stiggel

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 301 tot 325 (van in totaal 346)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Dagrijlichten geplaats #17693914

    Heren, heren,

    Het ziet er mooi uit allemaal. Daar kan ik niets van zeggen, maar ook ik ben meer van origineel.
    Daarom heb ik gekozen voor een HappyLightshow module. Hiermee heb je voor ongeveer EUR 100,- niet alleen dagrijverlichting, maar ook zgn. “walking home, lead me to the car” verlichting en “cornering lights”. En allemaal m.b.v. de originele (mist)lampen. Voor meer info verwijs ik jullie graag door naar
    http://www.happylightshow.de/

    Ik maak er al 2 jaar zonder problemen gebruik van! Bevalt me erg goed en kan het iedereen aanraden.

    Succes,
    STiGGEL

    Vec. C 1.9 CDTi, 07-2006

    In reactie op: wat heb je vandaag gedaan aan je Vectra ? Deel 1 #17438752

    Mooie antenne!
    Maar hoe is het ontvangst van je radio nu:hmmz

    GrtN!
    STiGGEL

    [rquote=1841708&tid=96170&author=tuinmeubel]Originele antenne vervangen door een chromen, gemaakt door Afterburner27:

    Leuk, die chromen details ![/rquote]

    In reactie op: Bekerhouder #17796885

    Hey EdVries,

    Even snel een off-topic vraagje:
    Als ik het goed heb, dan heb jij net als ik een 1.9 CDTi (120 PK). En deze heb je laten chippen bij EDS?
    Wat kost dit eigenlijk? En onder mijn Opel hangt een roetfilter :thumbdown
    Ik heb wel eens gehoord dat dat ding chippen lastiger maakt?!
    Heb jij enig idee?

    STiGGEL

    [rquote=1841643&tid=140496&author=Edvries]Ja, idd, zou erg makkelijk zijn! Die tussen de voorstoelen in zit slaat ook werkelijk nergens op, alles flikkert daaruit dus dat is bij mij een kleingeldbak!
    Zou mooi zijn als ze er waren op[ een of andere manier..[/rquote]

    In reactie op: nog meer vraagjes CD70 #17788907

    Voor een dergelijk scherm is EUR 150,- zeker geen hoge vraagprijs inderdaad. Ik heb zojuist namelijk eens op eBay rondgesnuffeld en als je ze al vindt, dan zijn ze vaak nog duurder.
    Alleen met een scherm ben ik helaas nog niet klaar en voordat ik alles volledig omgebouwd heb, ben ik zeker EUR 300,- kwijt. Daar ontkom ik niet aan, echter vind ik dat persoonlijk te veel geld voor een dergelijke cosmetische upgrade. Mijn NAVI werkt namelijk nu ook naar behoren en binnen nu en 2 jaar heb ik meer dan 3 ton op de klok staan en bestaat dus de kans dat ik alweer aan inruilen loop te denken…
    Snappie?

    STiGGEL

    [rquote=1839637&tid=139697&author=ahrend]150,- lijkt me niks teveel,daar wil ik er ook wel 1 voor,ben nml. strontjaloers :thumbup:thumbup:wors[/rquote]

    In reactie op: koplamp unit met bi xenon #17795124

    Die verplichting boeit me niet. Ik rijd ook reeds 2 jaar daytime-running lights. Dan branden alleen de mistlampen aan de voorzijde als de verlichtingsschakelaar “uit” staat (of bij daglicht in de “auto” stand). Hiermee ben ik ook nog nooit aangehouden…
    Kun je me aangeven welke onderdelen ik nodig heb en wat het totale kostenplaatje wordt?
    Thanx alvast!

    STiGGEL

    [rquote=1839630&tid=140279&author=afterburner27][rquote=1839616&tid=140279&author=stiggel]Interessant dat xenon. Op dat gebied ben ik nog een leek, vandaar deze vraag:
    Ik ben in het bezit van een C2 van 07-2006 (facelift) die niet is voorzien van xenon. Is het mogelijk om deze te voorzien van xenon door slechts de lampen te verwisselen door xenon en niet de complete units? Deze zijn immers reeds voorzien van helder glas…
    Iemand een suggestie hoe ik dit simpel, maar toch mooi, kan aanpakken?

    Grtn!
    STiGGEL[/rquote]

    KAn wel, maar volgens mij beginnen ze te kloten vanaf 2006 met die hoge druk koplamp reinigingssysteem dat je verplicht moet hebben. Aftermarket xenon no problemo. makkelijk te installeren. Aan te sluiten op originele koplamp aansturing. 2 adapter ringen en klaar. half uurtje werk zonder de koplampen te demonteren.:D[/rquote]

    In reactie op: nog meer vraagjes CD70 #17788905

    Zal ik doen!
    Maar als iemand een setje tegenkomt hoor ik het natuurlijk graag…

    [rquote=1837270&tid=139697&author=Opelkees]effe marktplaats in de gaten houden voor een compleet gebruikt setje;)[/rquote]

    In reactie op: koplamp unit met bi xenon #17795117

    Interessant dat xenon. Op dat gebied ben ik nog een leek, vandaar deze vraag:
    Ik ben in het bezit van een C2 van 07-2006 (facelift) die niet is voorzien van xenon. Is het mogelijk om deze te voorzien van xenon door slechts de lampen te verwisselen door xenon en niet de complete units? Deze zijn immers reeds voorzien van helder glas…
    Iemand een suggestie hoe ik dit simpel, maar toch mooi, kan aanpakken?

    Grtn!
    STiGGEL

    In reactie op: nog meer vraagjes CD70 #17788903

    Ik ben het helemaal met je eens dat het een stuk mooier is. Lijkt me ook wel wat, maar deze upgrade gaat me waarschijnlijk ruim EUR 300,- kosten en dat vind ik nog wat aan de hoge kant…

    STiGGEL

    [rquote=1837055&tid=139697&author=Opelkees]mijn scherm koste €150 gebruikt

    nieuwe ombouwframe met roosters koste me €52 (werk bij Opel dus flinke korting)
    en de RGB kabel €54 (ook met flinke korting staat voor €107 in de catalogus)

    en ik heb m zelf geprogrammeerd daar zal de dealer ook wel een 3 tientjes voor rekenen denk ik.

    kun je een beetje een inschatting maken. ik moet zeggen het is wel een stuk mooier:D[/rquote]

    In reactie op: nog meer vraagjes CD70 #17788901

    Hey Opelkees,

    Ik ben in het bezit van een C2 uit 07-2006 met een CD70 (chrome knoppen) i.c.m. een GID. Enig idee wat het mij ongeveer kost om die om te bouwen naar een CID???

    Groet,
    STiGGEL

    In reactie op: Boardcomputer geeft geen melding? #17789024

    Ze flitsen een keer of 5 achter elkaar heel kort met ongeveer een seconde ertussen.
    In ieder geval iedere keer evenvaak.
    Ik zal eens aan de slag gaan met een kleine C.

    STiGGEL

    [rquote=1834996&tid=139714&author=Lamborghini][rquote=1834965&tid=139714&author=stiggel]Bij mij knipperen de led’s van mijn kentekenplaat ook na het afsluiten van de auto (Vec. C, 1.9 CDTi, 2006).
    Dit ondanks het feit dat ik led’s met ingebouwde weerstand geplaatst heb???
    Ook ik stoor me er niet erg aan en heb geen foutmeldingen, maar ik ben toch wel benieuwd waardoor dit veroorzaakt wordt en of het te verhelpen is?!
    Dus mocht iemand suggesties hebben, dan hoor ik ze graag!

    Grtn!
    STiGGEL
    [/rquote]
    Knipperen ze snel? Zijn ze fel tijdens het knipperen, en hoe lang gaat het knipperen door?

    Misschien is het een oplossing om een kleine C (condensator) parallel aan de led te zetten. Die zal dan de overgang van aan naar uit afdempen en het knipperen opvangen.[/rquote]

    In reactie op: Boardcomputer geeft geen melding? #17789022

    Bij mij knipperen de led’s van mijn kentekenplaat ook na het afsluiten van de auto (Vec. C, 1.9 CDTi, 2006).
    Dit ondanks het feit dat ik led’s met ingebouwde weerstand geplaatst heb???
    Ook ik stoor me er niet erg aan en heb geen foutmeldingen, maar ik ben toch wel benieuwd waardoor dit veroorzaakt wordt en of het te verhelpen is?!
    Dus mocht iemand suggesties hebben, dan hoor ik ze graag!

    Grtn!
    STiGGEL

    [rquote=1832545&tid=139714&author=afterburner27][rquote=1832172&tid=139714&author=Goossens Bjorn]Flitsen van de LED’s is omdat je de CANBUSS in de war brengt met LED’s die een lagere weerstand hebben dan een gloeilamp. Je moet LED’s nemen met ingebouwde weerstand.[/rquote]

    Je bedoeld , dat leds een hogere weerstand hebben dan gloeilampen. Hierdoor is het stroomverbuik lager, en denkt de BC dat de wetch lampen niet branden.
    Lage weerstandswaarden resulteren in hoge stromen.
    Een led is juist een besparing tov gloeilampen:wors:wors:wors[/rquote]

    In reactie op: Show hier je opel Signum #17760759

    Komaan, Signum drivers….

    In reactie op: Lampje airbag moet uit!! #17790997

    Ik heb bij mijn vorige Vec. B meegemaakt dat er een beschadiging in de draad naar de gordelspanner zat. Door oneindig langs een scherp randje trillen was er een stukje isolatie afgeschuurd en hierdoor brandde het lampje dus.
    Een stukje tape deed wonderen…

    Succes!
    STiGGEL

    [rquote=1834900&tid=139937&author=Vogelz]Hallo,

    ik bezit sinds enkele weken een Vectra B uit 1998, zo is alles ok alleen op mijn dashboard blijft constant het lampje branden van de (2e) airbag. Ik denk dat de vorige eigenaar een kind vervoert heeft…. Hoe krijg ik dit lampje weer uit ( of aangesloten )?? Het is namelijk vrij irritant als je constant een rood lampje op je dash hebt branden…

    tnx[/rquote]

    In reactie op: koppeling!!!!!!!!!!! #17790259

    Ik vrees dat dit niet het gewenste resultaat oplevert. Ik sta namelijk helaas vaak en soms ook erg lang in de file en op een vlakke weg, zonder caravan doet het probleem zich niet voor. Het probleem doet zich alleen voor tijdens het heel vaak uitvoeren van een hellingproef met aangekoppelde caravan. Bijvoorbeeld voor de Gotthardtunnel. De geur deed me overigens meer denken aan warme koppelingsplaten, dan aan verbrande olie.
    Misschien andere suggesties?

    STiGGEL

    [rquote=1834274&tid=139851&author=afterburner27]Ik denk dat bij nogmaals hoge belasting van je koppeling, zoals je zelf al aangeeft, file rijden ..dus veel je koppeling berkrachtigen er door hoge wrmte ontwikkeling in je drukgroep je koppelings cilinder gaat lekken, en je pedaal inzakt.
    Dit zou je op kunnen roepen door een keer een uurtje uit trekken en bij je zelf in de straat dezelfde situatie na te bootsen.
    Als je al zegt dat je de koppeling ruikt in de cabine, dat betekend dat je platen ontzetten warm zijn geworden. Maar de reuk kan ook ontstaan door de olie die in het druklager zit , lekt op je koppelingsplaat en drukgroep. Als in deze cilinder een haarscheur zit, zal door warmteontwikkeling. in dit geval extreme warmte ontwikkeling de scheur een stuk verder open gaan staan en extreem veel olie door laten.
    De cilinder die aan het druklager vast zit is maar van aluminium, dus het zou best kunnen!!
    Om dit te kunnen zien of er lekkage is geweest, moet toch de bak er af, of de afdakplaat op je bak er af schroeven. Hier zie je dan vaak olie spetters.[/rquote]

    In reactie op: koppeling!!!!!!!!!!! #17790252

    Klinkt logisch, alleen ik snap niet dat het alleen voorkomt als ik de koppeling zwaar belast tijdens een lange file met caravan op een helling. De koppelingsplaten begonnen op een gegeven moment overigens ook hevig te stinken, aangezien ik de koppeling niet meer goed kon bedienen.
    Kun je dat verklaren dat het nu niet meer voorkomt?
    En wat kan ik er het beste aan laten doen? Laatst heeft er een VOD monteur naar gekeken en hij vertelde dat er niets aan de hand is met mijn koppeling.

    Grtn!
    STiGGEL

    In reactie op: koppeling!!!!!!!!!!! #17790250

    Ik had tijdens een lange vakantierit met caravan het volgende “koppelingsprobleem”:
    Nadat ik reeds een lange tijd op een helling in de file stond viel de druk langzaam weg van het koppelingspedaal. Het pedaal bleef op een gegeven moment zelfs helemaal op de bodem liggen. Net toen ik de auto aan de kant wilde zetten verdween de file en kon ik opschakelen door het pedaal met de voet omhoog te tillen en na een tijdje normaal rijden kwam de druk weer terug op het pedaal en was gewoon koppelen weer mogelijk.
    Dit heeft ruim een half jaar geleden plaatsgevonden en sindsdien is het nooit meer voorgekomen. Nu heb ik daarna ook niet meer met de caravan gereden, laat staan op een helling in de file gestaan…
    Iemand enig idee wat er aan de hand is (geweest)?

    Groet,

    STiGGEL

    Vec. C 1.9 CDTi, 2006 120 PK, 213.000 km)

    In reactie op: Show hier je opel Signum #17760756

    Even deze topic weer omhoog halen.
    Hopen volgen er dan nog meer trotse Signum owner’s???

    STiGGEL

    In reactie op: Stationair toerental #17777974

    Hmmm,
    kan dus van alles zijn :hmmz
    Wat bedoel je precies met de “aard van het beestje”???

    Grtn!
    STiGGEL

    [rquote=1821718&tid=138857&author=wim-v6]kan de aard van het beestje zijn, kan ook interne vervuiling zijn van het inlaat / EGR.

    en dan zijn er nog meer dingen die dit kunnen veroorzaken.

    Willem[/rquote]

    In reactie op: schokken stationair #17768920

    Dan ga ik er maar vanuit dat het een regeneratie van het roetfilter is geweest. Sindsdien heeft het zich namelijk ook niet meer voorgedaan en loopt de motor stationair nog steeds prima.
    Bedankt voor jullie reacties! Ik ben erg geholpen.

    STiGGEL

    In reactie op: blijft fris in auto #17768936

    Hoi Jurgen,

    Ik heb idd een volautomatische airco en heb de intensiteit ook reeds ingesteld. Ik moet zeggen dat ik weinig verschil merk als ik die optie wijzig, maar kan aan mij liggen?!
    Ik kan wel wat met je opmerking en bedankt hiervoor! Dit geldt ook voor alle andere reacties.

    STiGGEL

    origineel gepost door jraaf
    Hey Stiggel,

    Heb je een volautomatische airco? Als dat zo is kun je de intensiteit van de blazer inregelen in combinatie met de automatische stand. Als de automatische stand aan staat worden de middelste blazers niet gebruikt. Dit om er voor te zorgen dat de zijkanten de achterkant en de voorruit voldoende bedient worden. De sensor bij de voorruit meet dan namelijk de temperatuur en stelt zonodig bij.

    Als je ‘m op handbediening zet komen de middelste, indien ingesteld, er weer bij.
    Heb je hier wat aan? Bij mij werkt het althans zo. Ik heb alleen de optie om de automaat in te stellen niet.

    Safe driving Jurgen

    In reactie op: blijft fris in auto #17768931

    Dat eerste gebeurt bij mij ook.
    Behalve het tjirpen dat heb ik nog nooit gehoord.

    STiGGEL

    origineel gepost door Robke1
    Als ik mijn auto start duurt het even voordat hij hard(er) gaat blazen.
    Volgens mij draait hij in het begin of heel zacht of niet.
    Na een paar km begint hij al wat sneller te draaien.
    Is mijn temp na +- 12 km nog niet warm genoeg begint hij aardig hard te blazen.

    het is alleen net alsof er een krekel in de kachel zit (beetje tjirpen als hij koud is).

    In reactie op: schokken stationair #17768918

    Dat zou helemaal top zijn als dat het was! Regenereren deed ie namelijk voorheen niet (vandaar het verstopte roetfilter).
    Door een defecte thermostaat bleef de motortemp. te laag een werd er waarschijnlijk niet geregenereerd?!
    Defecte thermostaat kwam door winterse temperaturen aan het licht. Kun je dit beamen????
    Gaat er bij regenereren eigenlijk geen lampje branden (gloeispiraal). Dit heb ik namelijk niet gezien?
    En regenereren vindt toch plaats bij hogere snelheden i.p.v. stationair???
    Thanx voor je ractie!

    STiGGEL

    origineel gepost door wim-v6
    Hoog verbruik bij stationair en niet lekker lopen lijkt op regenereren, vandaar de vraag.

    willem

    In reactie op: blijft fris in auto #17768929

    Helaas heb ik geen stoelverwarming :cry
    Maar ook bij mij komt er weinig lucht uit de roosters in het dashbord. Maar hoe weet je dat dit normaal is?
    Bij mijn vorige Vec. B 2.0 DTI (bouwjaar 2000 met ecc.) kwam er veel meer lucht uit deze roosters???

    STiGGEL

    origineel gepost door yzf1kr
    Warme lucht komt voornamelijk uit het rooster bij de voorruit en onder het dashboard.
    Uit de roosters aan de voorkant komt normaal bijna geen lucht als de verwarming aan staat.

    Sinds ik de thermostaat vervangen heb wordt de auto redelijk snel warm. Maar toch duurt het ongeveer 15 minuten, maar daarvoor heb ik stoelverwarming, die is binnen 2 minuten warm. :)

    In reactie op: schokken stationair #17768916

    Deze heeft wel een roetfilter en dit filter heeft van de zomer al een keer bijna helemaal dichtgezeten.
    Ik had toen bijna geen vermogen meer.
    Hoezo vraag je dit???

    STiGGEL

    origineel gepost door wim-v6
    heeft deze geen roetfilter???

    Willem

    In reactie op: schokken stationair #17768915

    Als dat het is ben ik gerustgesteld, want dan is er geen defect.
    Laatste keer halflege tank (SHELL) aangevuld met halve tank GULF. Die laatste tank ik normaalgesproken bijna nooit.
    En normaalgesproken rijd ik tank bijna helemaal leeg.

    STiGGEL

    origineel gepost door yzf1kr
    Tja, dat kan vanalles zijn.

    Vlokkende zomerdiesel van de goedkope pomp?

25 berichten aan het bekijken - 301 tot 325 (van in totaal 346)