Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Waarom een oeroud onstekingssysteem op een motor met gesmede zuigers etc?
Je gaat rijden met 12.5 compressie dus ik zou 100% zeker willen weten dat over het hele toerenbereik alles klopt.
Zeker met de cross waar warmte vaak toch al een probleem is.
Ik heb volgende week een set 45-48mm tapered gasklephuizen te koop incl Vems ecu twv 1100euro.
Alles zit er bij bobine wideband sonde luchtfilter en een basis map mag weg voor 1500euro.
Dan heb je het goed in orde en haal je het maximale uit je motor.
gr dennisFfe gejat van een ander forum…
Wat trouwens de meest ideale gordelbevestiging is, is de variant waarbij (in geval van laskooi) er in de hoofdbeugel een horizontale buis wordt toegevoegd, die zo gepositioneerd is dat deze vlak onder de schouders zit, zodat er een gordelhoek van zo’n 10graden ontstaat.
In geval van frontale impact heb je vrijwel geen verticale druk op je wervelkolom door de kleine hoek. In geval van koprol(len) is de afstand van bevestiging tot schouder zo kort dat verticale verplaatsing in de stoel, dus ook vrijwel onmogelijk is.
Ik heb bij mijn crossauto de gordels onder een hoek van 30 graden zitten.
En ik heb al diverse hele harde klappers gemaakt en nog NOOIT nek of rug klachten gehad.
Je kunt dus met 4 of 5 punts gordels niet met achterbank blijven rijden wil je ze goed kunnen plaatsen.
grDenk dat het belangrijk is om te weten of je je bak ook aanpast.
Dat bepaald heel veel voor je plannen.
Dus blijf je std klasse rijden of ga je ep,s rijden?
PM miruni maar eens,die heeft al heel wat motoren voor de cross gebouwd en afgesteld.
En die motoren winnen ook wedstrijden ;)Elke keer?
Wat ben je allemaal van plan dan?4 oktober 2012 om 10:42 In reactie op: E Kadett schutbord restauratie en geometrie wijzigingen!! #18059317Vinci,
Even over de ondergrond…
Gebruik aub een goede 2k epoxy!!
Dit is etsend en vreet zich vast.
Inox spray is een lasprimer voor tussen plaatdelen om te puntlassen…
Het is NIET bedoel als roestwering op vlakke plaatdelen.
wij restaureren diverse klassiekers per jaar en daar gaat altijd epoxy op na het stralen.
Je kunt het ook met de kwast opbrengen op kleine delen,grotere zul je ffe moeten proberen.Klopt een nieuw onderblok op een hoogvermogens blok is niet zonder gevaren.
Maar het gaat hier om 400 pk ja dat is veel maar niet echt heel erg veel.
Denk dat er verschillende dingen mis zijn gegaan bij deze motor.
Krukas spie breekt niet door vermogen nooit never niet…
Cilinderwanden glad door bore wash kan ik me niet voorstellen,of ruikt de olie naar benzine?
En ik ken het werk van Vmax die leverd geen motor af die veels te rijk loopt.
Al met al doet het me zeer om dit geval te lezen,voor beide partijen.22 september 2012 om 18:51 In reactie op: Calibra word 100+ graden :( Motor stuk gelopen 19-9-12… #18065054Die motoren liepen met een restrictor….
Ze konden gewoon weg niet meer lucht binnen krijgen.21 september 2012 om 21:38 In reactie op: Calibra word 100+ graden :( Motor stuk gelopen 19-9-12… #18065050@hdenisen wrote:
Ik gun iedereen zn auto, en echt waardeloos dat dit ge beurd is, maar sorry hoor, rijden met n auto
die veel te warm wordt is altijd uit den boze, dus ook met 360ps. Waarom dan toch proberen.
En al voor de 2ekeer stuk. Bijna 360 ps o/e 16V blok > dat weet daar toch geen raad mee. :(
I/d duitse f3 gingen ze maar tot 250ps.(zonder turbo) de Opel 16V motoren, omgebouwd door Spiess toendertijd. Calibra DTM deed het zelfs met een Monterey V6 motor(460ps maar zonder turbo) bewerkt door Cosworth en geen 16V.V6 blok kan veel meer hebben.
Als je zulke post doet kun je beter niet reageren op een ellende topic….
Motor en inbouw zit gewoon niet helemaal goed in elkaar.
En 100gr en een beetje is niet erg.
Dus om nou heel wijs met de vinger te wijzen op de eigenaar vind ik niet terecht.@Fearless wrote:
Kutkutkut, spietje van het krukastandwieltje?
Daar was ik zelf al bang voor met mn c20xe op carbjes…Brrrrr wil je niet mee maken, ben je lekker aan het rijden, knapt je spie…of loopt er iets los bij de distributie. Dat geluid gaat door merg en been :(
Volgens mij moet de bout de spanning dragen en niet de spie…
Is meer een montagehulp zeker geen borging!
Ding moet niet voor niets zo absurd vast.
Maar is klote vooral na al het vorige gezeik.
Gun het de eigenaar zeker niet maar de bouwer ook niet.
Die moet nu alles weer herstellen voor niks.Hij schrijft nog steeds chips hoor…
Wat wel belangrijk is is dat de auto gewoon al goed is.
Dus koeling uitlijning en geen storingen etc.Ik vraag me altijd af wat iedereen probeert te bereiken met deze acties…
Standaard bak is ruim voldoende om in de std klasse vooraan mee te rijden.
Bandenkeuze is veel belangrijker.
Ook al rij je op zand een f20 is prima geschikt.
En toevallig ken ik iemand met een 5.2 in een f20.
Alleen de 3 is bruikbaar 2 is te kort 4 te lang.
Wil je echt kunnen schakelen kom je toch bij quaife drent etc uit,
En dat kost nu eenmaal geld.Als je het zeker wil weten gewoon het blok uitbouwen en naar een goed revisie bedrijf brengen….
Die meten hem goed na en dan weet je het zeker.
Maar dan kost het je wel veel geld omdat de hele motor los moet!
Dus alle lagers keringen etc kun je vervangen.
Wat heeft de motor gelopen?@Miruni wrote:
Ga eens voor de gein uitrekenen wat er voor een restricties voor zitten. Dan weet je al snel het antwoord op je vraag.
Ruud hij gaat volgens mij met DTA rijden..
Dus de lmm vervalt,anders heeft het hele gedoe idd geen nut.Moet er toch ook opzitten voor de rally?
De manier zoals omschreven komt bij mij een beetje vreemd over en erg omslachtig.
De stoters opzich kosten niet de hoofdprijs,het afstellen is duur ivm de tijd.
kun je zelf draaien kun je ook de speling juist maken.
Dan zijn het alleen de kosten vd stoters.
gr dennisRickykadett……
Jouw reactie slaat kant nog wal :ass
High input is gewoon de aansluiting op de versterker via de speakerkabels en niet via tulp…..
Ongeacht wat je op de versterker aansluit.
grAls het op een std motor al op zit,waarom laat je het op een getuned blok weg?
Is mij onduidelijk……Brandstofpomprelais al gewisseld?
Geen stalen krukas?
Als je gesmede zuigers gebruikt dan wel ja.
Deze hebben een ander uitzettingscoeficient (of zoiets).
Waardoor ze ruimer in de boring moeten zitten.
meestal als je zuigers aanschaft worden deze boormaten opgegeven.
En controleer ze goed wossner bijvoorbeeld zijn niet al te nauwkeurig in de opgegeven maten vd zuigers.
Wiseco of JE zijn op dat gebied veel precieser maar kosten ook wat meer.
gr dennisEen synchrobak met rechte vertanding gaat niet werken achter een 260pk xe…
het toerental is te hoog bij het opschakelen.
ik heb er pas een verkocht en die draaide 8500+ toeren en dat kan een synchromesh niet aan.
Een motor die goed gebouwd is met de juiste spullen kost je rond de 12-15000 euro.
dat is wel incl uitlaat etc.
Het kan goedkoper,maar of dat ook heel blijft is de vraag.
gr26 juli 2011 om 21:30 In reactie op: Corsa B C20XE + Eaton M90 Project + WMI/NOS update 09-08-15 #17373348http://www.aangepastebak.nl
Die kunnen jou voor een redelijke prijs een klauwbak regelen….
gr dennis26 juni 2011 om 20:51 In reactie op: Vreemde vondst marktplaats: dik inlaatspruitstuk C20XE #17867354Ik heb er 3 van gehad(dis motor en costcast kop)en ik merkte er geen reet van….
Zelfde als het grotere gasklephuis wat hun aanbieden,zolang je lmm niet groter word in diameter heb je er toch geen zak aan.
En ja diverse testen bewijzen dat….De lange as is juist verschillend……
De korte as is identiek ;)ja ik rij met een roze escort rs2000.
Maandag holterhoek!!! -
AuteurBerichten