Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
“ff langs EDS”??? Ookal woon ik in de regio Enschede 1,5 uur ben ik zo onderweg (enkele reis).
Enig idee wat me dit ongeveer gaat kosten bij EDS?Mzzl!
STiGGEL@jraaf wrote:
Ik zou zelfs voor de blindplaat gaan en ff langs EDS of een andere tuinder rijden om ‘m compleet uit te schakelen en dan ook gelijk door pakken op een catchcan.
:afro
Groet jraafHierbij:


Deze heeft vierkante pinnetjes (betreft een update model) mijn oude had ronde pinnetjes…
Groet,
STiGGEL@ronnie opel boy wrote:
moet passen heb de zelfde
heb je ook foto van de happylightshowVolgens mijn dealer hoeft de distributieriem en dus ook de waterpomp pas bij 150.000 km vervangen te worden (1.9 CDTi 120 pk).
Dat ik bij 130.000 km. al vastloopt is volgens mij erg ongebruikelijk??!!@djtaybo wrote:
Let wel op de vliegwiel en de waterpomp zou ik zeggen.
mijn waterpomp ging al bij de 130.000 vastlopen, waardoor distributieriem van tijd is versprongen, gevolg kleppen krom, kostenplaatje 1200 euro.de vliegwiel moet ik ook nog vervangen, advies is dus niet te snel op te trekken (pas bij de 3e versnelling)
Hier dan eindelijk de foto:

Hij lijkt wat gelig, maar dat komt door de slechte belichting. Hij is gewoon grijs.Ik heb nogmaals goed gekeken en ik heb ‘m niet op de kop ofzo. De pinnetjes passen eenvoudigweg niet in de gaatjes. De pinnetjes zijn te dik. Ik overweeg al om er dunnere pinnetjes aan te solderen.
Kan dit kwaad?Groet,
STiGGEL@Opeltje17 wrote:
Heb net effe gekeken op me op-com maar die heeft gewoon alle 16 pinnetjes dus de pinnetjes van je HLS zouden zoiezo wel in de gaatjes moeten passen
Ben benieuwd naar je foto
Nee dat is het allemaal niet:
Het lijkt wel of de gaatjes dicht zitten.
Foto volgt spoedig…@CAlberts wrote:
Het enkele pinnetje moet linksboven in en de twee pinnetjes moeten rechtsonder.
Dat dacht ik ook. Echter de pinnetjes van de HLS passen écht niet in de gaatjes…
Ik snap d’r niets van!
Ik zal eens en foto nemen van mijn diagnose plug.STiGGEL
@speaker wrote:
Nee joh… die is gewoon het zelfde !
Ok duidelijk!
Bedankt allemaal. Daar kan ik wat mee.
Dan plug ik m’n happylightshow-module er weer in.
Deze had ik nog van mijn Sig. Op deze wijze heb ik tóch nog cornering-lights.
Tevens uiteraard “lead me to the car” en “follow me home” verlichting :agentMzzL!
STiGGEL@GTS Power wrote:
jou vectra heeft dit helaas niet.
het is te herkennen aan het vierkante knipperlicht in je koplamp.
die van jou is nagenoeg rond.voorbeeld:
http://www.ebay.co.uk/itm/Vectra-C-Facelift-SRi-Drivers-Side-O-S-Xenon-AFL-Headlight-Damaged-/261079104822″ onclick=”window.open(this.href);return false;Om deze aan te sluiten, gebruik je dan een kabeltje met een “male mini-jack” stekker aan beide kanten???
@Kano wrote:
Ipod, Mobiele telefoon, tablet, mp3-speler.
Dat ga ik eind van de middag proberen, aangezien ik nu op kantoor zit…
Maar is dat dé oplossing of een mogelijke oplossing?
Handrem gebruik ik namelijk weinig normaal gesproken… :???:GrtN!
STiGGEL@yzf1kr wrote:
Zet hem eens op de handrem, en sleutel in contact.
Heb de auto met electronische kofferbak inmiddels in mijn bezit en heb nu de volgende vraag:
In het voorportier aan de bestuurderszijde zit een knop met een logo “achterklep openen”. Als ik hier op druk hoor ik een korte piep, echter de kofferbak opent zich niet :hmmz
Doe ik iets verkeerd? Openen en sluiten met de afstandsbediening werkt prima!STiGGEL
Hier de mijne (vanaf morgen):


Betreft een 2009 Executive 1.9 CDTi
Groet,
STiGGELDank allen voor complimenten en gelukwensen.
Mochten jullie meer van mijn nieuwe Vec. willen zien, dan verwijs ik jullie graag door naar “Show hier je Vectra”.
Daar heb ik een uitgebreide fotoreportage geplaatst met foto’s afkomstig van Autotrader.
Zelf heb ik nog geen foto’s gemaakt, aangezien ik ‘m morgenvroeg pas ophaal.Groet,
STiGGELHier dan de foto’s van mijn nieuwe aanwinst. Morgen haal ik ‘m op!
Met pijn in het hart :cry mijn 2006 1.9 CDTi Signum weggedaan, echter aangezien koppeling, vliegwiel én drukgroep vervangen moesten worden (km.stand 290.000 km. :vertag ) leek me verkopen een beter idee. Schrale troost was de EUR 4.500,- die een Duitse handelaar me bood voor de defecte Signum :shock:
Foto is nog te zien in “Show hier je Opel Signum” (STiGGEL’s SiGNUM).
De gezinsuitbreiding van half juli jl. speelde hierbij overigens ook een rol. Met een kleine is extra kofferruimte geen overbodige luxe.
Maar wat was die Signum een fijne bak :worsEchter ik heb een waardige opvolger gevonden na twee weken intensief zoeken. Het betreft een bomvolle Vectra Executive wagon van 08-2009 met 119.000 km. op de teller. Wederom 1.9 CDTi met handgeschakelde 6bak.
Opties:
Vollederen bekleding met stoelverwarming;
Cruise control;
Electrisch verwarmbare en inklapbare spiegels;
Dimmende spiegels;
Xenon;
CD70 NAVI met CID en UHP4 (bluetooth);
AUX in;
Electrische kofferbak;
Donkere achterruiten;
…Foto’s spreken verder voor zich.
STiGGEL











Dat is een antwoord waar ik wat mee kan; dank je!
Echter hoe zit het met achterwaarts parkeren voor een obstakel als bijvoorbeeld een muur of garagedeur?
Dan zul je waarschijnlijk gewoon gezond verstand moeten gebruiken voor je de klep opent???STiGGEL
@yzf1kr wrote:
In tegenstelling tot wat er gezegd wordt gaat de motor zelden stuk, het potmetersje op de motor geeft wel regelmatig een storing, vooral bij oudere modellen en erg warm weer.
Het metertje is zelf redelelijk eenvoudig te vervangen.Als de motor storing geeft gaat de klep nog gewoon open, dat is is namelijk een ander motortje. Dichtduwen gaat zwaar, omdat de electrische klep werkt met zware gasveren om de klep open te duwen, en met een kabel om hem weer dicht te trekken.
Als je een stekker in de “aanhangwagendoos” steekt worden de knoppen op de deur en op de AB genegeert, je kan de klep dan alleen nog maar open maken met de knop op de klep.
En hoe werkt het als je de auto achterwaarts vlak voor je garagedeur parkeert en vervolgens (per ongeluk) op de knop “klep openen” drukt? Deuk in de klep of zit er een beveiliging op?
En dezelfde vraag in het geval je fietsen achterop de fietsendrager hebt staan?Mzzl!
STiGGELNope :thumbdown : Ex-particulier! En nog aantoonbaar ook. :vertag
Betrof wel iemand die veel zakelijk reed met de auto. Maar de auto ziet er nog erg strak uit kan ik wel zeggen.
Nauwelijks steenslag, deukjes, krasjes e.d. en de staat van het lederen interieur is ook nog top!
Morgen rijd ik er in rond… :agent@Lemmens wrote:
Gok: ex-lease? ;)
Hierbij de link:
http://www.autotrader.nl/auto/4pxzp/detail/” onclick=”window.open(this.href);return false;Kan zijn dat ie niet lang actief blijft aangezien ik zojuist de koop heb rondgemaakt.
Mijn nieuwe aanwinst is binnenkort te bewonderen in “Show hier je Vec.”Groet,
STiGGEL@Baba wrote:
Mooie vec, als ik echter op hem zoek op kenteken zegt hij dat de auto niet meer beschikbaar is? Heb je een link?
Kan er nog iemand iets zeggen over kosten bij reparatie/vervangen van de motor?
Ga vanmiddag namelijk al kijken bij die Vec. station uit 2009@kimmiej666 wrote:
@Juffer1 wrote:
Ik ben ook wel benieuwd naar meer informatie hierover.
Zit er dan ook aparte dempers in of drijft die motor een soort band of rail aan ?Naast de demper lopen in de demperhoes metaalkabel, die trekken de demper in enzo.
Wat kost zo’n motor ongeveer?
Ik blijf het een leuke optie vinden en mocht ik reparatie ooit te duur vinden, dan kan ik ‘m altijd nog handmatig bedienen… toch?!@Nick-GSI wrote:
je kan hem idd open en dicht laten gaan met de AB. Let wel op die motoren gaan redelijk vaak stuk, hij gaat dan een kwart dicht en blijft dan hangen ( je kan hem wel met de hand dichtdrukken )en die zijn niet goed koop.
Afgelopen week mijn Signum toch maar op Marktplaats gezet om eens te polsen wat deze kon opbrengen, ondanks de rotte koppeling, vliegwiel e.d.:
Twee minuten nadat ik de advertentie geplaatst had werd ik al gebeld door een handelaar uit Gronau (vlak bij ons over de grens) en met hem ben ik telefonisch een prijs van EUR 4.500,- overeen gekomen en de Sig. is inmiddels verkocht voor hetzelfde bedrag. En dit ondanks dat de handelaar het mankement in de gaten had. Hij had kennelijk verstand van (autotechnische)zaken, want toen hij de auto startte had hij het meteen door.
Mijn vraagprijs was EUR 4.900,- echter voor bovenstaand bedrag wilde ik ‘m graag kwijt :D
Ik had namelijk op veel minder gerekend, want ik heb bij een paar autobedrijven de inruilwaarde opgevraagd bij aanschaf van een auto van ca. EUR 13.000,- en het hoogste bod bedroeg EUR 2.700,- En de betreffende bedrijven waren nog nieteens op de hoogte van het mankement :thumbdown :puke :thumbdown :argue :fy1
Dus nu kan ik op zoek naar een nieuwe diesel. Ik zoek een grote station van 2007 of jonger. Zouden er inmiddels Insignia’s te koop zijn voor ca. EUR 13.000,- (bijvoorbeel 2009 met 1,5 ton) of moet ik toch weer gaan zoeken naar een dikke Vec. station of Signum???Mzzl!
STiGGELWat zou jij rekenen voor het vervangen van de set???
@kimmiej666 wrote:
Hun complete set bestaat uit koppelingsplaat, drukgroep, vliegwiel.
Dat hele pakketje wat je bij mij op die eerste foto ziet krijg je in die set.
@stiggel wrote:
Maar de LUK set van eBay bevat toch meer dan alleen een vliegwiel?
Heb ik na aanschaf van de set alle onderdelen om mijn probleem te verhelpen???@kimmiej666 wrote:
Wij hebben het zelf gedaan en zijn circa 12 a 13 uur bezig geweest incl. Complete uitbouw van motorblok uit de wagen.
Is zeker geen imi LUK, logo is er gewoon ingestanst.
Tsja en qua prijs… Waarom is Duitsland over het algemeen ook goedkoper dan NL?
Hoop dat je op deze manier snapt wat ik bedoel. Even voorbeeld.Mister-auto NEderland, vliegwiel 680 euro
Mister-auto duitsland: 510 euroEn toch precies hetzelfde item….
Maar de LUK set van eBay bevat toch meer dan alleen een vliegwiel?
Heb ik na aanschaf van de set alle onderdelen om mijn probleem te verhelpen???@kimmiej666 wrote:
Wij hebben het zelf gedaan en zijn circa 12 a 13 uur bezig geweest incl. Complete uitbouw van motorblok uit de wagen.
Is zeker geen imi LUK, logo is er gewoon ingestanst.
Tsja en qua prijs… Waarom is Duitsland over het algemeen ook goedkoper dan NL?
Hoop dat je op deze manier snapt wat ik bedoel. Even voorbeeld.Mister-auto NEderland, vliegwiel 680 euro
Mister-auto duitsland: 510 euroEn toch precies hetzelfde item….
Ik heb weer een hoop geleerd! Dank allen voor de duidelijke info!
Zojuist heb ik het nogmaals met mijn monteur besproken en hij shijnt LUK wel degelijk te kennen: Was ff een misverstand.
Hij vertrouwt het echter niet, aangezien het zo goedkoop is. En hij ziet wel vaker imitatie spullen die onder de merknaam verkocht worden. Weten jullie wel zeker dat het geen “imitatie-Luk” is???
Dan overweeg ik toch aanschaf van een Luk-kit uit de UK.
Maar kan iemand me uitleggen waar het grote prijsverschil door veroorzaakt wordt???
En klopt het wél dat het ongeveer een dag werk is om e.e.a. te vervangen? Of is er iemand die het toevallig voor een schappelijk prijsje voor me wil doen? Ik krijg mijn monteur niet echt enthousiast om het spul uit Engeland te plaatsen. En ik zelf vertrouw het wel.Groet,
STiGGEL@arjontje wrote:
Sorry maar als je monteur LUK(Opel,Ford) niet kent moet hij zich schamen.
Is een van de grootste producent van koppelingen. Samen met sachs(Mercedes, opel enz.),valeo(V.A.G. P.S.A) en Borg & beck (sport auto’s o.a Ferrari)Ik heb de advertentie van Luk (van eBay) aan mijn monteur laten zien:
Hij kende het merk niet en kon niet geloven dat de set zo goedkoop was. Hij vreesde voor goedkope imitatie met dus ook goedkope kwaliteit. Goedkoper dan de vod is uiteraard goed mogelijk, maar voor de helft van het geld vind ik twijfelachtig.
Is er iemand die dit kan weerleggen? Ik twijfel namelijk sterk en het is óf repareren met de set van eBay of “doei Signum”.@speaker wrote:
@stiggel wrote:
Thanx voor de info! Mijn Beun haalt de onderdelen inderdaad rechtstreeks bij de dealer.
Echter als ik bij “compatibility check” op eBay voor “Opel Signum” kies, dan zegt ie dat het onderdeel niet geschikt is voor mijn Opel Signum? Hoe kan dat? En gebruiken ze bij de dealer hetzelfde merk of is dit een soort B-merk of universeel merk?De dealer zelf gebruikt ook Luk/Sachs !
Thanx voor de info! Mijn Beun haalt de onderdelen inderdaad rechtstreeks bij de dealer.
Echter als ik bij “compatibility check” op eBay voor “Opel Signum” kies, dan zegt ie dat het onderdeel niet geschikt is voor mijn Opel Signum? Hoe kan dat? En gebruiken ze bij de dealer hetzelfde merk of is dit een soort B-merk of universeel merk?@speaker wrote:
Kijk hier even:
http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_sacat=0&_nkw=vectra+c+clutch+1.9&_frs=1″ onclick=”window.open(this.href);return false;En bij een universele garage rekenen ze 350 tot 400 euro voor montage ( ongeveer )
Waarschijnlijk haalt jouw beun het bij de dealer weg… en die zijn idd een beetje duurig !!
-
AuteurBerichten