #18299004Ik zit nu in Chili
Daar rijdtbook nog de Corsa B Sedan en Corsa B Pickup rond :jerryik denk dat je dan moet denken aan een vectra b x25xe ecu/ombouw
volgens mij zit startonderbreking in de ECU icm contactslot.en over welk type motor gaat het ipv het serienr van je motor.
volgens mij een Corsa C toch
dan zou ik eerst maar eens de doorvoeren de BMC en de montage plaat van de hoofdremcilinder controleren
en voorlopig even van het raamrubber afblijven.
Bij ons was het de rubberen dichting van de hoofdremcilinder-montageplaat (leuk woord voor scrabble ;) )dat is namelijk het punt waar ze allemaal gaan lekken.

@mab58 wrote:
Heb al conti’s ts850 in de standaard maat besteld maar vind het prettiger als de auto iets hoger staat ivm in- en uitstappen. Linkerheup werkt door slijtage niet echt meer mee. Was eigenlijk op zoek naar een auto met hogere instap maar vond de vectra altijd al een OK model en dus deze maar gekocht.
ja van die heup is vervelend.
dat is begrijpelijk.je zou er eens aan kunnen denken om je stoel op zn hoogste stand te zetten met het uitstappen.
scheelt ook al een paar cm.waarom wil je kost wat kost te kleine banden onder je auto?
en dan nog geld steken in hogere veren ook?als het met een set banden met de juiste maat waarschijnlijk opgelost is.
-
AuteurBerichten