Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@Andre_Ede wrote:
Waarom is het boven verwachtig geworden ?
Had je problemen verwacht dan ?Ik had geen problemen verwacht, voor al berg op niet. (180 pk)
Maar het eigen gewicht van onze vorige Zafira 2.2 miste ik wel. Het rijdt toch fijner als je naar beneden moet!!!
De overhang (achter de achter wielen) is ook iets korter bij de Zafira, wat natuurlijk het slingeren beperkt.Maar voor de rest een prima combi!!
Met de Astra naar Frankrijk voor de eerste keer, hij heeft het boven verwachting gedaan.
Geen problemen met de caravan (Max 1300kg).

Veel bergjes gehad (kustroute) geen olie vebruik. Constant rond de 100 / 110 op de tomtom!

En toch mis ik het eigen gewicht van de Zafira. Dus komt er een mooie 2.0 Turbo op mijn pad :D
Maar voorlopig doet hij het perfect!!! :thumbupIk heb ook getwijfeld tussen de 2.0 of de 1.6 turbo. Maar ivm een station heb ik gekozen voor een nieuwer model en een zuinigere motor. En hij is wat exclusiever.
De keuze in Nederland is redelijk beperkt, maar het gaat meestal om een cosmo uitvoering.
Wat ik ook erg mooie vindt is de pianolak van de latere modellen.Je hebt proefgereden in een Insignia maar deze is natuurlijk wel wat zwaarder.
Dus deze astra gaat zeker wel vooruit.Succes met zoeken
Ik rij dus de 1.6 turbo, het verschil zit natuurlijk in de inhoud en de grote van de turbo.
Dit vindt je terug in het rijden, de 1.6 is soms net een aan uit turbo.
Rij ik met ingedrukte sport knop dan rijdt hij veel soepeler en reageert echt enorm.
In de normale stand kan hij wel eens abrubt reageren en schokt hij soms rond de 22 d toeren.
Als je hier me om kan gaan rijdt hij echt fijn. En hij kan ook redelijk zuinig zijn.
De techniek stampt al van af 2005 (meriva opc) maar de 2.0 liter is al langer beproefd.
Tot nu toe geen problemen met de motor.Ze zij heus wel te vinden als je maar geduld hebt en zoekt, in Duitsland zijn ze niet altijd geodkoper en denk aan de Bpm.
Nee ik bedoelde de 1.6 turbo, zoek nog steeds een optie voor een Zafira zonder de 2.2 motor.
Dus wel het gebruikers gemak maar zonder motor problemen. Bedankt voor je reactie in ieder geval.Daar zit toch de 1.6 turbo (150 pk) in op aardgas. Redelijk exclusief! Rijdt dat een beetje?
Als je nog niet weet wat je wil kijk hier,
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=215623047″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Redelijk exclusief en goedkoop.Als hij netjes wordt vervangen is het geen probleem toch, succes.
Wil je nog wat weten of delen kan je altijd pm sturenIk heb nog heel veel mail verkeer met leasplan hier over.
Maar die van mij stond bij de Opel dealer en die hebben het verprutst is mijn mening.
Of het was al niet goed, ik weet niet wat er tussen de dealer en leaseplan is gebeurt.
Bij mij hebben ze alles betaald, zelfs kromme schijven.Maar ik neem dan ook niet zo snel ergens genoegen mee.
Ze gaven ook aan dat ze eigelijk nooit autos terug namen.
Maar dat is dus ook gebeurt. Ze zijn zeker schappelijk geweest.
Dus eigenlijk geen verkeerd wordt over Leaseplan!Baba, dat is balen. Als het gewoon goed gemaakt wordt is er niks aan de hand. Maar bij mij was er een bout afgebroken en dit hebben ze uitgeboord. Dit gaf (denk ik) de latere problemen. Ik kon er goed van af komen. Heb nog diverse 2.2 proefgereden maar had hier geen vertrouwen meer in.
Laat je niet afschrikken voor de rest zij het fijne motors en op de reparatie zit ook weer garantie. Vraag een duidelijk beschrijfing en bonnnen van wat er is gedaan.
Ik zag een opmerking over Leaseplan, heb je hem daar gekocht dan?
Deze hebben het in mijn geval netjes opgelost,
ik heb ook al kettingen gezien bij 30dkm dus de km stand zegt niks.Als je nog info wilt hoor ik het wel.
Ik zal er van uitgaan dat het garantie is, anders even de bovag inlichten!
Als je natuurlijk binnen het termijn en voorwaarden hebt voldaan.Snel naar de ketting laten kijken/luisteren.
viewtopic.php?f=44&t=145848Dit is een van de weinige Topics waar bijna iedereen een Abonnement op heeft.
En waar ook bijna iedereen met smart op een reactie of foto’s zit te wachten.Wat een machine, en vergeet z’n baasje niet. KUNSTENAAR.
Rembrandt “eat your heart out”:D
Eindelijk iemand die weet waar hij over praat!!!!!! :wub
Nee, een Honda MT met RDW ombouw… :hmmz
Ik heb hem ook daar gekocht, goede garage.
Tunen is een keus, ik heb hem gewoon standaard (nu 30dkm gelopen) en rijdt perfect.
De Astra is natuurlijk een stuk minder zwaar dan de Insignia.Goede keuze, die witte die bij Fred Jansen stond?
De 1.6 turbo is een fijne motor.
Foto,s zijn ze hier altijd gek op.Dit is niet de eerste.
Vraag je af wat je er mee wil, gaat er bijv een caravan achter. Dan ben je met de 2.2 beter af.
Is hij alleen voor degelijks gebruik dan is de 1.8 (140 pk) ook voldoende.
De 2.2 is een sterke fijne motor, maar kent nog al wat problemen. Maar je moet natuurlijk ook een beetje geluk hebben met wat je koopt. Ik ben van de 2.2 afgestapt en de 1.8 mag mijn caravan niet trekken.
Ik mis nog steeds de ruimte en het eigen gewicht van de Zafira, kijk stiekem nog wel eens naar een OPC of 2.0 turbo.Conclusie, zet even op een rijtje wat je er mee wil doen!!!!.
Kijk ook even naar de topics over Distributieketting 2.2. Belangrijk punt!!!!Ik zou het wel weten, zorg er wel voor dat je fototoestel is opgeladen.
Kan je de hele vakantie genieten en het instructieboekje uit je hoofd leren.Veel plezier, ene de foto’s plaatsen he’ zijn we gek op!!
Conclusie, gewoon gebruiken waar hij voor bedoeld is.
Fijne vakantie, ben nog wel benieuwd wat voor motor er in de Insignia zit?
Of heb ik er overheen gelezen.Benzine prijzen? hier zijn al genoeg topics over.
Maar je vraagt je af “wel of niet doen”, wat is dan je andere optie?
Zonder caravan of andere auto!
Rij gewoon normaal en niet op vollast, dan zal het wel goed komen.
En vrachtwagen rijdt toch ook niet de eerste maand zonder trailer als hij nieuw is!!!!
Inrijden en inslijten/lopen doet hij toch wel.Persoonlijk een van de mooiste en bruikbaarste Opel. Voor al de hogere zit mis ik zeker.
Zeer mooie auto met ook nog eens de juiste velgen. Succes ermee.Net wat reijnders zegt ‘ eerst diagnose stellen’ dan weet je wat.
Er zijn ook genoeg 2.2 motoren die gewoon nog steeds goed lopen na een gebroken ketting.
SuccesWeer een, lees dit maar.
viewtopic.php?f=44&t=145848http://www.arabiandrift.com/video/55218/Astra-GTC-Klasen-Motors-V4–JiGGaZ-Turbo-Technik-12″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Ja, je hebt gelijk. Kijk maar naar de opbouw van het blok.
Hij gaat wel aardig van z’n plek!!! -
AuteurBerichten