Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@aapje1963 wrote:
Meer info van je auto wellicht
Bouwjaar, motor, wat voor automaat easytronic of?
En code L3? waat zie je dat in de tellerbak?Zekeringen gecheckt?
heb jij ook geen kristallen bol???
dat is toch ook wat he
:jerryoke
in de temperatuurregeling zitten:
Buitentemperatuursensor (achter de bumper)
Binnentemperatuursensor (achter je paneeltje/roostertje naast je knoppen van de ECC)
zonnesensor (zwarte knobbel op je dashboard onder je ruit)kijk eens of je met opcom die 3 sensorwaardes eens uit kunt lezen
@bart-gsi wrote:
Bekend probleem en is ook een how to van zijn de kachelweerstanden…
Bij de dealer kost het ding 200 zoveel euro tewijl je de weerstanden zelf kunt kopen en solderen voor minder dan 20 euro en wat vloeken als het even tegen zitdan blaast alleen de ventilator op stand 9 bart.
hij heeft het hier over de temperatuur
op hoeveel graden staat je buitentemperatuur sensor?
@Opeltje17 wrote:
Hij bedoeld versnellingsbak olie geen, motorolie ;)
Om bak olie te peilen moet je onder de auto wezen.
inderdaad
schroef los rechts van de linker steekas
beetje verse olie toevoegen
en kijken wanneer het eruit druppelt.check je olie pijl eens
ververs wellicht je olie eens (kan nooit kwaad) wel ff flesje bij de VOD halendie kan ik er ook zo op plakken ;)
je kunt een omega bose systeem koppelen aan een NCDC radio
dan zou ik ze dr ook op plakken.voor zover ik weet zijn calibra en omega de enige met Bose
al weet ik niet wat de Astra-j met die infinity heeftdat zat er volgens mij standaard niet in ;)
wel in een Omega welke nogal eens in een vectra werd gebouwd
je kunt sowieso een extra massa aansluiting naar je motorblok en chassis bij leggen vanaf de min van je accu
baat het niet dan schaadt het ook niet
en het zijn vaak zwakke punten@nismopower wrote:
Helaas heb ik mijn afdopplaat nog niet binnen. Komt uit duitsland. Hoop deze week binnente krijgen en op te lossen.
je weet toch dat die 8 euro kosten bij de VOD
dan heb je m gelijk of binnen een dag :jerryzoekt en gij zult vinden
staat zelfs nog op de eerste pagina tussen de berichten ;)origineel schakelmechanisme kost bij de VOD iets van 90 euro.
je hebt eigenlijk alleen het eerste deel bovenop de bak nodig.versnellingspook vergrendelen en de schakelvork op de bak vergrendelen (als dat blijft zitten, anders moet je het met montage opnieuw even laten vergrendelen)
koppeling losschroeven op het punt dat de schakelstang het schutbord uit komt onder de motorkap (kun je langs onder bij)
dan kun je het mechanisme vervangen
bak checken of opnieuw vergrendelen.
koppeling onder de auto weer vastdraaien
testen of je in alle versnellingen goed en soepel komt.20 december 2015 om 17:35 In reactie op: corsa c vervangen ruitenwismoter voor nu start hij niet meer #18304745trek het stekkertje van de ruitenwissermotor nog eens los en start dan nog eens
kortsluitingen kunnen rare dingen doen, you’ll never know20 december 2015 om 17:23 In reactie op: Water lekkage bij voeteneinde na stevige regenbuien #18304871met de waterstofzuiger eerst onder het tapijt werkt ook goed
20 december 2015 om 10:11 In reactie op: Water lekkage bij voeteneinde na stevige regenbuien #18304869nee enkel waterballet op de vloer
maar condens kan natuurlijk overal komen
in de regeling van de klima zitten:
de binnentemperatuur (roostertje op het bedieningspaneel)
de buitensensor (die achter de bumperbalk zit en die je net vervangen hebt)
EN de zonnesensor (die zwarte bol onder je ruit)mooi dat het weer werkt!!
Carl
wat zou je er eens van zeggen om te melden over welk type auto het gaat (en dan niet alleen aankomen met “een vectra”)
graag alles wat er over te zeggen valt.
model, bouwjaar, motortype heel de riedel!!!!we kunnen nog net niet in een crystallen bol kijken wat het is ;)
ontluchten is volgens mij niet zo heel moeilijk
aantal keren stuur volledig naar links en rechts draaien.vullen met dexron II ATF olie
19 december 2015 om 17:40 In reactie op: Water lekkage bij voeteneinde na stevige regenbuien #18304867dit was bij ons het probleem

op die plaat zit de hoofdremcilinder gemonteerd onder je parafaanplaat
het onderste deel van die zwarte plaat was de kitrand poreus geworden en gaan lekken.zeker de moeite om even na te kijken en eventueel te opnieuw te kitten.
@tijs86 wrote:
is opgelost al zat een verkeerde zekering op de plaats waar die niet hoorde
toch niet een hogere als de opgegeven waarde he
anders kun je nog weleens pech hebben dat je je bedrading na kan gaan kijken15 december 2015 om 20:04 In reactie op: Water lekkage bij voeteneinde na stevige regenbuien #18304865@Rude wrote:
Ik las al iets over parafaan schoonmaken en rubbers zekeringkast vervangen?
en als dat het niet is, de kitrand van de hoofdremcilinder
verschil merk je bij snelweg rijden
de 1.8 loopt rustiger bij 120km/h en gaat vlotter door bij bv inhalen.
bij de WR bak tenminste.
verschil is 2800rpm tov 3300rpmzelf rijden wij met 2 z18xe’s
1 in een corsa en 1 in een vectra b
en op de vectra zit ècht geen EGR klep :Dcorsa is leuk om in de stad mee te spelen en korte afstanden
maar met bijna 4000rpm @120km/h niet echt geschikt voor lange afstanden
en ja de vectra rijdt heerlijk 2800/3000 of meer :angel op de cruise control
ik rij er zelf al 130.000km mee en verbruikt wel iets of wat olie, maar niet schrikbarend.
1 ltr per 7500km ofzo.als eerste carterontluchting uitboren en gasklep schoon maken.
maar dat kun je bijna standaard bij elke 4cil benzine doen ;)
De z18xe heeft op de vectra b ook geen EGR klep, dus dat is ook alleen maar een voordeelpersoonlijk zou ik voor de 1.8 gaan.
iets meer vermogen en iets meer pk’s waardoor je wat soepeler mee kan tov de 1.6@marcel chenna wrote:
voor een paar weken terug heb ik een grote beurt aan mijn auto gedaan, en toen had ik nog geen aanlopende voorrem.
maar als een differentieel al aardig heen is zou het toch ook lawaai moeten veroorzaken ?Marcel
dat was bij mij wel het geval idd.
heb 2 F17 bakken inmiddels versleten.Een Meriva A bak met een eindverhouding 3,94 kun je er zo onder hangen.
heb er laatst ook een van de sloop gehaald met 120.000km gelopen voor 160 euro.inderdaad bij de opel dealer halen
die busjes kosten daar 8 euro per liter ofzo
en je hebt er 2 nodig. -
AuteurBerichten