Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik laat na mijn vakantie mijn 2009 Vectra (120 pk) 1.9 CDTi tunen bij EDS en overweeg ook “DPF saturatie”.
@Jraaf: Weet jij welk onderdeel ik hiervoor nodig heb en weet jij waar ik ‘m het beste kan laten vervangen en uitprogrammeren?
En wat kost dit geintje overigens (ongeveer)?Groet,
STiGGEL@jraaf wrote:
@DennisD wrote:
En een complete set met DMF (vliegwiel) en koppeling besteld voor een saab 9-3 (past op een vectra c en signum), aangezien het vliegwiel bij mij een beetje ratelt :puke
:thumb Precies, zo een beetje de halve Saab past op de Vec :jerry Zo kwam ik ook via Neobrothers uit de UK in oisterwijk bij KCP uit. Waar internet allemaal niet goed voor is. Hoe bevalt het zonder DPF?
Mijn DPF saturatie staat na mijn laatste bezoek aan KCP nu op o%. Haha, Lijkt er op dat mijn vec steeds schoner wordt. Hij hgaat steeds mooier en schoner lopen. Mijn gemiddelde na een kleine 6000 is nu rond de 100 km meer op een tank.
Groet jraaf
Dank voor de tip Chevy!
Ik heb de seat dealer inmiddels gemaild, maar ik ben bang dat ze deze niet los verkopen :hmmz@chevy vectra 3.2 v6 wrote:
@stiggel wrote:
Ik zoek nog een gebruikte set voor mijn Vec. C Station: Dat valt niet mee :hmmz
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/opel-onderdelen/m677292251-privacy-shades-zonneschermen-opel-vectra-c-sedan-2002-2009.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr” onclick=”window.open(this.href);return false;
En deze zitten er nu bij mij in een koopje voor 6 tientjes.
[/quote]
Er staat bij seat dealer nootenboom in schiedam een blauwe c staition te koop en daar zitten ze in weet ik.
Maar is niet echt in de buurt voor jou.[/quote]Ok duidelijk.
Dan ga ik er ook voor!
Voor mij is ongeveer 170 pk ruim voldoende, maar als ik het goed begrijp kun je dat beter aan de tuner over laten?!
@Speaker: Raad jij aan om nog iets aan te laten passen aan mijn roetfilter? Bij voorkeur laat ik ‘m gewoon zitten.
Als ik EDS bel, moet ik ze dan specifieke info doorgeven of kan het af met “Ich mochte meines Auto gerne tunen lassen”?
En wat kost dit verhaal mij ongeveer bij EDS?STiGGEL
@speaker wrote:
’t is heel simpel Stiggel ….
Vanuit de fabriek wordt een auto op ongeveer 70% a 75 % van zijn kunnen gezet ( ongeveer he ! ). Dit is gewoon een veiligheids marge die de fabrikant hanteert.
Tuners zetten die parameters hoger , dus naar 90% of soms 97%.
De motor kan het dus makkelijk aan ….
Je blijft gewoon binnen de marge die de motor kan hebben. Pas als je er een andere turbo /intercooler/downpipe/etc./etc. ga je over die 100% heen … maar dan nog! Kunnen de motoren het makkelijk aan.
Kijk naar Raaf .. die wil naar 260pk !
En persoonlijk , als het niet zo achtelijk duur was, had ik hem ook wel over die 260pk nog heen willen hebben hoor !(edit: even een correctie can mijn eerdere tekst: De mijne heeft niet 247.000km gelopen , maar 347.000km ! Bedankt Edvries ( mierenn**ker) voor het attenderen )
Op korte termijn gaat het sowieso niet lukken. We gaan over twee weken op vakantie en tot die tijd zit ik (m.n. zakelijk) helemaal volgepland.
Wat ik eigenlijk bedoelde met roetfilterproblemen is dat ik een beetje bang ben dat mijn roetfilter dicht gaat zitten, omdat een getunede motor in de regel meer roet produceert :hmmzDat tunen niet ten koste gaat van de duurzaamheid van de motor gaat er bij mij nog steeds niet helemaal in. Ik ben dan geen automonteur, maar als ik even logisch redeneer:
Er wordt ca. 50% meer vermogen uit hetzelfde blok gehaald, dus het kan toch eigenlijk niet anders dan dat bepaalde onderdelen gewoon meer op hun donder krijgen? Met name als je met 1.400 kg. achter de auto tegen de Alpen opjaagt. Ik ben wel iemand die z’n auto rustig warm rijdt, niet volgas wegspuit bij verkeerslichten e.d. maar als ik éénmaal op snelheid ben, houd ik ‘m ook graag op snelheid: Met caravan ca. 100 km/h en woonwerk (A1) ca. 140 km/h.Wie overtuigt mij van het feit dat tunen tóch niet ten koste gaat van de duurzaamheid?? Ik laat me namelijk graag overtuigen, want iets meer koppel spreekt mij zeker aan :thumbup
GrtN!
STiGGEL@speaker wrote:
Tja… roetfilter kan je uitprogrameren en leeghalen… dan heb je helemaal geen last meer.
Maar in principe moet je met een roetfilter helemaal geen walm aan je kont hebben…Qua distributieset maakt het niks uit, maar mss moet je hem binnenkort gewoon laten vervangen… die paar duizend kilometer maakt ook niks meer uit !
Of je rijdt nog 3a 4 maanden verder ( bij mij is dat 10.000km ) en dan ga je naar de Kerstaanbieding van EDS !
Ik zoek nog een gebruikte set voor mijn Vec. C Station: Dat valt niet mee :hmmz
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/opel-onderdelen/m677292251-privacy-shades-zonneschermen-opel-vectra-c-sedan-2002-2009.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr” onclick=”window.open(this.href);return false;[/quote]
En deze zitten er nu bij mij in een koopje voor 6 tientjes.[/quote]Dank voor je reactie Speaker :thumb
Ik heb veel goede dingen gelezen over EDS in dit forum. Aangezien ik in omgeving Enschede rijd ik er zo naartoe…
Met één ding zit ik nog in mijn maag: Hoe zit het met mijn DPF (roetfilter)? Ga ik daar geen problemen mee krijgen?
Ik zie wel eens getunede Duitse diesels voorbij blazen op de A1 hier met een dikke zwarte rookpluim erachter en daar zit ik juist niet op te wachten…O ja: Tevens laat ik mijn distributieriem over 10.000 km. vervangen (bij 150k). Is dit dan wel een goed moment om mijn Vec. te laten tunen… :hmmz
STiGGEL
@speaker wrote:
@remutr wrote:
vtune rekent meestal met 10% vermogens winst.
Maar het meeste merk je het koppel, kan nu met de 1.6 van 45 km naar 80 km in de vijf optrekken en nog pakt ie mooi op.
meer toeren hoef je niet eens te maken, alleen bij de staande start merk je gewoon dat ie makkelijker naar de 4500 a 5000 toeren loopt.
zeker interessant voor een caravan.
Hij heeft een diesel he ! Dus daarmee gaat het wat anders dan een benzine ( turbo-loze ) motor!
@ Stiggel: Je 120pk zal omhoog gaat naar iets tussen de 170 en 190 pk , maar dat ligt aan je motor en aan wat jij wilt.
En het koppel gaat natuurlijk ook flink omhoog , dus ideaal voor het trekken van een caravan of aanhanger.
Slecht voor de motor is het niet. Het ligt helemaal aan je zelf en hoe jij rijdt en je auto onderhoudt. ( zelfs mensen die hem niet tunen krijgen zo’n blok stuk door hem bijv. niet eerst warm te rijden ,maar meteen het gas er flink op.Mijn ervaring met het tunen van m’n vec is prima. Ik heb er nooit spijt van gehad en ik rijdt er nu ruim 100.000km mee rond ( teller staan nu op 247.000km ) Ik blijf het heerlijk vinden , al dat vermogen , al spreek ik het maar zelden aan … het is prettig als het er is als je het nodig hebt….
Ik zeg … DOEN !!
En bij wie …. tja dat is persoonlijk. Ik vindt EDS een prima bedrijf , maar Raaf is weer weg van een ander … en zo heb je er nog wel een paar :hmmzIk heb een 1.9 CDTi, 120 PK Vectra Station van 2009 (140.000 km) met handgeschakelde 6bak.
Wat is er bij deze motor mogelijk qua tuning? Wat valt er ongeveer aan koppel (en pk’s) uit te halen?
Ik hoor ook wel eens dat het slecht is voor de motor… Kan iemand daar iets zinnigs over zeggen?
Dit vraag ik omdat ik ook een paar keer per jaar met een caravan van 1.400 kg. naar Zuid Europa trek.
Op dit moment trekt ie ‘m goed, maar meer vermogen is altijd welkom, al wil ik niet mijn motor over de kop trekken…Ben benieuwd!
STiGGEL@Edvries wrote:
@stiggel wrote:
Maar vind je de prijs ook niet verdacht VET laag :hmmz :???: :hmmz ???
@-BlendjuH- wrote:
Deze is wel vet mooi … Ken hem alleen niet :hmmz
Nooit zien rijden hier :???:Is verkocht aan iemand van het Forum.
Groet
Eric.
Dan heeft diegene een mooie bak voor een prikkie!
Alleen een beetje krappe motor voor zo’n zware auto…Maar vind je de prijs ook niet verdacht VET laag :hmmz :???: :hmmz ???
@-BlendjuH- wrote:
Deze is wel vet mooi … Ken hem alleen niet :hmmz
Nooit zien rijden hier :???:Deze witte stationbak is wel erg scherp gesprijsd, of heb ik dat mis :hmmz
De mijne (08-2009, 1.9 CDTi, 120PK Executive met leer xenon en 119.000 km.) heeft een half jaar geleden 11 ruggen gekost.
Heb ik nu teveel geld uitgegeven of is die EUR 5.950,- niet realistisch???GrtN!
STiGGEL@GTS Vectra wrote:
Vectra 1.9 Cdti Business 74KW Wagon 12-2008 Wit Irmscher
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/opel/m681707050-vectra-1-9-cdti-business-74kw-wagon-12-2008-wit-irmscher.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr” onclick=”window.open(this.href);return false;
Mooie bak. Ik heb een vergelijkbare, alleen als dieselvariant.
Er zijn er zeker nog die jonger zijn (lees: later op kenteken gezet).
De mijne is van 08-2009 met XX-JSK-X als kenteken.
Wie heeft ‘m nog nieuwer???GrtN!
STiGGEL@wagnas wrote:
Mooie auto, dat is echt 1 van de laatste Vectra’s die geleverd zijn. H kenteken uit 2009 zie je weinig.:)
Nog Calibra liefhebbers hier?
Kent iemand de verkoper toevallig?Zonwering achterruit Vectra C Hatchback:
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/opel-onderdelen/m671100990-zonwering-achterraam-opel-vectra-c-gts-hatchback.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lrSTiGGEL
Dat klopt, maar door hetzelfde gewicht op de kogel kan de Vec. (in theorie) verder doorzakken dan de Signum, omdat de afstand van de achteras tot aan de kogel bij de Vec. veel groter is dan bij de Signum (hefboomwerking).
Of zie ik dit niet goed?STiGGEL
@CORSA BB wrote:
@ stiggel
je houd toch gewoon de zelfde kogeldruk..
http://www.caravantrekker.nl/algemeen/belading.php” onclick=”window.open(this.href);return false;b
king:Maar een vouwwagen van 500 kg. of een caravan van 1.400 kg. is een heel verschil…
Ik heb mijn 2009 Vec. 1.9 CDTi (120 pk) Executive station niet verlaagd, maar weet iemand of deze erg doorhangt met een caravan van 1.400 kg. en de auto volgeladen???
Mijn oude Signum bleef mooi recht, maar deze had ook een veel kortere overhang.STiGGEL
Iemand op zoek naar een snelle Zaffi:
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/opel/m655617918-opel-zafira-orgineel-opc-weinig-km-april-2004.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lrIemand van hier?
GrtN!
STiGGELJa Ja,
Zit dit dop aan de binnenkant van de achterklep?
Daar kun je dus lekker bij als je (bv. op vakantie) lekker volgeladen bent… :swearSTiGGEL
@CAlberts wrote:
Aan de binnenkant zit een plastic dop. Die moet je er af halen. Dan kun je er een schroevendraaier in steken en als een sleutel het slot opendraaien. Als het goed gaat…
Daar zou ik me geen zorgen om maken Marco.
Ik heb niet veel ervaring met het betreffende bedrijf, maar ik verwacht niet dat ze daar aan beginnen.
Daar vond ik ze te netjes voor én er stond ook nog eens een NAP logo in de advertentie.STiGGEL
@marco-ehv wrote:
een hele mooie wagen maar wat mij opvalt en het kan natuurlijk toeval zijn maar in de advertentie heeft de auto precies 123.000 km gereden en op de foto staat ie precies op 123.500 km en dagteller op 0,0! hebben ze zo vaak rondjes gereden dat ie afgerond op de foto kon of was dat makkelijker instellen :???:
ik hoop dat de km stand klopt en er niet mee gerotzooit is!!maar wederom een hele leuke mooie auto
mvg marco
Hoe open je een electrische kofferbak eigenlijk in geval van storing? Ik lees iets van een schroevendraaier???
Ik kan er maar beter op voorbereid zijn.. :???:@CAlberts wrote:
Na nog 30x priegelen met een schroevendraaier heb ik hem toch open gekregen.
Ik heb het vermoeden dat het slot niet meer goed is. Normaal als de klep dicht gaat, trekt hij hem nog een stukje extra dicht, toch? Dat doet hij nu niet. Na 1 à 2 tellen hoor ik aan de rechter kant een klik/tik.
Misschien toch het slot maar vervangen, daar heb ik er nog eentje van liggen, al weet ik niet of die 100% goed is. De microswitch is denk ik niet kapot, want het werkt ook niet met de AB of vanuit de auto.
Tja, daar heb je een punt Speaker:
Om nu Irmscher velgen en handgreep -en spiegelcovers meteen een “pakket” te noemen is lichtelijk overdreven :agent@speaker wrote:
Wat is dan dat Irmscherpakket , wat ze in de advertentie neer zetten ??
Zie alleen irmscher velgen , verder niks ! :wtf
Heel mooi zo’n electrische kofferbak… zolang deze werkt.
Ik heb er ook eentje en wat CAlberts omschrijft is mijn grootste angst voor het ding :shock:
Stel zoietes overkomt je op vakantie met een volgepakte Vec. :( Mag er niet aan denken :cry
Hopelijk heeft iemand een handige tip cq. oplossing???STiGGEL
@CAlberts wrote:
Mijn achterklep heeft af en toe de tik om niet op te willen. Helaas nu al 2x in 1 week en krijg hem met geen mogelijkheid open.
In mijn teller staat het symbool voor een open achterklep en hij geeft ook een geluidsignaal als je wegrijdt, alsof de klep open is. Maar hij is dicht, geen beweging in te krijgen! Wat ik ook doe, in de auto, bij de achterklep of via de AB, de knipperlichten knipperen wel, maar er gebeurd gewoon niets.
Uitgelezen met OPCOM, zie ik niets vreemds. Geprobeerd wat wijzer te worden uit TIS, maar dan kan ik alleen iets vinden over mogelijk water in het slot. Vervolgens staan daar wat verwijzingen naar handleidingen, maar die kan ik dan niet vinden.
Iemand van jullie een idee wat het euvel is en hoe het op te lossen?
Oh ja, ook zo lekker, ik kan hem dus ook niet van binnen openen (mechanisch). Als ik de schroevendraaier omdraai, hoor ik op een gegeven moment wel een klik als een veer die losspringt, maar er gebeurd niets. Bovendien kan ik door blijven draaien…
Ah, nu snap ik het Opeltje17
@Djuricic: Zoek maar eens op gaspedaal.nl
Ik denk dat het nu, een half jaar later, nog steeds lastig is een vergelijkbare Vec. als de mijne (08-2009) te vinden voor hetzelfde geld.@Opeltje17 wrote:
Jouw auto stond op de foto op exact dezelfde plek, en ik woon daar in de buurt dus herken de omgeving.
-
AuteurBerichten

