Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
ik heb de mijne bij kronenburg af laten draaien en balanseren.
heb de auto gebouwd om te trappen en er word dus ook echt nooit rustig mee gereden en heb er geen problemen mee.
dubbele drukgroep laten maken in kelpen bij peeters autosport.
werkt perfect alleen beetje te zwaar om rustig mee weg te rijden.
koppelingsplaat kunnen ze daar ook op nieuw voering op zetten.
stuk goedkoper als een sinterbronsplaat en het houd zich prima.
vet he ;)
staan echt gave foto’s tussen!
ik kom ook wel ff kijken.
als het mee zit met de mercedes en de 8 kleppert.
13 mei 2010 om 13:26 In reactie op: corsa a uit 1983. waar op te letten? ombouw moter mogelijk? #17670030nog niet zeker.
valt samen met speed in rosmalen.
wil daar eigenlijk wel weer 200 meter stuiteren.
dat lijkt er idd meer op. achter gewoon de veren afslijpen werkt ook.
ik heb nog wel setje wielen die er mooi onder staan ;)
de mijne gaan eraf en komen 15ers op.
niceking:
de mijne gaat weer omhoog.
zaterdag c20ne erin mikke.
da ga nie als ie zo laag ligt.
zal in me eige topic wel wa paste als het gelukt is.
15 december 2009 om 22:36 In reactie op: vermogens c16xe en 180pks zou niet kunnen gehaald worden??? #17567583origineel gepost door Corsa_GSi
Daarnaast zou ik niet naar Mantzel gaan (de nieuwe) of naar Veltman, maar gewoon alles bij Dbilas halen. Betaal je misschien iets meer, maar dat is het qua kwaliteit etc. echt waard :cool:
:angelKronenburgking:
origineel gepost door Fl!pke
Hoeveel heb je hem verlaagd?Heb er vandaag ook een Corsa bij gekocht en wil deze ook graag verlagen..
Greetz Luuk
hoeveel geen id. zet hem langs een originele A en gaat nergens meer over. bodemplaat is tectylvrij. heb mijn rem en benzine leidingen verlegd omdat ik ze af aan het schaven was.
draagarmen en motor steun zijn plat van onder. plastic dopjes in de bodem ben ik al een paar verloren (eruit geschaafd)
carter en onderkant versnellingsbak hebben ook al wat mee gemaakt maar tot nu toe nog niks kapot verder.
hoe ik het gedaan heb kan ik wel vertellen.
v-maxx schroefset halen van een tigra.
niet van een corsa maar van een TIGRA.
deze is gewoon het zelfde enige verschil is dat deze achter lager kan omdat de wielkasten van een tigra hoger zijn als van een corsa A/B.
achter veren van een v-maxx schroefset daar de onderste en bovenste wenteling van af geslepen. uiteraard laat je de bijgeleverde schroefadapters er tussen uit.
voor v-maxx schroefpoten helemaal op z`n eind gedraait.
onderste schroef ligt los van de schroefdraad die daar boven er vast boven op gedraait.
van de schotel alleen de bovenste pasplaat gebruiken en daar heel de onderkant vanaf slijpen zodat je alleen de plaat met 2 boutjes over houd. daartegen aan zet je het originele pyramide vormig stuk omgedraait dus met de spitse kant omlaag op de schokdemper. dus de meegeleverde blauwe schotel niet gebruiken.
als je hem op krikt ligt de veer ongeveer 15 cm los.
dit alles word uiteraard niet goedgekeurd met apk maarja dat schroeven we wel weer ff om als het weer zover is.
verder is er prima mee te rijden hij veert gewoon helemaal niet omdat de schokdemper niet verder in kan veren.
verder rij ik op 13 inch 6j met michelin 145/60/13.
deze banden gebruiken ze voor 45p/u wagens ( brommobielen)
snelheidscodering gaat tot 190 en totaal draagvermogen van 1200 kilo.
ze hebben nog verbazingwekkend veel grip voor zo`n smalle band.
veel plezier king:
origineel gepost door Fl!pke
Hoeveel heb je hem verlaagd?Heb er vandaag ook een Corsa bij gekocht en wil deze ook graag verlagen..
Greetz Luuk
v-maxx schroefset halen van een tigra.
niet van een corsa maar van een TIGRA.
deze is gewoon het zelfde enige verschil is dat deze achter lager kan omdat de wielkasten van een tigra hoger zijn als van een corsa A/B.
achter veren van een v-maxx schroefset daar de onderste en bovenste wenteling van af geslepen. uiteraard laat je de bijgeleverde schroefadapters er tussen uit.
voor v-maxx schroefpoten helemaal op z`n eind gedraait.
onderste schroef ligt los van de schroefdraad die daar boven er vast boven op gedraait.
van de schotel alleen de bovenste pasplaat gebruiken en daar heel de onderkant vanaf slijpen zodat je alleen de plaat met 2 boutjes over houd. daartegen aan zet je het originele pyramide vormig stuk omgedraait dus met de spitse kant omlaag op de schokdemper. dus de meegeleverde blauwe schotel niet gebruiken.
als je hem op krikt ligt de veer ongeveer 15 cm los.
dit alles word uiteraard niet goedgekeurd met apk maarja dat schroeven we wel weer ff om als het weer zover is.
verder is er prima mee te rijden hij veert gewoon helemaal niet omdat de schokdemper niet verder in kan veren.
verder rij ik op 13 inch 6j met michelin 145/60/13.
deze banden gebruiken ze voor 45p/u wagens ( brommobielen)
snelheidscodering gaat tot 190 en totaal draagvermogen van 1200 kilo.
ze hebben nog verbazingwekkend veel grip voor zo`n smalle band.
veel plezier king:
je hebt er nogal de tijd voor genomen zeg. ik ken het in duitsland. maar denk ook dat dit vooral komt door dat mensen in hun spiegel niet in kunnen schatten hoe hard de ander rijdt.
die gene die 200 rijdt moet rekening houden met de foute inschatting van de ander.
als je dat niet kunt moet je geen 200 gaan rijden.
ik zie genoeg zo. dat blijft mijn standpunt.
Nou je heb gelijk. niet dat ik ze er nu vanaf ga halen hoor. er mag zo veel niet. ik zie genoeg met stickers.
blauwe platen zitten er trouwens ook op.
ja ja ik weet het. dat mag niet bla bla bla.
origineel gepost door kadettje-89
sorry mensen maar ik vindt dit super zonde van een opel.had hem dan standaard of een ouwe lullen bak gemaakt en een dikke vette 16v erin ofzo.maar dit vindt ik geen style voor opel.maar das mijn mening.Best hoor iedereen zijn eigen mening.
ik heb er al een met een dikke 16 kleppert waarom zou ik dat bij deze ook doen.
loopt prima en met die kleine wielen issie nog niet eens zo langzaam.
origineel gepost door R.Frankhuisen
hij trekt die porsche GT3 helemaal schijt geeeek.. :o :D:worswat doet zo iets van 0/100??
en top snelheid???ben wel benieuwd
gt3 rs reed op assen 8.52 toen het droog was op 1/8e
mijn snelste tijd op 1/8e is 8.53 dus zo extreem is dat niet.
erg dikke corsa trouwens. pastry heeft er zijn handtekening nog op gezet vorige week. zie corsaa forum.
naar mijn mening niks maar je mag je koplampen niet beplakken.
ben benieuwd.. kom regelmatig in weert dus zal het vast wel een x zien..
als je iets zoekt ofzo. ik heb nog wel wat oud spul liggen.
origineel gepost door Fearless
Haha dat uitlaatpijpje ook :D
FILMPJE!!!!niet veel aparts vlammen van hooguit 15 cm als je het gas los laat en het contact een x uit en weer aandraait.
bedankt voor alle leuke reactie’s
ik ben niet iets perse in een bepaalde richting aan het maken.
doe gewoon wat ik zelf leuk vind.
origineel gepost door corsaagsi
Hijs fijn! :wors Hoe vaak ben je al aangehouden?1x alcohol controle. wilde mijn auto ook even beter bekijken. alles na gekeken, plus minus 30 min later: geen aanmerkingen. ze vonden het een leuk ding.
origineel gepost door max
Blijft een leuk ding!!Politie kan je nu echter wel een bekeuring geven voor het missen van een rechter spiegel daar je die rechter zijruit volledig dicht hebt geplakt.
Fietsers maar vooral scooters worden nu echt wel gevaarlijk opjeckten bij rechtsafslaan daar je ze niet ziet :(
Ook de verzekering kan hier echt moeilijk gaan doen bij een ongeval daar jij dan de schuldige bent!! Dan wordt het allemaal toch minder grappig ……..
Verder kunnen ze nog wat zeuren over je koplampen maar met wat mazzel is dat alleen een waarschuwing.dit klopt niet. staat nergens beschreven. geloof me ik ben heel wat grotere dooie hoeken gewend. ik rijd 175.000 km per jaar met dit:

origineel gepost door max
Hij had dan ook geen stickers op de zijruit en kon je dus naar buiten kijken en dat kan nu niet meer (daar ligt het punt waar je een 2e buitenspiegel nodig hebt).
Als hij een er een aanhangwagen achter zou hangen moet je ook een 2e buitenspiegel hebben, ook als deze af fabriek er niet op zou zitten.We merken het wel als hij een ongeluk heeft gehad of door de politie is aangehouden ………….
hij is met deze stickers gekeurd. je hoefd alleen een rechter buiten spiegel te hebben als je geen zicht door je achter raam hebt en als je een trekhaak hebt. wat deze dus niet heeft.
ben opzoek naar een trekhaak en dus ook naar een spiegel.
niet meteen zoveel paniek zaaien. gewoon kijken waar je rijdt komt alles goed. ( met bijna een miljoen km in 5 jaar mag ik wel zeggen dat ik uit ervaring spreek! )
origineel gepost door robert_corsa
haha, je wielranden zijn idd beetje rot, maar het misstaat niet hoor, past goed bij je auto zoals hij er nu bijstaat.
wordt de auto nog gerestaureert?restaureren is een groot woord. heb nieuwe voor schermen en achterschermen liggen. ben nog op zoek naar 2 harde deuk vrije deuren.
frontera staat te koop en daar moet eerst een vervanger voor komen daarna begin ik aan mijn sprint corsa en deze.
origineel gepost door freek corsa
origineel gepost door robert_corsa
wordt de auto nog gerestaureert?Als dit niet het geval is, dan wil ik hem wel kopen als hij weg gaat :thumbup
Als er geen rare deuken in het dak zitten dan is er meestal wel weer wat moois van te maken king:
gaat voorlopig niet weg;)
en er zitten verder geen deuken in alleen de deuren ;)
origineel gepost door mayhem
origineel gepost door robert_corsa
haha, je wielranden zijn idd beetje rot, maar het misstaat niet hoor, past goed bij je auto zoals hij er nu bijstaat.
wordt de auto nog gerestaureert?grootste mis opvatting die er is IMO.
rotte wielranden maakt geen rat.
als je dat maar weet. dat is het enige van de hele auto wat ik niet tof vind.
weet ook niet wat per definitie rat is.
vond die van mij het dichts in de buurt komen voor wat de meeste mensen een rat noemen.
ik doe gewoon wat ik leuk vind en wil niet perse een rat bouwen of wat dan ook.
zo weer ff wat nieuwe foto’s












origineel gepost door sw16v
Eigenlijk nog ff blauwe plaatjes er op :Dhij is wel vet :D
klopt dat zou echt te gek zijn. vraag me af wat de boete daarvoor zou zijn. komt nog wel een x denk ik ;)
blauwe plate zou die van jou ook goed staan.
blijf elke dag bezig.
heb hem nu goed aan het vlammen aan maar heb me klepje eraf geknalt dus moet weer ff lassen.
vandaag weer wat stickers gekregen en nog leuke wielen bij gekocht en nog wat spul voor op het imperial.
zal morgen wat foto’s maken.
origineel gepost door Black_Commo
hij is echt slecht :jerry
maar daardoor dus ook weer super vet :thumbup
is zo’n kruis op je koplampen eigenluk toegestaan?eigenlijk is ie best goed. alleen m`n wielranden achter zijn rot:P
kruis mag niet denk ik want de gele folie die erop zit ook niet.
maarja mag zoveel niet;)
origineel gepost door carboncorsa
Hij is Gaaf geworden:thumbuphet tape over de koplampen is een lekkere;)
nog geen M00n-eyes stickers..:P
ik heb nog wel een leuke pookknop gevonden van hun.
leuke knop. wilde het interieur eigenlijk beetje standaard houden omdat het nog in nieuwstaat is allemaal.
ik schat dat er zoon 15 moon stickers op zitten.
aandacht genoeg met deze auto. ook van oudere mensen wat ik niet verwacht had. allemaal leuke reacties.
‘nog’ niet aan gehouden door de politie. zal niet lang meer duren met me nieuwe uitlaat verwacht ik.
origineel gepost door sjoerdie
denk niet dat je veel lager kunt ruud..gewoon ijzeren pijp ertussen zetten:D veren doet ie wel op de bandjes..
ik denk dat verbreed staal ook wel dik staat
veren doet ie ook niet want me schokdempers kunnen niet verder ingedrukt.
16ers was maar omdat ik nog niks anders had.
deze blijven eronder. 5 mooi rechte wielen met nieuwe banden dus kan ff vooruit.
heb m`n uitlaat weer veranderd en ben een beetje met me weber aan het klote om er vlamme uit te krijgen. iemand tips. groter dan 15 cm krijg ik ze niet.
ff update:
5 stuks ats classic mat zwart.
145/60/13 michelin banden.
ander imperial. enz.
schotels verlaagd.
ben nog opzoek naar passende schroefset poten die korter zijn dan de corsa schroefpoten die ik nu heb.



-
AuteurBerichten
