Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
scully!!!!:wub:wub:wub
Denk dat er onderin niet veel extras te halen is.
Wat voor banden rij je?
daar kun je meer mee winnen,hoe doen alle mensen met een xe het dan:hmmz
je kunt beter iets te lichte banden rijden als te zware.Zomerstop!!
augustus weer jagen,heb er weer zin in:afroZelf een flens maken aan de hand van een pakking:thumbup
met een rond conisch stuk ijzer de pijpen rond maken en met een spanband de buizen iets naar enlkaar trekken,goed hechten aan het blok en netjes aflassen op de werkbank.
toppertje en ik hebben er zo 2 gemaakt gaat prima en kost bijna niets:thumbupZet die vd x over maar eens iets voor de helft 80-90hertz.
Basboost op odb meest rechte knop ???
Dan zou het in princiepe beter moeten klinken.Voor dat je vanalles bij elkaar gaat zoeken zoek eerst maar eens een setje van een motorfiets.
die worden vaak voor rond de 100euro aangeboden en dan heb je alles.
probeer maar eens 4 afzonderlijke opel gaskleppen precies synchroom open te laten gaan,bij die motor setjes kun je zo de kabel eraan haken en alles klopt als je gasgeeft.
je zult alleen even moeten puzzelen met de gaskleppositiesensor.
succes en foto’s posten !!als het goed is kun je die ring eraf halen,tenminste bij de assen die ik heb gehad.
korte assen zijn hetzelfde….
Lange as kun je alleen van een kadett nemen.Wie de poes nie scheert is een beurt nie weert:jerry
NIETS LOSHALEN!!!!
Bij een garage een cilinderlektest laten doen dan komt de waarheid boven tafel.
kost misschien wat maar je weet wel waar het probleem zit.
grCompresiie is nog redelijk?!
die is prima,de meeste 16v motoren halen net 13-14 bar….Maar een compressie test zecht weinig,mijn xe heeft 13,5 bar op alle cilinders
Maar de cilinder lektest gaf deze waardes…
Cil 1 koud 30% warm 20%
Cil 2 koud 70% warm 55%
Cil 3 koud 50% warm 35%
cil 4 koud 55% warm 40%
Zoals je ziet best een gaar blok ondanks de goede compressie meting:cry:cry
Dit zou ik eerst eens proberen te testen voor je verder zoekt..Jep 1 krasje op de bumper omdat ik een collega coureur ffe aanduwde omdat zijn startmotor niet meer werkte:P
Motor verliest alleen vermogen als hij warm word,moet ffe kijken wat het is:hmmz
Denk dat ik rustig aan opzoek ga naar een frisse 16v,heb nog wat pretspullen liggen maar dat wil ik deze motor naar 12 crossen niet meer aandoen.
Denk dat ik eens een bezoekje ga brengen aan rallyastra dat lijkt me wel een betrouwbaar persoon.
Hij is niet duur met motoren en omdat hij een eigen zaak heeft lijkt hij me geen rot blok te willen verkopen.
genderingen moet de nieuwe motor erin liggen.Tja ik hoop voor je dat je voorkop nog recht staat…
Mijne was zo krom als een hoer na een koprol:o
En dat sproeien is en blijft k*t
Moest je daar met opgesneden rijden?Das klote…
succes met het herstel..
Maar gespoten??
In woudrichem regende het om de 10min:(
Maar desondanks een leuke cross gehad?
of gebeurde het in de eeerste manche?Krijgt de motor ook zuigerbodemkoeling?
de originele vervalt namelijk als je stalen drijfstangen monteerd,of zit het er al in?
corsa heb ik 2x zien sprinten,liep erg hard.
keep up the good work!!Tja das kut….
Kan nu wel flauw zeggen ik had het gezegd,maar daar schiet je niets mee op.
Het is idd wel de allerbeste manier….
Maar haalt die pivari alles eraf en vertint alles?
Kunnen jullie dat niet zelf?
nouja succes ermeeorigineel gepost door opelvssn
er zit veel meer werk in als gedacht… alles mag er weer af… alle 4 schermen :S… omdat er niet vertint is na het lassen durft pierre er geen garantie op te geven dat t houdt… dus doet ie het liever zelf en anders spuit ie hem gewoon niet….dus we kunnen 1 iemand vriendelijk bedanken…
Is dit serieus?
Nee,ik ga geen nk’s rijden….
Misschien aalten 12mei,al weet ik dat niet zeker.
Ben druk met het huis,misschien wacht ik wel op genderingen:o:oDat ligt denk ik aan het type injectoren…
Mijn xe is een ex dis motor en zolang je de drukregelaar samen met de injectoren gebruikt is er niets aan de hand,ookal zit er nu een andere comp en kabelboom aan.
Dus als je de rail metr injectoren samen gebruikt maakt het niets uit..
De ene injector zal wel hetzelfde leveren bij een andere druk.http://www.frost-auto.nl/?p=productsList&iCategory=33&page=2
Kun je alles mee vertinnen;)Tja mijn commentaar werd verkeerd opgevat….
Was niet zo erg bedoeld,Vertinnen kost de kop niet hoor.
debrasol is ook niet gratis.
Blijft altijd lastig als je diverse stukjes zelf moet maken enof aanpassen.
En of ik het beter kan,dat is niet belangrijk,heb geen zin in een discussie over wie het grootste pikkie heeft:jerry
Succes met het project:thumbupWaarom dekken jullie de ruiten niet af?
Vind het idee van de achterlicht verandering leuk,alleen het nivo van afwerking minder.
Laswerk is “vogelpoep”style,ik zou toch investeren in een vertin setje als je het netjes wilt houden.
debrasol is Geen wondermiddel op langere termijn.
Verder succes met strakmaken!Voor de cross een veels te dure aangelegenheid..
webers en het afstellen op de bank zit je al gauw rond de 1000euro
misschien iets minder maar dan koop je rommel.
gare webers kun je zat kopen maar dan blijf je afstellen.
en het is door en door bewezen dat een 16v veeeel harder loopt met de cross.
en leg je de 16v in een kadett heb je een legale snelle standaardklasse auto…
Weet niet wat je rijd maar webers zijn bij de knaf een no no.
gr24 februari 2008 om 22:23 In reactie op: Copperfield neemt motorruimt Orange Arrow onder handen #17379939das een betere keus,dat is etsend,zinc niet.
gr dennis21 februari 2008 om 22:52 In reactie op: Copperfield neemt motorruimt Orange Arrow onder handen #17379934Dit is 1 vd weinige keren dat ik iemand op het forum hier netjes zie lassen:thumbup
Vertinnen,mooi werk om te doen.
bij oldtimers maak ik strak met tin,beter als plamuur….
alleen zou ik iets anders gebruiken als zincspray,ik heb er slechte ervaringen mee.
gr dennis -
AuteurBerichten