Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
1 juli 2010 om 20:53 In reactie op: potverdrieeurodubbeltjes dit moet je echt zien mega gaaf!!!! #17670692
Bij een hayabusa kun je je bak aanpassen en van de 1 een achteruit maken.
Sjaak spies leverd dit.
Hou je nog 5 versnellingen over:DMijn baas is ook van achter aangereden op de aanhanger…
Was niets aan te zien.
Is voor 50% afgekeurd van wegen een wiplash.
Aanhanger en trekhaak geven niets mee alle kracht komt op de bestuurder.
Maargoed daar ben je voor verzekerd.
Wees blij dat je hem omgekeurd heb.
Anders had je wel een groot probleem kunnen hebben.Zeg ik ook altijd;)
Pak meteen een pomp van een z20let met de bijbehorende aanzuigbuis.
Duoparts leverd de kit compleet.
Is 100x beter als de std pomp.
grMoet er eigenlijk met je vingertop uit te halen zijn,of met een borgringtangetje wat naar buiten gaat als je hem inknijpt.
Maar een motor loshalen en een deel revisie geven zonder de oliepomp te vervangen is wel zonde:(
Ik spreek uit ervaring:swear
Als je plunjer idd vast zit heb je weer werk.Dat zijn dis injectoren,vandaar ook 3 bar brandstofdruk;)
Waar heb jij het dan over???
Je weet waar de klepel hangt maar niet waar de klok staat:P
Draai gewoon even de carterpan eronder weg is 20min werk en dan weet je meer.
En wat versta je onder een revisie?
is de oliepomp vervangen?
Iets meer info is welkom…Wat bedoel je met speling?
Op en neer of in en uit?5w40 of 10w40 is niet echt een wereld van verschil.
En je klepstoters gaan er echt niet van tikken.
5w30 is een olie die bijvoorbeeld in een ford zetec zit en er ook in MOET.
De toleranties zijn veel nauwkeuriger als bij een xe.
Tja voor straatgebruik een normale 10w40,en bij een gereviceerde motor voor sportdoeleinden 10w60 vol synth.
Als alles nieuw en schoon is heb je geen afzettingen die kunnen losweken.
Al heb ik het er gewoon in gepleurd en 20 crossen met 1 motor gereden zonder problemen.
Maar hou het voor de veiligheid maar bij een semi dan zit je altijd goed.
grZit de uitleesstekker nog op de kabelboom?
Zo ja even naar de opeldealer en de tech1 eraan.
Knippercodes werken alleen als er echt een storing is.
Een lmm die uit zijn waardes is geeft geen foutcode.
grKijken zegt helemaal niets;)
Laat de boel opmeten dan weet je het zeker.
mijn oude xe leek perfect,totdat het opgemeten werd.
zuigerspeling was veels te groot.
En de hoonsporen etc waren nog zichtbaar.
Jammer om 300euro uit te geven en dan nog een olieboot te hebben.
grIs de motor gechipt?
Loopt hij verder wel gewoon?
Iets meer info mag wel….Marcel jij doet aan dragracen met je corsa….
Dit gaat over een straatauto die opgeknapt moet worden.
gewoon sparen,sponsoren gaan je echt geen geld geven als er geen reclame uitkomt.
Sterker nog Ze moeten het geld dan echt doneren,ze kunnen het niet verandwoorden aan de belasting.
Ik heb diverse sponsoren maar door een constructie met een bedrijf krijgen de sponsoren een rekening van het gesponserde bedrag.
Zodat ze het van de belasting af kunnen trekken en dus minder kwijt zijn.
Maar ik vind het een beetje een vreemd plan.
maar das mijn mening.origineel gepost door Arjan Kuijper
Als je de thermostaat uit je pomp haalt en je stopt hem dan af zal het geen problemen geven, laat je hem zitten verlies je echt druk.Waar verlies je druk dan?
Op de meter geeft hij gewoon zijn druk nog aan.
Maargoed beter is natuurlijk een korte nippel monteren.Toch raar dat ongeveer 90% van alle autocrossers er gewoon stoppen indraaien en gaan crossen:hmmz
Zelf 3 xe’s gehad en altijd zo gereden.
Bij niemand heeft het ooit problemen gegeven.
Bij een originele sandwichplaat tenminste.
Wat ik wel zou adviseren is de oliepomp te vervangen als de motor goed blijkt te zijn.
Dat is doodsoorzaak nr 1:D14 april 2010 om 20:59 In reactie op: gezocht brandstof drukregelaar 2.0 16v 3 bar (orgineel) #17656754Die is van een dis motor.
Maar voor de std klasse kun je beter de originele drukregelaar intikken;)
Mits je natuurlijk met rotor onsteking rijd.
gr:PNee geen expert,maar jij hebt een kop met 296gr as gekocht en die liep hard met de cross.
Dus meer dat ik weet dat dat werkt.
Maar in zijn 2 300meter volgas met 8200toeren is wat teveel van het goede.
En het is jammer als je een nokstok plaats die je maar ten delen gebruikt.Wel erg extreem heren….
Een ne houd het geen recht stuk vol met 8200 toeren constant.
Zou voor de 296gr gaan of zelf nog iets milder.
Je hebt er weinig aan als je vanaf 3000toeren een bocht uit komt en geen zak koppel hebt.
Hij sneuveld zeker op het rechte eind zonder arp bouten en dergelijke.
Je hebt namelijk niets aan de 3e versnelling,schakelen kun je vergeten met een std bak het gat is 40km en dat trekt hij niet.
grIk wil niet lullig doen,maar heb je zin in lagerschade?
Niet rijden met een auto die zoveel verbruikt:thumbdown
Je spoelt alle olie van je wanden en verdund de olie mega!
Heb zo al eens een verkeerd gechipte motor stuk zien gaan.
Eerst even de testjes van hierboven doen en de olie controleren.
is hij netjes op peil en stinkt niet naar benzine dan kun je bovenstaand vergeten;)
gr31 maart 2010 om 21:16 In reactie op: wie of hoe kom ik aan het kenteken voor goedkeuring bij de r #17649954Je moet niet teveel bellen/mailen…
gewoon afspraak maken en keuren.27 maart 2010 om 15:11 In reactie op: Wie helpt een maat van me aan Axiale lagers voor een F28 Bak #17647640De mannen en vrouwen in de oranje busjes kunnen wel zo ver.
En dat kost meestal maar een tientje;)Denk dat sommige het verslijpen van een nokkenas en krukas door elkaar halen.
En je slag word bepaald door je krukas niet door je zuigers of drijfstangen.
Ik zie met geen mogelijkheid een manier om door het verslijpen van je krukas de slaglengte te veranderen.
Maar misschien kan het wel?Catchtank zit op/aan je carterontluchting.
Dit is om te voorkomen dat eventuele olie die door je carterventilatie opgehoest word op de baan komt.
En een screamerpipe zit aan je wastegate als uitlaat zeg maar,meestal word deze netjes bij de downpipe samengevoegd maar als deze in de openlucht word afgeblazen word het een screamerpipe genoemd.
Als je het een x gehoord hebt snap je het wel:DJuist gewoon even met de slijptol eroverheen…
Moest ik toen ook toen ik mijn dismotor ombouwde op rotor.En laat dat nu net de inspiratie zijn van ken block;)
Zijn rijstijl is vergelijkbaar,veel gooien en glijden. -
AuteurBerichten