stiggel

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 126 tot 150 (van in totaal 346)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: wie kent deze vectra station? #18122520

    Ik heb mijn Vectra daar inderdaad ook gekocht. Maar hoe weet jij dat eigenlijk Opeltje17?
    Mijn Vec is te zien in: “show hier je Vectra” pagina 195: STiGGEL’s Vectra.

    Het betreft een niet al te groot, universeel autobedrijf, met erg veel auto’s per vierkante meter. De showroom zag er nogal vol uit. Aangezien ik uit Twente moest komen, heb ik een afspraak gemaakt en mijn Vec. stond netjes buiten geparkeerd. Ik heb ook een proefrit gemaakt.
    Mijn Vec. stond er keurig bij en met proefrijden ondervond ik geen onvolkomenheden. Ik heb zaken gedaan met één van de eigenaren en er viel niet veel meer te onderhandelen. Maar ik moet zeggen mijn Vec. was erg scherp geprijsd. Ik heb veel vergelijkbare Vecs bekeken en deze kwam qua bouwjaar, km.stand en prijs het gunstigste uit de bus.
    Ik heb Bovag garantie “afgekocht” aangezien ik nogal uit de buurt woon en tevens heb ik ‘m niet rijklaar laten maken o.i.d. Hierdoor kwam ik uit op een meeneemprijs van EUR 11.000,-
    Het enige wat me een beetje tegenviel van het bedrijf is dat toen ik per telefoon vroeg naar de staat van de banden, ze zeiden dat deze in prima staat waren. De Vec. stond echter op winterbanden die voor zomerbanden nog prima profiel hadden, echter voor winterbanden aan de matige kant waren.

    Aangezien dit een kleinigheidje betrof heb ik besloten de auto te kopen en nu, een half jaar en 15.000 km. verder, heb ik daar nog steeds geen spijt van. Geen vuitje aan de lucht, niets geen gekke dingen of gebreken gehad. Dus ik ben blij dat ik die EUR 1.000,- voor Bovag garantie en rijklaarmaken in de zak heb gehouden.

    Mijn advies zou zijn: Koop er rustig een auto; prima zaak! Echter ik heb totaal geen gebruik gemaakt van service of iets dergelijks. Ik kan dus niet zeggen hoe ze omgaan met gebreken en of ze bij problemen net zo service-gericht zijn als op het moment dat je een auto komt kopen.
    Ze hebben mij in ieder geval een prima auto geleverd voor een mooie prijs.

    Succes! En ik ben benieuwd wat jouw ervaringen waren.

    STiGGEL

    @Opeltje17 wrote:

    Ik ken de auto niet maar het bedrijf wel(woon daar om de hoek) is een net bedrijf dus zeker het kijken waard.

    Ik weet ook dat stiggel hier van het forum daar een vectra C station heeft gekocht misschien kan je aan hem vragen hoe hij de service en dergelijke heeft ervaren.

    In reactie op: Op Ebay/MP gevonden : #17455758

    Dit lijk me een aardige Kadett voor een liefhebber.
    Zeker de moeite van een bezoekje waard. Ik mag ‘m niet kopen van de vrouw en ze wil er ook niet in rijden i.p.v. de Corsa B :swear

    http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/opel/m658287181-opel-kadett-d-1-3-n-automaat-1984-blauw-oldtimer.html?c=5295d2fa43d5deb6de722080990f22a&previousPage=home

    In reactie op: Op Ebay/MP gevonden : #17455732

    Briljant mooie oldtimer :wors
    Mocht ik ooit de loterij winnen king:

    In reactie op: Opel Vectra/Signum GESPOT #17336290

    Vandaag stond naast mijn zwarte Vec. station een grijs exemplaar geparkeerd (kenteken **-SX-**).
    Was op de parkeerplaats bij mijn werk in Deventer (inzoomen gaat niet al te best met mijn telefoon…)

    Iemand van hier?

    GrtN!
    STiGGEL

    In reactie op: Werking electrische achterklep? #18091761

    Dank voor jullie reacties.

    Onderstaande lijkt me op vakantie nogal lastig als de kofferbak nokkie vol zit.
    Of zit die plastic afdekdop op een eenvoudig te bereiken plek?

    En ik vraag me af of de auto het “verschil ziet” tussen een aanhanger en een fietsendrager?
    Ben bang van niet en in geval van fietsendrager heb je liever niet dat de klep op afstand (per ongeluk) te openen is, echter met een aanhanger erachter zou het toch wel makkelijk zijn als de klep te openen is…

    @CAlberts wrote:

    Mocht ie een keer niet open willen, dan kun je van binnenuit een plastic afdekdop weghalen, er een platkopschroevendraaier in steken en dan kun je hem handmatig ontgrendelen.

    In reactie op: Opel vectra CDTI gaat niet harder dan 130 #18104515

    Ik heb hetzelfde probleem (max. 120 km/h) ook eens gehad met mijn Signum 1.9 CDTi (120 PK).
    Het bleek een roetfilterprobleem. Deze zat voor 80% vol en ik was er nog net op tijd bij:
    Deze kon geregenereerd worden door de VOD. en hoefde niet vervangen te worden.

    STiGGEL

    @steve1963 wrote:

    Na vele prutswerk van een garage en het plaatsen van een andere motor voor mijn Opel VEctra CDTI bwjaar 2007, moest de garage houder nog een kleinigheid plaatsen wat te maken heeft met de EPG of EPC.
    Helaas is deze failliet. Veel geld aan uitgegeven met weinig resultaat.

    Nu houdt de in en gaat niet harder dan 130 á 135, dit zou worden verholpen door het plaatsen van een EPG of een EPC.
    Wie heeft er een beetje kijk op en wat zijn de mogelijke kosten of is het makkelijk zelf te plaatsen of vervangen.

    groetjes,

    reggy

    In reactie op: Op Ebay/MP gevonden : #17455598
    In reactie op: Show hier je Vectra #17285148

    Apart dat je de Sig een betere wegligging vindt hebben dan de Vec. Onderstel en wielbasis als ledig gewicht is praktisch het zelfde. Zou dan toch ook gelijk aan nieuwe schokbrekers denken. Was je Sig niet verlaagd? En vergeet je banden en velgen maat niet. is die gelijk aan je Sig?

    Eibach is idd wel zo een beetje wat de klok luidt. Ik heb ze er ook onder maar dan in een combi met Bilstein B4. Kost je 2 mud meer maar wel gelijk een stuk beter dan de originele schoks.
    Groet jraaf

    Mijn Sig. had dezelfde velgenmaat als mijn Vec: Beide 17″ Ik durf alleen niet te zeggen of de bandenmaart exact hetzelfde was, echter veel verschil kan hier niet tussen hebben gezeten.
    En mijn Sig. was net als mijn huidige Vec. niet verlaagd. Ik vermoed dat het een beetje te maken heeft met de overhang aan de achterzijde. Bij de Sig. is de afstand tussen de achteras en de achterbumper veel kleiner van bij een Vec. station.

    Mzzl!
    STiGGEL

    In reactie op: AUX bediening? #18092605

    Welk type Dension heb ik precies nodig? Wellicht heb je een linkje?
    En wat kost deze?

    STiGGEL

    @iquick wrote:

    Aux en het kiezen van een ander nummer werkt niet. Wat wel werkt is een Dension Gateway 300. Daar kan je als het goed is wel de knopjes gebruiken alleen als je via de USB liedjes afspeelt.

    Galaxy Nexus Tapatalk

    In reactie op: Vectra 3.0 v6 cdti #18090185

    Ik zou ook proberen nog iets te zakken:
    Vergeet niet dat het een Duitse prijs is. En het betreft een C2 uit 2006, dus niet de allernieuwste…

    @M_Prins wrote:

    dat dacht ik ook, maar als rechtgeaarde Hollander moet je wel proberen iets meer uit de kan te halen :)

    In reactie op: Op Ebay/MP gevonden : #17455589
    In reactie op: Vectra 3.0 v6 cdti #18090175

    Ik rijd dagelijks 140 km. waarvan 120 km. alleen maar snelweg.
    Aangezien ik graag een beetje doorrijd heb ik ook een gemiddeld gebruik opgegeven. Waar mogelijk rijd ik tussen de 140 en 150 km/h, maar ik heb ook regelmatig file.
    Als ik continu 100 km/h in de 6 rijd, dan kom ik vermoedelijk nog (veel) verder op één tank, maar da’s voor mij niet realistisch.
    En die 900 km. per tank wél!

    STiGGEL

    @kimmiej666 wrote:

    Ik rijd nu dagelijks 100km per dag, waarvan 70km alleen maar snelweg.

    Bij 100km/u in de 6 haal ik max 850km :-(

    Bij constant 120/130 in 6 max 700 tot 750 km op volle tank :-(

    In reactie op: Vectra 3.0 v6 cdti #18090174

    Als ik geen BPM hoefde af te dragen en naar Duitsland zou verhuizen, dan wist ik het ook wel:
    Dan kocht ik ook zo’n heerlijke Duitse 3 liter V6! Dat extra brandstofverbruik nam ik dan voor lief, alhoewel de diesel in Duitsland wel weer duurder is dan hier in NL… Ga je in de grensregio wonen?
    Ik betaal EUR 128,- per maand aan belasting en op een volle tank (50 liter) rijd ik gemiddeld 900 km.
    Aan jou de keuze!

    Succes.

    @M_Prins wrote:

    Hoi Stiggel,
    Jij hebt anders ook een schitterende Vectra gevonden als ik de plaatjes zo zie!
    Ik heb het voordeel dat ik de auto niet in hoef te voeren (militaire regeling) en dus geen BPM hoef af te dragen. Daarnaast verhuizen we volgend jaar naar Duitsland waarbij de wegenbelasting een lachertje is vergeleken met Nederland. De reden dat ik in Duitsland op zoek ben gegaan heeft enerzijds te maken met het Prijs- en BPM-voordeel en anderzijds met de kilometerstanden. In Nederland moet je toch relatief diep in de buidel tasten voor auto’s met een redelijke kilometerstand, als ze al te vinden zijn.

    Ik wil graag een diesel automaat en kwam deze 3.0 tegen. Ziet er uit om door een ringetje te halen. Deze auto heeft eerst een tijdje bij een particulier te koop gestaan in Hamburg, maar die heeft ‘m uiteindelijk toch maar ingeruild bij zijn Opel dealer.Laatste beurt bij 93.000 kilometer in september 2012 en rondom is de remmerij toen vervangen.
    Het enige waar ik (een heel klein beetje) over twijfel is de 3.0 of de 1.9 i.v.m. het brandstofverbruik.

    Deze 1.9 kwam ik ook nog tegen
    Vectra 1.9

    BTW kan ik terug krijgen. Iets minder vol dan de groene, maar nog steeds rijk uitgerust, goedkoper in aanschaf en verzekering.

    Lastige keuze tussen verstand en gevoel haha.

    Voor de groene wil de verkoper €9000,- hebben, maar dat is de tussenstand na 1 proefrit en 1 aftastend prijspraatje :)

    @Kimmie; bedankt voor de tip. dat valt me alleszins mee. Wegenbelasting is nu nog € 0,- :thumb maar als we verhuizen zal dat om en nabij de € 500 tot € 600,- per jaar zijn

    In reactie op: Vectra 3.0 v6 cdti #18090170

    Supermooie Vec! En toevallig of niet: Ik heb deze Vec. ook voorbij zien komen tijdens mijn zoektocht naar een nieuwe Vec.
    Ik zocht ook een diesel en twijfelde over importeren. Het is een 1.9 CDTi (120 pk, 6bak) Executive geworden die in 08-2009 op kenteken is gezet: Originele NL auto, geen import (zie ook: http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=6&t=392&start=4850)
    Aangezien ik 40.000 km/jaar rijd is een V6 (helaas) financieel minder aantrekkelijk voor me (verbruik/belasting/onderhoud).
    Mijn ervaring was dat importeren zich niet loont voor dergelijke auto’s. Ik heb namelijk EUR 11.000,- betaald (bij een BOVAG bedrijf) voor mijn Vec. en dit betreft ook een redelijk luxe exemplaar: Volleder met stoelverwarming, electr.kofferdeksel, CD70 NAVI met CID, AUX en bluetooth. Getint glas achter, xenon, licht en regensensor en 119.000 km. op de teller.

    Voor importeren moet je volgens mij al snel EUR 2.500,- rekenen voor dergelijke auto’s en grote diesels zijn in NL niet populair op de 2ehands markt. Dit komt dan ook de vraagprijs weer ten goede!
    Uiteraard is het aanbod over de grens vele malen groter en mooier, maar als je geen haast hebt (net als ik destijds) komt er in NL af en toe ook wel een leuk exemplaar voorbij.
    De mijne lijkt sterk op deze: http://www.autotrader.nl/auto/4W4UY/detail/

    Succes!
    STiGGEL

    @M_Prins wrote:

    Hallo Allemaal,

    Ik heb een mooie Vectra 3.0 vdti automaat op het oog bij onze oosterburen. Cosmo uitvoering, 99.xxxkm met de fijne multicontour-stoel.
    Ik heb al veel gevonden over kwaaltjes zoals dieselpomp en verstuivers (welk merk heeft dat tegenwoordig niet), echter heb ik niet duidelijk kunnen vinden bij welke kilometerstand dit soort zaken doorgaans optreden. Er bestaat nl. de mogelijkheid om een garantieverzekeringn af te sluiten; maar ik wil graag weten of dat zich bij deze kilometerstand loont.

    Voor info/tips/tricks en kilometerstanden ben ik erg dankbaar.

    Voor de liefhebbers, het gaat om deze wagen;

    MOBILE

    Groeten Martijn

    In reactie op: Storing achterlicht Vectra C Station #18089493

    Auto in mijn lunchpauze toch even naar de VOD in Deventer gebracht; waar ik geen klant ben.
    Ze hebben het probleempje voor me opgelost :thumb Bleek iets met de bedrading aan de hand te zijn.
    Voor EUR 9,90 rijd ik vanavond weer veilig naar huis: Prima service van deze VOD :thumbup

    Thanx voor het meedenken!
    STiGGEL

    In reactie op: Show hier je Vectra #17285110

    Ik heb ook een Vec. station, echter (nog) niet verlaagd.
    Wat komt er bij kijken om ‘m 3 cm. te verlagen? Mijn schokbrekers zijn zeker nog niet versleten, aangezien mijn Vec. in 08-2009 op kenteken is gezet.
    En wat kost verlagen ongeveer? Ik vind het namelijk wel een stuk mooier als ie iets lager komt te liggen en ik denk dat het de wegligging ook ten goede komt?! Deze valt me namelijk een beetje tegen, zeker als ik het vergelijk met mijn vorige auto (2006 Signum). Wegligging tijdens bochtenwerk is stuk slechter…

    STiGGEL

    In reactie op: Eddy´s Vec compleet Irmscher met foto’s #18010094

    @Eddyvec C wrote:

    Gisteren een Signum grill geplaatst die ik van GTS Power heb overgenomen

    En ook gelijk de spoiler erop gezet die ik bemachtigd heb vian Edvries.

    Beide heren bedankt

    Ik ben ook op zoek naar een dergelijk spoilertje voor mijn zwarte Vec. station (2009).
    Is deze makkelijk zelf te plaatsen?

    Groet,
    STiGGEL

    In reactie op: Verschil stationair verbruik??? #18084802

    Nee, beide uitgerust met roetfilter.
    En verbruik vergelijkbaar: Beide 1:17 / 1:18
    Ik heb het idee dat de Vec. een tikkie zuiniger is, aangezien ik vaker 900 km. op één tank haal als bij de Signum, echter het was bij de Signum ook zeker haalbaar!

    STiGGEL

    In reactie op: Bouwjaar Vectra en Insignia #18083495

    Wanneer zijn de laatste Vec’s van de band gerold?
    En hoe zie ik aan mijn chassisnummer wanneer mijn Vec. gebouwd is?
    Voor de geinteresseerden: Zie “show hier je Vec.”

    STiGGEL

    In reactie op: Dagrijverlichting #18056890

    Hallo Alex,

    Die HLS Module heb ik ook echter ik ben ook geinteresseerd in die ledlampen voor mijn 2009 Vec. C Executive.
    Waar heb je die gekocht en zijn die eenvoudig zelf in te bouwen?
    Gaan ze niet knipperen als gevolg van je Canbus?

    GrtN!
    STiGGEL

    @vectra white wrote:

    Hoi Sander,

    Mijn Daylights staan momenteel op met de happylightmodule. Voordat ik deze module had aangekocht had ik deze met opcom geactiveerd, het enige wat niet geactiveerd kan worden zijn “turn of lights” en “follow me home” lights ,daarom heb ik de happylightmodule aangeschaft. Als uw lichten aanstaan en je zet onder de 40km/h de pinker op , dan gaat de mistlamp aan die kant opspringen…als je de deuren opent of sleut gaan de lichten naar keuze 20 sec branden,… etc
    Hier in België ben ik er altijd al mee door geweest op de apk.
    De opcom is het programma dat ze in de garage gebruiken om diagnose en aanpassingen te doen aan de ECU (Electronic Control Unit).
    Je vindt deze op ebay ( cd -rom en bijhorende stekker)dat je aansluit aan je canbus stekker in je wagen. Maar het beste is nog steeds de Happylightmodule dat je in deze stekker plaatst, hier kan je een 10 tal instellingen mee aanzetten dat je met de opcom niet kan, hier kan je meer info vinden:

    http://www.happylightshow.de/English/english.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Kost wel 99€ maar ik vindt het de moeite …

    grtz alex

    In reactie op: Show hier je opel Signum #17760856

    Ik vind die OPC velgen juist veel beter onder een Signum passen dan die Snowflakes!
    Maar goed: smaken verschillen hé…

    Groet,
    STiGGEL

    [Signum 1.9 CDTi van 06-2006 (300.000 km) exit :cry (zie aantal pagina’s terug in dit topic);
    Nu Vec. station 1.9 CDTi executive van 08-2009 i.v.m. gezinsuitbreiding (zie “show hier je Vectra).]

    In reactie op: Niveauregeling Vectra C station? #17920018

    Dan is mijn Vec helaas niet uitgerust met niveauregeling :(
    Ik heb namelijk geen sportknop.
    Wel jammer, hopelijk hangt ie komende zomer niet te erg op z’n gat met de caravan erachter en vol bepakt?
    Mijn Signum had een veel kleinere overhang achter en de caravan lag hier supergoed achter…
    Ik vrees dat ik er op dat gebied een klein stukje op achteruit ga?!
    Dank voor jullie info!

    STiGGEL

    In reactie op: Niveauregeling Vectra C station? #17920014

    Is mijn Vec. C Executive (station) uit 08-2009 hiermee uitgerust?
    En hoe merk ik dit? Of moet ik dit instellen of gaat dat allemaal automatisch?
    Kun je mij uitleggen hoe dit werkt Speaker?

    STiGGEL

    @speaker wrote:

    Ja hoor. Volgens mij had iemand hier pas een vraag over gesteld omdat zijn schokbrekers lek waren en nieuwe ( met hoogte regeling ) wel erg duur bleken !

    In reactie op: Fiat EGR Pakking? Wel of niet doen? #17990272

    Ik heb ook wel eens gehoord dat ze bij EDS de frequentie van regenereren van het roetfilter kunnen opschroeven?
    Klopt dit en is dit een goed idee?

    En qua roetfilter…. die zou ik als ik jou was laten weg programmeren ( weet alleen niet of EDS dit doet ) en gewoon een leegroetfilter terugplaatsen , dit scheelt een hoop gezeur !!

    En nee , je kan je EGR niet uitschakelen met een OPCOM. Er kan een hoop met een opcom , maar dat soort dingen daar heb je een Tech2 voor nodig !![/quote]

    In reactie op: Fiat EGR Pakking? Wel of niet doen? #17990265

    Als ik dan toch die kant op ga, dan kan ik e.e.a. beter combineren:
    Én EGR laten uitschakelen én tunen! Iemand enig idee wat me dit in totaal ongeveer gaat kosten? En hoe lang duurt dit ongeveer? Kan ik erop wachten?

    Wat ik me verder nog afvroeg: Gaat tunen niet ten koste van de levensduur van de motor, versnellingsbak, e.d.? Want laten we eerlijk zijn, als je die extra pk’s voorhanden hebt wil je ze ook af en toe aanspreken. Tevens rijd ik geregeld met een caravan van ca. 1.400 kg. Trek ik de boel dan niet over de kop?
    En hoe zit het met mijn roetfilter? Ook hier wil ik liever geen problemen mee krijgen :vertag als gevolg van tunen.

    Heel wat vragen dus, maar ik wil zeker weten voor ik eraan begin. Ik wil namelijk nog lang plezier hebben van mijn Vec!
    Kort samengevat:
    1) Kosten tunen én EGR uitschakelen?
    2) Kan ik erop wachten?
    3) Gaat tunen ten koste van levensduur?
    4) Gaat tunen en caravan rijden wel goed samen?
    5) Krijg ik geen problemen met roetfilter na tunen?

    Thanx alvast!
    STiGGEL

    @speaker wrote:

    Ik wou net zeggen: bij mij vandaan is het anderhalf uur !! Dus vanuit Enschede is het bijna niks !!
    Maar ook al zou ik 300km moeten rijden , dan zou ik het nog doen ! ( om te tunen dan he , niet voor een EGR uitschakelen )

25 berichten aan het bekijken - 126 tot 150 (van in totaal 346)