Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
nou,
weet je ook weer waar je 13de maand naartoe gaat :sweareen auto heb je toch nodig en het geen wat je terug koopt is 9vd10 keer altijd duurder en nieuwer dan wat je hebt/terug krijgt van de verzekering.
succes maar weer met de afhandeling
@speaker wrote:
Een nieuwe koelvloeistof dop gehaald en het binnenwerk van de oude er uitgebikt. Hij is recentelijk nog los geweest .. maar van de week had ik alleen de dop zelf in m.n hand en wilde het zwarte deel niet los.
Dus .. ff grof geweld en nu een nieuwe !! :thumben still going strong!!
precies wat je zegt, een beetje ;)
maarrrrrrrrrrrr
GM heeft in de VS een upgrade uitgebracht voor 2.2 benzine motoren
Je kunt er zo een Eaton compressor op schroeven en dan ga je met een aangepast chipje richting de 260 pk ;)ik heb het 1x gehad dat bij mij de ruiten niet droog te krijgen waren, maar dat was eigenlijk in hartje zomer met de airco vol aan.
daar zat toen ook het probleem dat de afvoerslang van de airco verstopt zat.
even dwars 1x ingeknipt (zat op het uiteinde verstopt) en een flinke plas water op de vloer.
daarna nooit meer last van gehad.meten is weten
zet de multimeter op je accu met draaiende motor
als de laadspanning rond de 13,5 volt ligt is het goed.verder zou je eigenlijk eens de amperes over de massa moeten meten terwijl de auto uit staat (niet op contact) en ondertussen alle zekeringen een voor een trekken.
dit kan wel met een multimeter, maar een amperetang is beter.
als de accu leeg getrokken wordt meet je amperes over de massa.
als bij het trekken van een van de zekeringen het aantal amperes wegzakt, weet je dat je in DIE kring een lekstroom moet gaan zoeken.goed bezig toretto ;)
draai de wielen van de voor en achteras eens om
als ze dan niet meer aanlopen op drempels weet je waar het van komt.
mocht dit je helpen.
deze heb ik nog thuis liggen.

@CQPV6 wrote:
complete pomp heb ik ook liggen ;)
pomp heb ik ook nog liggen volgens mij (ff kijken)
en ik kom niet uit de kop van drenthe :jerrymag ik eens vragen welke garage je bent geweest?
Mooie documentjes!!!!
ik zou ze in het How-To gedeelte plaatsen
in Opel TIS zijn ook alle schema’s te vinden.
en wat je zegt, mij heeft het ook al aardig wat kopzorgen bespaard ;)@Wess1988 wrote:
@turbosix wrote:
EDIT, je hebt er al een pasring in zitten zie ik net….. de rode ring in de velg, daar moet op staan welke maar het is
57.1 zie ik.
Die centreerring is toch NAAR 57.1? gewoon de centreerring er uit en een 65.1 er in dacht ik.
dat is maar 4mm beide kanten uit groter (8mm), het bestaande gat lijkt me groot genoeg? ik gok 73.1?[/quote]…
Dan zou de onderste inprinciepe passen?
Ik snap er de ballen meer van. :argue[/quote]als jij uitgaat van een gok wel ;)
meten is weten he ;)
wat voor vectra b heb je?
nee
automatisch heeft bij mij nooit gewerkt.
maar waarom dat je ECU niet uit te lezen is . . . keine ahnungno hard feelings ;)
joost heeft m nog altijd niet verkocht ;)@opel michel wrote:
@gwriemersma thx maar de advertentie van MP is voor een vec C en ik heb een vec B dus weet niet of deze gaat werken maar ga eens zoeken ;-)
nee goed lezen!!!!
het werkplaatshandboek is voor een vectra C
de opcom is voor ALLE Opels vanaf ong. 1995 tot en met nu!!!!
dus ook jouw B’tje van 2000!!!wiellagers hebben last van een lage ET waarde, niet zozeer van breedte.
ooit weleens van de hefboomwerking gehoord, kracht = massa x arm
als je wielen verder van je wiellagers af komen te staan, ga je een grotere zijwaartse kracht op je wiellagers uitoefenen.ET35 met 20mm spoorverbreders geeft je ET15 he
en je weet ook dat extreme ETwaardes en spoorverbreders je wiellagers naar de kl*te helpen???? ;)
@Wess1988 wrote:
Iemand bekend met het volgende merk en website?
http://www.sportuitlaatdemper.nl/spoorverbreders-set-alu-20mm-opel-vectra-c-vectra-li.html?utm_medium=cpc&utm_source=marktplaats&utm_campaign=SpoorverbrederOpel&utm_term=Spoorverbreders%20set%20ALU%2020mm%20Opel%20Vectra%20C” onclick=”window.open(this.href);return false;
kwa prijs veruit de goedkoopste. Vraag me alleen af hoe lang de wielbouten moeten zijn als ik die er bij moet kopen?
ik zou eerst eens velgen kopen, kijken wat de ET waarde is, meten hoeveel ruimte je nog hebt in je wielkasten en DAN pas eventueel spoorverbreders kopen.
straks zitten je wielen tegen je wielkasten aan.in principe dragen de wielbouten het gewicht van de auto op het wiel ook niet.
de flens/naaf doet dat.zorg ervoor dat het naafgat in de velg goed overeenkomt met de naaf (of uitdraaien of centreerringen)
dan komt dat wel goed.@Wess1988 wrote:
De n8000 zijn zomerbanden denk ik?
Ik zoek denk ik echt 4 seizoensbanden omdat ik nauwelijks rij. Gebruik de auto niet voor woon werkverkeer en rij maar korte stukken vaak.De keus voor velgen is erg persoonlijk natuurlijk :)
dit vind ik hele dikke velgen!!!
persoonlijk zou ik er deze onder laten, maar dat is mijn smaak :)@Wess1988 wrote:
Jah ik zie best veel met sneeuwvlokjes rijden.
Ik vind zwart op zwart persoonlijk wat dikker staan.
Ik dacht aan zoiets:
http://www.online-velgen.nl/velgen/6789-swh-virgin-zwart/” onclick=”window.open(this.href);return false;
of
http://www.online-velgen.nl/velgen/16022-cades-ares-gepolijst/” onclick=”window.open(this.href);return false;http://www.online-velgen.nl/velgen/61363-lenso-ls25/” onclick=”window.open(this.href);return false;
19 inch.nu heb ik alleen geen ervaring met banden. Alleen degene die ik er nu onder heb en dat zijn Pirelli Pzero 225x40x18 en die zijn spekglad in de regen met aquaplaning. In maart komt er een baby en dan wil ik een veilige auto :)
ik vind multisteek op een velg toch zo lelijk he!!
ik vind dat echt het zicht van de velg verknallen.maar dat is mijn mening :)
ik vind (imi) insignia OPC velgen ook mooi
die verkopen ze ook met 5×110 steek (aangezien insignia 5×120 is) en in 18inch ook origineel opel velgen met 5×110 geleverd op de Corsa D OPCik rij zelf met 225-40-18 Conti’s, hebben wel redelijk goede grip, maar ik vind ze veel te snel slijten.
7 oktober 2014 om 12:15 In reactie op: [OPGELOST] Vectra-B start slecht/niet na (koude) nacht #18256328een G3 systeem start ALTIJD op benzine.
daarna schakelt deze over naar LPG.LPG is qua onsteking de moeilijkste brandstof, dus als je bobine slecht is, dan gaat eerder LPG moeilijk doen dan benzine.
ik zou het eerder zoeken in je benzine injectoren.
gooi eens een flesje Weyns injector reiniger op een 1/4 tank en laat dat eens lekker door spoelen.
rij dan ook eens eens stuk op benzine. -
AuteurBerichten




