stiggel

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 346)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Vectra C 1.9 CDTI start probleem / stotteren #17984375

    En is het gewoon een kwestie van die stekkers aandrukken?

    In reactie op: Vectra C 1.9 CDTI start probleem / stotteren #17984373

    Hallo allen,

    Allereerst Speaker: Hartelijk dank voor je snelle reactie… ;) :thumb
    Ik heb mijn distributieset incl. waterpomp bij exact 150k. laten vervangen. Het startprobleem treedt slechts af en toe op. En alleen bij warme motor, koud start ie altijd perfect. Als het optreedt dan schudt de auto en hoor je een soort van rammel bij de startpoging, die vervolgens mislukt. Herstart gaat meestal wel prima. En ik zet ‘m altijd eerst enkele seconden op contact voordat ik ‘m start (tot alle controlelampjes gedoofd zijn).

    Vliegwiel heb ik overigens nog niet vervangen (je verwart mij met een bekende van mij met dezelfde Vec.), maar als ik deze test (door koppeling bij stationair draaien in z’n vrij op te laten komen) lijkt het erop dat deze nog goed is.

    Als eerste zou ik graag de stekkers van de injectoren, net als Speaker, controleren. Ik heb echter de ballen verstand van auto’s, dus wie heeft er een fotootje waarop deze stekkers afgebeeld staan? Of wellicht heeft Speaker een foto van z’n injectoren met tiewraps?

    Hartelijke groet,
    STiGGEL

    @speaker wrote:

    @stiggel wrote:

    Hallo allen,

    Ik stuitte op bovenstaand topic, waar ik destijds ook een bijdrage aan geleverd heb. Toen was ik het bezit van een Signum.
    De reden dat ik er naar zocht is dat ik met mijn huidige auto (2009 Vec. 1.9 CDTi, 120 pk met 185.000 km) hetzelfde startprobleem heb.
    En blijkbaar is het dus een euvel wat bij deze motor hoort? Ik ben er echter nog steeds niet achter hoe ik dit probleem verholpen krijg?
    Wie help mij?

    Groet,
    STiGGEL

    Jeroen ,
    Wat ik toen gedaan heb is de stekkers van de injectoren gecontroleerd. Bij het aandrukken bleek dat er 1 ( of meerdere ) niet goed aansloten. Ik heb toen om te proberen de stekkers met tie-wraps strak getrokken en ben een paar dagen zo gaan rijden.
    En bij mij wat dit het probleem.
    Dus dit zou het KUNNEN zijn !
    Zo niet :
    Heb je onlangs je distributie-set laten vervangen?? als dit zo is zou het ook kunnen dat hij niet goed op tijd is gezet. Dat geeft ook stotter problemen!

    Tevens kan slecht starten ook komen door een slecht vliegwiel. ( maar ik dacht dat jij die al vervangen had toch? )

    Ik hoop dat je er wat mee kan!
    ( ik blijf er nog even over na denken ! ) :thumb

    In reactie op: Hoeveel heeft jou vectra/signum gelopen? #18224359

    Vectra C station; 08-2009; 1.9 CDTi; 120 pk:
    188.000 km.

    STiGGEL

    In reactie op: Vectra C 1.9 CDTI start probleem / stotteren #17984370

    Hallo allen,

    Ik stuitte op bovenstaand topic, waar ik destijds ook een bijdrage aan geleverd heb. Toen was ik het bezit van een Signum.
    De reden dat ik er naar zocht is dat ik met mijn huidige auto (2009 Vec. 1.9 CDTi, 120 pk met 185.000 km) hetzelfde startprobleem heb.
    En blijkbaar is het dus een euvel wat bij deze motor hoort? Ik ben er echter nog steeds niet achter hoe ik dit probleem verholpen krijg?
    Wie help mij?

    Groet,
    STiGGEL

    In reactie op: K&N.. Wel of niet doen? #18246046

    Dank voor je reactie kadettje! Ben benieuwd naar meer ervaringen van anderen…

    @kadettje 1976 wrote:

    Ik heb een Astra F 1.7TD van 1995 (X17DTL) en ik merk geen verschil heb een inlegfilter van K&N .. :)

    In reactie op: Poloken’s Vectra C2 GTS, 1.9 cdti #18182118

    Ik overweeg ook een K&N luchtfilter te plaatsen in mijn 120 PK 1.9 CDTi Vec.
    Kun je uitleggen wat het verschil precies in met rijden? Zuiniger, sneller?

    @POLOKEN wrote:

    Vandaag K&N vervang luchtfilter geplaatst ipv de gewone filter en amai wat een opmerkelijk verschil ih rijden. :shock: :thumbup

    In reactie op: Airbag lampje #18238449

    Ik heb hetzelfde gehad in mijn oude Vectra B.
    Het betrof toen inderdaad een storing aan een gordelspanner. In mijn geval was de isolatie van een stroomkabeltje beschadigd door het schuren/trillen tegen de carrosserie. Hierdoor maakte de draad contact met de carrosserie en ontstond de storingsmelding.
    Wellicht moet je het ook eens in deze hoek zoeken?

    Succes!
    STiGGEL

    In reactie op: Airco verliest druk #18238356

    Vandaag is de boosdoener gevonden. Betreft lek in condensor.
    Dit onderdeel kost me EUR 180,- Daarbij komt nog arbeidsloon en afvullen.
    Is deze prijs redelijk?

    In reactie op: Airco verliest druk #18238353

    Dank voor je reactie Bertram.
    Wat kost een condensor ongeveer en hoeveel tijd kost montage?
    Dan kan ik mijn monteur even checken.

    STiGGEL

    Wat rekent KCP ongeveer voor vervanging koppeling en dmf?

    GrtN!
    STiGGEL

    Volgens mij niet. Ik heb voorheen een Signum gehad en rijd nu een Vectra C station. Staat mij bij dat achterportieren van de Signum groter waren. Instap achterin was bij de Signum in ieder geval duidelijk ruimer.
    Als ik me niet vergis is het kleine ruitje in het achterportier van de Signum groter dan die van de Vec.

    GrtN!
    STiGGEL

    @Eddyvec C wrote:

    Misschien is deze vraag al eens een keer voorbij gekomen, maar ik kon niets vinden op het forum.
    Maar is de achterportier van een signum gelijk aan die van een vectra C Station? Ik dacht het wel
    maar ben niet zeker van mijn zaak.

    Vr gr Eddyvec C

    In reactie op: Stinkende koppeling #18233367

    Bedankt voor de duidelijke uitleg Willem. Ik zal het voortaan eens proberen om het toerental lager te houden tijdens manouvreren.
    Je schrijft dat mijn motor z’n maximale koppel heeft bij 1600 toeren. Betekent dit dat ik bergopwaarts, bij hogere snelheden, ook in de buurt van dit toerental moet gaan zitten? Ik ben namelijk gewend om juist iets meer toeren (ca. 2300) te maken bergopwaarts i.v.m. koeling e.d. maar ik begin me nu af te vragen of dit wel goed is?
    Overigens trekt de auto mijn 1.400 kg. KIP probleemloos over de Alpen hoor.

    Groet,
    STiGGEL

    @wim-v6 wrote:

    blijf m wel Vreemd vinden, omdat je aangrijpingspunt veranderd moet je meer gas geven.
    Toerental moet je bij Manouvreren juist zo laag mogenlijk houden.
    Combinatie van iets gas en spelen met de koppeling, en zorgen dat je niet veel toeren maakt.

    Zelfs een Bult op met beladen autoambulance erachter (tussen de 1500 en 1900kg aan de haak) kom ik met de V6 niet boven de 1200 toeren met wegrijden, Koppeling is duurder dan 1x de motor laten afslaan, ik heb 200Nm koppel vanaf 1000 toeren dat gebruik ik dus ook om goed weg te komen.
    en ik kan je melden, ik heb mensen met Splinternieuwe auto’s op hun eerste vakantie ermee de hele koppeling zien Wegbranden..

    Daarbij komt dat je een 1.9CDti 8V hebt, die Al zijn koppel al heeft op 1600 toeren, en als je al deze kracht uitoefent op een slippende koppeling word het knap Warm in het koppelingshuis. (en dan gaat de remvloeistof koken en ben je je Koppelingsdruk kwijt) (Veel kracht in Kombinatie met Groot snelheids verschil tussen vliegiel en Koppelingsplaat is de Mix van VEEL Frichtie, en Frictie maakt Warmte).

    denk echt een 1200 toeren de max is om weg te rijden, wil je spaarzaam met de koppeling om gaan.

    Belangrijk is inderdaad de Koppelings vloeistof mee te vervangen met de Remvloeistof, wat Arjontje zegt.

    Willem

    In reactie op: Stinkende koppeling #18233362

    Dank voor je reactie Arjontje.
    Het vreemde is dat ik het idee heb dat het aangrijppunt snel verandert. Hierdoor moest ik wel veel gas geven om überhaupt nog van de plek te komen.
    En ik maak me geen zorgen om de caravan op de camping op de plek te krijgen, maar de koppeling moet het wel lang uithouden in de file op bijvoorbeeld een helling.
    Ik heb met mijn vorige auto (2006 Signum) namelijk eens meegemaakt dat ik druk van koppelingspedaal volledig verloor in file voor de Gotthardtunnel. Ontkoppelen was op laatst bijna onmogelijk… :hmmz

    @arjontje wrote:

    Toch proberen minder te laten slippen.
    Door minder gas te geven. Meer met het punt van aangrijpen spelen.

    Of je laat een mover monteren op de carravan. Dan hoef je helemaal niks te doen op de camping. :jerry

    In reactie op: Hoeveel heeft jou vectra/signum gelopen? #18224300

    Mijn Vectra C Station 1.9 CDTi van 08-2009:
    Gekocht: 10-2012 met 110.000 km.
    Nu: 169.000 km.

    GrtN!
    STiGGEL

    In reactie op: Op Ebay/MP gevonden : #17456346

    Wat mag zo’n setje veren kosten?
    En is dat het enige wat nodig is om mijn Vectra C SW te verlagen of komt er meer bij kijken?
    En wat is eigenlijk een schroefset?

    GrtN!
    STiGGEL

    @GTS Vectra wrote:

    Verlagingsveren Irmscher Vectra SW / Signum 30 mm

    http://link.marktplaats.nl/782928042″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    In reactie op: Vraag na update CD70? #18220364

    Hartelijk dank DG80.
    Dan ga ik even terug naar mijn VOD.
    Ik heb overigens bluetooth 3.0 op mijn smartphone. Is dat een probleem :hmmz ?

    In reactie op: Extra interieurverlichting #18216402

    @scrub29:
    Heb je toevallig een close-up foto of kun je deze maken?
    Heb ik beetje een beeld…

    STiGGEL

    @scrub29 wrote:

    Ziet er geweldig uit, ik heb hetzelfde gedaan maar dan de verlichting (led) naar beneden laten schijnen zo is de led niet zichtbaar.

    In reactie op: Extra interieurverlichting #18216399

    Erg mooie mod Eddy :thumbup
    Hoe krijg je die leds bij de handgrepen in dezelfde amber-gele kleur als de rest van de interieurverlichting?
    Of is dat de originele kleur van de leds?

    Kun je een linkje sturen, o.i.d. Ik zou graag exact dezelfde leds en weerstanden bestellen.

    Thanx!
    STiGGEL

    In reactie op: Vestra C start slecht bij warme start #18218069

    Ik heb hetzelfde startprobleem als “Fastsmoke” alleen met een 120 pk 1.9 CDTi uit 2009 met 165.000 km. op de teller.
    Iemand suggesties?

    STiGGEL

    In reactie op: Op Ebay/MP gevonden : #17456320
    In reactie op: Drukknop climatcontrol #18144592

    Mijn 2009 Vec. heeft het probleem ook. En dusdanig erg dat het me veel moeite kost airco aan/uit te schakelen.
    In mijn oude Signum reed ik ook met de airco continu aan, echter toen de auto (1.9 CDTi) 6 jaar oud was en 3K op de teller had, was mijn airco pomp versleten. Reparatiekosten weet ik niet exact meer, maar aangezien drukgroep/koppeling/vliegwiel destijds ook aan de beurt waren heb ik ‘m met pijn in ’t hart verkocht…

    Ben benieuwd naar de oplossing…
    STiGGEL

    In reactie op: EGR klep CDTI 1.9 100pk #18205975

    Is dat “plaatje met een gaatje” juist beter of slechter voor de motor? Ik hoor wisselende verhalen en wie kan mij uitsluitsel geven?
    Ik overweeg ook een Fiat pakking voor mijn 120 pk (163.000 km.) versie. Ik heb nog geen problemen, maar lijkt me goed om sowieso egr schoon te laten maken en dan kan pakking ook makkelijk geplaatst worden.

    Groet,
    STiGGEL

    @speaker wrote:

    Welkom hierzo !

    Afdichten kan niet want dan krijg je een storingsmelding. Maar een ‘Fiat-toepassing’ ( zie how2 gedeelte ) kan wel . Plaatje met gaatje!

    Wat ook kan is weg laten programmeren bij een van de betere tuners.

    Sowieso moet je een nieuwe/andere EGR plaatsen. Anders hou je storing. Een EGR-klep kost bij de dealer 160 euro en als je boutjes kan losdraaien en weer vastdraaien , dan kan je dit heel makkelijk zelf !!

    Suc6 in iedergeval

    In reactie op: Regenereren #18205396

    Wat kost zoiets bij KCP?
    Ik heb ook een 1.9!

    @jraaf wrote:

    Hoi DG80

    Regeneratie interval heeft voornamelijk te maken met het verzadiging percentage van je DPF. Deze kun je uitlezen met een opcom.
    Ik heb mijn DPF leeg laten halen door KCPerformance in Oisterwijk. Er zijn echter meer bedrijven die dit doen. Let er alleen wel op dat ze ook idd de software aanpassen omdat anders het regeneratie proces blijft lopen met alle gevolgen van dien. In mijn optiek schaadt een DPF meer dan dat het een voordeel voor het milieu zou zijn. Die roet verbrandt ie uiteindelijk toch. :vertag Linkse hobby :swear

    Voordelen zonder DPF:

    1:Betere doorstroming van de uitlaatgassen.
    2:Minder hittevorming in de downpipe.
    3:Minder verbruik door het niet inspuiten van extra brandstof voor het regeneratieproces.
    4:Minder slijtage op turbo door minder tegendruk
    5:Beter opspoelen van de turbo en een ietsiepietsie meer vermogen.

    Mijn diesel kwam zonder DPF (fysiek nog wel aanwezig maar leeg geklopt en terug gehangen)netjes door de keuring.
    Of dit ook met een 3 liter mogelijk is weet ik niet.

    Bel maar eens rond. Ik ben uiteindelijk naar KCP gegaan en heb tot op de dag van vandaag geen spijt
    :afro

    Groet jraaf

    In reactie op: USB Mod’je #18201458

    Ook een goede tip ricksmits :thumb
    Dat ding van Conrad lijkt me aardig om voorin, ergens uit het zicht, in te bouwen.

    Overigens heb ik even geprobeerd of het mogelijk is mijn iPad (4) op te laden m.b.v. de USB connector die ik heb ingebouwd. En helaas… het werkt niet :( Mijn smartphone laadt overigens wél prima op :thumbup
    Ik was helaas vooraf niet op de hoogte van deze beperking van Apple :puke
    Het kabeltje wat ik heb afgeknipt was er eentje met een connector voor de iPad3, dus wellicht had deze wel het juiste amperage… :hmmz
    Maar hoe dan ook: Ik laat het zoals het is. Mijn iPad werkt ca. 10 uur op een volle accu, dus daar komen we een heel eind mee.
    Succes nogmaals voor degenen die er ook mee aan de slag gaan!
    En na inbouw natuurlijk graag :kewlpics

    In reactie op: USB Mod’je #18201439

    Het is echt een hele eenvoudige mod:

    1) Je koopt een dubbele usb car adapter als deze (eentje voor in de 12v plug):

    2) Sloop ‘m uit elkaar zodat je alleen het zilverkleurige frontje overhoudt en het printplaatje wat eraan vast zit. Ook kabel eraf knippen.

    3) Wip het paneeltje met de 12v plug los uit je Vec. en trek de stekker eraf.

    4) Druk de 12v plug met het klepje uit het paneeltje (is even een gepruts als je de boel heel wilt houden).

    5) Plaats het ronde frontje met de printplaat eraan terug in het ronde gat van het paneeltje en lijm het eventueel vast.

    6) Sluit de 12v stekker in de Vec. aan op de printplaat en plaats vervolgens het paneeltje terug: En klaar is Kees!

    Succes allen!

    STiGGEL

    @Baba wrote:

    Netjes gedaan stiggel, super man! Kun jij aangeven wat je precies gedaan hebt, soort van howto? Ik zit nu iedere keer te klungelen met kabels voor de iPad etc voor zoonlief achterin.

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 346)