Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Denk en weet wel bijna zeker dat je Turbo zijn beste tijd heeft gehad.
Zolang je opc niet gechipt is kan je gewoon de LEH erop zetten (met restrictorbout) is hij wel gechipt dan moet de software aangepast worden voor de LEH turbo. Voor de turbo wissel heb je enkel de daarvoor bestemde pakking set nodig en ook is aan te bevelen om de olie retourleiding gelijk te vervangen en de tapeinden en bouten, voor de rest nieuwe olie en olie filter……Let wel op als je de turbo wisseld dat je hem eerst ff paar keer start met de stekker van de bobine los……dan kan de olie eerst even goed door de nieuwe turbo gepompt worden, anders heb je grote kans dat je nieuwe turbo ook zo naar zijn ……………isplaats ook een restrictorbout op je turbo, deze kosten bijna niks en verlaagt je olie druk in de turbo………deze bout geld ook bij het plaatsen van een eventuele nieuwe/andere turbo.
Meld je eens ff aan bij opc-power.nl
hier zijn ook leden aktief die in de buurt van den haag wonen waar je misschien ff kan uitlezen of die nog een op-com hebbenWeet niet wat EDS je voor rekend voor de phase 1…………Maar ik kan je eventueel ook voorzien van deze software……..Heb de software van EDS…….phase 1, phase 2, phase 3, phase 3.5 en phase 4………..Phase 1 en 2 kunnen gewoon zo erop gezet worden zonder dat je dingen aan je blok moet aanpassen zoals injectoren intercooler enz enz enz,……..eventueel is phase 2 erook voor grotere intercooler en LEH injectoren……..bij Interesse pm me maar……
Dit zijn gewoon de standaard mappen van EDS (deze zetten hun erook op, mits je natuurlijk op de bank gaat voor 1 op maat).
phase 1 is idd ongeveer 40pk meer, phase 2 kleine 60pk meer……alles boven phase 2 moet je wel gaan investeren in je blok…..meen hier op het forum gelezen te hebben dat je de seals ook kan vervngen zonder de kop eraf te halen, miss is er hier iemand die je hier verdere info over kan geven…
Tank ook altijd BP Ultimate 98, en af en toe bij de dorpspomp (Gulf) super plus 98 (dus meen dat dit niet de challenger zal zijn)…..en nooit problemen…….shell V-Power is opzich ook niks mis mee enkel verkopen zij dit onder 98 octaan terwijl dit daadwerkelijk maar een octaan gehalte heeft van een goede 96 a kleine 97………Dus gewoon lekker BP of Gulf blijven tanken….en zolang je niet gechipt of iets bent en dus geheel orgineel rijdt is/zijn er ook geen problemen met gewoon95, al blijft 98 gewoon beter natuurlijk…..
He,……..
idd heb toen je velgen overgenomen………
en idd dat is waar ook…….jij had toen idd een zwarte opc……….meen dat je toen ook zei dat ie van fase 2 was voorzien………(dus ja denk niet dat ik het tegen je ga reden :thumb :thumb )……….
Maar de opc waar ik tegen reed stopte bij de markt bij jullie in het dorp en zag hem iets later daar bij 1 van de woningen naar binnen gaan……….dus vandaar dat ik had neer gezet kwam/komt……uit westkapelle…@predator:…….foto is niet meer nodig…….pompje alsnog gevonden, enkel deed deze het niet, dus ff de tech2 eraan en ja hoor stond op gedeactiveerd, dus geactiveerd en nu doet hij het wel………
nette opc, hoop dat je er veel plezier en veilige km mee mag maken
is zeker een nette opc en nog steeds :D :D echter pluimt hij al vanaf begin dat ik hem heb zeer licht bij zowel warme als koude start en aangezien er nu een 1liter koelvloeistof in moet na 500km rijden en hij nog al wit rookt uit de uitlaat is het vermoede op lekke kop………..ik wil dus geen risico`s nemen en de kop gaat eraf en zal worden gevlakt en dan gelijk voor die paar tientjes meer maar gelijk seals meenemen, distributie met rollen en waterpomp is ook over 12***km aan de beurt dus dan is dat ook gelijk maar gedaan…….voor de rest is sinds ik hem heb de 1e kat vervangen, rijd momenteel met LEH turbo maar zit aan garrit turbo te denken, de 470 LEH injectoren zijn geplaatst en er is een andere fase 1 van EDS opgezet ivm met de LEH turbo en injectoren……..ook is luchtbak vervangen voor die van een 2.2 met k&n inleg filter, (dus nu directe lucht inlaat op de turbo en niet eerst over het blok heen zeg maar)ook interieur al wat aangepakt zoals: lederen deurpanelen, nieuw middenconsole (oude grijze had nog al wat krauwen en krassen), stoelverwarming(orgineel) ingebouwd…….rondom 3cm verlaagd, de hella afterburners geplaatst en de xenon koplampen……………dus zoals je ziet/leest is de opc gelukkig in goede handen gekomen en zal voorloopig ook nog wel ff blijven rijden en de nodige aandacht krijgen…..maar komt trouwens wel vaker voor hoor bij dit type blok dat de seals tussen de 140 en 150***km vervangen dienen te worden………en wat de lekke koppakking betreft is gewoon domme pech……….helaas………weet trouwens niet wie je oude opc gekocht heeft maar kwam hem vorige week tegen bij Z Zee, zat een wat oudere man achter het stuur……..
is niet vreemd, relaxie (flexie)……….dit is het streven waar hij zo ongeveer op moet uitkomen als ie klaar is………..hij zit momenteel ongeveer rond 235 a 240pk……hij is inmiddels ook al niet meer zoals hij was (bij meneer van weele)…..er van uit gaande dat je een keer tegen hem gereden hebt………ik zelf heb namelijk nog maar 1x tegen een zwarte H opc gereden en deze kwam/komt uit Westkapelle en ging tot de 230km/h gelijk op, dus of je op me uitloopt weet ik niet…………(hoop dat Hakan(blackthunder) snel alles kan doen voor me(koprevisie ivm lekke seals en koppakking), en dan richting EDS om op de bank af te stellen)…..heb trouwens je ouwe opc’tje op schouwen rond zien rijden als ik me niet vergis…………….
oke alvast bedankt :-) :thumbup :thumbup :thumbup :thumb
zo je voor mij anders eens een foto kunnen maken en kunnen zeggen waar dat dat pompje precies moet zitten……………alvast bedankt
ik heb een LET maar als ik de motor uit zet loopt er geen pompje meer en staat alles stil…………alle slangen na gelopen maar kan ook nergens een pompje of iets vinden wat de koelvloeistof nog ff zou moeten laten rond pompen………ps mijn opc LET komt uit 2004.
montage set voor de turbo is: nieuwe pakking, tapeinden en moeren (deze willen 9 van de 10 keer afbreken bij (de)montage) en bij EDS zit er ook nieuwe olie bij (wat wel zo verstandig is bij een turbo wissel)……..dus dan is 300euro best reeel….
voor zover mij bekend is wel………..hier zijn wel de meningen over verdeeld maar nogmaals ik heb geen software update naar de LEH gedaan en dit gaat perfect, ken tevens nog paar mensen die ook een LEH hebben geplaatst en ook geen software update hebben gedaan en bij hun gaat ook alles goed………zodra je ook de injectors van de astra H (LEH) gaat plaatsen in je LET blok is het wel aan te raden om software update te doen………….
rij zelf ook met LET blok met fase1 tuning van EDS 240pk met LEH Turbo en heb geen software aangepast, de LEH is gewoon 1op1 uit te wisselen enkel is de LEH beter tegenover de LET…….en mocht je in de toekomst ooit iets verder willen met tuning dan heb je gelijk de LEH al :-) tevens is de LEH ook goedkoper in aanschaf als de LET…….
Heb als je interesse hebt ook nog een 2e hands LEH turbo liggen, heeft +/- 30.***km gelopen……..bij interesse en verdere info moet je maar ff pm sturen
13 februari 2013 om 20:58 In reactie op: zafira opc verbruikt olie en een betje koelvloeist #18105089is de opc nog voorzien van de 1e orginele LET Turbo?? zo a wat is het aantal km wat hij gelopen heeft, de LET Turbo gaat gemiddeld 135000km mee………..meestal begint rond deze km-stand e soms eerder, het roken en olieverbruik……..
wat je koelvloeistof: controleer al je verbindingen van de slangen goed, deze willen ook nog wel eens gaan lekken, ook bij de radiateur van onder in de hoek (bestuurderskant) willen ze nog al eens wat lekken (opelkwaal bij de turbo opc motors).
Hoopdat je wat met deze info kan……..Meld je ook eens aan bij opc-power……hier kan je met alje specifike vragen wat de opc betreft terecht…
9 januari 2013 om 07:19 In reactie op: Hallo nieuw hier! Kan iemand mij misschien helpen (Astra OPC #18086081dacht dat je je opc verkocht had????????
toevallig gisteren met een jongen gesproken uit vlissingen die dus deze opc in bezit heeft, en hij zei dat hij deze bij de garage gekocht heeft (met 3mnd garantie) en nooit van iemand heeft overgenomen………hij noemde ook het bedrag wat hij voor de opc betaald heeft en dit bedrag komt precies overeen met het bedrag wat de handelaar in middelburg vroeg vanaf dag 1 dat hij deze opc tekoop had staan………….nou is dus mijn vraag, wat klopt er niet in dit verhaal?????????jou verhaal of van de huidige eigennaar????????? of mis ik een stuk??????He vincent……meen dat baas J ook al eens een cc in een opc1 heeft ingebouwd,……..dacht dat ie daar idd een duidelijke how to van had gemaakt………maar goed,…..anders moet je hem maar eens een pm sturen, hij woond in Vliss, dus als je er niet uitkomt is het niet ver weg voor je……
Gr Huib
Nette opc trouwens…..hoop dat je er veel plezier en veilige km mag/kan maken
@broekske wrote:
URL=http://imageshack.us/photo/my-images/825/bpg6icdzlxvjiapfjbbj8w1.jpg/][IMG=http://img825.imageshack.us/img825/1456/bpg6icdzlxvjiapfjbbj8w1.jpg][/IMG][/URL]
ff aangepast voor je…..nu zou hij wel moeten werken…

@dion. zit erbij ook op……is enkel bij de astra g opc II voor zover ik weet
28 september 2012 om 06:13 In reactie op: opc spiegels ( marktplaats ) duur of goedkoop ?? #18072009als je het mij vraagt zijn dit niet de echte opc spiegels (van hagus) dit maak ik op uit het feit dat er een soort van tussen stukje zit in de pootjes tussen de spiegel en de adaptor plaat zeg maar. bij zit dit er niet tussen.
en als het de echte zijn, moeten ze zowel aan de onderkant of aan de binnenkant voorzien zijn van het hagus merk, vraag hier eens naar met eventueel een foto ervan.
Want als het niet de echte hagus spiegels zijn, zijn ze max 35 a 40euro waard. -
AuteurBerichten