Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
origineel gepost door KadettGSI
De C20XE zijn ondertussen volop te vinden in de autocrosswereld, dus hoe nu het verschil maken?Ik opteer voor een motortuning, maar wat is het beste om te doen aan een C20XE voor de cross?
leren sturen en starten:jerry
Met de start win je een wedstrijd;)is geen rvs,draai er maar eens hitteband omheen dan zie je wel hoe hard hij rot.
als je de flens uit een stuk wil houden gewoon even de flens laten vlakken als hij klaar is ben je zeker van een goede passing.Machine rubbers deden bij mijn sierra prima hun werk,misschien een idee?
star en filteren trillingen redelijk weg,en kosten geen reet!Carterplug past erin ffe draad in tappen en klaar is kees!
is niet zo spannend:thumbupik rij met een std plat vliegwiel die nu 3,9kilo weegt:o
zolang je geen cinterplaat gebruikt is het niet zoeen probleem.
Het is een vliegwiel dat van sylvester afkomt.
is trouwens wel een xe vliegwiel.
Zit er wel aan te denken om een staalplaat rond het bakhuis te maken.
Ben gehecht aan mijn ballen;)Nou ik werk in de autoschade en zet best vaak een ruit en dit zijn in tegenstelling tot de carglass heikneuters altijd originele ruiten;)
bij carglass krijg je een ruit zonder bvb het audi teken erin,en dit is als je een audi van 1jr oud heb best lullig…
en heb je de zijruiten van carglass al eens bekeken die golven gewoon als je er langs kijk!!
Geef wat meer uit en ga naar een erkend focwa schade bedrijf die je kent.Als alles zo gegaan was als met de training en met betere remmen was het een appeltje eitje geweest:P
Jammer jongens,volgend jaar maar weer!Die gebruik ik niet voor de cross,ben ook een autoliefhebber en die auto’s laat ik met rust.
Maar wie weet kom ik wel iets tegen.
grorigineel gepost door jblfreak
orginele 16V:cry:cry:cry:cry:cryzonde
Gaan we weer….
ik heb gehad.
1 86er 1800gsi
2 88er 16v
86? 20seh
en nu een 1400
alle auto’s zouden naar de sloop gaan als ik ze niet kocht.
dus ik zie het probleem niet?
NIEMAND wou ze hebben en bij mij leven ze minimaal 1 jr:jerryTemp sensor van het koelwater vervangen?
andere lhm al geprobeerd?
En kun je de onsteking met een lamp controleren?
gr9 januari 2009 om 22:06 In reactie op: Corsa B C20XE + Eaton M90 Project + WMI/NOS update 09-08-15 #17372168Ik mis hem nu al…..:jerry
tja harm…
ben zelf ook een crosser en hoe meer compressie hoe liever:P
Seh heeft bolle zuigers ne niet
koppen zijn hetzelfde nokkenas is anders
inspuitsysteem is verschillend en dat was het.
Wel erg mooie motoren die seh’s
maar niet erg handig voor turbo ombouw.
gr16999euro……….:cry:o
Specs vd 450 en de 750 verschillen enorm maar dat wist je denk ik al wel…
En je aandrijflijn kan in de prullenbak.
verder mooie auto en wilde plannen.ja,zijn volgens mij het zelfde op nokkenas na
Je wilt dus met een 6 kanaals versterker 8kanalen aansturen?
Waarom wil je je frontset actief aansturen?
druk de compo van achter gewoon op de radio een set kanalen minder om je zorgen over te maken.
Op de versterker kun je alles regelen wat je nodig hebt voor een actief systeem bvb:
Kickbass-System in den Vordertüren, empfohlene
Trennfrequenzen Bandpass
16 cm Kickbassysteme 80 – 110 Hz Hochpass
200 – 250 Hz Tiefpass
Sub kun je instellen naar eigen smaak/idee
Weet niet of je ervaring heb met een frontset inregelen maar maak je tietjes maar nat:jerry
tis niet makkelijk om een standaard (weloverwogen) filter te vervangen;)21 november 2008 om 11:18 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17301972Kijk dat zijn de berichten:wors
Dus de spullen bevallen?
spruitstuk al bij jumperke?
gr dennisEhhh das gaaf!
Denk dat het lastig word met mijn e kadett:jerry14 november 2008 om 22:24 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17301967Even over een a corsa voor de cross…
Geen ideale combi met een 2 liter,spoorbreedte is te smal voor snel bochtenwerk.
korte wielbasis in combinatie met het hoge gewicht van een 2 liter is ook erg appart om mee te rijden.
wil je het toch door zetten,verleng je draagarmen en zet in je fuseestukken naven voor dikke homo’s.
zo vergroot je je spoorbreedte en kun je met kadett assen rijden.
dat de wielen wat schuin staat kun je redelijk corrigeren met het aanpassen van de gaten in de veerpoot.
achter spoorverbreders en hij gaat veel beter de hoek om.
Kost ook minder(en spreek uit ervaring)En ffe over het onderwerp goede onderdelen verkrachten…
Denk dat 5% van dit forum evenveel aandacht geeft aan de techniek van zijn auto als dat van een knaf standaard klasse rijder:vertag
Motoren zijn nieuwwaardig en worden ook zo gehouden,de auto’s die hadden anders al enkele jaren op de sloop gelegen!!
noem het levensverlenging:jerry2 november 2008 om 22:34 In reactie op: Zonde zeg van DIT Opeltje *update weer een Opeltje #17432038Trouwauto verleend geen voorrang
24-10-2008, Foto’s Zwaantje de Jong – http://www.1112marum.nlMarum – Bij een aanrijding was vanmiddag een trouwauto betrokken. Het ongeval gebeurde op de kruising van de Hoornweg met de Traverse.
Bij een aanrijding ter hoogte van de dierenartsenpraktijk in Marum is vanmiddag een persoon gewond geraakt. De trouwauto waar zij als bruid in meereed, verleende op de kruising Hoornweg – Traverse geen voorrang aan een andere auto.
Wel ffe lezen voor je op de vw’s gaat afgeven ja!
Beetje flauw….
Niet alle vw rijders zijn opelhaters;)origineel gepost door Peter_89
Mooi ding. Maar waarom geen 3 deurs gepakt?? Voor eventuele schades ofzo?Deuren zijn makkelijker te vervangen als een achterscherm;)
Ik ken mensen die met een gechipte ecu zelfs al benzine in de olie kregen.
Was met een zogenaamde rally,fase5 chip van marktplaats.
Als die de druk ook nog omhoog zouden gooien:cry
Wideband is duur maar als je gaat tunen is hij gewoon nodig.
das dus ook de reden dat ik er vanaf blijf:PHoe kun je nu zeggen klooi er maar mee!?
je weet niets tijdens het rijden,met een beetje pech heb je benzine in je olie:mad:
Wideband erin en kijken hoe het mengsel is;)
Is het mengsel goed,afblijven van de brandstofdruk.
Meten=weten…
grIs de auto al gespoten dan??
Is niet echt verstandig om in primer rond te rijden namelijk…
Zeker niet met een opel:PYves…
kom je wel eens op een rallycrosscircuit?
op het onverharde gedeelte zitten beste kuilen en sporen.
laat de veren voor wat ze zijn en investeer in een set bilstein dempers,de b6 is een prima demper met dikke zuigerstang kost voor een e kadett 137euro per stuk voor voor.
verlagen lijkt me niet echt gewenst,zeker niet min 60mm.
je ingaande slag word te kort oftewel wielen verliezen grip en je bak krijgt nog meer op zijn flikker.
Autocross en rallycross verschillen niet zo heel veel op vering gebied:thumbup143,7 op de oude of nieuwe meter?
dbdrag of espl?
Ben erg benieuwd…. -
AuteurBerichten