Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Iemand enig idee of mijn auto is uitgerust met een F40 of M32 versnellingsbak? Ik was in de veronderstelling dat 120 PK CDTi Vectra’s standaard met de M32 zijn uitgerust, maar als ik onderstaande advertentie zie, dan zou het ook een F40 kunnen zijn. Dat zou mooi zijn natuurlijk… ;)
http://www.ebay.co.uk/itm/OPEL-VECTRA-C-1-9CDTi-Dual-Mass-Flywheel-DMF-120-04-04-6-Speed-F40-Manual-Z19DT-/121499880600?fits=Car+Make%3AOpel%7CModel%3AVectra+C%7CCars+Year%3A2009%7CPlat_Gen%3AC%7CCars+Type%3A1.9+CDTI&hash=item1c49f50c98:g:87QAAOSwj0NUfyFZ” onclick=”window.open(this.href);return false;
@DelanoDevi wrote:
Deze heb ik net eronder liggen.
Prima advertentie belde zelfs dat het niet op voorraad was en 3 dagen later zou komen.
Alles netjes binnen gekregen :thumbWat kostte het jou aan arbeidsloon? En uren?
Enkelmassa durf ik niet aan in combinatie met mijn versnellingsbak. Als ik me niet vergis heb ik een M32 bak???
Deze kwam ik op MP tegen:
http://link.marktplaats.nl/a1046912249″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Is deze geschikt voor mijn auto en is deze prijs beetje oke?STiGGEL
De mijne rijdt op zich ook nog prima inderdaad. Dat rateltje valt bij mij nog erg mee, maar ik heb het idee dat er ergens iets resoneert bij opkomen van de koppeling… :hmmz
Wel heb ik onlangs het deel van de uitlaat met het flexibele stuk laten vervangen, omdat het flexibele stuk lek was. Zou het daar mee te maken kunnen hebben???
En als ik zo’n Luk setje via MP of uit het buitenland laat komen, moet ik dan nog ergens op letten? Zijn er verschillende versies en welke zijn dan geschikt?Thanx!
STiGGELEnig idee hoe dat massa probleem op te lossen is?
Ik heb hetzelfde probleem met één xenon lamp van mijn Vectra 1.9 CDTi uit 2009.GrtN!
STiGGELDeze functie is nieuw voor mij.
Vanavond even testen of mijn 2009 Vec. 1.9 CDTi dit ook heeft…Wat is trouwens het nut van deze functie?
GrtN!
STiGGELNiemand verder meer tips???
Het probleem zoals beschreven in onderstaand topic ervaar ik ook (nog steeds).
Wie helpt mij?Het betreft een 2009 Vectra 1.9 CDTi (120 pk, handgeschakeld) met 210.000 km.
Groet,
STiGGELNogmaals dank voor de info Bart :thumb
Ik wacht nog even af of iemand nadere info heeft over die carterventilatie bij een x12xe. Dit is in eerste instantie wellicht eenvoudiger te verhelpen (en te proberen) dan die kleppenseals.STiGGEL
Onze Corsa heeft inderdaad een distributieketting :thumbup
Ik zal eens bij mijn beun informeren. Hij werkt bij een VOD en heeft veel ervaring.
Hij zal dit klusje toch moeten kunnen klaren neem ik aan. Ik lees her en der ook over verstopte slangen naar carterventilatie?
Zou dit het ook kunnen zijn?STiGGEL
Dank voor je reactie Bart!
Is dat een duur, arbeidsintensief grapje?Groet,
STiGGELZijn mislampen ook zelf te vervangen?
Iemand een howto?GrtN!
STiGGELWederom een mistlamp defect… :argue
Bestaan er led-lampen die ik kan plaatsen i.p.v. de originele mistlampen?
Ze dienen dan we geschikt te zijn voor canbus :angelGroet,
STiGGEL26 maart 2015 om 21:38 In reactie op: Vectra C 2006 – Eerste (koude motor) opstart probleem #18242153Mijn 2009 Vectra 120 pk 1.9 CDTi met 200.000 km op de teller start juist warm minder goed.
Soms moet ik lang doorstarten en slaat ie niet aan en soms slaat ie aan met een soort hik…
Enig idee wat dit kan zijn? En wat is beste manier van starten voor een 1.9 CDTi?
Koud gloei ik altijd voor tot alle oranje lampjes uit zijn en start ie altijd perfect. Warm alles al geprobeerd: Wel “voorgloeien” (lees: op contact laten staan) of juist direct starten. Helpt niks, ene keer start ie wel normaal, maar meestal dus niet…
Wie heeft advies???STiGGEL
Hallo Peter,
Wat voor een USB adapter heb je dan? Lijkt me ook wel wat voor mijn CD70 met aux. uit.
Groet,
STiGGELMvg[/quote]
Hallo als het goed is heb je een aux ingang op deze radio.heb namelijk dezelfde radio.en daar heb ik usb adapter op laten zetten.kan je een usb stick vol muziek zetten en afspelen.Gr peter[/quote]
Hoe is dit massaprobleem op te lossen?
@kaneelschep wrote:
Flikkeren is bijna altijd een massa probleem heb ik mij laten vertellen.
OK, duidelijk.
Wie weet wat wat leeghalen en uitprogrammeren kost?Bouwjaar van mijn auto is 08-2009. Hoezo Johan?
Leeghalen kan inderdaad, maar voordat ik dat doe zou ik graag eerst weten of die 1.000 km. normaal is???
Wie weet er wel hoeveel km. er normaal tussen twee regeneraties zit?Laatst weer een keer gekeken en laatste tijd regenereert mijn filter iedere 1000 km.
Ik heb er geen last van, maar is dit normaal en moet ik me zorgen maken?
Huidige km.stand: 195.000STiGGEL
[/quote]
Xenons branden constant, ongeacht de spanning van het boordnet. Met brandende xenons je auto starten laat alle lampen even wat flauwer branden, behalve je xenons. De ballast zorgt namelijk niet alleen voor de hoge spanning waarop de xenons branden, het is ook een spanningsstabilisator.
Als de spanning veel te laag wordt gaan de lampen eventjes uit en springen dan (omdat de spanning daardoor weer wat hoger wordt) direct weer aan: de xenons knipperen dan 1 keer. Dat kan aan je dynamo liggen. Bij mij bleek het een kapotte accu te zijn omdat het alleen gebeurde als ik de auto weer startte.[/quote]Ik verwacht dat ik daar idd ook last van heb. Mijn xenons knipperen namelijk af en toe een keer. Accu of dynamo dus. Ik verdenk nog steeds dynamo.
Toch even bij mijn monteur langs geweest:
Blijkt dat beide lampen beetje knipperen. Hij verdenkt dynamo.
Die kan bij km.stand 190.000 wel eens op einde lopen.Ik wacht nog even af.
Ik heb dezelfde vragen als Stephano!
Tevens vroeg ik mij af wat dit ongeveer kost?STiGGEL
Dank voor de info :thumbup
Welk type lamp heb ik nodig? Ik zie allerlei types/codes voorbij komen… :hmmzWat is een ballast en wat kost deze?
Onlangs grote beurt gehad, waarbij o.a. brandstoffilter vervangen is. Helaas doet het probleem zich nog steeds voor.
En bij koude start moet ik tegenwoordig soms ook flink “doorstarten” om ‘m aan de praat te krijgen.
Wie o wie heeft een idee?STiGGEL
-
AuteurBerichten